Тук за трудните задачи ще намериш помагачи. При нужда само ги попитай, на решение разчитай :)

  • 33 171
  • 741
# 705
решени: нерешени = 1:4 => решени=х; нерешени = 4х. Всичките задачи са 5х.
Минават следващите 20 мин. За това време е решил още 8 задачи. Решените стават  х+8, нерешените  4х-8. Съставя се пропорцията при ДС  за х> 2.
(х+8)/(4х-8) =3/2
2(х+8)=3(4х-8)
2х+16= 12х-24
-10х=-40
х=4 задачи, решени през първите 20 мин. Всичките задачи тогава са 5.4=20 задачи.
20-4-8= 8 оставащи задачи

Благодаря Flowers HibiscusFlowers Cherry BlossomFlowers Rose
Виж целия пост
# 706
10 работника извършват 1 работа за 6 дни.За колко дни ще я извършат 15 работника?
Аз решавам така:
1 работник ще я извърши за 60 дни.15 работника за 15 пъти по-малко-т.е. за 4 дни.
Внукът ми я рашава така:
10 за 6 дни,20 за 3 дни, 15 за 4,5 дни /средно между 3 и 6/. Къде греши?
Виж целия пост
# 707
10 работника извършват 1 работа за 6 дни.За колко дни ще я извършат 15 работника?
Аз решавам така:
1 работник ще я извърши за 60 дни.15 работника за 15 пъти по-малко-т.е. за 4 дни.
Внукът ми я рашава така:
10 за 6 дни,20 за 3 дни, 15 за 4,5 дни /средно между 3 и 6/. Къде греши?

10/15 = х/6 (тоест 15х = 10.6 и  х=4) 
Става дума за обратна пропорционалност. С нарастване на броя на работниците, дните за приключване на работата намаляват.
Виж целия пост
# 708
Да,както писах по-горе точно толкова получих.Четвърти клас не знаят що е това обратна пропорционалност,затова по този начин.
Просто не мога да оборя логиката на внук ми,който получава 4,5. Питах къде греши той.
Виж целия пост
# 709
Е, сега. Те в четвърти клас и дроби не учат. Simple Smile Обратна пропорционалност се учи в шести клас.
Не беше уточнено за кой клас е задачата. Бях написала същото като русалката за обратната пропорционалност, но го изтрих, за да не се повтаряме.
Това, че 15 е средно аритметично на 10 и 20 не означава, че броят дни се търси по същия начин.
Оборете логиката му с вашите разсъждения.
15 работници ще свършат работата 15 пъти по-бързо от един работник. 60:15=4
Но щом се е сетил как да го сметне за 10 и за 20 дни, не разбирам защо за 15 го смята по този начин.
Виж целия пост
# 710

Просто не мога да оборя логиката на внук ми,който получава 4,5. Питах къде греши той.
И аз точно на това отговорих. Пропорционалността  е обратна (ок, не е учена в 4 клас като понятие, но Вие и не казахте за кой клас е задачата) и  логиката й в първите пресмятания очевидно е схваната от детето, но  сметките в последния случай просто не следват същата тази логика и са грешни.
За да му обясните грешката с неговите пресмятания, Ви трябват дроби.  По 1,5 да умножи хората и на 1,5 да раздели дните.Та едва ли има смисъл.

10 души я свършват за 6 дни. Хората се увеличават двойно, дните съответно намаляват два пъти и той сам стига до извода, че 20 работници ще я свършат за 3 дни. Дайте му пример и с 30 души -  3 пъти повече работници,  3 пъти по-малко дни.  Също и с 60 -  6 пъти повече работници, 6 пъти по-малко дни. Покажете му как във всички случаи, без неговия грешен, произведението винаги е 60.
10.6=60; 20.3=60; 30.2=60, 60.1=60, но не и 15.4,5
Виж целия пост
# 711
10 работника извършват 1 работа за 6 дни.За колко дни ще я извършат 15 работника?
Аз решавам така:
1 работник ще я извърши за 60 дни.15 работника за 15 пъти по-малко-т.е. за 4 дни.
Внукът ми я рашава така:
10 за 6 дни,20 за 3 дни, 15 за 4,5 дни /средно между 3 и 6/. Къде греши?
20 за 3 дни, 30 за 2 дни, 15 за 4 дни. Последната сметка на внука е грешна, откъде дойде това 4,5?
Виж целия пост
# 712
Ох, знам че е грешно. Също така съм я решила.
Логиката му е-15 е среда между 10 и 20.Средата между 6 /за 10 работника/ и 3 / за 20 работника/ е 4,5. Просто писах, защото ме учуди логиката му, и защото не се сетих как да го оборя, защото на пръв поглед е прав. Но всъщност не е.
Дамите по-горе са обсъдили "казуса".
Виж целия пост
# 713
Аха, схванах логиката му. Просто се зачудих как го докара 4.5 Simple Smile
Виж целия пост
# 714
W, на мен ми хареса решението на детето, защото в него има логика. Грешката му е, че не може да смята средно артиметично на нелинейна функция,

Според мен така може да се разпише за 2-4ти клас

10работника.6дни=Y(работа)
15работника.X(дни)=Y(работа)
приравняваме Y работа и се получава:
10работника.6дни = 15работника.Xдни

А детето реално е написало:
10.6=60
15.x=60
20.3=60

=>x = (6+3)/2 = 4,5

Обаче, ако провери излиза 15.4,5=60?


Според мен на тази възраст такъв тип грешки могат да се избегнат ако детето се научи да мисли и да си представя текста на задачата, а ако не може си направи опростен пример с по-лесни числа и да си провери логиката. Моето дете често претупва четенето и избързва със сметките. Говорихме преди месец относно задача от типа: 7 поли и 7 панталона струват 21 лева, колко струват 4 поли и панталона, вашето дете реши ли я, с уравнение или на ум се сети? Или тази от темата със състезанията  “Ирина купила 4 еднакви картички и й останали 70 ст. За да купи 6 картички от същия вид, не й достигнали 50 ст. Една картичка струва?”
Виж целия пост
# 715
Това като полите и панталоните ги решава без проблем. Гледа тавана, мисли и обявява вярно число. За математическо разписване малко проблем при някои задачи.
Виж целия пост
# 716
Здравейте отново. Моля за решението на задача от смеси и сплави - седми клас:
Съдърважието на вода в суровите гъби е 78%, а на сушените 12%, колко килограма сурови гъби са необходими за 2кг сушени?
Виж целия пост
# 717
При кг  сушени гъби и пресни гъби сухото вещество е с постоянно количество. При сушени гъби 88% , а при сурови- 22%. Тогава 22%*x=88%*2  =>  x=8 кг пресни гъби.
Виж целия пост
# 718
Моля ви за помощ
Виж целия пост
# 719
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия