Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 12 952
  • 738
# 15
Да, това наистина едва ли учи точно на самостоятелно мислене. Учи на това как да спечелиш шефа на своя страна Wink
...вместо да потърсиш читаво работно място със свестен шеф. Или още по-добре, да измислиш как да станеш шеф. Но това не става с "преклонената главица остра сабя не сече".
Защо? Ако младият човек е непокорен по природа (а това е даденост, която не се придобива от училище), може да използва ситуацията точно като ценен житейски урок и да си каже "как ли пък не, сега така, но после ще е различно".

П.п.: Можеш ли да споделиш опит от АК по въпроса, по който се включи и Шарки - за анализирането на събитията от ВСВ в училището на твоите деца?
Виж целия пост
# 16
П.п.: Можеш ли да споделиш опит от АК по въпроса, по който се включи и Шарки - за анализирането на събитията от ВСВ в училището на твоите деца?
От АК не мога. Големият учи този етап, докато беше в САЩ на обменни начала. Там учеха по доста по-различен начин История. Разглеждаха икономика, политика и логистика. Кръв, пот и третата течност бяха оставени на Литературата.
Виж целия пост
# 17
П.п.: Можеш ли да споделиш опит от АК по въпроса, по който се включи и Шарки - за анализирането на събитията от ВСВ в училището на твоите деца?
От АК не мога. Големият учи този етап, докато беше в САЩ на обменни начала. Там учеха по доста по-различен начин История. Разглеждаха икономика, политика и логистика. Кръв, пот и третата течност бяха оставени на Литературата.
Благодаря, Ежко.

Като прочетох този ти пост и го свързах с онзи за Бяла Черква (уточнение: където Ежко писа критерии, по които да се определи дали преподаването в една гимназия е добро и сред тях бяха дали при анализ на "Под игото" ученикът може да назове къде се развива действието и да посочи мястото на картата), започва да прозира харесване от твоя страна на американския начин на преподаване, което е различно от частното като алтернатива на държавното образование в БГ, без да претендирам да навлизам в личното ти пространство. Така ми се струва, Ежко. Ако не беше заклет фен и на едно частно основно училище, щях твърдо да си помисля, че ти просто предпочиташ американската система, а не толкова частната VS. държавната (в БГ).
Виж целия пост
# 18
С литературата и историята са много хлъзгави нещата и там трябва да се говори това, което се очаква да се говори. По литература  за подготовка за матури или за изпити в седми клас щат-нещат трябва да научат какво се очаква да пишат на изпита. Може някой да е литературен гений, обаче форматът на изпита не е за гении, а за оценка. С историята е съвсем хлъзгава работата, че таз ха си стопъли леко встрани, и вече си сгазил лука идеологически. Затова там се учи за оценка, а знанията са друга бира.
Обичам точните науки, защото там дори да има сто школи, можеш да обосновеш всяка.
Виж целия пост
# 19
Хлъзгави са, защото а си навлязъл по-дълбоко, а си почнал да правиш едни паралели с настоящето, от които бая прилики може да излязат.
Пиша в един форум и колеги от Щатите са споменавали, че преподаването точно на литература и история много зависи от щата, вида на училището и обществените нагласи.  Един специално беше имал проблем с "Опасни връзки" в гимназиален етап.
 Малко като диапазона между турско робство и османско присъствие.
Специално в моята работа не съм усетила цензура, коментираме си всичко, което добрият тон ми позволява. В дебат за половете не бих влязла, примерно, щото ми е дълбоко все тая, както и на повечето младежи и едва ли ще се получи смислена дискусия. Обаче преди две години влязох в дискусия с родители за "Декамерон". При положение, че 60% от момите бяха чели "50 нюанса", а 90% от випуска беше гледал филма (или някакъв подобен от същия период), някакви си пикантни ренесансови клюки едва ли биха накърнили невинността им.
Виж целия пост
# 20
Благодаря, Ежко.

Като прочетох този ти пост и го свързах с онзи за Бяла Черква (уточнение: където Ежко писа критерии, по които да се определи дали преподаването в една гимназия е добро и сред тях бяха дали при анализ на "Под игото" ученикът може да назове къде се развива действието и да посочи мястото на картата), започва да прозира харесване от твоя страна на американския начин на преподаване, което е различно от частното като алтернатива на държавното образование в БГ, без да претендирам да навлизам в личното ти пространство. Така ми се струва, Ежко. Ако не беше заклет фен и на едно частно основно училище, щях твърдо да си помисля, че ти просто предпочиташ американската система, а не толкова частната VS. държавната (в БГ).

Мое удоволствие, Аш.
Хората са измислили принципите на доброто образование отдавна и (някои от) американците са ги копирали, вместо да изобретяват топлата вода. Т.н. класически модел на образованието. Който има два малки проблема: много е скъп и приложен към неправилната класа създава революционери. А индустриализацията изисква определено ниво на грамотност. Решението цъфва в Немско под вида на т.н. Реално образование (с окастрени откъм разсъждения и понатъпкани с шаблони и емоции История, География, Литература и Философия и наблягане върху ограничена фактология и заучаване на стандартни похвати за употребата и в природо-математическите науки). При соца му викахме Единно средно политехническо училище. За управляващата каста имаше НГДЕК, АЕГ и ФЕГ с доста различна философия на преподаване.
В момента само единици ЧУ-та ползват класическия модел. За КО знам от личен опит. Може да има и други. От гимназиите имаме само АК в София.
Виж целия пост
# 21
Напротив, еспу-то е все още по класиката. Сега с двустепенното ще се затрие класиката. На всичко отгоре ще имаме младежи без професия, защото ще напуснат училище след 10 клас и за нищо няма да стават, дори за общи работници.
Виж целия пост
# 22
Напротив, еспу-то е все още по класиката. Сега с двустепенното ще се затрие класиката.
Двустепенното е призвано да направи от ЕСПУ-тата СПТУ-та (средни професионално-технически училища).
За по-младото поколение - СПТУ не е техникум, както копач не е багерист. Съответните в немско са хауптшуле и реалшуле. Никое от гореупоменатите не е и помирисвало класиката. Немските гимназиуми са друга бира.
Виж целия пост
# 23
аа, да, обърках абревиатурата!
Виж целия пост
# 24
Аш, нямам конкретен спомен за историята (чакам да видя Дивака в качеството на бивш колежанин ще сподели ли), но често по английска литература произведенията са с историческа тематика. Аз и друг път съм давала пример, че Дивака знае за преврата в Иран и идването на аятолясите повече от мен благодарение на един роман в картинки от иранско момиче, който бяха изучавали. На първо чуване ми прозвуча много несериозно, но се оказа, че не само запознава децата с историята по интригуващ и запомнящ се начин, но и оставя познание за конфликта и отражението му върху обикновените хора. Сега като го питах за ВСВ, пропуснах да уточня, че питам конкретно по история и ето какво ми отговори: “много неща учихме по различни предмети, примерно по английска литература учихме “Нощ” на Ели Визел, която много ми хареса.”
Виж целия пост
# 25
не че е много във връзка  с темата, но понеже Миленита каза за Иран и аятолясите, Вихрушка на Джеймс Клавел е направо двутомен учебник по темата Simple Smile та наистина е възможно историята понякога да се възприема по-удачно под формата на художествена литература
Виж целия пост
# 26
Точно така е, аз за Иран научих най-много от роман - "Да четеш Лолита в Техеран".
Виж целия пост
# 27
не че е много във връзка  с темата, но понеже Миленита каза за Иран и аятолясите, Вихрушка на Джеймс Клавел е направо двутомен учебник по темата Simple Smile та наистина е възможно историята понякога да се възприема по-удачно под формата на художествена литература
..., което явно си е прийом при хамериканците, понеже подобни книги изучаваха през всички години, и то от удачните им такива според мен.
Виж целия пост
# 28
Моят се изплъзна от отговор като каза, че в момента били стигнали до Първата световна война.
Виж целия пост
# 29
Точно така е, аз за Иран научих най-много от роман - "Да четеш Лолита в Техеран".
И аз така  Simple Smile

Сега като се замисля, и малко от The Kite Runner.

Ежко, по мое време в АЕГ се влизаше с високи оценки и имаше и много деца например от семейства на инженери, живеещи в Младост. Вероятно кастите, които споменаваш, са като тези от филма “Вчера”, но действието там се развива по-отдавна. По времето на моите родители, може би. Но това е соц, на който част от тук пишещите не са точно съвременници. Програмата и учебниците в моето поколение бяха същите като тези в ЕСПУ, само децата бяха подбрани и изключително трудолюбиви и от там идваха съществените различия.

Мислиш ли, че е имало нещо по-особено за разлика от сега в същите училища? Даже сега поне имат клубове и допълнителни школи, а ние само един мажоретен състав и духов оркестър - нищо друго. И преди спомена някакви специални програми в ЕГ и сие - сигурно са били изключително дискретни, щом не сме ги забелязали.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия