Детската градина - Тема 22

  • 32 121
  • 647
# 390
Ох, aleks.., не знам какво сте дала от себе си с това неграмотно писане , но важното е, че се наслаждавате на крайния резултат Simple Smile
Винаги съм се чудела ма този тип коментари. Форума е чат и на дали някой отеделя специално време за него.
Пиша на светофара, чета в задръстването или докато чака на опашка за плащане ма тока. 100% пиша през телефона. Понякога даже не виждам цялото написано, понякога натиска съседни букви. Препрочитам коментарите след седмица когато не могат да се редактират.
Но когато имам нужда от информация си я търся във форума. С грешки,  без грешки съдържанието е важно. Това от което имаме нужда.
Не бъдете дребнави и света ще е едно по-хубаво място за вас. Хаде, че светифара е зелен.
Виж целия пост
# 391
Ох, aleks.., не знам какво сте дала от себе си с това неграмотно писане , но важното е, че се наслаждавате на крайния резултат Simple Smile
Винаги съм се чудела ма този тип коментари. Форума е чат и на дали някой отеделя специално време за него.
Пиша на светофара, чета в задръстването или докато чака на опашка за плащане ма тока. 100% пиша през телефона. Понякога даже не виждам цялото написано, понякога натиска съседни букви. Препрочитам коментарите след седмица когато не могат да се редактират.
Но когато имам нужда от информация си я търся във форума. С грешки,  без грешки съдържанието е важно. Това от което имаме нужда.
Не бъдете дребнави и света ще е едно по-хубаво място за вас. Хаде, че светифара е зелен.

Това е вашето мнение.
Моето е, че ако някой се изживява като гуру на възпитанието и образованието, раздавайки съвети и размахвайки пръст из всички теми по въпроса, то поне да има грижата да си излага грамотно възгледите.
Иначе за Вас разбрах, че си изключвате автоматичния корект на светофарите.
Виж целия пост
# 392
http://purvite7.bg/iskate-zdravi-i-umni-detsa-pratete-gi-da-igra … qYlJBZINpdI0Twsgg
Ето нещо по темата.
Виж целия пост
# 393
Happy Mijj не използвам изобщо такъв.
Даже нямам идея от къде се включва.

Гуру - не но човек със собствено опит -да.
Виж целия пост
# 394
Никога не съм се занимавала с децата си целенасочено в градинска възраст. Имам предвид писане в помагала и специални книжки. За мен времето след градината трябва да бъде прекарано в игра и четене на забавни книжки. Децата ми се справят доста добре в училище, та не е като да съм ги оставила на произвола на съдбата. И аз и те се наслаждаваме на крайния резултат, без да сме прекалявали.
Съгласна съм, че когато човек пише назидателно мнение, би следвало да внимава и за правописа.
Виж целия пост
# 395
Нагледала съм се на свръхамбициозни майки и изтормозени невротични деца. Говорим за деца в градинска възраст, а не за гимназисти или роботи. Не може след градина всяка вечер да се мъкнат на някакво занятие, събота и неделя също. То не е английски, танци, балет, тенис, фехтовка, шах...........Моите след градина и през уикенда са нон стоп навън, при хубаво и не чак толкова хубаво време. На тази възраст имат нужда от мноооого движение и свободно време. Сега като застудее събота ходят на английски моите, но то пак е повече игри и забавления. Разбира се четенето вечер си е от бебета всяка вечер, рисуват, оцветяват непрекъсанто, пъзели, Лего и пр.
На колежката детето влиза в детската градина в Горна баня след цяла година решаване на задачи, сега пък го готви за първи клас пак там с един куп помагала и сборници, всяла вечер и уикенд учат решават задачи. това не е нормално за мен.

да, така е. и за мен не е нормално. опитът сочи, че и негативните резултати се виждат доста рано. на 25-30,  макс 35 г. се скапват тотално.
аз пък не намирам за нормално да се занимавам с децата си след като се върнат от градина, честно Wink нека играят и почиват, достатъчно им е. дори не мисля, че детето трябва да се научи да чете/пише и т.н. в градината. естествено, това е мое мнение. аз искам здрави и щастливи деца, гении не ми трябват. /но аз съм учителско дете, знаете...Wink/
Виж целия пост
# 396
Интересни гледни точки. Дете да е щастливо! Ами защо мислите ,че грамотните деца не са щастливи? Нима лекарите, адвокатите или стоматолозите са по-нещастни от чистачи и продавачи?
Страната ни стана пълна с щастливи, неграмотни и безотговорни хора. Защо и децата ни да са такива?

За съжаление образователната ни система стана адски неадекватна на времето в което живеем. И не знам къде са изследванията, че хора на 25-30,  макс 35 г. се скапват тотално. Но всеки може да намери в нета изследвания за това колко грамотни и с колко адекватни знания са децата ни. Със сигурност са далеч под средното ниво.

Децата ТРЯБВА да се научат да пишат и сричкуват в ДГ. Това е заложено в учебният план. И не е нито гениално нито кой знае какво усилие. Проблема е ,че в ДГ са с огромни групи и демотивирани учителки. И тук идва намесата на родителя. Да помогне на детето да достигне нивото заложено в плана - не да е гении, да има базова грамотност.

За всеки от нас е по-лесно да не го прави, да се оправдава с учителите, училището и програмата. За съжаление обаче от това губи само детето и никой друг. Въпреки ,че тук говорим за 30 минути или един час. Време което изобщо не е много - твърде малко родители са склонни да го отделят за детето си.

Между другото - детето ми не е гении. Отдавна е минало градинската възраст. Влезе в училище с изпит, където за едно място бяха 14 деца. Смяташе, сричаше прилично и пишеше печатно. Всичко това никога не е представялвало стрес или трудност , просто всичко беше игра. Докато сготвя или подредя играехме на задчаки. Вместо да седи пред телевизора или телефона и това бяха 20-30-50 минути и то не всеки ден.

Чудя се, кое е толкова страшно в очите на майките.
Виж целия пост
# 397
Аз съм също "за" заниманията под формата на игра.
И моето дете не е гений, но на 3г. знаеше и различаваше всички букви, а сега на 3г4м вече ги свързва със съответните звуци и не пита защо мама, баба и еди-какво си имат една и съща буквичка Simple Smile Опитва се и да ги пише.
Всичко това не ми е струвало никакви усилия и напрежения, а е ставало като игра и забавление.
Виж целия пост
# 398
С дъщеря ми съм се занимавала много, букви, четене, писане заедно. Със синът ми, които е с 1 година по-малък - изобщо не съм се занимавала. Еми, той се научи кажи-речи сам да чете на 5 години, смята по-добре от сестра си и пише ченгелчетата по-старателно.
Аз също съм на мнение, че трябва да се занимаваш с децата си. Но при нас просто няма как да стане след градиан/училище. Първо - те са адски уморени (синът ми не спи в ДГ от 2ра група), второ - прибираме се към 18.00 часа обикновено. Докато аз готвя/оправям нещо те със сестра му играят. оцветяват или гледат детско. После вечеря, къпане и лягане.
Вчера беше студено и си бяхме повече време вкъщи - рисуваха. лепиха есенни листа, писаха ченгелчета. Но и ходихме навън (бяхме единствените на площадката зад блока, където беше слънчево и завет).
Трябва да има баланс.
В предучилищна/детска учат букви, срички и тн. и в първи клас пак почват от начало с ченгелчетата.
Виж целия пост
# 399
Дали детето губи или не си е Ваше мнение, както и какво не/му причинява стрес. И защо пък Вие си мислите, че детето ще стане неграмотно, ако не се занимава от детската градина?
Аз предпочитам други занимания с детето си - както вечер, така и през почивните дни. Все сам си прави преценката, вкл. и от личен опит. Не виждам какво има да се коментира или осъжда чуждото мнение/поведение.

Виж целия пост
# 400


Децата ТРЯБВА да се научат да пишат и сричкуват в ДГ. Това е заложено в учебният план. И не е нито гениално нито кой знае какво усилие. Проблема е ,че в ДГ са с огромни групи и демотивирани учителки. И тук идва намесата на родителя. Да помогне на детето да достигне нивото заложено в плана - не да е гении, да има базова грамотност.


Няма такова нещо заложено в учебния план.
Виж целия пост
# 401


Децата ТРЯБВА да се научат да пишат и сричкуват в ДГ. Това е заложено в учебният план. И не е нито гениално нито кой знае какво усилие. Проблема е ,че в ДГ са с огромни групи и демотивирани учителки. И тук идва намесата на родителя. Да помогне на детето да достигне нивото заложено в плана - не да е гении, да има базова грамотност.


Няма такова нещо заложено в учебния план.
Бях сигурна,  че ще се появи някой който да обясни, че от децата не се изискват тези умения Simple Smile
В Наредба 5 е записано,  че в края на 4 група -детето възприема събирането като практическо добавяне а изваждането като отнемане -това ако не е събиране и изваждане здраве му кажи.
Също така детето разпознава и назовава графичните знаци на печатните букви - май трябва да познава буквите.
Също така демонстрира графични умения - тоест изписва печатните букви.
Та ако детето познава буквите и ги изписва защо да няма начални умения в четенето?
Хубаво е да не се хващаме за всяка буква а да мотивираме децата и да развиваме техните знания и умения. Четенето с разбиране помага много и в бъдещото им развитие.
Виж целия пост
# 402
Понякога прекаленият натиск върху детето в детската градина пресолява манджата твърде много и то започва да приема училището като тежест и наказание. Също не е много приятно явление.
Виж целия пост
# 403
Разпознаването на буквите и писането на ченгелчета (което е т.нар. графични умения) не е равнозначно на писане. А разпознаването на отделни букви съвсем не води до умения за четене.
Виж целия пост
# 404
зелено човече с натиск или без...пак училището не е най-приятното място 90% от децата. За разлика от английската система в която с песни и игри се научават нещата. То при нас децата седят нон-стоп и повтарят едно и също до откат.

Разпознаването на буквите и писането на ченгелчета (което е т.нар. графични умения) не е равнозначно на писане. А разпознаването на отделни букви съвсем не води до умения за четене.
Няма нито идея , нито желание да влизам в безмислен спор. Колко и кое е писане, колко и какво е начално умение в четенето. Дали четири последователно изписани букви е писане - за мен ДА.
Хубаво е когато човек критикува или дава мнения да бъдат обосновани. Иначе просто си чешем клавиатурите без да има реална полза за никого.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия