Какви са положителните страни на яслата

  • 5 530
  • 220
# 105
Не, не съм чувала за родителски кооперативи. Звучи ми като нещо, извадено от учебник от комунистическите времена.
 
Значи е крайно време да си ъпдейтнеш инфото. Не е добре да си спрял някъде към 1962г или още преди Балканската война.
Виж целия пост
# 106
Нека не се заблуждаваме, в българските ясли не може да се говори за обучение. От моите познати, чиито деца са посещавали ясла, отзивите са, че там просто ги гледат. Критериите за добра ясла са да се държат добре с детето, да го обслужват и да го пазят от нараняване. Все си мислех, че в частните ясли е по-добре, но детето на моя познато имаше инцидент в такава. Та заради информацията, която събрах от познати, прецених, че щом имам възможност да си остана вкъщи, по-добре да си гледам детето у дома. Нещата, които в тази възраст могат да се научат у дома, трудно могат да се научат в някое детско заведение.

За социализацията, малко се преекспонира темата. Социализация може да се постигне и без да се ходи на ясла-детски площадки, игра с познати дечица, занимания за деца и т.н. Но истината е, че някои деца са по-отворени към другите хора, а други-не. Не можем да приписваме изцяло заслугите нито на яслата, нито на родителското възпитание. Аз много държа дъщеря ми да е самостоятелна и да умее да общува, но голяма част от тези й умения се дължат на характера й. Тя може да заговори без проблем непознат човек, поздравява съседи и т.н., но би било неправилно да припиша заслугите на себе си. Grinning Тя просто си е такава, а аз само я насърчавам. Не е ходила а ясла, но в детската много бързо свикна, дори помагала на другите дечица. Така че да се говори, че като детето не е ходило на ясла, няма умения и не можело да свикне с детската градина, различавало се от другите, които са били на ясла, са абсурдни. Всяко дете си има свой характер и индивидуалност.
Виж целия пост
# 107
Детето ми ходи на ясла вече от един месец. Преди тръгването в яслата, цяло лято ходехме в едно кафе с детски кът и площадка с люлки и малката плачеше всеки път, за да стоя плътно до нея. Не ми даваше да седна на масата, която се намира на не повече от метър разстояние Simple Smile И онзи ден, хоп изненада ... Докато тя играрше, изтичах да си пийна от кафето и видях, че това не ѝ направи впечатление. Останах си на масата и тя не ми обръщаше внимание, а играеше и се забавляваше с другите деца. И на това, ако не му казвате плюс и социализация, придобита в яслата ...
Виж целия пост
# 108
Аз съм противник на яслите, а малкото ми дете посещава такава. Вече писах, че там се чувстваше п р е к р а с н о!

Детето може да е социално и без да посещава ясла, до характер си е. Че аз съм тръгнала на година и нещо на ясла - пълен темеруд Trollface ! За съжаление не съм единствената.
Виж целия пост
# 109
Ами, не, не е плюс на яслата, а детето е поузряло да се заиграе с други деца без твоето участие. Случва се съвсем естествено.
Виж целия пост
# 110
Проблем е също, че ако детето плаче и се стресира при оставянето му, то няма как добре да разбере обясненията защо е там, защо това се налага и се чувства изоставено. Дете около 3 г.много по-добре би разбрало какво му се обяснява. Освен това ако там нещо го притеснява или стресира, то не може да го предаде вкъщи и да се разбере къде е проблемът. Със започване на градината е друго, хем по-добре разбират, хем по-добре предават своите мисли и преживявания. И не на последно място в крехката начална възраст от живота на детето, нищо не може да замести отношението на любов и сигурност, което майката може да му дава, и това е много повече от това детето да е просто нахранено и преобуто. А това е най-важната му нужда в тази възраст.
Виж целия пост
# 111
Децата вкъщи си искат занимавка, при това постоянно. В яслата винаги има сблъсъци между децата, а персоналът не винаги се намесва.

Е, блъсканица, децата също се научават и да отработват конфликти в група с равни. И да имат външни авторитети. И да не получават същото персонално внимание като вкъщи. Изобщо се учат на групова динамика, каквато няма вкъщи. А, да, и да ги няма мама и тати, тоест да разчитат на себе си и на преподавател /външен човек/, когато имат проблем. И да градят доверие към други хора. Ползи за мен много. В нашата градина има и детска психодрама, но е за втора група, когато и мисля да го запиша.
Виж целия пост
# 112
Не, не съм чувала за родителски кооперативи. Звучи ми като нещо, извадено от учебник от комунистическите времена.
 
Значи е крайно време да си ъпдейтнеш инфото. Не е добре да си спрял някъде към 1962г или още преди Балканската война.


1962? Laughing Не избърза ли с 20-тина година? Не съм длъжна да съм запозната с явление, което съществува в няколко държави в света, а в България - от няколко години. Предпочитам децата ми да се гледат от педагози, не от случайни хора на доброволчески начала. И определено предпочитам училище пред homeschooling. Ама фенове на алтернативните форми си има навсякъде. Моите деца като бяха малки, се събирахме някои родители през уикенда да си играят децата заедно. Имаше и места, където да идеш с детето да срещнеш други родители с деца. Но родител винаги присъстваше. Не бих си оставила детето на непознат и случаен човек без грам педагогическо образование. Но предполагам не всяка майка в България ходи на работа и има възможност да експериментира с алтернативни форми на детски ясли и градини. Монтесори и подобните съм ги виждала. И малките частни детски градини с 5 деца и 2 госпожи, които се намират в частен дом. От прочетеното за тези кооперативи в България, не виждам особена разлика между тях и яслата, където моите деца бяха. Освен основната разлика, че в яслата работи педагог, който следва педагогически план, одобрен от МОН. Иначе ''среда, близка до домашната'' си имахме и ние. Децата печаха хлебчета, излизаха на разходки в гората, имаха разнообразни творчески занимания през деня и бяха малка и хубава група. Ако работното време е от 9 до 18.30, то още по-зле. Толкова късно никоя ясла не е работила (моят опит с ясли).


И отново да напомня за какво НЕ Е тази тема Wink Очаквам за ползите от яслите да се изказват хора, които всъщност са имали деца в ясли и имат лични наблюдения с децата си.

Андариел, 2-годишните не са бебета. От 0 до 3 години са много периоди. Първите 3 месеца, първите 6, първите 12, първите 18, първите 24, та до 3 години. Обидно е 2-годишно дете да се нарича бебе и да се сравнява с бебе.
Виж целия пост
# 113
Около мен има няколко семейства в подобно ситуаций и тези, които решиха да пропуснтат яслата, сега се чудят как да набутат второто дете в някоя, а тези, на които ходи на ясла искат да го държат вкъщи.
Моето ходи (или по-точно не ходи) от тази година, много е малък, но за съжаление ни се налага. Винаги е бил контактно, усмихнато и слънчево дете, не се е разболявал, не е бил силно привързан към мен и мислих, че ще е по-леко, ама не. Рев до откат и болен вече за трети път! Ходят с детето на приятелка, което определено е по-чуствително и по-привързано, но то нямаше никакъв проблем с адаптацията и има 0 отсъствия. Идеята ми е, че без да опиташ, няма как да разбереш как ще се чувства твоето дете.
Виж целия пост
# 114
Децата вкъщи си искат занимавка, при това постоянно. В яслата винаги има сблъсъци между децата, а персоналът не винаги се намесва.

Е, блъсканица, децата също се научават и да отработват конфликти в група с равни. И да имат външни авторитети. И да не получават същото персонално внимание като вкъщи. Изобщо се учат на групова динамика, каквато няма вкъщи. А, да, и да ги няма мама и тати, тоест да разчитат на себе си и на преподавател /външен човек/, когато имат проблем. И да градят доверие към други хора. Ползи за мен много. В нашата градина има и детска психодрама, но е за втора група, когато и мисля да го запиша.

Мерси на такова учене на групова динамика! Отработването на конфликти става с дърпане, бутане, хапане и рев! Това си е чиста агресия. А знаеш ли какъв шум вдигат десет деца на едно място? А, да и после отработваме груповата динамика с психодрама! НеАм думи! Първо ги поставяме в конфликтна среда, а после им правим психодрама! А това да се учело да разчита на себе си за 2-годишно, да няма мама и тати... Ти сериозно ли?

Тази тема е ползите, ама като те са спорни? Така или иначе, ако авторката е решила да пусне детето на ясла, ще даде ухо само на нещата, които с в полза на това решение, а останалото ще пренебрегне. Детето си е нейно - тя си решава.
Виж целия пост
# 115
Предпочитам децата ми да се гледат от педагози, не от случайни хора на доброволчески начала.

 Освен основната разлика, че в яслата работи педагог, който следва педагогически план, одобрен от МОН.

А някои хора предпочитат децата им, докато са бебета, да се гледат от собственаа им майка.

В яслите НЕ работят педагози и те НЕ следват никакъв педагогически план. Добре е човек да знае за какво говори. За тази цел е добре да не бърка яслите, за които е темата, с детската градина.
Виж целия пост
# 116
В нашата ясла има педагози и учебен план, който разбира се включва прости неща като гимнастика, пеене на песнички, рисуване и оцветяване ...
Виж целия пост
# 117
Между другото, доколкото съм запозната, домашната форма на обучение в малки групи (т.пар. кооператив) е с най-високи оценки в Германия. 

И в нашата яслена група си има учебен план, педагози, английски, йога, танци и прочие чудесии. Само, че чак сега усещам, че моето 3 годишно им се кефи. На 2 години е можело спокойно да мине без тях!

Темата е за плюсове на яслата, но за да се направи сравнение, което реално е нужно на авторката е добре да има двойна гледна точка. Не прочетох върлите защитници на яслата, да имат опит и с гледано дете вкъщи!
Виж целия пост
# 118
Предпочитам децата ми да се гледат от педагози, не от случайни хора на доброволчески начала.

 Освен основната разлика, че в яслата работи педагог, който следва педагогически план, одобрен от МОН.

А някои хора предпочитат децата им, докато са бебета, да се гледат от собственаа им майка.

В яслите НЕ работят педагози и те НЕ следват никакъв педагогически план. Добре е човек да знае за какво говори. За тази цел е добре да не бърка яслите, за които е темата, с детската градина.

В яслата, където моите деца ходиха, бяха 1 педагог и 2 асистента на 9 деца с педагогически план, одобрен от министерство на образованието. В родителските колективи в България, за които чета, са 10 деца. Ако майките третират 2-годишните като бебета, то ... горките деца. Разбира се, че някои предпочитат да не ходят на работа и да си гледат сами децата вкъщи. Други пък нямат работа и по неволя си ги гледат. Не защото не искат децата да са на ясла. Педагогическият план за моите деца в яслата включваше различни теми всеки месец - сезоните, самостоятелно обличане и събличане, творчество (рисуване, моделиране с пластелин, апликация и събиране на листа и шишарки и направата на различни подаръчета за мама и татко), песни, отношенията между децата - да уважаваш като ти кажат ''не'', да уважаваш чуждото пространство и да не удряш, хапеш, драскаш, буташ, също така да включваш всички деца в играта, за да няма деца, които се чувстват самотни, стимулиране на езика и дори неща като да се упражняват сами да си мажат филията и да ядат чисто без да се окапват. Учудвам се, че там, където си, децата в яслите не следват педагогически план и няма педагози. Това коя държава е? Май ти не знаеш за какво говориш и бъркаш нещата. Яслената група е до 3г, след това минават в ''група за големи деца'', където са до започване на училище. И двете групи си имат педагози и педагогически план. Предучилищните деца си следват отделен план за подготовка за училище.
Виж целия пост
# 119
В България масово по яслите има медицински персонал, а не педагози. При моето дете не е така, него го обгрижваха педагози в яслената група на градината. Не, че нещо, но познавам доста деца в чужбина и въпреки това, че са по-малко в група и учителите са педагози, пак се случват не малко инциденти с блъскане, удряне и падане. Вярно, че са доста учтиви и боравят с ножа и виличката от малки, ама пак се дерат, бият, капят и мажат. Отделно, че адаптацията пак е трудна и много боледуват. И не, че нещо, но когато детето ми тръгна на ясла, то умееше да се облича, съблича, да се храни, да се обува, говореше прекрасно и изобщо от там не се обогати с нищо! Занимават ги с много неща, но аз също си занимавах вкъщи детето, което не е ходило на ясла.

Това, че се употребява думата "бебе", не виждам по какъв начин означава, че така се третира детето. Моето бебенце, както виждаш се развива прекрасно за възрастта си. Говоря му като на голям човек от малко, защото ме разбира чудесно. Голямо и самостоятелно дете е.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия