Трудно проговаряне - тема 25

  • 84 896
  • 974
# 90
Здравейте, може ли да дадете повече информация за биохимията която използвате?
Виж целия пост
# 91
Здравейте момичета, отдавна не съм писала, но то при нас е въртележка голяма. Започна моята щерка първи клас. С някои неща се справяме, с някои - не много, но работим здраво и работата дава резултати.

Наминавам да ви помоля за материали за разказване на история ако имате такива. Не просто картинки, а като за 7-годишно дете. Логическо структуриране - къде, как, кой и т.н. Дори и на български да са, аз ще си ги адаптирам.
Дъщеря ми ако я чуете как говори, никога не бихте си помислили, че е имала проблем с говора докато не тръгне да разказва случка. Е, тогава става мазало.
Виж целия пост
# 92

Taзи игра ми е много любима. Ако няма от къде да я поръчате, ще обясня г/д какво представлява. Можете и сама да си направите подобна.
Нужно ви е тесте с карти на различни предмети, може да включите и действия, по които да се разкаже приказка. Играете заедно с детето, слагате тестето обърнато и се редувате да теглите карти. Целта е да съставите свързана приказка. Например, теглите картинка с пръстен и започвате "Имало едно време един вълшебен пръстен..", детето тегли карта с принцеса/замък/вълк/бебе/огън и трябва логически да продължи приказката, включвайки новата карта в историята. Сложете и няколко карти с "Край". Накрая накарайте детето да разкаже цялата приказка, задавайте му целевите въпроси, върху които работите, направете обощение, може би дори извадете поука.
 Тази игра, която ви показвам на снимката, е с доста абстраклтни карти. Има: измама, злодей, успех и т.н. Преценете дали тези понятия не са твърде сложни за детето.
Виж целия пост
# 93

Taзи игра ми е много любима. Ако няма от къде да я поръчате, ще обясня г/д какво представлява. Можете и сама да си направите подобна.
Нужно ви е тесте с карти на различни предмети, може да включите и действия, по които да се разкаже приказка. Играете заедно с детето, слагате тестето обърнато и се редувате да теглите карти. Целта е да съставите свързана приказка. Например, теглите картинка с пръстен и започвате "Имало едно време един вълшебен пръстен..", детето тегли карта с принцеса/замък/вълк/бебе/огън и трябва логически да продължи приказката, включвайки новата карта в историята. Сложете и няколко карти с "Край". Накрая накарайте детето да разкаже цялата приказка, задавайте му целевите въпроси, върху които работите, направете обощение, може би дори извадете поука.
 Тази игра, която ви показвам на снимката, е с доста абстраклтни карти. Има: измама, злодей, успех и т.н. Преценете дали тези понятия не са твърде сложни за детето.

Здравей Лейс, благодаря много. Ние имаме нещо подобно, имаме и зарчета за разказване с картинки. Проблемът е логическото връзване и най вече свързващи думички - първо, после, след това, накрая... освен това историята трябва да съдържа герои, кой, къде, как, кога и т.н.
Виж целия пост
# 94
Здравей poppy-fairy! И моето дете беше така. Ползвахме подобен начин като показаното от Лейс. И също четене на съвсем кратки историйки, от около 5-6 изречения. Детето ги чете, после преразказва, пише преразказа и накрая прочита написаното. В началото не се получаваше, но с упражняване напредна. Скоро в училище ( тя вече е трети клас) е трябвало сами да съчинят и напишат история с определен герой. Съчинила е вълнуваща история, госпожата е написала отличен.
Виж целия пост
# 95
Здравейте!
Имам син на 2г и 3м който може да се каже, че говори нещо, но абсолютно нищо не му се разбира с изключение на "бу" което означава "обувки" т.е. излизане навън. Нито знам кога е жаден, нито кога е гладен, ако не посочи. Няма "да", нито "не".
Преди 4 месеца (на възраст 1г и 11м) го водих на логопед и тогава ни казаха, че си е много добре, да не се притесняваме, а да отиваме на плаж (ние сме от Варна). Преди 3 месеца (на точно 2г) го водих при невролог (Щилиянов). Той ни прегледа, установи че не е аутист и нищо повече. Каза ни, че не може да постави диагноза и съответно да предпише лечение (лекарства) и единствено ни посъветва да му даваме рибено масло.
Спрели сме напълно телевизията. Четем книжки когато можем, ако успеем да му привлечем и задържим вниманието за 10 минути. Аз съм ги наизустила вече, но ефекта за него към момента е нулев.  Давам му пъзели от по 4 или 5 части и му показвам как да ги реди - никакъв успех. Обича на блъска и тръшка. Правихме скоро ремонт и имитира добре действия, но не и реч. Иначе е подвижен и активен. Качва се по стълби с голям кеф, най-вече когато му се забранява. Усмихнат и много контактен. Отива при други деца и ги целува, също при големи каки и батковци, които му обръщат внимание понеже е "сладък" на тази възраст. От животните имитира само лая на кучето, иначе може разпознава още няколко. Още сме на памперс, макар да се опиваме да уцелим кога ще се "изтропа" - рядко успяваме. Водим го в тоалетната, но обикновенно върши работата следкато сме били там. Гърне тотално отказва да ползва (става веднага, не стои мирен) и спряхме с опитите на него.

От два месеца маха с ръка за чао и това е единствения ни видим напредък за почти половин година. Гледайки и неминуемо сравнявайки с връстниците му на площадката, явно сме назад. След тези дълги обяснения искам да попитам какво мога да направя за да му помогна? Педиатърката не казва да има физически проблем, визирам юздичката на езичето. Не е посещавал ясла. Ще го пусна на детска градина след нова година и се надявам да дръпне малко, но не знам какво друго да направя.
Виж целия пост
# 96
Логопедът, освен заръките ходите на плаж, не ви ли каза/написа препоръки какво да правите вкъщи?
Виж целия пост
# 97
Логопедът, освен заръките ходите на плаж, не ви ли каза/написа препоръки какво да правите вкъщи?
Не. Поигра си с него да разбере до къде е развитието му. Отдели му време и видно имаше подход. Накрая ни успокои, че всичко е наред и да не се притесняваме.
Четейки различни теми разбирам, че принципно логопедите се занимават с деца над 3г. и смятам да предприема повече действия в тази насока тогава.
Виж целия пост
# 98
Логопедът, освен заръките ходите на плаж, не ви ли каза/написа препоръки какво да правите вкъщи?
Не. Поигра си с него да разбере до къде е развитието му. Отдели му време и видно имаше подход. Накрая ни успокои, че всичко е наред и да не се притесняваме.
Четейки различни теми разбирам, че принципно логопедите се занимават с деца над 3г.
Toва, по мое мнение, са отживелици и има нещо наречено "ранна интервенция", с която за съжаление не много колеги са запознати. Речта би следвало да се появи преди 3г. възраст, а преди това има други процеси, които обуславят нейната поява. Ако желаете, мога да се опитам да ви дам насоки на лични. Simple Smile
Виж целия пост
# 99
Toва, по мое мнение, са отживелици и има нещо наречено "ранна интервенция", с която за съжаление не много колеги са запознати. Речта би следвало да се появи преди 3г. възраст, а преди това има други процеси, които обуславят нейната поява. Ако желаете, мога да се опитам да ви дам насоки на лични. Simple Smile
Моля, наистина се нуждая от насоки. Това е и основната причина да пиша и споделя тревогата си.

В момента се опитваме да го научим на цветовете, но не знам дали се справяме. Когато го помоля да донесе някое определено кубче от конструктора и той сгреши не знам дали е защото не го различава или просто не внимава и му е все едно, тъй като не винаги изпълнява "команди".
Виж целия пост
# 100
Здравейте !
И моето момче има проблеми с проговарянето. На година и 8 месеца. Отговаря с да и не когато си иска. Отвреме навреме се изпуска да каже по нещо, но много рядко. Водя го на логопед от известно време и по специалисти. Разбира доста неща, като му кажа съблечи се, обуй се, ела тук дай това , покажи жирафа и Т.н. Пие, яде и ходи на тоалетна сам. Но не говори, мълчи и мммм. Чао не казва( само няколко пъти е помахал за сега. Посещава детска. Предписаха му диета безглутеинова. Незнам какво да си мисля.
Виж целия пост
# 101
Здравейте отново.Дъщеря ми започна градина,но предминава през много трудна адаптация
.Тя е с разстройство на речта-предимно на експресивната реч.Та мисълта ми е ако евентуално се наложи да я спрем пагубно ли е неходенето на градина за дете с речеви проблем ?
Виж целия пост
# 102
септ. 2019, 13:42 ч.
Здравейте, ☺️ аз задържах синът ми още една година в подготвителна група, но във училище. Мисля че това е най-доброто решение за сега. Във градината както започна така и приключи. Никога не е плакал или създавал проблеми, но и не е правил нищо. Децата пишат, рисуват, ...той ако иска. Отказваше да работи и не са го и карали. И така три години. Сега е във 10-то училище  и съм смаяна. Изплаках си очите от притеснение и е било напразно. Човекът тръгна със самочувствие че е ученик (има батко в 5клас в друго училище). Без ресурсната до него правел всичко което правят и другите деца. Пише си в тетрадката... Госпожата ми каза само, че прочитала условието  един път на целия клас и още веднъж на него. И той успявал. Е по бавно но за мен това си е цяло чудо. Да добавя, че детето ми е от спектъра  високо функциониращ аутист (за мен не много високо но каквото такова).  С говора е най големия проблем. Започна от скоро да се опитва да разказва и къде разбирам, къде не но напредък има. Идеята ми е, че не трябва да се отхвърля идеята за 4група в училище защото така прехода става по плавен за първи клас пък не са натоварени толкова много.  Дано все така да продължи 😊


Здравейте, много съм щастлива. ☺️
Направо летя днес.😊
Госпожата сутринта ми каза че синът ми вчера е вдигнал ръка на зададен въпрос от нея към целият клас . Тя  го е вдигнала и той е отговорил правилно.
( Едно и две моливчета. Кое е единствено и кое  е в множествено число) Е, отговорил е с една дума, нооо за мен това е толкова много. Направо ми идеше да я прегърна. ❤️
Виж целия пост
# 103
Гена, браво на твоето момче! Желая ви още много успехи и радости и гордост свързани с него! Много се радвам за вас!
Виж целия пост
# 104
Здравейте и от нас Simple Smile


FB590049BGM,
Съветът от мен е да го водите на логопед, да направите консултация с детски психиатър и от там вече да си тръгнете по определен път. Добре, че не слушах съвети от рода на: Той е малък, Има време,  Те момчетата проговарят по-късно и т.н. И до днес ходим на частен логопед 3 пъти в седмицата, сега предстои и в градината, подадохме документи за Ресурсен, който идва 2 пъти и 2 пъти има занимания с психоложката от градината. Отделно се занимаваме вкъщи, като освен упражнения, оставяме и време за игра и четене на книжки /преди нямаше нииииикакъв интерес към книжките/. В резултат на това, има огромен напредък за година и половина - преди мучеше и казаше определени думи, сега прави изречения, прави добри опити да разказва /особено от любимата тема за камиони и кранове/, водим диалог до 10-ина изречения. Не обича да ходи много на градина, като тази година е много по-добре - сега пише в тетрадките и учебниците, не става да се разхожда и да тича в стаята, докато другите деца рисуват или пишат. При нас проблемът е, че е много срамежлив и свит и му е трудна все още комуникацията с децата, играе, но губи интерес бързо. Сега мъките ни са в тази посока, както и да обогатяваме речника му. Така, че трябва постоянство и най-вече, ако усещате, че трябват специалисти - следвайте инстинкта си. Добрите логопеди работят с малки деца. От добавките сме пили Гамалон - не видях ефект при него, Брейнбустер - също не видях ефект, не сме спирали почти Омега 3. Пили сме Biocure Stars - мисля да поръчам пак...

Simona Ekzarova,
И аз мисля, че трябва да ходи, стига да  не изпада в някакви големи кризи. Ще свикне, а и наистина логопедът ще работи с нея, което само ще й е в полза.


Гена,
Браво, насълзих се, докато четях... И моята идея е да го оставя в 4та група в училище.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия