Пети клас 2019/2020

  • 23 175
  • 776
# 360
Госпожата не пожела да бъде по-конкретна в разговора ни. Бързаше да приключи разговора с мен, точно защото започнах да настоявам за повече подробности. След 17 не искала да се виждаме У ТЯХ, все едно на гости ще и ходя, защото не искала да си носи проблемите в къщи. И все повтаряше - питайте го довечера. Е питам го всяка вечер, и довечера ще чуя същото - не съм говорил, не съм обиждал, не съм ......Госпожата ми хвърли някакви думи и ме остави като в небрано лозе. Нямала да ме търси повече, аз да си решавам, демек свърших си работата. Останах с много неприятно усещане.
Ще се срещна с нея утре, реших го, ще помоля да ме освободят от работа, детето ми и всичко случващо се с него ми е най-важно.
Виж целия пост
# 361
Уговори си среща с нея предварително. Така както описваш нещата, появата ти без уговорка  ще бъде разгледана като нахалство от твоя страна. Или пък виж кога й е приемното време за родители. Може би второто е по-добро, поне според мен, защото няма да е подготвила речта предварително.
За някои нещата са ясни- щом детето им създава някакъв проблем /реален или набеден/, то автоматично причината е в кофти родител. Четем по разни училищни теми много често реплики като "от ТАКИВА родители- такива деца, те не ги възпитават в семейството, те нехаят за тях, ние учителите само преподаваме, възпитанието е работа на семейството". Чистичко и простичко. Това, че си решила да идеш веднага, те поставя в позиция, за нея вероятно неприятна с оглед че не се вписва в стереотипа, че не се интересуваш от детето си. Е да де, ама ако пък не си се съобразила дали тя е свободна или не, пак  ще те постави в лоша светлина спрямо нея.  Търсене на негативи, всъщност. Това госпожата по български ли е, с двойките?
Поговори си с него подробно, какво се случва, според него защо е така, каква е точната фактология и как той я интерпретира. И пак остава дума срещу дума. Защо трябва да вярваме безкритично на външния човек, а не на детето си?! Учителят не винаги вижда всичко, даже най-често вижда само крайния етап от развитие на някакви отношения и проблеми и без да ги разбереш от детето, няма да можеш да оцениш ситуацията в пълнота. Децата виждат и знаят доста неща, просто трябва да ги сподели, за да ги разбереш и ти. Поне аз така казвам вкъщи, ако нещо се случва:  кажи ми какво е според теб, така както го виждаш ти, за да знам и да мога да заема най-правилната позиция и най-правилното решение и да те защитя според истината за нещата. Дотук ми е помагало, а и детето се успокои да споделя и по този начин доверието между нас се укрепи. Вече 6 години получавам "дивиденти" от един такъв проблем, разговора, който проведохме с него и взетите мерки.
Виж целия пост
# 362
polin_a, като те чета си мисля, че учителката ще се окаже точно от типа описан по-горе от ra2. За съжаление с такъв тип персонажи цивилизованият и ползотворен контакт е меко казано невъзможен. Познат ми е този учителски манталитет на начукване на родителските канчета, все едно с дете говорят, а не с възрастен човек.
Аз не съм неглижирала разказвателните предмети, но приемам да не е перфектен там. В шести клас няма да има никакво значение дали си спомня с подробности за Египет и Месопотамия и дали е запомнил всичко за Африка. В главата трябва да му останат някои основни понятия, подробностите може спокойно да ги забрави, пък ако ще и да има 5 или дори 4 заради това. Няма да му се отрази върху способността да учи за Америка и Средновековието.
По математика обаче, ако не овладее перфектно дробите и основните геометрични формули, които ще учат втория срок, в следващите години е загубен.
По същия начин в момента големият в седми клас учи операции с многочлени и го натискам много здраво не само заради НВО, а защото разлагането на многочлени на множители е толкова базово знание, че ако не го овладее е дотук с алгебрата. Без него уравнения, неравенства, анализ на функции, стават абсолютно нерешими, а математиката се учи в гимназията на всяко училище, независимо от профила.
Виж целия пост
# 363
За госпожата по български става въпрос, да. Ще се срещна с нея след предварителна уговорка. Написах и съобщение в ел. дневник, ако не ми отговори до 17 часа, ще я притесня по телефона в свободното и от проблеми време, съжалявам, няма друг начин.
Детето ще го разпитам. ra2, ценни са ми съветите ти!
Преди това обаче мисля да разпитам едно познато дете от класа и то ще ми каже всичко. Много е възпитано и разумно, синът ми е приятел с нея, но няма да скрие ако има нещо лошо за казване. Искам да съм подготвена отвсякъде. Готова съм да го защитя, защото не е гамен, но ще си понесе заслуженото.

ston, по телефона точно така ми прозвуча госпожата - самочувствие на педагог, няма лошо. Но аз не съм прост човек също.
Виж целия пост
# 364
...но ще си понесе заслуженото.

Но аз не съм прост човек също.
Само ако има наистина за какво, понякога и няма.
А, за тях всички ние като не сме учили педагогика, сме едно некомпетентно нищо.
Успех и да споделиш после какво става.
Виж целия пост
# 365
...но ще си понесе заслуженото.

Но аз не съм прост човек също.
Само ако има наистина за какво, понякога и няма.
А, за тях всички ние като не сме учили педагогика, сме едно некомпетентно нищо.
Успех и да споделиш после какво става.

Със сигурност има нещо. Не искам да го изкарвам цвете за мирисане. Но се надявам госпожата да не ми хвърли в очите пак някакви обобщения и аз да се чудя кое точно касае моето дете. Конкретика искам. Затова ми се ще и той да присъства на срещата, но подозирам, че тя няма да се съгласи....
Виж целия пост
# 366
Успех с г-жата,сподели после,ако прецениш,че е удобно разбира се!Според мен не е редно да присъства детето на този разговор.Не е нужно учениците да са гамени,просто това е труден период и педагозите би следвало да са наясно,не,че го оправдавам детето.
Аз също натискам мат,бел и англ.език.Те са ми на дневен ред да няма пропуски.По разказвателните само изпитвам и ако има време го връщам да дочита,ако не на негова отговорност.Така след 4ката по история чете концентрирано и се старае повече.Сякаш влиза в ритъм .
Виж целия пост
# 367
...Според мен не е редно да присъства детето на този разговор....

Не знам, трудно ми е да преценя.
Виж целия пост
# 368
Последно знае ли се, ще се взима ли дипломата от пети клас за балообразуването при кандидатстване след седми клас?
Виж целия пост
# 369
Срещата се осъществи тази вечер. Стана случайно, детето присъства. Нищо по-конкретно не разбрах от това, което ми се изтръска днес по телефона. А, да. госпожата се напъна и се сети за една дума, която синът ми днес казал на някого. Думата я каза, на кого не каза. Синът ми веднага реагира, че това не е вярно. Тя го прекъсна и каза, че тези неща ще ги обсъждаме в къщи после. После той се разрева в къщи и твърдеше, че такава дума не е казвал. Пита ме дали някой друг учител не ми е звънял да ми каже, че е вдигнал ръце от него. Ми не, никой. Очаквам с нетърпение РС другата седмица. С две думи - едно "голямо нищо" не разбрах. Госпожата реши, че я нападам, а аз настоях да бъде по-конкретна. Е, не можело тя да помни кой какво правел. Не знам какво да мисля. На изходна позиция съм. А, да. Днес синът ми е получил още една двойка по БЕ. Все са от писмени самостоятелни работи.
Виж целия пост
# 370
Какво казва детето ти? Проблеми с конкретни деца или учители?

п. п. Много общо се е изказал учителката.
Виж целия пост
# 371
Какво казва детето ти? Проблеми с конкретни деца или учители?

п. п. Много общо се е изказал учителката.

Аз понеже поразпитах и детето, за което споменах по-напред, установих, че проблемът му е, че много говори с девойките от класа, води се по тях, и те не оказват добро влияние върху него /думи на момичето са това/. Но! Тя каза, че той лоши думи не употребява, не е чула да обиди някого. Смята го за добър, дори за доста по-добър от повечето деца. Смята, че се влияе. Проблем с конкретно дете или учител няма, или поне не повече от всеки друг от класа.
Синът ми твърди, че не се отговаря на учителите, защото аз допусках именно това, че е възможно да е правил. Госпожата пък ми каза да не вярвам на всичко, което той ми казва. Прозвуча ми като вица за децата от детската градина, ако се сещате. Виках, кряках сигурно два часа след срещата. Нищо конкретно не разбрах, нищичко.
Виж целия пост
# 372
А тези самостоятелни работи с двойките, видя ли ги? Другите деца в класа, правили ли са такива. Каква е успеваемостта при тях?
Виж целия пост
# 373
По БЕЛ потърси помощ от частен учител и отделно си работи всяка вечер с детето по този предмет.
Виж целия пост
# 374
А тези самостоятелни работи с двойките, видя ли ги? Другите деца в класа, правили ли са такива. Каква е успеваемостта при тях?

Едната писмена работа я видях, другата не я е дала за в къщи. Според мен си е заслужил двойките.

По БЕЛ потърси помощ от частен учител и отделно си работи всяка вечер с детето по този предмет.

Изключвам частен учител. Ще работя, да.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия