Дете на 2г и 10м. не желае да говори, само крещи или повтаря последните срички, но разбира всичко

  • 3 719
  • 33
Здравейте! Моля за споделен опит! Имам син на 2г и 10м. Роди се по спешно секции, тъй като неуспях по естествен път. Проплака си нормално. Развива се страхотно физически, но не желае да говори. Ако му кажа дума да повтори, той повтаря последната сричка. На въпроси или заговаряне, отговаря на бебешки или разни безсмислици. Рядко ми казва мамо,млякото нарича "калко" и това е.. Логопед каза че е добре, но това забавяне в развитието на говора е, защото не реди пъзели.. Моля да споделите опит!
Виж целия пост
# 1
Консултирайте се с друг логопед.
Виж целия пост
# 2
Така ще направя, но съм притеснена и търся други мами да споделят опит.
Виж целия пост
# 3
Аз имам опит и го написах - работа с логопед. Колкото по-рано, толкова по-добре. На тази възраст би трябвало поне думи и прости изречения да казва, напр. "Искам вода", "Куклата падна".
Това с повтарянето в домашни условия няма да подобри значително картинката. И аз по цял ден четях и повтарях как казва патето, пилето и т.н. и на 3 години речникът му беше не повече от 10 думи. Сега е на 7 и до ден днешен продължава работата с него.
Виж целия пост
# 4
Моя син е на 5, роден със секцио по спешност, никога не е харесвал пъзели,  буен и енергичен е,  реди три минути и го захвърля. Проговори между 1.6 и 2 години. Под проговори имам предвид да сглобява "мама дай вода", "има ако ", " имам ам ", някакви такива.
Виж целия пост
# 5
Аз имам опит и го написах - работа с логопед. Колкото по-рано, толкова по-добре. На тази възраст би трябвало поне думи и прости изречения да казва, напр. "Искам вода", "Куклата падна".
Това с повтарянето в домашни условия няма да подобри значително картинката. И аз по цял ден четях и повтарях как казва патето, пилето и т.н. и на 3 години речникът му беше не повече от 10 думи. Сега е на 7 и до ден днешен продължава работата с него.
А каква е причината за това поведение? Моя син няма нито една дума в речника.
Виж целия пост
# 6
Проверихте ли слуха му?
Виж целия пост
# 7
Да. Той чува. Изпълнява команди когато си пожелае. Лесни команди.
Виж целия пост
# 8
Да. Той чува. Изпълнява команди когато си пожелае. Лесни команди.
Дете не приятели също изпълняваше команди, но не чуваше. Те разбраха след като учителка в детската градина спукала балон зад него и той не се е обърнал. Когато е с гръб към вратата и влезете обръща ли се?
Виж целия пост
# 9
Не виждам връзката между пъзелите и говоренето. На тази възраст синът ми редеше пъзели за петгодишни почти непрекъснато, но казваше точно три думи, без да преувеличавам. Логопедката на сина ми едно време казваше да не го караме да повтаря - да му кажем правилната дума, за да я чуе и знае, че е сгрешил, но без да настояваме да повтаря. Аз също бих се консултирала с друг логопед.

Изследването на слуха е първото нещо, което се прави при забавяне на говора. Това, че детето изпълнява команди, съвсем не значи, че чува всичко. Имаме приятелско дете, което не чува определени честоти, т.е. при един нормален разговор, при който интонацията се променя, то не чува около 50 процента от казаното. Команди обаче изпълнява, защото те се казват обикновено ясно, отчетливо и по-високо.
Виж целия пост
# 10
Определените честоти после могат да влияят при чуването на определени звуци. На сина ми правихме такова изследване за честоти, защото не изговаряше конкретни звуци.
Виж целия пост
# 11
И моя син е на 2 г и почти 11 месеца. Разбира абсолютно всичко, когато говоря с баща му и питам за някакъв предмет къде е, малкия отива в спалнята и го носи, без дори а съм му казвала. Това обаче е когато той иска. Знае кирилицата и латиницата, знае числата от 1 до 10 и на български и на английски, знае повечето плодове и зеленчуци на български, английски и на някои други езици. Обаче е голям инат, въпреки че знае думи не говори, или го прави в редки случаи. Чува, вижда и е физически здрав, но е ужасно злояд и си говори на негов си език. Това с пъзелите за пръв път го чувам, кака му изобщо не обичаше пъзели, пък сега учи инженерна физика, а и тя проговори към 2 г. и нещо. В днешно време с телевизия, телефони и компютри децата по-късно имат нужда да говорят.
Виж целия пост
# 12
Сина ми проговори смислено с изречения към 2г3м. До 4г пъзел не е пипвал. Дъщеря ми проговори много по- рано от него. До 3г не е редила пъзели. Точно месец се занимава с такива в книжки когато беше на 3г и малко. От тогава не ги харесва. Потърсете си компетентен логопед, който да работи с детето. И съвета със проверка на слуха също не бих пренебрегнала.
Виж целия пост
# 13
И аз съм за една цялостна консултация/ обследване. Започнете със слуха, както са Ви посъветвали. Едновременно с това запишете час в Св. Никола (Александровска болница) за консултация и обследване.
Връзка между проговаряне и пъзели не знам дали има. Дъщеря ми проговори късно, на 3,9 г. Като под проговори разбирам да свържа две осакатени думи във фраза, например "дай бода(вода)". По същото време започна работа с логопед. Пъзели редеше по едно време доста, но вече на 5+ годишна възраст.
Синът ми проговори  много рано. На 15 месеца вече ползваше изречения с пряко допълнение , например "Аз купя мако (мляко)" , а първият си пъзел нареди чак на 4+.
Виж целия пост
# 14
Връзка между проговаряне и пъзели не знам дали има.
Има. Фината моторика и речта са свързани. На върховете на пръстите на ръцете има разположени рецептори, които изпращат импулси към речевите центрове на мозъка. Същите тези рецептори отговарят и за развитието и на въображението. Степента на развитие на движенията на пръстите, съответства на степента на развитие на речта. При децата с нарушена реч почти винаги  се забелязва надоразвита фина моторика.  Когато развиваме фината моторика, помагаме не само за развитието на речта, а  и на творческото мислене. Затова и кабинетите на логопедите са пълни с пъзели, игри за нанизване, вгнездяване, редене и тн...
Както са написали направете пълно обследване в "Св. Никола " и системно работете с логопед, специалист по ранна интервенция. Тук имаше една тема за трудното проговоряне, може да се поразровите...Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия