Ресурсен център-проект за правилник

  • 6 587
  • 25
# 15
Logoped_Zara, това което си написала, разбира се е така. то важи за всяка професия. ако искаш да се развиваш, търсиш информация.
НО има и нещо друго...тези курсове, които се организират трябва да вършат работа, да улесняват учителите, а не да замазват очите на ЕС. защото не може квалификацията на учителите да се остави на Интернет. да не говорим, че детските учители не са длъжни да знаят езици, а няма какво да се лъжем, информацията на български за голяма част от заболяванията е оскъдна.
мисълта ми е, че не може да "натискаш" учителите да осъществяват интеграция, без да си ги подготвил за това. защото и аз мисля, че не са достатъчно подготени. в този смисъл съм съгласна, че нещата текат "по български" - от краката за главата и индивидът да се спасява сам.
Извинявам се, че не съм по темата, но ми се искаше да споделя  Peace
Виж целия пост
# 16
защото не може квалификацията на учителите да се остави на Интернет. да не говорим, че детските учители не са длъжни да знаят езици, а няма какво да се лъжем, информацията на български за голяма част от заболяванията е оскъдна.
мисълта ми е, че не може да "натискаш" учителите да осъществяват интеграция, без да си ги подготвил за това. защото и аз мисля, че не са достатъчно подготени. в този смисъл съм съгласна, че нещата текат "по български" - от краката за главата и индивидът да се спасява сам.
В длъжностната характеристика на ресурсния учител пише, че той е там, за да подпомага и учителите, т.е. той ще им дава методически насоки. Не си мислете, че примерно обучението на дете със синдрома на Даун и дете с интелектуално затруднение /без да е уточнен синдром/ е коренно различно. В случая за педагога не е важно точно какъв синдром е , а е важно как се обучава дете с интелектуално затруднение. Т.е. тук е важен педагогическият аспект, а не медицинският /той,разбира се,не е за пренебрегване/. Всеки учител с над 2-3 години практика ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се е сблъсквал с дете с изразени познавателни проблеми. Сигурна съм че няма да има учител, който да отрече,че в нашата образователна система, въпреки че официално не съществуваше интегрирано обучение, винаги е имало деца със СОП в масови детски градини и училища. ВСЕКИ, подчертавам - ВСЕКИ учител  е обучавал такива деца.
Но в крайна сметка никой не може да е специалист по всичко. И както казах по-горе:
Цитат
ако в групата има дете с ДЦП, учителят се запознава с ДЦП; ако се запише дете с интелектуално затруднение, учителят ще чете за него... и т.н.
И аз не знам всичко, и мен са ме изненадвали някои деца /а и родители/, но сядам и чета. Това в университета го няма,просто не може да се придвиди и научи всичко.
Виж целия пост
# 17
ами добре...признавам, че не съм запозната обстойно с ресурсните учители и не мога да изкажа компетентно мнение. на книга нещата не звучат зле...защо тогава не се получават нещата на практика?
Виж целия пост
# 18
ами добре...признавам, че не съм запозната обстойно с ресурсните учители и не мога да изкажа компетентно мнение. на книга нещата не звучат зле...защо тогава не се получават нещата на практика?

  Аз съм на същото мнение. Peace А за курсовете,поне тези,които съм посещавала до сега ми дават едно голямо нищо.Много приказки и на един въпрос не могат да ти отговорят.А когато диагнозата не е уточнена /то и до 7 г нямат право/ и родителя не желае да даде информация, а ти забелязваш,че има проблем какво правим - няма ресурсен.Ето за това аз мисля,че ако има ресурсен център аз бих искала да отида и да "ползвам" опита и знанията на специалистите или да има свестни курсове не само за УЗ,в които има ресурсни учители.
Всеки учител с над 2-3 години практика ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се е сблъсквал с дете с изразени познавателни проблеми. Сигурна съм че няма да има учител, който да отрече,че в нашата образователна система, въпреки че официално не съществуваше интегрирано обучение, винаги е имало деца със СОП в масови детски градини и училища. ВСЕКИ, подчертавам - ВСЕКИ учител  е обучавал такива деца.
   Ето този цитат ме навежда на мисълта,че тези ресурсни центрове трябва да бъдат "отворени" за всички желаещи ,а не само за участващите в интеграцията детски заведения и училища.Работата с децата се извършва главно от учителите работещи ПОСТОЯННО с тях.
                Предупреждавам,че изказвам лично мнение и нямам намерение да оспорвам вашето,просто коментар и се надявам ,че няма да бъда нападната.Напоследък често се усеща непримиримост в определени теми с различните мнения. Mr. Green  bouquet
Виж целия пост
# 19
Didia Hug, всъщност някои от тези въпроси повдигнах и аз....а не ме нападнаха. Wink На практика доколкото аз съм чела, основно се нападат разни...хайде стига офф. Аз си мисля така - всяка нова система /май не е точната дума, но се надявам да ме разберете/ има нужда да се тества на практика......не могат да се предвидят всички трудности на хартия. Прочетох още няколко пъти правилника, и тъй като не съм юрист, не видях нищо притеснително. ivanrilski беше писал в началото, че самите те имат някои идеи. Дали бихте ги споделили......
 Отново ще попитам.....ресурсния учител, логопеда и психолога покриват нуждите на огромен брой деца със специфични образователни потребности. Но често, специфичните нужди се обуславят от физически проблем. На практика, ако детето се нуждае от известна рехабилитация / напр. кинезитерапия/, то пак не би могло да посещава детска градина целодневно - ще трябва да се води при специалист, и то от родител. Или поне би трябвало да се откаже от рехабилитацията. Говора за по-леки случай. 112 детска градина е единствената, доколкото знам, където освен горните специалисти има и рехабилитатор. Работи ли с в тази насока.....макар да не е от компетенцията на МОН и изобщо педагозите. Някои има ли представа newsm78
Смятате ли, че е добре да се работи изобщо в тази насока.....или няма смисъл?
Виж целия пост
# 20
Но често, специфичните нужди се обуславят от физически проблем. На практика, ако детето се нуждае от известна рехабилитация / напр. кинезитерапия/, то пак не би могло да посещава детска градина целодневно - ще трябва да се води при специалист, и то от родител. Или поне би трябвало да се откаже от рехабилитацията. Говора за по-леки случай. 112 детска градина е единствената, доколкото знам, където освен горните специалисти има и рехабилитатор. Работи ли с в тази насока.....макар да не е от компетенцията на МОН и изобщо педагозите. Някои има ли представа newsm78
Смятате ли, че е добре да се работи изобщо в тази насока.....или няма смисъл?
                      Нямам информация за други ДГ с рехабилитатори,а и не съм чула нещо по въпроса.При нас се налага детето ни да ходи всеки ден на рехабилитация и ние си определяме часовете или сутрин по-рано или след 17 часа.Така ходим на ДГ и на рехабилитация.Има случаи когато децата се взимат в 10 часа за да ходят на алианс и се връщат в 12.Мисля,че ако родителя има възможност да води детето по удобно за него време на рехабилитация това не пречи на ДГ.
                      Предложението ти за рехабилитатор ме навежда на мисълта,че ако има условия /в смисъл удобен кабинет/ защо да няма и "ресурсен рехабилитатор".Не съм сигурна,че употребявам точен термин ,но смисъла е да ходи от една в друга градина и да извършва необходимите упражнения.Нещо като логопеда в момента.Идеята ти е много добра. Hug Hug HugДано някой я прочете и вземе инициативата.Имам на ум инициаторите за ресурсните центрове,нали те ще назначават ресурсните учители,защо да не назначат и рехабилитатори. newsm78
Виж целия пост
# 21
 Едва ли ще стане към ресурните центрове, в смисъл....нали са под шапката на МОН. Пък и се водят педагогически специалности, а рехабилитатора е медицинска. Не знам, по принцип не знам къде правят рехабилитация след 17 часа. А и ако идва рехабилитатор вкъщи - това струва пари.....затова си мисля, че подобна инициатива би могло да е от полза newsm78
Виж целия пост
# 22
Едва ли ще стане към ресурните центрове, в смисъл....нали са под шапката на МОН. Пък и се водят педагогически специалности, а рехабилитатора е медицинска. Не знам, по принцип не знам къде правят рехабилитация след 17 часа. А и ако идва рехабилитатор вкъщи - това струва пари.....затова си мисля, че подобна инициатива би могло да е от полза newsm78
          Ами като е "ресурсен център" да включи и ресурсите на Министерството на здравеопазването.Как детската ясла е под двойна шапка и на едното и на другото.Ние винаги сме ходили на частен рехабилитатор.Още от както  беше на 10 дена - идваше у нас до 2 г 6 м,а сега ходим в кабинета на наша позната рехабилитаторка.От "услугите" които ми предложи "единствената болница" в София изобщо не бяхме доволни.Детето пищеше и посиняваше докато в къщи беше спокойна и го приемаше като игра.А и ни сменяваха рехабилитаторката 5 пъти.Не сме плащали и не плащаме в момента толкова скъпо,но поне виждаме как работи и ни обучава на всичко което прави с малката.  bouquet
Виж целия пост
# 23
По принцип това че рехабилитатора не е педагог,не пречи да работи в образователната сиистема. Трябва да ви кажа,че имаше предложения от много хора да се включат и такива специалисти. Проблемът е,че утвърждаването не зависи само от МОН,както може би се досещате,а рехабилитатор в ресурсен център ще изземе функциите на дневните центрове,така че за да не стане така,ресурсния център несправедливо е орязан. Реално погледнато,в дневните центрове има и логопеди, и възпитатели и никой не роптае срещу това, даже напротив-редно е да има,трябва да се помага на децата цялостно.
Това е положението  Sad
Виж целия пост
# 24
а рехабилитатор в ресурсен център ще изземе функциите на дневните центрове,така че за да не стане така,ресурсния център несправедливо е орязан.
Как ще ги изземе?Става дума да посещава тези деца,които са на ДГ,а другите нека си ходят в дневните центрове.Родителя,като си остави детето в ДГ да знае ,че всичко е ОК,а не да тича през час да го води на дневен център за рехабилитатор или логопед или не знам къде още.
               Май ще навъдим центрове дето ще почнат да си оспорват "кой е по- , по-, най-".И отново ще стане "по български" като спора със специалистите и болниците. #Cussing out
Виж целия пост
# 25
Правилникът най-после излезе в ДВ. Ето го тук:
http://www.ivanrilski.org/dokumenti/pravilnik_rc.html
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия