Ако първосигнално отговорите с „Не“, ще ви кажем да помислите отново. Дори бебетата са учени. Защото да си учен, означава да си любопитен.

Какво друго правят учените? Наблюдават, правят опити, тестват, градят хипотези, пробват пак, затвърждават хипотезите си и т.н. Когато следващия път детето ви отново направи за пореден път онова, за което сте му казали категорично „Не“, спомнете си, че то е един малък учен. И в това няма нищо странно или лошо, дори напротив.

Важно е детето да наблюдава нещата в естествената им среда, за да се запознае с тях и да ги опознае правилно. Например плодове сред природата, малки животни също навън. Вкъщи или на площадката в парка пък можем да правим заедно с детето различни експериметни, така у него ще се формира знание, потвърдено от опита.

Как да въведем науката в най-ранна детска възраст? С какви занимания детето може да усвои различни знания и умения? Какъв трябва да е подходът на родителя? Отговори на тези и други въпроси, както и примери ще откриете в лекцията на Мариана Донкова на Академия за родители:



 

Мариана Донкова е създател на медията за родители „Детето играе“. Педагог с опит в образованието на юноши и възрастни. Вярва, че децата учат най-лесно, когато участват в забавни занимания, които са съобразени с техния темп на развитие, интереси и желания. Затова на страниците на сайта споделя много идеи, които помагат на родителите да играят активно с децата си, да развиват у тях много ключови умения още от раждането и да ги възпитават като уверени и способни личности.
Виж целия пост