Частни училища - информативна тема 24

  • 46 505
  • 795
# 345
Няма как да са повече часовете по АЕ, да има повишен хорариум по математика и да свършват в 13.50! Ще трябва да са целодневно като Питагор...
За обяд наистина става малко късно, но моето дете си носи храна и обядва веднага след училище в столовата. Може да се взимат и седмични купони, храната се доставя от същата фирма, която ползват за Питагор. Този вариант съществува и ако се ползва транспорт, тъй като бусовете тръгват в 15 часа
Виж целия пост
# 346
Здравейте,
Наистина прави впечатление разликата в подхода при кандидатстване. Дъщеря ми ходи на два изпита. Единият беше на два етапа, оформени като игри. Другият беше 30 минути в стая с психолог. Ами наистина вторият се усещаше като изпит. И аз лично бях доста отбъсната от този подход. Записахме дъщеря ни в първото училище - Света София, второто бешв Питагор.
Виж целия пост
# 347
В СС не са ги карали да разпознават букви, поне така каза моето момиче. На отворените врати бяха казали, че не очакват децата са смятат, четат и тн. Единствено да разпознават визуално цифрите.
Виж целия пост
# 348
Знам, че няма в темата много хора, които мислят, като мен, ама аз пак да си намеля (а и малко разсъждения просто, няма кой да ми даде ясен отговор разбира се)- не е ли по-добре детето да не е заворено в стаята на чина, да му се сипва повече с "фуния" (моля не ме разбирайте буквално), а да се научи да пита и да му е интересно?
(Аз стигнах до извода, че ако се остави детето така, то по МОН не се представя добре и после за гимназия ще е трудно... или ще се търси частна и си в омагьосания кръг..). Има много хора с по-големи деца, минали през моите дилеми, сигурна съм и ще могат да изкажат субективно мнение, което би било полезно на хора, като мен (силно объркани, както се разбрали и сами Simple Smile )
Виж целия пост
# 349
Сигурна съм, ме едно 11-12 годишно дете, което може да чете би се справило с МОН с помощ за формата и прочие. За това, което питате - ми не виждам проблем да се интересува и без да му налива с фуния. Няма нужда да противопоставяме различните подходи
Не съм фенка на мон, но имайте предвид, че другите методи предполагат свободни интерпретации и може да са опасни. Преди много години е тази връзка Бояна беше обяснила за  подхода в ДГ - може да не е върха, но е контролиран и хората се обучават на него. Заслужава си размисъл.  
Виж целия пост
# 350
За мен лично най-важната ни работа като родители е да съхраним любопитството на децата. Да го поощряваме, да му даваме храна и среда (филми, книги, пътувания, разговори). И да не го убиваме с правата лопата като насочим въпросите си само към оценките и "защо сега 5.25, а не 6?) И тогава децата преджапват и МОН-ското образование с що-годе малки поражения. Въпрос на добри учители.

Съгласна съм с предния пост. Бих добавила, че твърде либералните методи, които уж поощряват любопитството, понякога неглижират деца, които не са проактивни в преследване на интересите си и се получава обратен ефект.
Виж целия пост
# 351
Лейка, не съм на "ти" с форумните термини.. ДГ- детска градина или държавна гимназия е? Не съм чела Бояна и не знам коя е. Линк?
Иначе съм точно в това колебание за "иновативните" училища.
Виж целия пост
# 352
Детска градина.
Не мога да търся линк. Смисълът е този, ако искате търсете назад в темите и годините.
Колебанията Ви според мен не са безпочвени. Сред “иновативните” има и съвсем не иновативни и доста коментирани хубави училища.
Виж целия пост
# 353
На българска почва всички "иновации" се оказват големи алабалистики. Просто защото няма професионален подход и изпълнение от обучени специалисти. И в крайна сметка остават само във сферата на рекламата. Докато в начален курс могат да се упражняват по темата поради спецификата на възрастта и все още малкото учебен материал, то в горен курс става фатално.
Виж целия пост
# 354
На българска почва всички "иновации" се оказват големи алабалистики. Просто защото няма професионален подход и изпълнение от обучени специалисти. И в крайна сметка остават само във сферата на рекламата. Докато в начален курс могат да се упражняват по темата поради спецификата на възрастта и все още малкото учебен материал, то в горен курс става фатално.
Така е, вероятно това има предвид Мишката като ме цитира. У нас е пълно с уж алтернативни методи, които не са част от никаква система и не подготвят децата за училище или за живота като цяло. На децата е най-трудно да свикнат с реда, с това да стоят на чина, да се концентрират, да внимават, когато не им е интересно и прочее. А родителите искаме на децата постоянно да е забавно, интересно, приятно, но истината е, че всяко учене е неприятно – първо, трябва да приемеш, че не знаеш, а след това да полагаш усилия – неприятно, та дрънка. Не е нужно това да бъде придружавано от грубост или още неприятни неща, но все пак е хубаво да е част от система, от институция и да бъде сериозно. Отгоре на всичко у нас няма нито едно алтернативно училище до 12-ти клас, за да може да си позволи човек да рискува детето му в някакъв момент да се окаже в традиционно училище и да бъде в тотален шок и неспособност да се справи с реда и взаимоотношенията там.

А училищна готовност най-лесно се проверява с теста на Керн – Ирасек. С него квалифициран детски психолог може да определи най- общо и нивото на интелигентност на детето, както и на развитието му. Предполагам това няма да задоволи желанията на родителите при входящите нива да се мерят знания, но и това мери. Дете, което не е гледано и обучавано добре няма да покрие теста, колкото и да е прост наглед.

Виж целия пост
# 355
Предстои ни избор за училище за следващата година. След посещенията на няколко училища това са моите впечатления:
Азбуки:
- Амбициозна програма
- Заложени повече часове по английски (15 часа седмично ако не се лъжа)
- Приятни преподаватели, имат няколко нейтив
- Децата изглеждаха спокойни
- Познати с деца учещи там са доволни
- 6-7 клас качеството пада (предполагам, за да не се кандидатства в други гимназии, а в тяхната)
- Изпит: финна моторика + английски (за да е на нивото на децата идващи от градината им)
ЕСПА:
- Амбициозна програма (втори език от 2ри клас, писане не ръкописни букви от ПУК)
- Строги преподаватели
- Малки почивки
- Гладни деца (около 10тина искаха храна от портиера)
- Конкурентна среда - не знам как се чустват децата в постянна конкуренция с другите, създават ли се изобщо приятелства
- Обследване: 3 дена проверка на нивото (основно английски)
Дрита:
- Тясна сграда за толкова много деца
- Приятни и усмихнати преподаватели
- Децата изглеждат щастливи
- Децата, които са по напред помагат на по-изоставащите
- Не изглеждат амбициозно училище, по-либерално
- Обследване: един ден
Климент Охридски:
- Изпреварващо обучение (затова може би искат разпознаване на букви от по-рано)
- Приятни учители и мениджъри
- Спокойни деца
- Минуси според мен са единия клас на випуск, местоположението и малкия двор
Света София:
- Усмихнати преподаватели
- МОН + увеличен хорариум
- Адекватна помощник директорка
- Познати с деца там твърдят, че не ги претоварват
- Децата с повече от една 4ка отпадат
- Изпит: финна моторика и логика основно за ПУК, 1ви - смятане + разпознаване на звуковете в думите
Петър Берон
- Нищо по различно от МОН + допълнителен хорариум (платено ДУ)
- Буйни деца
- Учителите бяха различни (едни усмихнати, други не, явно е на късмет къде ще попаднеш)
- Либерално отношение, децата в час в ПУК не си стояха по чиновете, а бяха наобиколили учителя.
- Доколкото разбирам от четенето тук изкарването навън е по усмотрение на учителя…
- Обследване: половин ден (мисля, че приемат повечето се явили)
Питагор:
- Твърде много ми заприлича на държавните училища едно време, т.е. много соц
- Доволни са познати с деца там, печелят медали
- Местоположението не ми хареса, липса на двор също (Важно е за децата колкото академичното обучение, толкова и движението и чистия въздух според мен)
- Изпит: ПУК - финна моторика и бързина
- Меридиан 22 и Прогресивното - твърде либерални, буйни деца.

Има ли организация или частно лице или каквото и да било, където могат да ме насочат към училище срямо интересите, възможностите и талантите на детето, защото преценката на родителя е винаги субективна? ДАНИС дали извършват такива услуги?
Виж целия пост
# 356
Madv, наистина ли има такива институции? Аз колко съм проверявала. Иначе супер мнение наистина, на 100% отговаря на моите впечетление. (ПБ и Меридиан 22 не съм ги гледала)
Светлина гледам, че не сте ходили да видите...
Виж целия пост
# 357
Малко спам по темата. Отговор на въпроса, защо търсим частно образование за децата ни.
Виж целия пост
# 358
Madv, наистина ли има такива институции? Аз колко съм проверявала. Иначе супер мнение наистина, на 100% отговаря на моите впечетление. (ПБ и Меридиан 22 не съм ги гледала)
Светлина гледам, че не сте ходили да видите...
Скоро и Светлина ще отидем да видим.
St. Geogre забравих - амбициозна програма отново, приемат повечето деца(да не кажа всички), но ако си в "изоставащия" клас - лошо, защото там са и по-буйните деца...
Виж целия пост
# 359
В Светлина не приключи ли приема? Там нали няма изпит, директорката ми звъня миналата седмица да пита какво сме решили и останах с впечатление, че са на финала.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия