Дисциплината е като пътека в планината. Както при нея, така и при пътеката можем да достигнем до крайната цел, само ако следваме маркировката. А маркировката трябва да е достатъчно ясна и последователна, за да извървим безпроблемно стъпките към върха и към пълноценното развитие.

Човек е дисциплиниран, когато може да контролира себе си, следвайки правилата на живота. За да изгради детето това умение, то трябва да бъде подкрепяно от нас. А това става, когато ние като родители имаме разбирането за неговите стремежи и потребности.

Когато родителят даде възможност на детето да упражнява естествените си насоки на развитие – ориентация, ред, точност, прецизност, повтаряне, изследване, изучаване, общуване, тогава той може да бъде сигурен, че детето расте самоуверено, самостоятелно и независимо. Важно е да се знае, че дисциплината, която търсим, е активна. Няма как да дисциплинираме детето, ако просто изискваме от него да стои послушно.

Кои са основните етапи в развитието на дисциплината? Каква е разликата между послушно и дисциплинирано дете? Защо наказанията не работят и кое работи? Къде се срещат дисциплината, свободата и независимостта? Отговори на тези и други въпроси, както и примери, ще откриете в лекцията на Петя Тошева на Академия за родители:




Петя Тошева е завършила екология и опазване на околната среда, което е не само професия, а и начин на живот, мислене и поведение. Работи с деца още от студентските си години, когато е била ски инструктор и обучава детски групи на Витоша, а по-късно и в Австрия. С международното си дипломиране като Монтесори учител 3-6, последните 4 години работи с деца в двуезична детска градина Peekaboo Montessori. Според нея „децата са единствените, които могат да ти дадат опит“. Има двама сина, които я правят изключително търпелив, балансиран и организиран човек. Никога не си е представяла, че работата с деца носи такова голямо удоволствие, удовлетворение и щастие.
Виж целия пост