Учителка накарала цял клас да заплюе свой съученик

  • 10 598
  • 523
# 405
Дали Митето ще получи психологическа травма или не, не е проблемът на тези, които "го защитаваме". Той така или иначе има проблеми.
Проблемът е, че при наистина добро домашно възпитание - другите 24 деца би трябвало да се травмират от това, че учителката им ги е накарала да плюят всички групово по Митето и е отказала да ги защити културно и законово. Ама това постоянно се подминава.

Мога да се хвана на бас, че останалите 24 деца, колкото и добре за са възпитани, са изпитали голямо задоволство да си отмъстят на тормозника. И не казвайте "мойто не такова"! Няма човек, които са му дали сила да отвърне и той да се притесни от факта. Значи ако проблемното дете е травмирано от станалото, останалите дето ги е плюл и тормозил физически не са?!? Че сега за него се загрижиха! Такова като него в изправителен дом и да ги видим тогава колко са травмирани.
Всеки сравнява какво е било едно време- Ама разликата е, че едно време ни учеха на респект. Всички имахме уважение и към родителите и към учителите. Да те викнат при директора беше е голямо наказание, не защото ще те унижи или тормози. А не дай си боже да викнат родителите ти при директора - истински кошмар.
Сега какво? Оплакваш се на госпожата, евентуално вика родителти и те почват да и обясняват как тя е грешната.
Имам познати учителти, ми всички казват, че не проблема да се справят с децата, а с ненормалните им родители.
А както гледам колко масово са се навъдили тея родители, се чудя как да се справя, ако в класа на моето дете има един такъв проблемен. Може би не институции ми един як бой на баща му, да види хубаво ли е ще оправи нещата!
Виж целия пост
# 406
И детето не е оставено без внимание, по - скоро всичко му е позволено, с всичко е задоволен, безкритични и елементарни са близките!
Без внимание имах предвид, че палавостта е известна на всички и видимо е била в повече, но никой не е предприел нищо. Все пак е ходил на училище, на ДГ, никой ли там не е видял проблем и да говори, но с родителите.
Реакцията на учителката едва ли е дошла от липса на професионализъм и опит. Според мен е имало предистория.
Повтарям се, но прекалено много свобода и права  се дават на децата, а те нямат нито опит, нито знания за да го осъзнаят и реагират неадекватно, което създава проблеми на възрастните.

Mama_Nana, бъди сигурна, че още от детската градина всички са виждали проблемните постъпки, че е говорено многократно, че са се оплаквали и деца, и родители. И учителките са въздъхнали с облекчение, когато най - накрая е трябвало да напусне градината и да постъпи в първи клас! Само с говорене и забележчици не става.
Вчера писах за аналогичен случай в друг град, в друго училище. Не е стигнал до медиите все още, но и там един побойник върти на пръста си и госпожата, и цял клас. И обидчив, при забележки се сърди...
Виж целия пост
# 407
Мога да се хвана на бас, че останалите 24 деца, колкото и добре за са възпитани, са изпитали голямо задоволство да си отмъстят на тормозника.

Ако са изпитали задоволство от груповото отмъщение, поне по моята морална скала, не са добре възпитани.

И възпитанието от едно време не е оправдание в днешно време едно дете да не бъде възпитано на респект и уважение. Стига родителите да имат желание да се занимават.
Виж целия пост
# 408
Никой не е вързал ръцете нито на учителите, нито на директор и заместниците му да прилагат закона така, както е приет и както трябва да работи.
Оправдания.
Те са като з..ка. - дето всеки си го има.
Не са оправдания, защото всички знаем как на учителите се иска сметка защо са писали двойки, защо са писали отсъствия, защо са направили или не едно или друго. Знаем и за саморазправите с тях заради забележка към златото или кофти оценка.
Много страшно, че някой Митко си го отнесъл заради поведението си, обаче явно никой не си спомня гаврата на един келеш с учителката му. Странно, тогава нямаше "горката учителка и тия садисти".
Що се отнася до парите - видно е, че определено се предпочита да се запази всеки ученик, поради което и почти няма изключвания вече. И самите ученици си го знаят и си го казват - "какво ще ни направят, като ние им носим пари".
Виж целия пост
# 409
Пак напомням - за стотен път, но явно се налага /и ще го напомням всеки път, когато се спекулира с несъществуващи твърдения/:
1.Никой тук не защитава Митко. Напротив. Нека си получи това, което е предвидено по закон. Той е станал такъв именно защото не си го е получил - навреме.
2.Оправдания са,при това - изтъркани и жалки. Никой никъде не е заявявал, че учителката е била плашена, за да не предприема законовите мерки, които е трябвало да приложи още в началото на първи клас. Даже няма конкретно написано дали и какви мерки е предприела до момента тя и/или директорът по този въпрос.
3.Ако училището си беше размърдало ръководния з...к ефективно от началото, нямаше да се чуе ни за това хлапе, ни за неадекватната реакция на учителката му.
4.Ако в нашите училища се работеше законово, ефективно и имаше качествен персонален състав, нямаше да е пълно из ученическия подфорум с теми за оплаквания от агресивни деца и от неадекватни поведения на деца и възрастни по тези институции.
Виж целия пост
# 410
Качественият състав в училищата намалява и скоро няма да видим такъв, понеже орязаните правомощия на учители и друг персонал, както и ниското заплащане на фона на немалкото нерви и разправии с невъзпитани хлапета и нафукани родители хич не са стимул учителската професия да бъде търсена и предпочитана. Не говоря за плашене, от тях се искат едни резултати, свързани с успех и липса на отсъствия, както и с наличие на ученици, и те правят всичко възможно да ги постигнат. Затова се минава в по-горен клас с двойки, затова не се пишат отсъствия при неходене на училище. Кога по-рано е било така? Тоест, проблемът не е в учителите и директорите, а на доста по-високо ниво, откъдето се спускат тия неща. Освен това, за да предприеме нещо учител или директор, то му трябва съгласие на родител. На своя глава не може да прави нищо.
Все пак ми е интересно защо нямаше такава реакция, когато учителката беше унизена, за което клипът още го има.
Виж целия пост
# 411
Не че нещо, ама с тоя нисък бал в педагогиките...ако учителките бяха с акъл, бал и хъс като за адвокати, все щяха да рационализират и обяснят двойката. Ама като са с ниво фризьорки и са общо взето по устав и схема...какво да очакваш...
Виж целия пост
# 412
Всичко зависи от училище, директор и учители.
Като цяло системата куца, но не е редно да се обобщава и да се казва, че навсякъде всички са калпави и затова не върви. То ако децата постоянно слушат у дома подобни оправдания и приказки, наистина няма да имат уважение и поведение.
Виж целия пост
# 413
Не че нещо, ама с тоя нисък бал в педагогиките...ако учителките бяха с акъл, бал и хъс като за адвокати, все щяха да рационализират и обяснят двойката. Ама като са с ниво фризьорки и са общо взето по устав и схема...какво да очакваш...
Ами отиди и дай пример. То така отстрани да се критикува и изисква е най-лесно. Свекърва ми беше учителка, зълва ми е учителка, племенницата на мъжа ми е учителка. Аз съм била преди 20 години. Така че празни приказки не говоря. Фризьорки били. Ами да си държим децата вкъщи на домашно обучение тогава.
П.П. Между другото, фризьорката ми е с висше образование с педагогическа специалност. Защо не е станала учителка, да се чуди човек.
Виж целия пост
# 414
Не че нещо, ама с тоя нисък бал в педагогиките...ако учителките бяха с акъл, бал и хъс като за адвокати, все щяха да рационализират и обяснят двойката. Ама като са с ниво фризьорки и са общо взето по устав и схема...какво да очакваш...

Грешиш жестоко. Учители с акъл и интелект има, но са смачкани от директори - нагаждачи и връзкари. Че сега влизат педагогика с 3,20 успех от дипломата за средно образование е факт.
Грешиш, че и всички адвокати са с акъл и бал - някои са полуграмотни просто, учил в селскостоп. техникум например и решил да става правист. В свободен университет - плащаш, явяваш се безброй пъти на изпити и т.н.
Виж целия пост
# 415
Качественият състав в училищата намалява и скоро няма да видим такъв, понеже орязаните правомощия на учители и друг персонал, както и ниското заплащане на фона на немалкото нерви и разправии с невъзпитани хлапета и нафукани родители хич не са стимул учителската професия да бъде търсена и предпочитана. Не говоря за плашене, от тях се искат едни резултати, свързани с успех и липса на отсъствия, както и с наличие на ученици, и те правят всичко възможно да ги постигнат. Затова се минава в по-горен клас с двойки, затова не се пишат отсъствия при неходене на училище. Кога по-рано е било така? Тоест, проблемът не е в учителите и директорите, а на доста по-високо ниво, откъдето се спускат тия неща. Освен това, за да предприеме нещо учител или директор, то му трябва съгласие на родител. На своя глава не може да прави нищо.
Все пак ми е интересно защо нямаше такава реакция, когато учителката беше унизена, за което клипът още го има.

Кои правомощия са "орязани"?
Нека сме конкретни.
Учителите имат правомощия и начини за противодействие на агресията. Директорите - също.
Нека не се оправдаваме смехотворно и да твърдим, че няма такива и то по отношение на деца в начална степен.

Всичко зависи от училище, директор и учители.
Като цяло системата куца, но не е редно да се обобщава и да се казва, че навсякъде всички са калпави и затова не върви. То ако децата постоянно слушат у дома подобни оправдания и приказки, наистина няма да имат уважение и поведение.
Всъщност там, където "не върви" си има причина и тя е най-често точно некачествен персонален състав, неприложени законови мерки.
Там, където "върви", пък имаме добър ръководен персонал.
Всичко е в кадрите.
И в изпълнението на правилата.

Не че нещо, ама с тоя нисък бал в педагогиките...ако учителките бяха с акъл, бал и хъс като за адвокати, все щяха да рационализират и обяснят двойката. Ама като са с ниво фризьорки и са общо взето по устав и схема...какво да очакваш...

Грешиш жестоко. Учители с акъл и интелект има, но са смачкани от директори - нагаждачи и връзкари. Че сега влизат педагогика с 3,20 успех от дипломата за средно образование е факт.
Грешиш, че и всички адвокати са с акъл и бал - някои са полуграмотни просто, учил в селскостоп. техникум например и решил да става правист. В свободен университет - плащаш, явяваш се безброй пъти на изпити и т.н.

Има качествени хора, разбира се, като навсякъде.
И аз това пиша - ако ръководството на едно училище си е на мястото, няма да чуваме за Митковци и за краварски изпълнения ни от деца, ни от учители.
Виж целия пост
# 416
Кои са тия правомощия, Джуди? Нямат право да се карат, да правят забележки (защото следва саморазправа с родителите или, ако чедото е от по-особен сой, с директора и нагоре), длъжни са да имат добър успех на класа си, да отговарят защо еди-кой си го няма и защо не са му писали отсъствие, а после - защо са му писали. Да не допускат изключване на ученици. Вината за двойките и лошото поведение не е в учениците, а в учителите, те да му мислят. Нямат право да ги изгонят от час, ако пречат и се държат безобразно. Нямат право да предприемат някакви стъпки без съгласие на родител, защото после ще им излезе през носа. Какво им остава? Не са оправдания, а самата реалност. Прекалено много права и свободи при наличието на неспособност да се осъзнават и ползват правилно се дадоха на учениците, като се забравиха задълженията им, и много такива се отнеха на учителите. А сега опитват да им вменят и ролята на възпитатели на отрочетата, чиито родители не са свършили тая работа.
Виж целия пост
# 417
Искаш да цитирам закон?
Вече го правиха по темата тук.
Много жалко, ако учители и директори не го познават и прилагат. За какво са там, тогава, като еднипрости правила не могат да научат и приложат - не знам.
Но хайде - и аз:

Раздел трети, от чл. 199 на ЗПУО.
Да не го копи-пействам - грамотни хора са повечето ту. Надявам се, поне с едната търсачка ще съумеят да се справят.
Да не цитирам и подзаконовата норматимвна база.
Както и ЗЗД - за сигнали за деца в риск. Например съвсем точният чл. 7:
"Лице, на което стане известно, че дете се нуждае от закрила, е длъжно незабавно да уведоми дирекция "Социално подпомагане", Държавната агенция за закрила на детето или Министерството на вътрешните работи.
(2) Същото задължение има и всяко лице, на което това е станало известно във връзка с упражняваната от него професия или дейност, дори и ако то е обвързано с професионална тайна.
(3) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) При постъпване на сигнал в Държавната агенция за закрила на детето, че дете се нуждае от закрила, председателят й го препраща незабавно в отдел "Закрила на детето" в дирекция "Социално подпомагане" по настоящ адрес на детето."
Горното - за тия, дето се чешат по главите можела ли била учителка да "прескочи директор"! Боже мой! Всеки е длъжен да подаде сигнал в АЗД, дори да не е учител, когато има основание за това. Последният - на двойно основание.

А колко обучения за работа с деца и възпитателни методи преминават тия хора - ежегодно пари се наливат.
....
Пак питам - конкретно какво им е орязяно и какво не могат от горното да направят?
Може ли все пак конкретно да си пишем?
Общите приказки водят до Митета и неадекватни учители.
"Да се карат" е глупаво, разбира се. Нормален човек не се "кара". Но да не правят забележки - глупости - това е не само тяхно право, но и задължение при провинение. И ако го правят за всяко сериозно провинение, Митетата ще са рядкост.
Никой не е задължен да поддържа "добър успех" на класа си. Нормално учител, който държи на себе си и професионализма си, ще пише обективни оценки. Ама тъй е по-лесно - няма поправителни, няма да си губи времето с консултации.
...
Дано не си учител.
Какво значи "да им вменят роля и на възпитатели"?
Та учителите по закон са такива. Заплати вземат за това! Остава наистина да са дотам неграмотни, че да не могат собственият си закон да прочетат! Ужасно е, наистина, ако е тъй!
Един чл. 3 от закона им да им постна на неразбралите, поне:
"Чл. 3. (1) Образованието като процес включва обучение, възпитание и социализация."
За голо изпяване на урок заплати не следва да се дават. Това не е цялостно изпълнение на служебните задължения. Аз урок и вкъщи мога да изпея. Мога да пусна и "Уча се". Детето ми не ходи на училище само за това. И трите функции са важни, затова са и така регламентирани в закона.


И още един, от основните:

"Чл. 5. (1) Основните цели на предучилищното и училищното образование са:
1. интелектуално, емоционално, социално, духовно-нравствено и физическо развитие и подкрепа на всяко дете и на всеки ученик в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите му;
2. съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност;
3. придобиване на компетентности, необходими за успешна личностна и професионална реализация и активен граждански живот в съвременните общности;
4. придобиване на компетентности за прилагане на принципите за устойчиво развитие;
5. ранно откриване на заложбите и способностите на всяко дете и ученик и насърчаване на развитието и реализацията им;
6. формиране на устойчиви нагласи и мотивация за учене през целия живот;
7. придобиване на компетентности за разбиране и прилагане на принципите на демокрацията и правовата държава, на човешките права и свободи, на активното и отговорното гражданско участие;
8. формиране на толерантност и уважение към етническата, националната, културната, езиковата и религиозната идентичност на всеки гражданин;
9. формиране на толерантност и уважение към правата на децата, учениците и хората с увреждания;
10. познаване на националните, европейските и световните културни ценности и традиции;
11. придобиване на компетентности за разбиране на глобални процеси, тенденции и техните взаимовръзки;
12. придобиване на компетентности за разбиране и прилагане на принципите, правилата, отговорностите и правата, които произтичат от членството в Европейския съюз.
(2) Държавата провежда политики за повишаване на качеството на образованието и предотвратяване на ранното отпадане на учениците от училище."


Мога още поне 10 текста на прима-виста да пусна, но има ли смисъл, кога човек не чете и не ще да чете дори това, което го пряко касае?
Виж целия пост
# 418
Не е вярно,че нямат тези права,защо говорите наизуст. Напротив, длъжни са да го прилагат,защото като стане сакатлък, първо това се гледа-какви мерки са приложени. И тогава не вървят обяснения - ама аз нямам права да направя нищо. Такива приказки вървят само пред родителите, които ги мързи да прочетат правилника,преди да го подпишат.
Виж целия пост
# 419
Абе аз сега разбирам, че греша...Да, правилно е постъпила учителката! Предлагам даже всеки да вземе правото в свои ръце, няма нужда от правила, закони и т.н. Всеки трябва по свое усмотрение да наказва както го чувства! Така ще оцелее най-силният и ще се свърши! Ще караме ние учителите да спазват процедури - абсурд! Ей така, като им кипне да действат и точка!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия