Частни училища - информативна тема 27

  • 51 555
  • 844
# 480
Взимат, взимат. В някои столични ЧУ това е закуската в 10 ч. Wink

http://schoolfruit.dfz.bg/index.php?p=news&area=1&newsid … chni-shemi-2018-g
Виж целия пост
# 481
Ежко, като цяло съм на твоята позиция за учителите. От много години.

Като регистрирана в началото на юни 2019 как точно споделяш мнението на Ежко за учителите от много години? Не е ли редно да си кажеш предния ник Simple Smile))
Виж целия пост
# 482
Ежко, като цяло съм на твоята позиция за учителите. От много години.

Като регистрирана в началото на юни 2019 как точно споделяш мнението на Ежко за учителите от много години? Не е ли редно да си кажеш предния ник Simple Smile))

А на теб какво ти влиза в бизнеса от кога съм във форума? Мисля, че тези въпроси изобщо не ти влизат в работата! Защото не се съгласявам лесно и не пея в общия хор може би?  😜😉
Виж целия пост
# 483
Нямаше ли също финансиране на иновативни програми независимо от това дали е ЧУ или ДУ?
Виж целия пост
# 484
Нямаше ли също финансиране на иновативни програми независимо от това дали е ЧУ или ДУ?
Да, всяко училище може да участва. От ЧУ, Цар Симеон Велики май бяха кандидатствали.
Виж целия пост
# 485
Когато стартира програмата четох документацията. Ползите бяха по отношение даването на възможност да увеличават/намаляват часове по дадените предмети. Да преструктурират програмата и междучасията. Но нямаше и дума за финансиране. Може после да се е появила такава опция. Затова питам за повече подробности.
Виж целия пост
# 486
Сигурни ли сте, за иновативност се отпуска финансиране? Аз мислех, че е за престиж. Знам, че дават "титлата" за 4 години, през които трябва да си доказваш иновативността периодично, все едно си акредитиран. Но може да се отпускат и средства, защото доста училища се напънаха да си изсмучат нещо иновативно от пръстите.

Отпускаха се средства преди няколко години при въвеждане на униформи. Някаква програма от типа на "Училището моя общност" или друга подобна измишльотина беше. Не знам дали все още върви програмата.

Върви програма "Еразъм" и в училищата, но не съм сигурна дали само за преподавателски обмен или и за ученически.

Млеката и плодовете, нека се отпускат и за ЧУ, така и така субсидията не я ползват в повечето случаи, но то пък едни закуски и едни плодове. Едва ли има вариант да взимат само финансирането и да го ползват като добавена стойност в бюджета за храна.
Виж целия пост
# 487
Извадка от мотивите към проекта за ПМС за приемане на списък на иновативните училища за  за учебната 2019/2020 година
3. Финансови и други средства за прилагане на нормативния акт.
Не са необходими допълнителни разходи/трансфери/други плащания при прилагането на проекта на акт.
Предложеният проект на акт не води до въздействие върху държавния бюджет, тъй като включването на институции в Списъка на иновативните училища в Република България не изисква допълнителен финансов ресурс. Училищата, които ще бъдат определени за иновативни, се финансират по общия ред в рамките на предвидените от държавния бюджет средства по функция „Образование“ за 2019 г.

 
Виж целия пост
# 488
То проблемът е че хем ползват парите за мляко и плод, хем вдигат таксите. Вместо да е обратното. Или да използват освободения бюджет за вдигане на качеството. Иначе няма лошо. Така и така парите следват ученика изобщо не проработи, заради умишлено бламиране от законодателя.
Виж целия пост
# 489
.
Виж целия пост
# 490
Говоренето вкъщи на английски определено Е допълнителна подготовка. От гледна точка на това, че не става ясно доколко добрият английски на детето се дължи на градината и доколко- на общуването с вас. Няма как нивото на преподаване да се измери, ако едно дете не чува дума английски у дома, а на друго говорят свободно и занимават с книжки.
Честно казано на ниво градина обаче е трудно да се говори за равнище на подготовка, защото е много до дете. Едни проговарят за месеци, други за години, трети изобщо, при равни условия. Ние сме в немска градина, синът ми едва сега започна да пее и говори по малко езика (края на втора група), но има две момиченца, които говорят с цели изречения и минали времена още от миналата година (май не са занимавани допълнително). Та аз как да кажа какво е обучението при нас при толкова различни резултати...
Може би именно това е минус де, не разделят децата по ниво, но то очевидно още се формира. А синът ми ако не разбира добре, бързо губи интерес.
Виж целия пост
# 491
Aш, аз не съм фен на теориите на конспирациите, а само гледам какво се случва в световен мащаб. Да, нискоквалифицирани кадри са необходими, нуждаем се от боклукджии, шофьори и т.н., но все ми се струва, че качественото образование става все повече привилегия на средната класа и нагоре.
(Фран ще се хване за главата колко има да мести Simple Smile )

За езиците и проговарянето съм съгласна с Пипи в тази ранна възраст Някои деца и на български проговарят на годинка с хубави, ясни, сложни изречения, а други и на 3 са на "мама дай". И това не е само до говорене вкъщи. Вече в първи клас и натам по-има резон да се коментира.
Азбуки наистина ли имат изпит и за децата от градините си? Не знаех.. това на мен не би ми харесало, ама нали те си ги обучават, после ще се отърват от тези, дето не са се развили според очакванията. Тъжно ми стана...
Само да добавя, че Иззи никъде не са тръбили за иновации, те следват МОН и STEAM , вече отвърдени системи, а не иновативни.

Шарки, аз не схванах в какво подозираш Фран? Защото потребител може да се е регистрирал  наскоро, но да е чел отдавна, а дори и да се е захванал, за месец няма драи да се изчетат старите теми за ЧУ.
Виж целия пост
# 492
 Отделно, че това е първи випуск за Азбуки и предполагам, че тогава не е имало много подпор на децата, докато сега цедката доста се е затегнала и дори  собствените си деца от градината ги приемат след изпит за първи клас.

Искате да кажете, че децата са си виновни, че не са подбрани и затова са със ниски резултати на НВО?
След като са затегнали цедката за прием, да бяха затегнали и цедката  за учене при по-големите или просто първото е по-лесно? Тази цедка не ли от години и защо е само в една посока ?
Виж целия пост
# 493
Шарки, аз не схванах в какво подозираш Фран?
Мен ме подозират за какво ли не, ама този път друг е на мушката. Grinning
rainy, не се притеснявай. Тя темата не може да бъде само въпрос-отговор за ЧУ.
Нормално е да излиза от рамките и за сега според мен си е ОК.

Виж целия пост
# 494
хахахаха сипАх си едно кафе... Фенси имах предвид, не Фран разбира се Grinning
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия