МОН - промените продължават (3)

  • 46 302
  • 746
# 645
И мен започва да ме притеснява липсата на каквато и да е реакция и оповестяване на "бъдещите творчески планове" на университетите. Де факто, ние се стремим да помогнем на децата ни, при важен избор, който те трябва да направят на 13-14 г, но всъщност не знаем за какво се борим. Всеки разумен човек, вероятно във всяко образовано семейство, прави някакви избори, с оглед възможностите и интересите на детето, както и с мисъл за по-далечно бъдеще! Имам чувството, че тази реформа я правят в движение, при това отзад-напред. Нито училищата са подготвени ресурсно, нито законите и наредбите са наред и си противоречат, нито университетите имат идея какво ще се случи! Обаче реформа има!
Виж целия пост
# 646
Проблемите лъсват, когато текстове, приети преди години, трябва да се приложат на практика сега. Както и че хора, които трябва да познават в детайли нормативните документи, правят предложения или вземат решения без много да се съобразяват с тях, защото или не са ги чели, или не са ги разбрали правилно.
Същото ще стане и с университетите. Ще започнат да коментират въпроса и да изнасят предложения, когато вече няма накъде, защото ще трябва да приемат студенти, завършили по новите учебни планове и програми. Това - за българските универститети. Струва ми се също, че цедката на доста чуждестранни университети ще стане доста по-гъста, а приемът в тях -доста по-труден.
Виж целия пост
# 647
И в крайна сметка точно това е целта. В чужбина ще отидат само най-мотивираните. Останалите, на които им е все едно и отиват в чужбина, само защото могат, ще си останат в България.
Виж целия пост
# 648
Всеки който иска трябва да може да замине. А това колко е мотивиран ще се види, ако успее да завърши успешно.
Виж целия пост
# 649
Проблемите лъсват, когато текстове, приети преди години, трябва да се приложат на практика сега. Както и че хора, които трябва да познават в детайли нормативните документи, правят предложения или вземат решения без много да се съобразяват с тях, защото или не са ги чели, или не са ги разбрали правилно.
Същото ще стане и с университетите. Ще започнат да коментират въпроса и да изнасят предложения, когато вече няма накъде, защото ще трябва да приемат студенти, завършили по новите учебни планове и програми. Това - за българските универститети. Струва ми се също, че цедката на доста чуждестранни университети ще стане доста по-гъста, а приемът в тях -доста по-труден.

Така е, обаче всички, родители, учители, чакаме, а децата ни ще станат заложници на липсата на каквато и да било стратегия в образованието....Първо, т.нар базова програма 8-10 клас изобщо не е базова и има коренни разлики в учебния материал, в броя часове, в броя предмети, не само между училищата, но и между паралелки в едно училище. Голяма част от децата след 7 клас реално нищо не избират, те отиват там, където им е стигнал балът. Друга част от децата, именно защото са още деца, си сменят интересите до 10 клас и тогава? МОН в сегашния му състав си измива ръцете с репликата "Ами то промените са заложени в закона приет по времето на Кунева!" Редно е като се правят такива генерални промени да има визия, на първо място, защо се правят, какво се цели с тях и после, да се даде един адаптативен период, в който да се допускат корекции в зависимост от това как се развиват нещата. Абсолютно недопустимо е в една езикова гимназия да се свали търсеното ниво на език. Това ричета, зичета, гръмки профили, това е един балон, който съвсем скоро ще се спука....Пари за образование има, обаче те ди изтичат в едни безмислени обучения, вместо да се направи един анализ на системата ни и без да привнасяме от финландци, китайки, сингапурци, да видим какво може да се направи...
Виж целия пост
# 650
Според мен нищо не може да се направи. Близка работи известно време в МОН. Самата  тя е неадекватна, споделя че и министерство е такова, не че не се вижда. Парите си им вървят където са си решили, има си синдикати на хранилка, има си паралелно образование и т.н.
Не виждам шанс за промяна, освен някъде, в някоя конкретна малка буква, с много медийно и обществено внимание. И толкоз. Цялостно никакъв шанс.
Виж целия пост
# 651
Факт е, че няма достатъчно обществено и медийно отразяване. От време на време, някой заблуден журналист, отрязаващ някое изказване на министър, което тук е коментирано две години по-рано, когато е излязла съответната наредба. Вярно, че кое по-напред - цели общини без вода, без ток,изнася се всичко ценно, зариват ни с боклук. Заплатите в държавните структури растат, но в частния сектор, ако не работиш за навън и то в сериозна фирма е съвсем друга картина. Така че в училищата си траят, хленчат срещу децата,шушнат че и те не са ок с учебници и програми, но никой не повдига въпрос, че ще загуби мястото и сигурното заплащане и индексиране, а тежестта на образованието я износваме шепа родители.
Виж целия пост
# 652
Я да проследя какво ще сътворят нашите умни глави.
Виж целия пост
# 653
Те умните глави манджата вече са я забъркали... сега варят на бавен огън родените 2003 (в казана вече са и 2004 и 2005), сега след НВО ще отчетат прекрасни резултати за първи гимназиален етап, ще се поздравят с добре свършената работа, а след още 2 години за наша сметка и на децата ще е тюхкането за къде и за какво може да послужи великата им диплома с 5 дисциплини (4 профил + БЕЛ) и как и кой изобщо ще разбере какво и как да ползва от тази за първи гимназиален етап!
Нашите университети може да вземат няколко месеца преди приема да погледнат децата с какви дипломи ще са (големи обяснения ще има с чужбинските по тоя повод). Много ми е интересно как ще класират в едно класиране току що завършили (с двете гимназиални степени и различните формати на дипломите) с по-рано завършили гимназия кандидатстуденти.
Виж целия пост
# 654
2005г. е сина ми, искрено се надявам до тогава да има повече яснота.
Виж целия пост
# 655
Глухарче, набор 2005 са на влакчето вече.
Яснота за тях ще означава просто констатация на натворените поразии.
Виж целия пост
# 656
Аз като родител искам детето ми да има хорариум по всички предмети, който да му стигне за кандидатстване и на медицина, и на филология, и на дизайн и математика. Тоест дипломата да не е пречка заради малкото часове или недържана ента матура.
Виж целия пост
# 657
Аз като родител искам детето ми да има хорариум по всички предмети, който да му стигне за кандидатстване и на медицина, и на филология, и на дизайн и математика. Тоест дипломата да не е пречка заради малкото часове или недържана ента матура.
И аз това искам... и детето ми започна по учебна програма, която предполагаше точно това...Но в седми клас я смениха в движение... Сега е с фиксирани 3ти и 4ти профил още от приема в 7ми клас. В тяхното училище няма и намек за промяна. Не че е чак пък лош, просто е ограничаващ, но...
Скрит текст:
Освен това... Като една от 5 оценки ще бъде поставена от учител, който в прав текст казва "Ще бЕрат ядове с мен, казала съм им, че щом ще е така, на война ще е!"... заради изкикотвания, че не й се отваряла географската карта или че КПП намиращо се на междуселски път България-Румъния не могат да им запомнят кое село от коя страна на границата е! (прави са децата - българското име звучи на румънски, румънското е някакво такова славянско звучащо). Всичко други казват, че са шумни, будни, шегаджии и много в час децата... за нея са като за "на война"!

Извинете за отклонението Simple Smile
Виж целия пост
# 658
География е най мразения предмет и у дома. Недоумявам защо се учи по този начин и защо учителките са все такива Sad
Виж целия пост
# 659
И моя го е страх да влиза в час по География Confused
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия