Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Тук за трудните задачи ще намериш помагачи. При нужда само ги попитай, на решение разчитай :)

  • 8 008
  • 250
Ред е и на новата  тема. Нека я запълним с интересни задачи с правилно зададени условия, с  уточнения за кой клас става дума и с различен подход в решенията.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски







Виж целия пост
# 1
Като най-голям математик ще се запиша първа.

След няколко прочитания разбрах и решението на Солничка, и това на Русалка. Благодаря.
И аз все получавах х=-60. Никога нямаше да се сетя, че поставянето на втората част от плочките и ремонтът текат едновремено и че трябва да изравня количеството плочки, а не времената.
Как си личи кой вече не рови в седмокласната поща. Joy Задачата е от ПИ на ПЧМГ, нищо че ви се струва, че Крусев я е писал.
Виж целия пост
# 2
 7 клас, сборник за НВО на Просвета, 22/111
Едната страна на правоъгълник е 3 пъти по-къса от другата. Ако увеличим малката страна на правоъгълника с 60%, с колко % трябва да намалим голямата страна, за да се увеличи лицето на правоъгълника с 36%?
Дотук решихме:
х-малка страна, 3х- голяма
Първоначално лицето е : S=x.3x=3x²
х става 1,6х, съответно лицето S(1)=4.8x²
Лицето трябва да стане S(2)=1.36.3x²=4.08x²
И сме дотук. Грешим ли? Как да продължим?
Виж целия пост
# 3
Малката страна ще бъде 1.6х; голямата - у
1.6х.у = 4.08x² => у = 2.55х
Голямата е била 3х.
(3-2.55)/3 = 0.15
С 15%.
Виж целия пост
# 4
a^2+10a-75=0
За големи - с дискриминанта,  за 7 клас с разлагане.
a^2-2.a.5.+25-100=0
(a-5)^2- 10^2=0
(a-5-10).(a-5+10)=0
......
Виж целия пост
# 5
Благодаря русалкаFlowers Hibiscus
Аз побързах да изтрия задачата, защото с дискриминанта става веднага и лесно.
Детето твърди, че учителката е забранила изрично за НВО да се използва корен квадратен и съответно формулата с дискриминанта. Аз мислех, че няма друг начин.

Сега ще копирам отново задачата:  (решението е в предния пост)
Намерете числата a, b и с, ако а.с = 75, а числото b е с 5 по-малко от с и с 5 по-голямо от а.
Стигнахме до:
а²+10a-75=0
после.. молим за помощ!
Виж целия пост
# 6
Моля за решение на 20 задача.

http://prikachi.com/images.php?images/58/9576058f.png

Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 7
Виж целия пост
# 8
Много благодаря! 
bouquet bouquet bouquet
Виж целия пост
# 9
Пак не се справяме с разлагане.
Моля!

Стигаме до 
3x^2+30x-27=0 => x^2+10x-9=0
Виж целия пост
# 10
(x-3+2x+6)(x-3-2x-6)=0
(3x+3)(-x-9)=0
x=-1, х=-9

Виж целия пост
# 11
Благодарение на Вас, проумях логиката на разлагането и я обясних и на ученика в къщи. Flowers Hibiscus В случая е било просто разлика от квадрати, но кой да види.... И срам не срам публикувам следващата, с която не мога да се справя:
графиката горе вдясно се отнася за предишна задача.
Виж целия пост
# 12

Виж целия пост
# 13
Малко помощ?Grinning
Виж целия пост
# 14
трапеца:
триъгълник DMO е подобен на тр. DAB
DM:DA=MO:AB=1.5:6=1:4
тр. AMO е подобен на тр. ADC
АМ:AD=MO:DC (AM=3/4 AD, горе получихме, че DM=1/4 DA)
3:4=1,5:DC
DC=2cm

Правоъгълния триъгълник:
ALM е подобен на CLB (ъгъла при C и при А са равни, съответстват на една дъга)
AL:CL=LM:LB
От ъглополовящи
AL:LB=AC:CB (b:a)

Виж оттук не може ли да се изкара a.b колко е Rolling Eyes
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия