За или против „Зелена/Синя зона“

  • 5 040
  • 240
# 150
Общинската и изпълнителната власт да даде личен пример. Града нали е на всички, някак не върви да даваш тон кое как да се прави при положение, че ти не го правиш, а благодарение на позицията си си решаваш твоя проблем по удобен начин, а жителите да плащат.
 Gal, днес не си шофьор утре може и да ти се наложи, на шофьора може да се наложи да стане пешеходец по някакви причини, моторите и колоездачите стават все повече. Не всеки пешеходец пък иска и може да ходи по 10-20 мин. до спирка на метро. Града е на всички и трябва баланс и задоволяване на всички интереси. Живеем в бързи времена и нещата се променят, днес работиш тук, утре в друг квартал, децата с порастването също налагат промени в семейната логистика и винаги в един момент ще се натресеш на необходимост или по- дългосрочни промени и проблеми с предвижване, та не е добре за такива неща, човек да не зачита потребностите и на другите.
Знам ли а аз някой ден може да ми се наложи и да помагам за внуци в друг квартал и да трябва да изляза от зоната си на комфорт и определено ще ми е по-добре с уредена градска среда за всички потребности.
Виж целия пост
# 151
Абе не е малко, особено като стигне до Овча и Левски, ще покрие доста голям периметър.
Ама пак остават хората, които се качват за една спирка и онези, които са на 3 мин от каква да е спирка и хленчат, че нямат удобен транспорт.

Няколко пъти в месеца ми се налага да ходя по работа в кв. Стрелбище. Живея в Гео Милев и то далече от Цариградско шосе. С кола стигам за 18-22 минути в зависимост от трафика. С градския транспорт е за 1 час. И каква е сметката - 2 часа отиване и връщане с ГТ срещу ок 40 минути с кола. Е, познай кога ще се кача на автобуса?
И не става дума за глезотии, а за чиста практичност. Нямам го това време в излишък.
Виж целия пост
# 152
Това вече е търсене на теле под вола.
Там, където няма метро, има друг транспорт, има и достатъчно изпълняващ ролята на довозващ, хайде стига сме изкарвали едва ли не как половин София няма ни автобуси, ни каруци и са откъснати от света без колицата. От Левски към центъра (и метро) има тролей на 5 мин, Овча има 5 автобуса, 2 от които водят към метро за 20 мин, скоро ще станат 3, а след още малко и метрото ще ни стигне. Борово и Княжево имат трамвай на 5 мин. Аз съм се прибирала от кьошетата до ОК2 с 2 прекачвания за 30 мин, но по принцип вървя 20 мин и хващам само един автобус, който пътува още 30. Не че не си ценя времето, ама някои ходят на фитнес, други ходим пеша.
Ако се разровя, още примери мога да дам. Обаче не, дай да донесем от 20 кладенеца вода за шофьорите и зоните и да не коментираме, че точно шофьорите бавят возилата на ГТ и точно шофьорите се обясняват какъв бил ГТ, в който не са се качвали от студентските си години, ако въобще са го ползвали някога.
Между другото, специално за Гео Милев съм съгласна, че е шибано с ГТ, освен това там е покрито от автобуси, които се движат с наземния трафик и това допълнително ги бави. Това отлично го знам, защото и в ОК е така. Освен да чакате и вас да огрее метро, друго не знам.
Виж целия пост
# 153
Сигурно ще бъда ужасно оплюта, но ще си позволя да изкажа личното си мнение, че поне в това отношение се радвам, че живея в България и тук все още масовия човек може да си позволи кола. Аз и за зоната ще намеря решение, но от колата си няма да сляза, изброила съм причините в първия си пост от темата. Ако искам да спортувам и да поддържам форма, това ще стане по начин избран от мен, а не по принуда на общината. Задникът ми може и да е дебел, може и да не е, но ще се вози в колата, докато аз не реша друго, а не да ме принуждават по-дебели от мен задници, които не стига, че се возят в луксозни коли за сметка на данъкоплатеца ами и ползват привилегии при паркиране. Колкото и да въвеждат зони, това си остава в централните части на града, кварталите (поне тук) не виждам да има вариант да станат зони докато аз съм жива. Решение винаги се намира и аз може и да тръшна една торба пари, но няма да я тръшна на общината. От мен ще видят пари за зона през  крив макарон. Да я плаща този, който я иска.
Виж целия пост
# 154
Аз не виждам проблем - не е задължително да плащаш за зоната. Имаш опцията да не паркираш в нея и толкоз. Или да паркираш платено. Или да те заскобят.
Виж целия пост
# 155
Има и други опции, слава богу. Електромобил (има вече и на поносими цени втора ръка), а шест месеца в годината карам мотор, с който зона не плащам. Искрено съжалявам, че климатът ни не позволява целогодишно каране на мотор.
Виж целия пост
# 156
а не да ме принуждават по-дебели от мен задници, които не стига, че се возят в луксозни коли за сметка на данъкоплатеца ами и ползват привилегии при паркиране.
Сигурно сме държавата с най-много и най-скъпи коли на властите от всички страни в Европа, може би и в света. И за какво точно са им привилегиите за паркиране на общинските съветници, някакви мобилни екипи ли ръководят, клиенти ли посещават, пациенти ли?
Виж целия пост
# 157
Сигурно сме държавата също и с най-многобройна бюрокрация на хранилка ама това е съвсем друга тема...
Виж целия пост
# 158
Ето, например, една обществена поръчка на ВСС, на които не знам изобщо за какво са им коли, че и 13. Дори не са бронирани, да кажеш, че са за сигурност:

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/07/26/ … ki_i_bejova_koja/
Виж целия пост
# 159
Ау, за обществени поръчки не ми говори. Невероятни неща съм виждала на сайта на АОП.
Виж целия пост
# 160
Fuckforlife, , като работиш в съседната сграда до моята кооперация и си пльоснеш колата за цяла седмица пред моя вход, където паркирането е свободно, кой трябва да те глоби, та да не ми задръстваш с таралясника си?! И за какво предлагаш да те глоби по-точно?
Не те разбирам, защо някой трябва да ме глобява изобщо?! Колкото ти имаш право да си паркираш таралясника на улицата пред блока си, толкова и аз имам право (става дума за общинска земя).
Виж целия пост
# 161
Сигурно ще бъда ужасно оплюта, но ще си позволя да изкажа личното си мнение, че поне в това отношение се радвам, че живея в България и тук все още масовия човек може да си позволи кола. Аз и за зоната ще намеря решение, но от колата си няма да сляза, изброила съм причините в първия си пост от темата. Ако искам да спортувам и да поддържам форма, това ще стане по начин избран от мен, а не по принуда на общината. Задникът ми може и да е дебел, може и да не е, но ще се вози в колата, докато аз не реша друго, а не да ме принуждават по-дебели от мен задници, които не стига, че се возят в луксозни коли за сметка на данъкоплатеца ами и ползват привилегии при паркиране. Колкото и да въвеждат зони, това си остава в централните части на града, кварталите (поне тук) не виждам да има вариант да станат зони докато аз съм жива. Решение винаги се намира и аз може и да тръшна една торба пари, но няма да я тръшна на общината. От мен ще видят пари за зона през  крив макарон. Да я плаща този, който я иска.

Няма да бъдеш оплюта, напротив. Точно това е целта на зоната - който иска да не слиза от колата трябва да си плаща по една торба пари за това.
Виж целия пост
# 162
Сигурно. Но аз виждам по-конкретна цел - да се плаща една торба пари на общината. Аз лично ще се постарая да не им ги дам на тях.
Виж целия пост
# 163
Ми ок, но все пак живееш в тая община, както разбираме използваш и улиците на общината, а и замърсяваш въздуха на общината. Май трябва да си плащаш за тия неща или смяташ, че можеш само да взимаш без да даваш?
Виж целия пост
# 164
Съвсем правилно. В нашия квартал например непрекъснат оправят тротоари и вече почти навсякъде поне единият тротоар на всяка улица е оправен с павенца като на снимката долу (самата снимка не е от квартала ни).



Миналата седмица пак направиха една отсечка и ефектът е страхотен - вместо разбита повърхност от клатещи се разнородни плочки, които ти измиват глезените при дъжд, сега е равно и гладко. И даже да се наложи разкопаване павенцата може да се извадят и после пак да се наредят без следа, а не с всякакви кръпки. Ми това струва пари.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия