Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 13 205
  • 738
# 585
Преди да влязат в университет първо трябва да влязат в читава гимназия.
Ако по всички училища математиката е като в МГ, тогава какво специално ще има в МГ? Единствено учениците, обаче за да преподаваш математика на ниво МГ трябва и учениците в другите училища да са като в МГ, а единствените гимназии с такива ученици са езиковите. Можеш да преподаваш на високо ниво с големи изисквания само на ученици, които могат да поемат като предварителни знания и учебни навици и други качества, а тези ученици не са навсякъде, а в определени училища или са по 4 човека на клас в обикновените училища до седми клас.
За университетите, ако е подготовката за тях, допълнително ходят на уроци и това не е нищо ново, да не го отричаме.
Виж целия пост
# 586
Нямаше ли някакви Монски идеи за повече часове по математика в езиковите и повече по чужд език в математическите до изравняване на профилите. Това за да не се чудят след 7 клас, като избират - МГ ли, ЕГ ли.
Виж целия пост
# 587
Аш, баш за същото говорим и двете. Под спор аз влагам чисто градивните коментирания, не както погрешно се схваща в България Wink

За мен математиката е универсалния език, друг е въпроса че и аз съм учила неща, които не използвам и съм забравила разбира се. Абеее сложни въпроси, наистина зависи към какво се стремиш, а това е трудно да се опреди на дете на 6-10-15 години даже
Виж целия пост
# 588
Аз съм наивно убедена, че всички деца могат да бъдат "будни" от 1 до 4 клас, стига да им се обръща достатъчно внимание и материалът по математика (а и не само) им се преподава интересно (интерактивно).
Виж целия пост
# 589
Ох, леле, като се хванете за това интересно и интерактивно! Ами, не, не всички деца могат да бъдат будни до четвърти клас и при равни други условия и равен материал пак ще има едни, които ще хвърчат напред, маса, която ще е по средата и ще разбират оттук-оттам, а с времето ще се влошават като показатели,  и такива, които съвсем ще са изгубени, защото нищо не разбират.
Виж целия пост
# 590
Не е точно така, след 7 клас СМГ е само на едни гърди след НЕГ, за класовете с немски.
По какво?
Виж целия пост
# 591
Ох, леле, като се хванете за това интересно и интерактивно! Ами, не, не всички деца могат да бъдат будни до четвърти клас и при равни други условия и равен материал пак ще има едни, които ще хвърчат напред, маса, която ще е по средата и ще разбират оттук-оттам, а с времето ще се влошават като показатели,  и такива, които съвсем ще са изгубени, защото нищо не разбират.

И си дойдохме на думата. От едни деца става едно, от други - друго, от трети нищо не става. Каквото и да правиш, да ги убиеш от математика, да ги влачиш по уроци и школи, да ги вкараш в СС, МС, АК, НЕГ и КЕГ, можеш само да разместиш природните дадености (не казвам генетични😀) с 20-25%. Не повече.


Шарки, късно е за математика. И, о, чудо, част от зубърите вече си имат гаджета. Да му се не види.
Виж целия пост
# 592
Шарки, късно е за математика. И, о, чудо, част от зубърите вече си имат гаджета. Да му се не види.
Никога не е късно за математика. математиката винаги може да се научи, защото имам ясни правила. Хората, които не я разбират, просто са пропуснали основата. Може да се навакса, само, че трябва четене и решаване. Има различни системи, кои добри, кои лоши...виждам резултатите от корейска система (КУМОН). Е да, ама минимум по 100 задачи на ден
Виж целия пост
# 593
Да, то е като с музиката - виртуоз се става с часове свирене на ден, но колко деца са навити да го правят? За това трябват качества, първото от което е достатъчно устойчиво внимание и самоконтрол.
Виж целия пост
# 594
Шарки, късно е за математика. И, о, чудо, част от зубърите вече си имат гаджета. Да му се не види.
Никога не е късно за математика. математиката винаги може да се научи, защото имам ясни правила. Хората, които не я разбират, просто са пропуснали основата. Може да се навакса, само, че трябва четене и решаване. Има различни системи, кои добри, кои лоши...виждам резултатите от корейска система (КУМОН). Е да, ама минимум по 100 задачи на ден
Barbara Oakley е интересен такъв случай:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barbara_Oakley
Виж целия пост
# 595
Анди! Супер пост.
Ей така и възрастните не сме еднакво тъпи Wink и като деца не сме били Simple Smile
Виж целия пост
# 596
Да, то е като с музиката - виртуоз се става с часове свирене на ден, но колко деца са навити да го правят? За това трябват качества, първото от което е достатъчно устойчиво внимание и самоконтрол.

Или да те връзват за пианото и да те измъкват насила от леглото посред нощ за да свириш, със заплахи и бой при всяка грешка, както е правел бащата на Бетовен в стремежа си да го направи втория Моцарт.
Виж целия пост
# 597
Не е точно така, след 7 клас СМГ е само на едни гърди след НЕГ, за класовете с немски.
По какво?
По входен бал. НЕГ нали е с най-висок бал, СМГ с немски са плътно след нея.
Виж целия пост
# 598
То и аз не съм навита да ходя на работа , ама ми се налага.
А 100-те задачи не са проблем, когато станат рутина. Между другото тази система, за която споменах е 100 задачи за 20 мин. Е постижимо е.
Виж целия пост
# 599
...
За мен математиката е универсалния език, друг е въпроса че и аз съм учила неща, които не използвам и съм забравила разбира се. Абеее сложни въпроси, наистина зависи към какво се стремиш, а това е трудно да се опреди на дете на 6-10-15 години даже
Математиката задава начин на мислене, може да си забравила нещо, но имаш ли начина на мислене, припомнянето е лесно, ако/когато се наложи. То е като добре научен език, дори и да не се практикува, стои някъде в подсъзнанието и трябва малко, за да излезе.
Детето най-вече трябва да бъде научено на труд, да полага усилия, да не върви по течението, да се бори, всичко останало е последващо. Но в съвременните условия това е много трудно, прекалено много изкушения има, а пък начините на възпитание вече са различни, изключват наказания или принуда.  

Можеш ли да измериш максимума?

Аз пък не съм съгласна нито с Ежко, нито с Андариел. Моето лично мнение е, че във всички училища математиката трябва да се преподава като в МГ-тата след 5 клас.  Родителите "си падат по математиката", защото са наясно колко е нужна тя за влизане в добър унивеситет (реферирам към дъщерята на Нотарис).  
Подкрепям! Не знам дали всички родители си падат по математиката, аз си падам, хората около мен - също. Причини много.
Титина, никога не е късно, обаче не всеки е готов на жертви. Всъщност, много малко са готовите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия