Образователен Говорилник v.1.0.1. хотфикс 2

  • 13 543
  • 737
# 435
Не вярвам, че математиката ще отмре, поради простата причина, че описва всички др науки
Виж целия пост
# 436
Не мисля, че някой е против математиката или че не се разбира мястото й сред науките. Против съм всички да си записвате децата на математика от 2гр. на детската градина. Ама са си ваши, правете кой каквото иска.

Много книги са толкова много, че да ми е ясно, че да си инженер или лекар (което -за феновете на математиката - е доста по-трудно от инженер) в чужбина не е непременно “успял” и върха на сладоледа.

Аз принципно виждам известни, да не казвам големи, негативи в прекомерното развитие на АйТи индустрията, аутсорсинга, вкл. колцентровете по нашите земи. Големите спрямо местната икономика заплати водят до диспропорции в цените на имотите, наемите,  на други стоки, на образованието дори, което често тук се коментира. Даже читава детегледачка няма под 1500 лева, с английски - 2500!  Щото сме много богати или щото двойка малограмотни в колцентъра вземат общо 5-6000 лева на месец. В същото време има много хора с други професии, на които косвено им пада жизнения стандарт поради това, че заплатите им няма как да растат повече. Увеличенията от последните години на доходите са на път да се изконсумират от увеличените разходи, та ще видим къде ще му излезе края.
Виж целия пост
# 437
На кол центровете времето е преброено. Буквално. Проблемът е краденето на държавни и европейски пари, а не IT заплатите.
Виж целия пост
# 438
Тинкърбел ми взе думите от клавиатурата. Служителите на колцентровете имат определен набор от отговори, които могат да дават, и по това не се различават изобщо от AI ботовете или дори от по-старинното IVR (interactive voice response). Те не решават проблеми.

И +1 за краденето на европейски и държавни пари.

Виж целия пост
# 439
Проблем с кадрите има не само в ИТ сектора. Като не става въпрос само за ниво на образование. Наблюдава се липса и на други важни качества като желание за учене, отговорност, инициативност, ако щете мисъл в работния процес. Тези неща са ми споделяли и познати, работещи в най-различни сфери и търсели хора за най-различни нива и позиции, и дори не само в България. Масово им идват хора, които искат да вземат високи заплати, без да имат съзнанието, че трябва и да свършат нещо за тези пари и да си дават сметка за реалните си умения. Както Нотарис каза, има липса на мислещи хора, а аз бих добавила и отговорни. Такива, за които е важно когато вършат нещо да  го свършат добре, не просто да отчетат дейност.

А за възхода на математиката в момента, причините не са еднозначни. Действително има една част родители, които насочват децата си заради амбиции да се развиват в ИТ сферата, което достига всъщност абсолютно ненужно натоварване в невръстна възраст. За да се стане програмист не е задължително да се почват курсове по математика на 2 години, нито да се печелят медали от ПУК. По-голямата част, която познавам, обаче се насочват към математиката, заради прием в СМГ, ПЧМГ и т.н., заради доброто представяне на НВО. Няма да ви казвам колко пъти съм чувала "То моето хич не го влече математиката, ама се борим за СМГ, че след това по-лесно да влезем в НЕГ, АК и т.н.". И пак се вкарват във филма с курсовете и уроците по МАТ едва ли не от бебета.
Имало и още една причина, която не осъзнавах, но ми я сподели учител по математика в ДУ. Състезанията са се превърнали в начин за надпревара между училища и учители. Съответно се обръща повече внимание на децата с добри резултати от състезания, защото те са "лицето". Останалите родители го забелязват и започват да записват и техните деца по школи, съответно трудността се вдига, възрастта за курсове намалява. И както се изрази "Цялото това безумие е на гърба на децата и не е в полза дори на добрите математици".
Виж целия пост
# 440
Като гледам, се развива цяла местна индустрия от състезания. Вече им изгубих броя. Мине-немине, и давай - поредното състезание още от първи клас! Хайде, организаторите си гледат бизнеса, но ми не трудно да разбера откъде този ентусиазъм у все повече родители. Има толкова много други начини за развиване на качествата на детето- изкуства, спортове, някакви семейни хобита и дейности. Учителите имат тяхното си виждане, но ако за мен като родител нещо друго е по-важно, ще ми е все тая кое му е важно на училището и на учителката, защото детето утре ще поеме друг път.
Виж целия пост
# 441
Тинкърбел ми взе думите от клавиатурата. Служителите на колцентровете имат определен набор от отговори, които могат да дават, и по това не се различават изобщо от AI ботовете или дори от по-старинното IVR (interactive voice response). Те не решават проблеми.

И +1 за краденето на европейски и държавни пари.


Не е вярно. Всеки съпорт има нива. Първото е  на автомат, следващите се осъществяват от хора с различна компетентност. Защото има елементарни и по-заплетени казуси. И това, че дъртите се дразнят, че 20-годишни пешлемета изкарват 3 пъти по-висока заплата, само защото знаят по няколко езика, си е техен проблем. Повечето деца са студенти или току-що завършили висше образование и не мисля, че са глупави и немислещи, само защото са намерили начин да стартират с приличен доход, а не търсят пари от мама и тате.
Виж целия пост
# 442
Мисля, че 50% от "нуждата" от школи  идва от крайно недостатъчните часове (и добри учители) по математика.
Виж целия пост
# 443
Не мисля, че е от недостатъчни часове. Ако бяха недостатъчните часове, нямаше по школите основно да са отличниците, защото отличниците спокойно или със съвсем малко разяснения се справят и автоматизират задачите по математика. Наоткриха се сто вида школи по всякакви математики, за които дори не подозирах, че съществуват като математики, и там се тълпят отличниците. Според мен си имаме нов бизнес на гребена на вълната.

Колцентровете, в които основната задача е да досаждат на хората да им продават, за мен са на най-ниското ниво. Това е чист телемаркетинг. Обаче има и центрове, в които работят много младежи с чужди езици и това е добър старт за тях, ако им се работи. Във всеки случай тези младежи нито са тъпи, нето полуграмотни.
Виж целия пост
# 444
Андариел, не си права. Имам поглед върху школите. Топ математиците ходят при конкретни имена. По всички останали школи и курсове са съвсем нормални деца. Някои зорлем вдяват, на други им трябва съвсем малко за да отлепят. Но нямат таланта все пак.

Иначе глад за качествени кадри има според мен във всеки сектор. Липсват именно мислещи и отговорни. Аз съм във финансовия сектор от много години. Минала съм през почти всички подвидове: банки, застраховане, инвестиции, одит. Мога да ви кажа, че дори когато това беше на гребена преди десетина години, имаше ужасен глад от добре образовани, но и мислещи хора.

В момента в който данъчната база се промени, колцентрове, IT,-та и т.н. ще изчезнат с трета космическа от БГ. Това са мобилни бизнеси, които за седмица изнасят офиси.
Виж целия пост
# 445
напоследък попадам на разните ментални математики - така и не разбрах какво й е специалното.
Виж целия пост
# 446
Ментална аритметика, да и тя стана много модерна. Smirk Доколкото знам, при нея целта не е развиване на математически умения, а памет, концентрация, логическо мислене. Развивала и двете полукълба на мозъка. То и свиренето на пиано го прави, но не е толкова модерно.
Виж целия пост
# 447
Ох, като започнат с тази кукичка за развиването на мозъка! И то "само при нас, само така, имаме суперметодика"! Да вземат едни кюфтета да направят с децата си по-добре ще развият мозъка, че и ще имат бонус - вкусни кюфтета и приятно прекарано време в нещо смислено. Wink
Виж целия пост
# 448
Да, по-добре пиано с двете полукълба, защото свиренето на барабани развивало само едното Grin
Виж целия пост
# 449
Ох, като започнат с тази кукичка за развиването на мозъка! И то "само при нас, само така, имаме суперметодика"! Да вземат едни кюфтета да направят с децата си по-добре ще развият мозъка, че и ще имат бонус - вкусни кюфтета и приятно прекарано време в нещо смислено. Wink

С момчетата!?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия