Американски колеж - седемнадесета тема

  • 45 110
  • 741
# 255
Нашият проблем, Milenita, не е в липсата на отговорност, а в това, че младежът така и не се научи да бездейства. Още четири години ежедневни "почивки" на чина щяха да му видят сметката (цитирам: "толкова е скучно, че усещам как бавно умирам Simple Smile" )
Виж целия пост
# 256
Да, да, стана ми ясно. Но именно това, което сме видели вие за 4, ние за три години: безхаберието по някои предмети и ниската летва по почти всичко извън математиката са ключови във вашия и нашия избор. Това имах предвид. И относно парите: и тук всичко е много индивидуално и въпрос на кой на какво държи повече. Навремето си бях решила, че ако трябва с кредити, но доколкото и докогато мога ще осигуря Колежа. Ама защото за мен тогава това е било точно толкова важно. Напълно естествено е друг да прецени, че не си заслужава и ще е съвсем прав. За себе си, своите виждания и ситуация. Нито от финансова страна, нито от тази кое колко и как дава, няма универсален отговор. Затова не може да абсолютизираме кое е по-правилно или добро. Но всяко впечатление, опит, мнение е полезно за някой, който от него ще му “кликне” кое е неговото Simple Smile
Виж целия пост
# 257
Не винаги по~скъпото си заслужава.За пример ЧУ "Свети Георги". Родителско безхаберие е да си запишеш децата там.
Виж целия пост
# 258
Децата и родителите от СМГ след 7 клас могат да изберат което си искат училище, защото баловете им дават тази свобода. И 80%, познавайки училището, избират да останат.
Поредната невярна "информация" от Warwick. Наборът, завършил 7 клас тази година е от 160 деца. Само на 89 от тях балът им стига, за да бъдат приети в СМГ на първо класиране. На останалите 71 не им стига. Т.е. 55,6% имат опцията да избират къде да учат. Хайде на второ да станат 60%, което е далеч от така обобщеното "децата", т.е. 100%. Догодина ще е още по-лоша статистиката предполагам.

Ей такива хвалебствия и идеализиране отблъскват. Защото, когато някой лъже за нещо, всички се подсмихват и не вярват и за истински хубавите неща.

И за да не е само пост за смг, да попитам: в АК пишете за файнъли, т.е. това е нещо като сесия в университет, така ли? Имат ли текущи оценки или всичко зависи от последния изпит в края на срока?
Виж целия пост
# 259
Файнълът е по-скоро като класно. Имат текущи оценки, просто файнълът е с най-голяма тежест (знае се отначало какъв процент) от срочната оценка е. Това най-общо, де. Предполагам, ако има промени последните две години, някой родител ще ме коригира.
Виж целия пост
# 260
Имат си текущи оценки. Файнълът има тежест 20%.

Виж целия пост
# 261
Наборът, завършил 7 клас тази година е от 160 деца. Само на 89 от тях балът им стига, за да бъдат приети в СМГ на първо класиране. На останалите 71 не им стига. Т.е. 55,6% имат опцията да избират къде да учат. Хайде на второ да станат 60%, което е далеч от така обобщеното "децата", т.е. 100%. Догодина ще е още по-лоша статистиката предполагам.
Мдаа, ясно ми беше, че 4 паралелки 5 клас са достатъчни и че разширяването на фунията на входа ще доведе до тази статистика. И в нашия набор на около 90 им стигаше балът, но от 120 общо. Процентът се е променил, бройката е същата. И шансът на външните за СМГ остава същият, супер! Радвам се, че много силни деца отново са избрали СМГ!
Виж целия пост
# 262
Да, срочните изпити са нещо като класни, но организирани като сесия. В рамките на седмица и половина нямат часове, а през ден имат по един или по два файнъла на ден. Те са с продължителност 2 часа и 15 минути всеки. По БЕЛ е  есе, по АЕ - думи, понятия и анализ /тази година това се падна на 9 клас https://www.google.com/search?q=we+die+soon+we+thin+gin&clie … c=uM689gFqUEtUGM/
По другите предмети тестове - доста обемни - по 40-50 въпроса, някои с отворени отговори + кратък анализ на даден въпрос - това върху срочния материал.

Виж целия пост
# 263
Файнълите са като сесия, що се отнася до график и организация. С тази разлика, че няма поправителни.
Като влияние върху срочната оценка приличат на класно на стероиди. Понякога имат до една четвърт тежест при формирането и. Човек работил здраво през срока рядко им се притеснява ако предмета не го затруднява по принцип.
Виж като формат са разни и най-разнообразни. От абц тест до развиване на въпроси. Елементът късмет рядко присъства. Разходката е върху целия изучаван материал и изисква не само памет, а и разбиране и умение за прилагане на наученото. Много често се изисква и умение за качествено писмено презентиране на отговорите.
Виж целия пост
# 264
Файнълът е еднакъв за всички, независимо при кой учител е била всяка от паралелките и се прави едновременно от всички ученици, в зали с квестори, а учителите по премета минават по стаите, ако има неясноти към теста /неясна снимка по биология, неяснота на формулировката на даден въпрос .../
Виж целия пост
# 265
И за да разширим тематиката, една убийствено добра книга от препоръчителния списък за четене през лятото:
Samurai rising
Виж целия пост
# 266
Благодаря! Много ми харесва прочетеното! И всичко е писмено или има и част с устен изпит (за файнъла)?
А по предмети като фвс, рисуване и музика има ли файнъли? Как се процедира там с оформяне на оценките?
Виж целия пост
# 267
Благодаря! Много ми харесва прочетеното! И всичко е писмено или има и част с устен изпит (за файнъла)?
А по предмети като фвс, рисуване и музика има ли файнъли? Как се процедира там с оформяне на оценките?
Всичко е писмено. Няма и как да е иначе, защото квесторите са учители по други предмети.
По арт имаха тест върху историята на средновековното изкуство извън седмиците на файнълите. С 30 процента тежест.
По спорт завършиха с фитнес тест. Отново не беше формат файнъл.
Това малкия син в девети клас. При големия беше подобно.
Виж целия пост
# 268
Файнълът по английски език включва и част с устен изпит, който всъщност е диалог с друг произволно избран ученик от друг клас. За кратко време дебатират по няколко теми и ги оценяват както като ниво на владеене на езика, така и от гледна точка на изказ и аргументация.
Виж целия пост
# 269
Има изискване за минимален хорариум по предмет /2 часа/, за да има файнъл по него. Затова по ИТ, философия, музика, ИИ и избираемите предмети /1,5 часа избираеми бяха в 9 клас тази година/ няма файнъли. По физическо също няма. Но по всеки от тези предмети са правили проекти. Има възможност по даден предмет файнълът в единия срок да се замени с проект. Това са един -максумум два предмета на срок /история първия срок при нас, АЕ - втория/.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия