Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 931
  • 768
# 615
Скрит текст:
Попея не може да кара, за това я е яд на всички шофьори Simple Smile

Пич, аз когато съм шофирала в София, ти си бил още в т...ците на баща си, така че я по-кротко с това кой какво може. И сега карам, но на извънградско, защото задръстванията на София не ми понасят и съм си подредила нещата така, че да не завися от транспорт.  На шофьорите не ме е яд, яд ме е на автоталибаните, които си мислят, че всички наоколо са длъжни да се съобразяват с точно тяхното удобство. А в близо двумилионен град с евтини автомобили и все още липса на правила те са достатъчно много, за да определят средата.
Скрит текст:
Парцелът дали има и декар. Но пък техниката ...
Укрепява се изкопа в момента. Е, кварталът е "Иван Вазов". Цени под 3000 Е/m2 не очаквам. Е, зависи от методиката на изчисление де ... Simple Smile
Това е на Краище и Буботинов, декар според мен няма, около 500-600 кв някъде трябва да е.
Страшни доводи за зоната в тази тема Simple Smile И като я направят цяла София зона, хората къде ще си паркират колите? В Казиченеи ли? И от там с метрото?
Аз парко място съм си купил, за прЕател питам Simple Smile
Всеки ще си паркира колата в зоната, където живее, или на паркомястото, което си купи, и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско. И трафикът ще намалее драстично, и шумът, и замърсяването на въздуха, и градът ще стане по-приятен за обитаване.  
От някои квартали няма метро и удобен транспорт до центъра, затова хората ползват коли. Когато слизаме към центъра, винаги паркираме на платен паркинг, чиста работа и не се обикаля. Ако около големите паркове имаше такива, щяхме да ползваме и тях. Не, че примирам да ходя в най-голямата лудница в Южния и Борисовата, но понякога се налагат жертви заради децата.
Кои са тези квартали? В крайна сметка, като са купували там, хората трябва да са мислили и за този аспект, а не да разчитат само на колите си. Кой да помисли вместо тях за това и кой е длъжен да се съобразява с това, че те не са помислили.  
Има голям платен паркинг пред стадион Васил Левски (където ставаше пазара за ски и велосипеди), паркираш там, плащаш си и влизаш в Борисовата. Лудница е, все пак е публичен парк, но колата изобщо не е задължителна част от тази лудница.
Нека да попитам като си толкова против хората да си “кандилкат” колите в София. Живеещите в къщи, в Драгалевци например как трябва да се придвижват до центъра?
Както си искат - като са купували къщата в Драгалевци, са си напарвили сметката как ще става това. Плащат си за зона или за платен паркинг в центъра, или ползват такси, или ГТ, тяхна си работа. Всеки знaе какъв е транспорът до Драгалевци и си прави сметката може или не може да се справи с него. Ограниченията в центъра са за всички, не само за Драгалевчани.
Тук не коментирам зоната, а въобще желанието ти за ограничаване на използването, на автомобили. Зоната в центъра е факт от много години и не пречи на хората избрали живот близо до природата да слизат с колите си.
Зоната е част от ограниченията за ползване на автомобили. А хората от Драгалевци са свободни  да си ги ползват и да си плащат за това, и да си местят автомобилите след изтичане на времето за почасово платено паркиране. В добавка към задръстванията по пътя към центъра. Това си е техен избор.  Иначе в Драгалевци ходи и ГТ.
Виж целия пост
# 616
Забелязвам тенденция за замяна на аргументите с откровени обиди Sad Ми добре, нека сме глупаци, овце и промити мозъци, ама е неоспорим факт, че където е въведена зона, нещата се нормализират и хората в квартала усещат подобрение.
Също така недейте да опитвате аргументи, изсмукани от пръстите. Никой не е тръгнал да прави Люлин зелена зона, а то и няма смисъл. Първо, целта на зоните не е да тровят живота на живеещите в "кварталите спални", а да попречат на препълването на кварталите, към които се стича голям човекопоток и които иначе биха били блокирани. Освен това новите зони се въвеждат след настояване на живеещите, а не просто ей така. И затова изобщо не чакайте здраво протестиране, защото няма да има такова.
Също така не знам място, до което да няма ГТ. Вярно, буташ се и отнема 20-30 минути повече, ама иначе си е съвсем достъпно. Никой не е казал, че всеки може да пътува в лукс до работата си. Също така се забелязва тенденция големи работодатели да сменят седалищата си на комуникативни места. Защо се строи това малко "сити" с небостъргачи около Метро? Ми заради метрото. Бизнеспаркът, Литекс тауърс и прочее и прочее примери има. За мен това си е съвсем добра тенденция - работните места да се концентрират на места с добра достъпност, а жилищните квартали да си останат жилищни. И това съвсем не е лошо.  Центърът не е място за масово стичане на работна ръка, а е място, където човек да може да отиде да свърши нещо в банки, учреждения и други институции и да си отиде. Точно това се стимулира с ограничението да може да се паркира само по 2 или 4 часа.

Иначе проблеми с организацията в София има много. Последните нововъведения от сорта на светофари с копче на оживени кръстовища или колоездачните пътеки по Раковски и Дондуков са връх на тъпотата. Връх на тъпотата и типично пилатовско измиване на ръцете е и пльосването на пешеходни пътеки под път и на път, много често на съвсем неподходящи и опасни места.

Та има си трески за дялане, но зоните, поне в сегашните мащаби, съвсем не са от тях.
Виж целия пост
# 617
Скрит текст:
Попея не може да кара, за това я е яд на всички шофьори Simple Smile

Пич, аз когато съм шофирала в София, ти си бил още в т...ците на баща си, така че я по-кротко с това кой какво може. И сега карам, но на извънградско, защото задръстванията на София не ми понасят и съм си подредила нещата така, че да не завися от транспорт.  На шофьорите не ме е яд, яд ме е на автоталибаните, които си мислят, че всички наоколо са длъжни да се съобразяват с точно тяхното удобство. А в близо двумилионен град с евтини автомобили и все още липса на правила те са достатъчно много, за да определят средата.
Скрит текст:
Парцелът дали има и декар. Но пък техниката ...
Укрепява се изкопа в момента. Е, кварталът е "Иван Вазов". Цени под 3000 Е/m2 не очаквам. Е, зависи от методиката на изчисление де ... Simple Smile
Това е на Краище и Буботинов, декар според мен няма, около 500-600 кв някъде трябва да е.
Страшни доводи за зоната в тази тема Simple Smile И като я направят цяла София зона, хората къде ще си паркират колите? В Казиченеи ли? И от там с метрото?
Аз парко място съм си купил, за прЕател питам Simple Smile
Всеки ще си паркира колата в зоната, където живее, или на паркомястото, което си купи, и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско. И трафикът ще намалее драстично, и шумът, и замърсяването на въздуха, и градът ще стане по-приятен за обитаване.  
От някои квартали няма метро и удобен транспорт до центъра, затова хората ползват коли. Когато слизаме към центъра, винаги паркираме на платен паркинг, чиста работа и не се обикаля. Ако около големите паркове имаше такива, щяхме да ползваме и тях. Не, че примирам да ходя в най-голямата лудница в Южния и Борисовата, но понякога се налагат жертви заради децата.
Кои са тези квартали? В крайна сметка, като са купували там, хората трябва да са мислили и за този аспект, а не да разчитат само на колите си. Кой да помисли вместо тях за това и кой е длъжен да се съобразява с това, че те не са помислили.  
Има голям платен паркинг пред стадион Васил Левски (където ставаше пазара за ски и велосипеди), паркираш там, плащаш си и влизаш в Борисовата. Лудница е, все пак е публичен парк, но колата изобщо не е задължителна част от тази лудница.
Нека да попитам като си толкова против хората да си “кандилкат” колите в София. Живеещите в къщи, в Драгалевци например как трябва да се придвижват до центъра?
Както си искат - като са купували къщата в Драгалевци, са си напарвили сметката как ще става това. Плащат си за зона или за платен паркинг в центъра, или ползват такси, или ГТ, тяхна си работа. Всеки знaе какъв е транспорът до Драгалевци и си прави сметката може или не може да се справи с него. Ограниченията в центъра са за всички, не само за Драгалевчани.
Тук не коментирам зоната, а въобще желанието ти за ограничаване на използването, на автомобили. Зоната в центъра е факт от много години и не пречи на хората избрали живот близо до природата да слизат с колите си.
Зоната е част от ограниченията за ползване на автомобили. А хората от Драгалевци са свободни  да си ги ползват и да си плащат за това, и да си местят автомобилите след изтичане на времето за почасово платено паркиране. В добавка към задръстванията по пътя към центъра. Това си е техен избор.  Иначе в Драгалевци ходи и ГТ.
Пак повтарям. Коментирам “.....и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско.“, а не зоната. Защо според теб трябва хората от Драгалевци например да ползват автомобил само за извънградско и за покрайнините? Защо да не е нормално да слизат редовно с колите си до центъра? Зона има от много години и тя не пречи на това. Ти обаче искаш хората въобще да престанат да карат коли в града. А това не е нормално.
Виж целия пост
# 618
Да, ами може би и това света да върви напред, а не назад, не е някакво човешко право Simple Smile
Изобщо нямам против да плащат и хората с Гт, и хората с коли, всички, даже настоявам всички да си плащат всичко. Аз си плащам всичко, и данъци за колата, и карти за ГТ за цялото семейство. Затова и смятам за редно да изисквам
Разбира се, много наспамихме, но и не, все пак тези теми винаги е завъртат около инфраструктурата...то и това е големият проблем на част от кварталите, иначе не особено лоши, даже прекрасни.
Например споделените трасета на ГТ и велоалеите за мен са един огромен минус, гаф, провал, подигравка с парите ми на данъкоплатец, повод за смях и ужас. Направиха голяма глупост, вместо да улеснят трафика и хората. Ми не ми е приятно парите ми на данъкоплатец да се изразходват така.
Кметицата ако ще и летище да си сложи на покрива, ама поне малко от малко да правят нещо...та някои неща дори не искат много пари...а са направени сякаш напук зле.
Виж целия пост
# 619
Е, недейте да отричате всичко, защото много се направи в последно време, баш при Фандъкова. Всички кръстовища на две нива при старата ТВ кула, при Семинарията, при Лъвов мост отпушиха големи тапи. Метро се строи непрекъснато и гълта огромни суми. Е няма как да има пари за всичко наведнъж. И е крайно време софиянци да приемат, че София е проектирана за каляски, а не за стотици хиляди автомобили и не може да се разраства безкрайно, защото инфраструктурата изначално изнемогва и това не може да се реши без да се събарят сгради. И който не харесва това да не идва в София. А то много странно - всички псуват в хор колко е гадно тук и продължават да се тъпчат на гадното  Twisted Evil
Виж целия пост
# 620
За проектирането и липсата му в София можем много да говорим, но не може да има неограничен брой автомобили, които са постоянно в движение или голяма част просто заемат място и се ползват само за складиране и носталгията на собствениците си. И с по 10 платна да направят булевардите, и на 20 етажа паркинги, решението не е едно нещо.
Виж целия пост
# 621
Там е работата, че много хора живеят практически извън София и колите са абсолютно необходими.
Обаче при недостига на място се постъпва както с другите ограничени ресурси - вдига се цената. Колата не е социален разход.
Аз самата имам собствена кола, но все още данъкът и ГО са поносими за мен. Когато реша, че не си струва годишните разходи - ще я продам или отива за скрап.
Виж целия пост
# 622
Скрит текст:
Скрит текст:
Попея не може да кара, за това я е яд на всички шофьори Simple Smile

Пич, аз когато съм шофирала в София, ти си бил още в т...ците на баща си, така че я по-кротко с това кой какво може. И сега карам, но на извънградско, защото задръстванията на София не ми понасят и съм си подредила нещата така, че да не завися от транспорт.  На шофьорите не ме е яд, яд ме е на автоталибаните, които си мислят, че всички наоколо са длъжни да се съобразяват с точно тяхното удобство. А в близо двумилионен град с евтини автомобили и все още липса на правила те са достатъчно много, за да определят средата.
Скрит текст:
Парцелът дали има и декар. Но пък техниката ...
Укрепява се изкопа в момента. Е, кварталът е "Иван Вазов". Цени под 3000 Е/m2 не очаквам. Е, зависи от методиката на изчисление де ... Simple Smile
Това е на Краище и Буботинов, декар според мен няма, около 500-600 кв някъде трябва да е.
Страшни доводи за зоната в тази тема Simple Smile И като я направят цяла София зона, хората къде ще си паркират колите? В Казиченеи ли? И от там с метрото?
Аз парко място съм си купил, за прЕател питам Simple Smile
Всеки ще си паркира колата в зоната, където живее, или на паркомястото, което си купи, и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско. И трафикът ще намалее драстично, и шумът, и замърсяването на въздуха, и градът ще стане по-приятен за обитаване.  
От някои квартали няма метро и удобен транспорт до центъра, затова хората ползват коли. Когато слизаме към центъра, винаги паркираме на платен паркинг, чиста работа и не се обикаля. Ако около големите паркове имаше такива, щяхме да ползваме и тях. Не, че примирам да ходя в най-голямата лудница в Южния и Борисовата, но понякога се налагат жертви заради децата.
Кои са тези квартали? В крайна сметка, като са купували там, хората трябва да са мислили и за този аспект, а не да разчитат само на колите си. Кой да помисли вместо тях за това и кой е длъжен да се съобразява с това, че те не са помислили.  
Има голям платен паркинг пред стадион Васил Левски (където ставаше пазара за ски и велосипеди), паркираш там, плащаш си и влизаш в Борисовата. Лудница е, все пак е публичен парк, но колата изобщо не е задължителна част от тази лудница.
Нека да попитам като си толкова против хората да си “кандилкат” колите в София. Живеещите в къщи, в Драгалевци например как трябва да се придвижват до центъра?
Както си искат - като са купували къщата в Драгалевци, са си напарвили сметката как ще става това. Плащат си за зона или за платен паркинг в центъра, или ползват такси, или ГТ, тяхна си работа. Всеки знaе какъв е транспорът до Драгалевци и си прави сметката може или не може да се справи с него. Ограниченията в центъра са за всички, не само за Драгалевчани.
Тук не коментирам зоната, а въобще желанието ти за ограничаване на използването, на автомобили. Зоната в центъра е факт от много години и не пречи на хората избрали живот близо до природата да слизат с колите си.
Зоната е част от ограниченията за ползване на автомобили. А хората от Драгалевци са свободни  да си ги ползват и да си плащат за това, и да си местят автомобилите след изтичане на времето за почасово платено паркиране. В добавка към задръстванията по пътя към центъра. Това си е техен избор.  Иначе в Драгалевци ходи и ГТ.
Пак повтарям. Коментирам “.....и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско.“, а не зоната. Защо според теб трябва хората от Драгалевци например да ползват автомобил само за извънградско и за покрайнините? Защо да не е нормално да слизат редовно с колите си до центъра? Зона има от много години и тя не пречи на това. Ти обаче искаш хората въобще да престанат да карат коли в града. А това не е нормално.
Мисля, че е подразбира, че се отнася за хората, живеещи в очертанията на града, а не за тези извън тях. Хората в Драгалевци са отвъд Околовръстното, до тях има ГТ, както и до всички села край София, но все пак този ГТ не е като да си в София. Нямам против хората от Драгалевци да влизат с колите си до центъра, ако имат възможност да си спазват изискванията на зоната в центъра или около него - цена и времетраене. Разсъжденията са ми в посока на хората, които живеят на места с удобен ГТ, вкл. и метро, а все пак не слизат от колите си. Всъщност смятам, че задръстванията в града не ги правят хората от Витошката яка, прекалено са малко за целта. И дори го написах назад:
Няма друга алтернатива на автомобила само на няколко места в София - това са Витошката яка, където се предполага, че са богати и могат да плащат за паркиране в центъра, и новозастроените квартали, където постепенно ще също ще направят ГТ - ето, сега ще пуснат тролей до МанЛи Изток по Арселналски.
А иначе всички големи квартали имат метро - Люлин, Младост, Надежда/Обеля, Дружба, скоро и ОК и Левски ще имат. Така че огормната част от населението на този град има алтернатива. А че е свикнало само с личния автомобил е така, ама ще отвикне, като му бръкнат  в джоба.
Виж целия пост
# 623
От познатите ми, които живеят в Гео Милев, Младост и Люлин, и работят някъде из центъра, всички - повтарям всички - идват на работа с кола. Е съжалявам, но не може да ме убедите, че в тези квартали няма достъпен ГТ. Когато преподавах в СУ, живеех в Гео Милев и си хващах или трамвай 20, или автобус от Плиска. Не съм се изкълчила от път.
Виж целия пост
# 624
Сигурно някой им плаща паркинга, иначе къде ще им излезе кирията. И аз имам такива приятели, но колите, бензина и паркирането са им фрии (плаща работодателя). От моите колеги никой не идва с кола, всички бъхтим с градския. Говоря за много народ, а не за 5-10 приятелчета.
Виж целия пост
# 625
Вероятно имат месечен абонамент за някой паркинг наблизо.
Позната работи зад съдебната палата, всеки ден паркира на платен паркинг, плаща абонамент и си свирка. Живее на 50 м. от метростанция.
Виж целия пост
# 626
Има много причини в град като София да предпочетеш автомобил пред ГТ. Аз например разнасям деца по спортни занимания, каквито не мога да им осигуря в пешеходен радиус и до които няма удобен градски транспорт. Съответно и на работа обикновено съм с кола, за да мога да реагирам бързо (нямам време да изпълня логистичната задача ако включа и ГТ). Няма и нужда от оправдания според мен - важното е всички да спазват правилата, да паркират на допустими места и да се съобразяват с останалите.

Приветствам всякакви цветни зони в този ред на мисли, много по-лесно е за всеки, който има да си свърши някаква работа. И за високите данъци за автомобили съм много "за". Ако автомобилите най-накрая станат скъпо удоволствие, градът ще изглежда много по-приятно. Но трябва правилата да обхванат целия град, за да не се превърнат периферните квартали в автоморги. И най-вече да се следи за спазването им със съответните глоби, защото и сега правила много, а ред - никакъв.
Виж целия пост
# 627
Скрит текст:
Скрит текст:
Попея не може да кара, за това я е яд на всички шофьори Simple Smile

Пич, аз когато съм шофирала в София, ти си бил още в т...ците на баща си, така че я по-кротко с това кой какво може. И сега карам, но на извънградско, защото задръстванията на София не ми понасят и съм си подредила нещата така, че да не завися от транспорт.  На шофьорите не ме е яд, яд ме е на автоталибаните, които си мислят, че всички наоколо са длъжни да се съобразяват с точно тяхното удобство. А в близо двумилионен град с евтини автомобили и все още липса на правила те са достатъчно много, за да определят средата.
Скрит текст:
Парцелът дали има и декар. Но пък техниката ...
Укрепява се изкопа в момента. Е, кварталът е "Иван Вазов". Цени под 3000 Е/m2 не очаквам. Е, зависи от методиката на изчисление де ... Simple Smile
Това е на Краище и Буботинов, декар според мен няма, около 500-600 кв някъде трябва да е.
Страшни доводи за зоната в тази тема Simple Smile И като я направят цяла София зона, хората къде ще си паркират колите? В Казиченеи ли? И от там с метрото?
Аз парко място съм си купил, за прЕател питам Simple Smile
Всеки ще си паркира колата в зоната, където живее, или на паркомястото, което си купи, и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско. И трафикът ще намалее драстично, и шумът, и замърсяването на въздуха, и градът ще стане по-приятен за обитаване.  
От някои квартали няма метро и удобен транспорт до центъра, затова хората ползват коли. Когато слизаме към центъра, винаги паркираме на платен паркинг, чиста работа и не се обикаля. Ако около големите паркове имаше такива, щяхме да ползваме и тях. Не, че примирам да ходя в най-голямата лудница в Южния и Борисовата, но понякога се налагат жертви заради децата.
Кои са тези квартали? В крайна сметка, като са купували там, хората трябва да са мислили и за този аспект, а не да разчитат само на колите си. Кой да помисли вместо тях за това и кой е длъжен да се съобразява с това, че те не са помислили.  
Има голям платен паркинг пред стадион Васил Левски (където ставаше пазара за ски и велосипеди), паркираш там, плащаш си и влизаш в Борисовата. Лудница е, все пак е публичен парк, но колата изобщо не е задължителна част от тази лудница.
Нека да попитам като си толкова против хората да си “кандилкат” колите в София. Живеещите в къщи, в Драгалевци например как трябва да се придвижват до центъра?
Както си искат - като са купували къщата в Драгалевци, са си напарвили сметката как ще става това. Плащат си за зона или за платен паркинг в центъра, или ползват такси, или ГТ, тяхна си работа. Всеки знaе какъв е транспорът до Драгалевци и си прави сметката може или не може да се справи с него. Ограниченията в центъра са за всички, не само за Драгалевчани.
Тук не коментирам зоната, а въобще желанието ти за ограничаване на използването, на автомобили. Зоната в центъра е факт от много години и не пречи на хората избрали живот близо до природата да слизат с колите си.
Зоната е част от ограниченията за ползване на автомобили. А хората от Драгалевци са свободни  да си ги ползват и да си плащат за това, и да си местят автомобилите след изтичане на времето за почасово платено паркиране. В добавка към задръстванията по пътя към центъра. Това си е техен избор.  Иначе в Драгалевци ходи и ГТ.
Пак повтарям. Коментирам “.....и няма да я кандилка всеки ден из София, ще я ползва за пазар в покрайнините на града и за извънградско.“, а не зоната. Защо според теб трябва хората от Драгалевци например да ползват автомобил само за извънградско и за покрайнините? Защо да не е нормално да слизат редовно с колите си до центъра? Зона има от много години и тя не пречи на това. Ти обаче искаш хората въобще да престанат да карат коли в града. А това не е нормално.
Мисля, че е подразбира, че се отнася за хората, живеещи в очертанията на града, а не за тези извън тях. Хората в Драгалевци са отвъд Околовръстното, до тях има ГТ, както и до всички села край София, но все пак този ГТ не е като да си в София. Нямам против хората от Драгалевци да влизат с колите си до центъра, ако имат възможност да си спазват изискванията на зоната в центъра или около него - цена и времетраене. Разсъжденията са ми в посока на хората, които живеят на места с удобен ГТ, вкл. и метро, а все пак не слизат от колите си. Всъщност смятам, че задръстванията в града не ги правят хората от Витошката яка, прекалено са малко за целта. И дори го написах назад:
Няма друга алтернатива на автомобила само на няколко места в София - това са Витошката яка, където се предполага, че са богати и могат да плащат за паркиране в центъра, и новозастроените квартали, където постепенно ще също ще направят ГТ - ето, сега ще пуснат тролей до МанЛи Изток по Арселналски.
А иначе всички големи квартали имат метро - Люлин, Младост, Надежда/Обеля, Дружба, скоро и ОК и Левски ще имат. Така че огормната част от населението на този град има алтернатива. А че е свикнало само с личния автомобил е така, ама ще отвикне, като му бръкнат  в джоба.

Ще ми се да видя изражението на общинарите, когато им пратиш писмено предложението ти, хората живеещи преди околовръсното да нямат право да карат колите си в града, а тези живеещи след околовръсното да имат. Много ще ти се смеят.
Виж целия пост
# 628
Нищо подобно, просто да не се говори как дерат кожите от гърба на клетия българин, който държи да ходи само с кола на работа и то много често сам/а.
Виж целия пост
# 629
Супер са си зоните, луди ли сте. Скоро се очаква синя зона да стане 4лв, зелена 2лв.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия