Строеж - къде, как, колко? Тема за взаимопомощ 34

  • 28 175
  • 754
# 525
Найлона се слага за пароизолация, като лично според мен е задължителен, ако ватата се слага върху гипсокартон, ако се слага на плоча не е задължителен. Докато ниме парата през плочта отдолу ще е мухлясало всичко,а вие ще проветрявате все пак. Като си избираш вата гледай дебелината. Ватата която си показала е 10см. без фолиото и 2см. с фолиото. Трябва минимум 10см. да не кажем 15-20см. изолация на покрива. Но 2см. няма да стане, както и 3см. фибран, ще са грешни пари дадени на вятъра. Другото което в важно за ватата е плътността, колкото повече кг. на кубик е толкова по-добре. Ако мислите да слагате стъклена вата по пода на ниско подпокривно ще си загинете млади и зелени там, това хвърчи,боде. Мога само да споделя малко цигански фолклор-баща ми се занимаваше едно време с изолации на тец-ове и 99% от работниците бяха със загар по рождение. Съклена вата се слага само гол, от потта не ти се набиват толкова стъкълца, а ако си с тениска примерно всичко се набива перфектно и в кожата. След като свършиш да работиш, където боцка се мие с оцет и после под душа. Това беше леко лирично отклонение, но може да му помогне на някой.
Виж целия пост
# 526
Найлона се слага за пароизолация, като лично според мен е задължителен, ако ватата се слага върху гипсокартон, ако се слага на плоча не е задължителен. Докато ниме парата през плочта отдолу ще е мухлясало всичко,а вие ще проветрявате все пак. Като си избираш вата гледай дебелината. Ватата която си показала е 10см. без фолиото и 2см. с фолиото. Трябва минимум 10см. да не кажем 15-20см. изолация на покрива. Но 2см. няма да стане, както и 3см. фибран, ще са грешни пари дадени на вятъра. Другото което в важно за ватата е плътността, колкото повече кг. на кубик е толкова по-добре. Ако мислите да слагате стъклена вата по пода на ниско подпокривно ще си загинете млади и зелени там, това хвърчи,боде. Мога само да споделя малко цигански фолклор-баща ми се занимаваше едно време с изолации на тец-ове и 99% от работниците бяха със загар по рождение. Съклена вата се слага само гол, от потта не ти се набиват толкова стъкълца, а ако си с тениска примерно всичко се набива перфектно и в кожата. След като свършиш да работиш, където боцка се мие с оцет и после под душа. Това беше леко лирично отклонение, но може да му помогне на някой.
Благодаря ти за отговора, може би да търсим минерална или каменна вата, за да си нямаме кожни проблеми, нали.. И нали правилно разбрах, че може да я редим направо върху плочата, за да не става мухъл и конденз от найлона?
Виж целия пост
# 527
Скрит текст:
Найлона се слага за пароизолация, като лично според мен е задължителен, ако ватата се слага върху гипсокартон, ако се слага на плоча не е задължителен. Докато ниме парата през плочта отдолу ще е мухлясало всичко,а вие ще проветрявате все пак. Като си избираш вата гледай дебелината. Ватата която си показала е 10см. без фолиото и 2см. с фолиото. Трябва минимум 10см. да не кажем 15-20см. изолация на покрива. Но 2см. няма да стане, както и 3см. фибран, ще са грешни пари дадени на вятъра. Другото което в важно за ватата е плътността, колкото повече кг. на кубик е толкова по-добре. Ако мислите да слагате стъклена вата по пода на ниско подпокривно ще си загинете млади и зелени там, това хвърчи,боде. Мога само да споделя малко цигански фолклор-баща ми се занимаваше едно време с изолации на тец-ове и 99% от работниците бяха със загар по рождение. Съклена вата се слага само гол, от потта не ти се набиват толкова стъкълца, а ако си с тениска примерно всичко се набива перфектно и в кожата. След като свършиш да работиш, където боцка се мие с оцет и после под душа. Това беше леко лирично отклонение, но може да му помогне на някой.
Благодаря ти за отговора[/spoiler], може би да търсим минерална или каменна вата, за да си нямаме кожни проблеми, нали.. И нали правилно разбрах, че може да я редим направо върху плочата, за да не става мухъл и конденз от найлона?

Все си боде. С два вида вата сме работили....изтърпява се
Тук показват как се полага
Всички производители си имат насоки за работа на сайтовете си.
Виж целия пост
# 528
Каменната вата е по-поносима. Съклената е ад.
Найлона се слага, за да не стига влага от помещението през плочата до ватата. По дебелите книги пише, че под ватата трябва да има пароизолация, за да не стига влагата от стаята до ватата. Мое размишление е , че за да стигне през плочата до ватата трябва всичко в стаята вече да е мухлясало. Т.е. ако ще работите по учебник трябва да сложите найлон. Аз лично дори и в най-големия студ подтоянно проветрявам, защото ми е все безкислородно и при нашия начин на живот според мен няма как да мине тази пара до ватата, но Вие си преценете.
Виж целия пост
# 529
Стъклената вата от едно време наяма нищо общо със егашната.Сега е по-скоро минерална без онези ьжасно бодящи стъклени частици.Писах,че сърби,защото я слагахме на високо,между дървените греди  и падаше фин прашец от нея върху лицата ни.По ръцете не усещах нищо,рязах я с макетен нож.
silvi,тази на Ursa е много хубава,точно нея използвахме(35см),но послушай Gerundiq,за сантиметрите .И аз бих казала поне 20см.Ако ти идва скъпо Изовер имат двойно по-евтина.Естествено вместо ламбда 38 е с 41,но пак е за предпочитане 20см от нея,отколкото 10 от Ursa.
За найлона и аз клоня към по-скоро "не",с условието,че имате някакви билни отдушници или елемент през който циркулира въздуха на покрива.
Тази с фолиото е за изолиране на тръби,въздуховоди.За,да има ефект от отражателната способност на фолиото,между плочата и него трябва да има въздушен слой.
Виж целия пост
# 530
Здравейте!
Обмисляме строеж на къща в близост до София и се интересувам от това как вървят цените на груб строеж в момента. Къщата ще е около 180кв.м на два етажа.
Също така, какво бихте предложили - бригада или фирма е по-изгодно?
Благодаря ви!
Виж целия пост
# 531
Здравейте!
Обмисляме строеж на къща в близост до София и се интересувам от това как вървят цените на груб строеж в момента. Къщата ще е около 180кв.м на два етажа.
Също така, какво бихте предложили - бригада или фирма е по-изгодно?
Благодаря ви!
Къща над 100 кв. по ЗУТ задължитлено се строи само с фирма. Цени за груб строеж - 350 -400 лв. на кв. метър, но пак си зависи от терена, дали ще ти вкарват вода, канал и ток и т.н.
Връни се и прочети тази и педходната тема и ще се ориентираш в  много неща.
Виж целия пост
# 532
А последно в ЗУТ не беше ли, че и под 100 м2 се строи с регистриран в Камара на строителите сторител?
Виж целия пост
# 533
По прясно събрани цени от оферти от мен, варира от 450 до 900лв/кв.м. Разликата се дължи на ... непонятни за мен фактори. Да отбележа, въпреки че се подразбира, едни и също количествени стойности предоставих на всички фирми. Пак по тях калкулирано цената на вложените материали за нашия проект е около 230лв/кв.м., съответно останалото труд.
Изкопа и обратния насип ме тормозят яко като сума, но ще се примирявам. Някакси за бетон, тухли и желязо по мога да ги преглътна сумите. Другата седмица започваме, ако нещо не се обърка, стиснете палци. Wink
Виж целия пост
# 534
DiGi, стискам всички палци! Ще стане хубаво, стискай зъби и дано за изкопа и насипа си кажеш "ейй, заслужиха си парите". Чакаме да се похвалиш Simple Smile
Виж целия пост
# 535
Интересно е има ли все още населени места в България,където електрическото напрежение пада под 220в.? Едно време това ниско напрежение беше голям проблем по селата. Телевизорите се нуждаеха от стабилизатори за да работят. Но не винаги помагаше...
Виж целия пост
# 536
По прясно събрани цени от оферти от мен, варира от 450 до 900лв/кв.м. Разликата се дължи на ... непонятни за мен фактори. Да отбележа, въпреки че се подразбира, едни и също количествени стойности предоставих на всички фирми. Пак по тях калкулирано цената на вложените материали за нашия проект е около 230лв/кв.м., съответно останалото труд.
Изкопа и обратния насип ме тормозят яко като сума, но ще се примирявам. Някакси за бетон, тухли и желязо по мога да ги преглътна сумите. Другата седмица започваме, ако нещо не се обърка, стиснете палци. Wink
Успех!Стискам палци!
Виж целия пост
# 537
Да има.При нас до преди година и половина си беше между 190-200 обичайното. След много жалби и писане ни смениха кабелите по трасето от трафа и сега е ок. Но в голяма част от селото е ниско напрежението. Сега сложиха нови трафове и се предполага,че след като разпределят трасетата ще е ок. Такъв ретро стабилизатор имаме на котлето, че му гърмяха бушоните и му гореше нагревателя.
Di.Gi успех със строежа и дано да сте улучили на готини строители.
Виж целия пост
# 538
Наскоро колега ми каза, че е така в Долни Лозен - 210 волта лятото и 190 зимата. Сменили им кабелите по улицата - същата работа. Има вариант да го оправи, но трябва да кърти из къща на има-няма 5 години Simple Smile
Виж целия пост
# 539
А последно в ЗУТ не беше ли, че и под 100 м2 се строи с регистриран в Камара на строителите сторител?
Не. Затова и ние ще строим на стопански начала. Намалихме си проекта от 220 кв на 100 кв. М официални и още 60 "неофициални", за да избягаме от регистрирани фирми, които дерат здраво.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия