Четвъртокласници 2020/2021

  • 34 814
  • 776
# 390
В нашето училище са една смяна, но то е малко, квартално, да не казвам, че е почти на село. По две паралелки от випуск са, а след 7-ми клас даже май е една непълна Laughing Малките (1-4 клас) започват училище в 8.30 и когато имат 6 часа, свършват в 13.30. Големите са от 7.40, което си е рано - при една смяна могат да направят така, че да започват в 8ч.
Засега съм много доволна от този режим, но не съм сигурна, че ще искам същото училище след 4-ти клас (даже съм 99.9% сигурна, че не го искам Confounded).
Виж целия пост
# 391
В нашето училище са на две смени. Доскоро бяха от 8:20, но от миналата седмица имаме един "нулев" час и започват в 7:30. Имаше вероятност да се изместят всички часове е 7:30, така че на фона на това, веднъж в седмицата не е болка за умиране.
Държавната занималня е пълна скръб, от тази година е на частна. Ако беше по-организирана и пишеше всичко сама, щях да я оставя вкъщи, защото е страшно уморително по 11 часа на ден да не е вкъщи. Освен това е злояда, отказва стол и кетъринг, затова аз приготвям цялата храна за тези 11 часа. Опитвам се да е здравословна, но все пак през деня не яде никаква течна храна, което мен ме притеснява.
Виж целия пост
# 392
Две смени са в 112-то, делят сградата с моята Първа английска. 90-те когато бях гимназия там, също си спомням едни ниски хора, които ни се мотаеха из краката. При това сега на малките им построиха ново крило, и пак втория срок ще са втора смяна, като миналата година.

7:45 им почват часовете.
Виж целия пост
# 393
Това с храната е голяма мъка Confounded

Аз друго се "впечатлих" вчера. Напоследък в няколко теми чета за материла по математика до 4-ти клас, че е предимно бакалски сметки, сухо и скучно смятане. Е вчера се подлудих да проверявам едно домашно на дъщеря ми - помагало по мат. с един таралеж отпред (не се сещам издателството) - цяла страница сметки с трицифрени числа. Започнах да смятам и от средата нататък с калкулатор ги проврих - супер досадно. Тя ми се смее, че като стана учителка, ще ми се наложи да ги проврявам (записах магистратура "Начална педагогика" от интерес).
Виж целия пост
# 394
И при нас от тази година намалиха приема с 2 паралелки и са на едносменен режим, като почват в 8:00. За мен е голямо удобство, особено и с допълнителните занимания, които иначе все се чудехме как да наместим.
Храненето и при нас е проблем, моята отказва стола, не толкова заради храната, ами заради миризмите, шума и блъсканицата. И тъй като не успявам всеки ден с готвенето, често се налага да купувам готова храна, много разорително ми идва.
Виж целия пост
# 395
В нашето училище са на две смени. Доскоро бяха от 8:20, но от миналата седмица имаме един "нулев" час и започват в 7:30. Имаше вероятност да се изместят всички часове е 7:30, така че на фона на това, веднъж в седмицата не е болка за умиране.
Държавната занималня е пълна скръб, от тази година е на частна. Ако беше по-организирана и пишеше всичко сама, щях да я оставя вкъщи, защото е страшно уморително по 11 часа на ден да не е вкъщи. Освен това е злояда, отказва стол и кетъринг, затова аз приготвям цялата храна за тези 11 часа. Опитвам се да е здравословна, но все пак през деня не яде никаква течна храна, което мен ме притеснява.
Аз съм учител в държавна занималня ЦДО и не бих гинерализирала, че навсякъде е пълна скръб.
Зависи много от ръководтвото, от мотивацията и компентността на учителите. А, и само да отбележа, че в частните занимални преподават учители от държавните училища.
В нашето училище, което е държавно, дори занималята ни е претъпкана, почти всички деца остават следобед.
Относно материала-да, сложен е, не само в трети, а започва с таблицата за умножение от втори. Такива са учебниците, учебният материал, който се спуска от МОН.
Вкъщи се пише в много по-тиха среда, където няма съученици, които да разсейват, но много родители нямат възможност да ги взимат на обяд, а съм забелязала, че и не желаят да се занимват допълнително с тях, при тези, които изостват и имат видими пропуски. Само да вметна, че не може да очаквате, училището да е любимо за всички. Всяко дете си има интерес, който не е математика, примерно.
За да не цитирам потребителката, относно материала, която пресмята с калкулатор. Да, в 3 клас се взимат числата до 1000, събиране и изваждане на числата с едно, две преминавания, умножение на двуцифрено и трицифрено число с едноцифрено и т.н. В 4 клас е още по-сложно. Добрите учители ще научат децата ви и без калкулатор, но не всички ще станат добри математици Simple Smile
Виж целия пост
# 396
Храната и домашните не ги мисля, в занималнята имат кетъринг и хапват добре - супа, основно и десерт, отделно следобедна закуска някаква. Дъщеря ми е доволна, яде с кеф. Домашни у дома не прави и не проверяваме, за това плащаме на учителите и това им е работата. Като я взема в пет и нещо я извеждам в парка, да покара колело, да се види с приятелчета. Вечер си обръщаме внимание, как пък няма да седна да минавам учебници за 3 клас.
Виж целия пост
# 397
Моето дете го скъсват да го изпитват по математика. Досега има четири оценки. А по БЕЛ едва вчера получи първата си оценка, от входното. По бел е може би най добрия в класа, по мат е на опашката. Ами няма да стане математик, ама ме дразни това постоянно изпитване. Съвсем ще я намрази пустата математика. Аз бях същата. Отсега като помагам за задачите някои ме затрудняват, за по натам не ми се мисли.
Моя не яде. Имат кетъринг в частната, второ основно, някой път таратор и плод. Три лева е обяда. По другите места колко е? Яде само ако има кебапче или нещо друго сухо. Домашна храна сме пращали, сандвичи- не. Сега купувам отворен дюнер на обяд и давам кутийката. Иначе си купува кубети, солети и бисквити и така изкарва до 16- тогава го вземам.
Виж целия пост
# 398
При нас е 5 лв. на ден,  общо взето е 100 лв. храна на месец. Таксата е отделно.
Виж целия пост
# 399
Занималнята не е за всяко дете...това е истината. Едни са бързи, други по-бавни, трети непрекъснато ги разсейва нещо. До сега почти не се е случвало да има ненаписано домашно по време на занималнята. У нас най-много някое упражнение да допише, ако съм я взела примерно в 15ч. Събота и неделя единствено я изпитвам по ЧО и ЧП....нашата класна ги изпитва устно всеки час по тези два предмета....изрично помоли уроците да се учат събота и неделя, обаче по думите на малката излиза....че масово ходят неподготвени за тези часове.
За кентъринга..напоследък все по-често отказва да яде повечето от предлаганите неща в менюто....та обикновено кара на таратор и плодове...т.е. ние също не сме по храненето....поне не това в училище....да спомена ли, че не яде хляб...сътветно и сандвичи.
Виж целия пост
# 400
Моята има вече шест оценки по БЕЛ, плюс още две на избираемия БЕЛ, голямо изпитване пада, така като гледам на седмица по два пъти.Laughing По другите предмети - по 1-2 оценки, ама с този български здраво ги е натиснала.
Виж целия пост
# 401
Ех, все ще се намери някой да се обиди.

Judit Becker
не генерализирам, разбира се. Говоря за нас, нашето ежедневие, нашето училище, моето дете. Може би трябваше да сложа едно "ни" след "държавната занималня", извинявам се, че съм го пропуснала. Предполагам, че след като говоря за ежедневието на дъщеря си, не става дума за генерално обобщение по презумпция, но явно не е така. Ще го имам предвид.
В нашето училище се носят легенди за една учителка от занималнята, която била страхотна. Не попаднахме при нея, за съжаление. В предишното училище на голямата ми дъщеря първата година бяхме при учителка, която беше повече от страхотна. Научи детето как да се отнася към домашните си, при нея писането на домашни беше удоволствие не само за дъщеря ми, но и за по-палави деца, защото успяваше да ги въвлече по интересен начин в процеса, да ги мотивира. Съответно и дисциплината при нея беше на ниво, просто защото на всички им беше интересно. За съжаление, на следващата година в занималнята застана човек, който си позволяваше да говори в час по телефона непрекъснато, да се лакира и т.н.
При малката ми дъщеря първите две години държавната занималня беше абсолютна загуба на време. Никакъв подход от учителката, никаква дисциплина, ненаписани домашни, проверени домашни, в които има очевидни грешки. И до днес се ядосвам, че не бях по-твърда пред молбите на дъщеря ми да остане там, защото там са й приятелките. В момента разликата с частната занималня е огромна. Всичко е написано, правят и допълнителни упражнения, не се вдига шум, който да пречи на останалите, и това е нормално, защото са в по-малки групи. Така че, както навсякъде, всичко е до учител. Държавна, частна, личен учител - не е ли мотивиран и съвестен преподавателят, няма как да се получат нещата. И да, ръководството има огромна роля, съгласна съм.
Виж целия пост
# 402
Аз съм учител в държавна занималня ЦДО и не бих гинерализирала, че навсякъде е пълна скръб.
...
За да не цитирам потребителката, относно материала, която пресмята с калкулатор. ...

Мисля, че мартеа има предвид тяхната държавна занималня. Аз бях много доволна от нашата и все още ми харесва как се подготвят там децата, но дъщеря ми не иска да я посещава, защото се уморява, а и сама се подготвя много бързо и добре.

Аз съм потребителката с калкулатора - дъщеря ми ги смята без. Не става върос за това могат или не могат да правят такива сметки, а за "сухотата", с която е поднесен материалът Hands Plus1 Не знам как задачи от този вид биха събудили у някое дете любов към математиката...

Edit: с мартеа сме писали едновременно.
Виж целия пост
# 403
Аз пък смятам, че 90% от държавните занимални са пълна скръб. И са препълнени не за друго, а защото родителите нямат избор.
Да, прибират се с домашни, но те масово се пишат от учителката на дъската. Децата са там, колкото да са прибрани. Опита ми е с две деца,  две различни училища и няколко различни учителки. Както и с доста близки в  сферата на образованието. От тях пък каквито неща съм чувала, тотално ми се срина уважението в учителското съсловие. С няколко изключения, които броя за бели лястовици.
Виж целия пост
# 404
aniK, според мен тези сметки са им много необходими. Не е нужно веднага да заобичат математиката, но е задължително да автоматизират "бакалските" сметки. И да дадат някакво самочувствие на необичащите математиката в допълнение. Ако им дават само текстови задачи, определено ще им внушат, че математиката е сложно нещо. Говорим за всички деца, а не само за генийчета като нашите Smirk

Аз пък смятам, че 90% от държавните занимални са пълна скръб. И са препълнени не за друго, а защото родителите нямат избор.
Може би трябва да добавиш "в София" след "занимални". Защото моите наблюдения (не само като родител, но и като учител) са от провинцията и в никакъв случай не бих окачествила занималните като препълнени.
Истината е, че се пести от делегираните бюджети. И вината е на директорите, на никой друг.
В училището на дъщеря ми, което е в дълбоката провинция, но все пак има по 5 паралелки от клас, всяка паралелка има и учител на занималнята. У дома никога не се доучва, домашни не проверявам, уроците се учат в занималнята и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия