Големите загадки

  • 498 896
  • 9 527
# 9 435
Уф, Невено! Тесла каза, че хората не изчезвали нанякъде без да са преследвани или в опасност. Дадох му пример, доказващ, че го правят. Един Господ знае какво му е било в главата на тоя пилот, както и в главите на петимата Тромп, впрочем!
Виж целия пост
# 9 436
За параноидна психоза не си ли чувал? Има и масова психоза.

Не, за самолета пилотът си го е планирал с месеци.
Виж целия пост
# 9 437
В България имаше такъв случай като Тромп, с един немец. Един немец, който както си стои спокоен на варненското летище, изведнъж сякаш вижда нещо страшно, което го преследва и побягва като луд, изоставяйки си на летището багажа, паспорта, парите, телефона, всичко. Камерите на летището го преследяват как бяга извън него, и от момента в който изчезва извън обсега на камерите, никога повече не е видян. Семейството му дойде, награда обявиха за информация. Заради наградата, почнаха ентуасти да го търсят с дронове около Варна, защото ако е в града като бездомник, някъде ще го забележат. Никакъв резултат, и никаква следа до ден днешен.

Цитат
Ужасно трудно е да се скочи от тези самолети. Самолетите от които се скача летят по-ниско и с много по-ниска скорост. Трябва да е бил някакъв супер парашутист, а това няма как да не се разбере. Аз и ти не можем да го направим.
Аз не знам дали изобщо е възможно да се скочи. Защото той Боинга или по принцип тия големите пътнически джетове, не може сериозно да намали. Те не са много аеродиномични. Достатъчно за да летят, но не и на много ниска скорост. Сега не мога да се сетя като съм играл на симулатори, доколко може да се намали преди да изпаднеш в срив на потока, но едно поне 200, 250 възела му трябват, за да лети стабилно и безопасно, а това са 400 км/ч. Може с конфигуриране на задкрилки и предкрилки, за увеличаване на подемната мощ, още да намалиш скоростта, което се прави при излитане и кацане, ама не много. А отделно има опасност и двигателя да те засмуче, ако скочиш през предната врата. Самият въздушен поток ще е много силен. Ще те притисне странично, възможно е половината ти тяло да остане вън, другата вътре, и потока така ти притиска външната част, че нямаш мърдане.

Спомням си за такъв уникален случай. Счупване на предно стълко на Боинг по време на полет, вледствие на което единият пилот изхвърча навънка, през кабината, другият пилот обаче е с колан и не изхвъча, (пътниците трябва да бладорят на Бог, че той поне е бил с колан, та е останал някой да управлява самолета), но понеже въздушният поток е толкова силен и го удря странично и назад, му притиска половината тяло към фюзелажа, а другата седи вътре, и не може да мръдне. Краката му вътре, а тялото вън на хиляди метри височина приковано от въздушният поток и не може да мръдне. Другият пилот слага естествено маската, обявява Мейдей, (авария във въздуха), и веднага почва аварийно и скорошно снижаване. След това лети така още много време, час, два, докато стигне до най близкото летище, през цялото това време другият пилот, половината му тяло е напълно извън самолета, притиснато за фюзелажа от въздушният поток, и това е през цялото време на полета. Остава жив. По време на кацането, когато се намалява скороста, и въздушният поток спира да е толкова силен, чак тогава става възможно да го издърпат вътре, с помощта на стюарди. Иначе е възможно да се отвори във въздуха вратата, и е ставало много пъти в историята, последно някакъв кореец съвсем наскоро я беше отворил по време на полет, но наляганията трябва да са близки, вътрешното и външното, иначе голяма сила трябва да се приложи. Т.е. или самолета трябва да е разхерметизиран, или да е ниска височина.

Има уникални случаи в историята на авиацията. Любимият ми е Огъня на Свети Елмо. Когато се случва нещо невероятно. Самолета бива обгърнат на крейсърска височина (над 10 000 метра), от призрачно сияние. След това още по невероятно нещо се случва. Изключва се един двигател, пилотите след това не успяват да го включат отново, но остават спокойни, въпреки призрачното сияние обгърнало целият самолет (пътниците също са шокирани от сиянието, защото го виждат през прозорците как е обгърнало целият самолет). Но имат още 3 двигатели, няма сериозен проблем. 4моторните пътнически джетове могат и само с един двигател да летят, макар и само на по ниска височина. Обаче след това един по един се изключват всички двигатели. Гориво има предостатъчно. Пилотите са още по шокирани, защото то е статистически невъзможно да се повредят едновременно и четирите двигателя. Обаче точно това става.    

40, 45 минути летят безмоторно, почти без уреди, (при пълна загубя на тяга, се изключват почти всички уреди, няма ток и става тъмно и в салона на пътниците, които вече се приготвят да се срещнат с Всевишният, защото океана отдолу, е все по близо, и по близо.) Пилотите включват една аварийна система, която забравих как се казваше сега, но представлява една перка, която излиза от долу под долният фюзелаж, и която въздушният поток почва да я върти, и почва да дава ток. Тя дава аварийно захранване за критично важните уреди за всеки летец, висотомер, скоростомер и жироскоп. В кабината има много уреди, но напрактика почти цялата информация която е нужна за безопасен полет е височина, скорост и ориентация в пространството. На метри от водата, минути преди да се разбият призрачното сияние както мистериозно се е появило, така и мистериозно изчезва. Пилотите решават да направят последен опит за включване на някой двигател, минути преди приводняването по средата на океана. Докато единият пилот се заема с процедурата за запалване, другият вече разлиства аварийното ръководство, как се приземява самолет във вода, оптимална скорост, ъгъл на атака и прочие. Философията е първо да докоснеш водата със задната част и тя да влезе под вода, за много бързо и рязко да се намали скоростта, преди водата да навлезе в двигателите, защото иначе ще ги откъсне заедно с крилата, целият самолет ще се разпадне.

(Блестящо изпълнение на кацане във вода изпълнява американски пилот когато ято гъски влизат в двигателите и ги повреждат малко след излитане от летището в Ню Йорк и пилота блестящо приземява самолета между небостъргачите на Ню Йорк в река Хъдсън по средата на града, и самолета остава цял и непокътнат във водата и понеже не е отворил и колесниците, си се превръща от самолет в кораб в река Хъдсън, пътниците излизат по крилата и седят върху тях докато самолета плава по течението на река Хъдзън, също уникален случай.)

Но за щастие на пилотите не им се налага да правят приводняване по средата на океана, което е доста по трудно отколкото в река, защото има големи вълни, понеже един от двигателите запалва. Спират пропадането, след това запалва и втори, вече имат достатъчно тяга и пилота почва да набира височина, след малко всички двигатели запалват. Но радостта на пътниците е кратка, не след дълго призрачното сияние се завръща и отново двигатели един по един се изключват и отказват да се включат. Пак започват безмоторно снижаване към океана, само на около стотина километра от суша и най близкото летище, където могат да кацнат аварийно. Големият удар за пилотите тогава, е че изчисленията им показват, че летището е прекалено далече, за безмоторно достигане до него, и пак се оказва че ще се приводнят в океана, понеже не са достигнали достатъчна височина преди да се изключат отново двигателите, за да покриват по голям периметър на безмоторно летене.

Обаче след това отново изчезва призрачното сияние, и един от двигателите успяват отново пилотите да го включат. Вече усетили връзката между призрачното сияние и неработещите двигатели, както и връзката между височината на полета и призрачното сияние, капитана решава, въпреки че е само с един работещ двигател, който всеки момент може да се изключи, другите отказват да се включат, да не набере отново височина. Рисковано решение, защото останеш ли без тяга е добре да си на голяма височина, за да покриеш голям периметър на безмоторно летене, в който евентуално да попадне и някое летище. Но решението се оказва правилно, призрачното сияние повече не се появява, и с един работещ двигател, и пътници няколко пъти преминали през тия няколко часа, от ужас, до екстаж че ще живеят, после пак ужас при втората загуба на мощност насред океана, до щастливата развръзка. След тоя случай авиационните власти провеждат разследване за причините за всичко това, и въвеждат правилото самолети да не летят около изригващи вулкани. Simple Smile
Виж целия пост
# 9 438
И пак е странно някой да планира самоубийство избивайки цял самолет пътници.
Според мен мотивите му са далеч по сложни.
Да напакости на авиокомпанията като им унищожи самолета и ги принуди да платят огромна сума обезщетения например.
Или несподелена любов / проблемна афера със стюардесата например... И му е прищракало и решил да очисти и себе си и нея.
Ясно е че нещо му е привъртяло, но щом е било планирано предварително...
Виж целия пост
# 9 439
Може да е свързано със застраховката? Ако е имало голяма такава  за семейството., пилотът се епостарал да представи случая като инцидент, и затова толкова старание да не  мога да намерят самолета.

А за случая за приводняването в река Хъдсън, един от филмите на Клинт Истууд е за него, ролята на "Съли" Сълънбъргър се изпълнява от Том Ханкс и има много технически подробности, понеже става дума главно за извършеното ръзследване след инцидента.

https://www.imdb.com/title/tt3263904/
Виж целия пост
# 9 440
И аз за застраховка помислих, след като споменахте, че е имал финансови проблеми.
Виж целия пост
# 9 441
Имаше сравнително скоро (преди няколко години) случай тук в Европа на пилот решил да се самоубие заедно с пътниците и екипажа. Сега нямам време да го търся, по-късно ще видя дали има нещо останало из интернета.
Виж целия пост
# 9 442
Имаше сравнително скоро (преди няколко години) случай тук в Европа на пилот решил да се самоубие заедно с пътниците и екипажа. Сега нямам време да го търся, по-късно ще видя дали има нещо останало из интернета.
Най - вероятно и този [url][https://en.m.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525/url]
Виж целия пост
# 9 443
Имаше сравнително скоро (преди няколко години) случай тук в Европа на пилот решил да се самоубие заедно с пътниците и екипажа. Сега нямам време да го търся, по-късно ще видя дали има нещо останало из интернета.
Най - вероятно и този [url][https://en.m.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525/url]
Да, този беше. Благодаря.
Виж целия пост
# 9 444
И пак е странно някой да планира самоубийство избивайки цял самолет пътници.
Според мен мотивите му са далеч по сложни.
Да напакости на авиокомпанията като им унищожи самолета и ги принуди да платят огромна сума обезщетения например.
Или несподелена любов / проблемна афера със стюардесата например... И му е прищракало и решил да очисти и себе си и нея.
Ясно е че нещо му е привъртяло, но щом е било планирано предварително...

Изобщо не е странно и има доста такива случаи. Сещам се за египтянина, който катастрофира нарочно до Long Island. През 90те майка на приятелка почина край Агадир. Капитанът обърнал рязко носа надолу. Самолет от Мозамбик до Ангола се беше разбил над Намибия. Пилотът загубил сина си и дъщеря му била болна. Сингапурски самолет така катастрофира. Пак ставаше дума за изключване на уредите. Мъжът ми гледа предаване, в което показват самолетни катастрофи и разследването и доста случаи имаше на доказано убийство-самоубийство. Сещам се за германеца, който издебна капитана, заключи се в кабината и  разби самолета в скала във Франция. Намериха кутията. Чува се как капитанът тропа по вратата, крещи да я отворят и опитва да я разбие с бутилка пожарогасител и брадва. Не успя. Самоубиецът е посещавал психиатър и е бил депресиран.

Закари Шах се оплаквал от самота. Жена му и трите му деца го напуснали и живеел сам в огромна, празна къща. Влюбил се в женена с три деца, едното с увреждане. Закачал момичета в интернет и ги карал да ходят до Коала Лумпур да се срещат с него.  На снимките лицето му е несиметрично и едната страна леко виси. Прилича ми на прекарал инсулт. Много от приятелите му, пилоти, са казали, че е депресиран и нещастен. Няма следи да е бил в извънработна връзка с някоя от стюардесите на борда. Не са намерени контакти, телефонни обаждания, SMS.

Не, не е за пари. Докато не намерят самолета и отломки, пари няма да изплатят, а децата му искат да ядат и са три.

Преди да намерят части от самолета по крайбрежието на Мозамбик, Реюнион и Мадагаскар мислеха, че може да е станал пожар на борда, но следи от пожар няма по частите.

Пак, този поне отворил клапата и хората умрели безболезнено. Германецът се насочи към скала и се чуваха писъците.

Със самолета даже минал над родния си остров и къща. Мисля, че е загубил смисъла в живота и е бил силно депресиран.
Виж целия пост
# 9 445
Егати, да избиеш цял самолет с народ означава да си не просто депресиран, а и силно озлобен. Това си е масово убийство на нищо неподозиращи хора.
Виж целия пост
# 9 446
Не е само депресия. Имат и още екстри такива.
Виж целия пост
# 9 447
Не е само депресия. Имат и още екстри такива.
Точно това си мисля. Ако е в състояние на внезапна лудост, добре. Ама прецизно обмислено затриването на цял самолет с хора...
Виж целия пост
# 9 448
Между другото точно защото е много важно психичното здраве, защото са отговорни за много човешки животи пилотите, заради това и наблюдаваме през последните години процеса на дестигматизация на НЛО, и започналият все по голям интерес към този феномен от страна на държавни власти, от научни колективи, а не от НЛО ентусиасти. За това и беше сменено всъщност названието и навсякъде по света вече НЛО държавните власти почват да наричат НВФ (Неидентифициран Въздушен Феномен), въпреки че то става въпрос за едно и също. Grinning Защо се наложи да се реформира термина. За да се избяга от стигматизацията, и пилотите да съдействат за разследването на НЛО, без страх че това може да им коства работата, поради психическа неустойчивост.
Виж целия пост
# 9 449
нерде Ямбол, нерде Стамбул... Sad

кой беше боингът, на който му се отвори вратата в полет? май на същият модел нещо се беше отделило в полет.

чудя се дали не е станало нещо такова, ако е бил същият модел.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия