Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 21

  • 23 685
  • 790

Образование е това, което остава, когато забравим всичко, което сме научили в училище.
Алберт Айнщайн
Нашата поща:
Скрит текст:
Споделяме, качваме, ползваме полезни материали по всички предмети, любезно предоставена ни от набор 2005.
*@abv.bg - парола се предоставя на лични само на потребители, които са писали редовно в поне три последователни теми.
Нашата фейсбук група: Седми клас - 2019/2020
https://www.facebook.com/groups/129443854451962/

ДЪРЖАВЕН ПЛАН ПРИЕМ (с любезното съдействие на Дидева)

БАЛООБРАЗУВАНЕ:
Оценки от свидетелството за основно образование след VII клас по БЕЛ и математика (по решение на педагогическия съвет може да се взимат други предмети от свидетелството, но се ползват винаги 2 оценки) САМО от 7ми клас:
Отличен (6) - 50 т.
Много добър (5) - 39 т.
Добър (4) - 26 т.
Среден (3) - 15 т.

Първи вариант
Оценка по български от националното външно оценяване х2 + оценка по математика от националното външно оценяване х2.
Втори вариант
Оценка по български от националното външно оценяване х2 + оценка по математика от националното външно оценяване х1 и обратното и добавяне на различни състезания.
Трети вариант
Български или математика х3 + математика/български х1.

*При решение на педагогическия съвет на дадено училище, в балообразуването може да се включват оценки от състезания или олимпиади.
Ако ученик не се е явил на изпитите от националното външнооценяване, ще може да кандидатства със сбора от дипломата.
МАКСИМАЛЕН БАЛ 500т.



НЕУЧЕБНИ ДНИ за учебната 2019/2020 година
Скрит текст:

Заповед №РД09-1035/12.05.2020г. относно определяне за учебни дни … 9 и 11 юни 2020г.

Начало на втория учебен срок на учебната 2019/2020 година:
06.02.2020 г. – I - XII клас

Край на втория учебен срок на учебната 2019/2020 година:
30.06.2020 г. – VII – ХІ клас (18 учебни седмици)

15.06.2020 г. – НВО по БЕЛ в края на VII клас
17.06.2020 г. – НВО по математика в края на VII клас


 З А П О В Е Д
№ РД09-920/ 12.05.2020 г. относно нови дати за провеждане на НВО в VII клас

З А П О В Е Д
№ РД09-2152/ 27.08.2019 г. за определяне на дати за провеждане на изпитите от НВО в IV, VII и X клас и на графици на дейности


Календар на мероприятията за седми клас през учебната 2019/2020 г.


УЧЕБЕН ПЛАН ИИЧЕ
Скрит текст:

УЧЕБЕН ПЛАН РИЧЕ
Скрит текст:

КРИТЕРИИ И ТОЧКИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА ПРЕРАЗКАЗ
Скрит текст:
[imp]http://ouskalak.idwebbg.com/clients/20/files/images/Picture1.png[/img]

Списък на произведенията от 6ти и 7ми клас, които ще се включват в НВО по БЕЛ:
Скрит текст:
Шести клас:
 "Хубава си, моя горо“ (Любен Каравелов)
 „Отечество любезно, как хубаво си ти!“ (Иван Вазов)
 „Косачи“ (Елин Пелин)
 „Художник“ (Веселин Ханчев)
 Из „Под игото“ (Иван Вазов): главата„Представлението”  и  главата „Радини вълнения“
„Братчетата на Гаврош“ (Христо Смирненски)
 „Серафим“ (Йордан Йовков)

Седми клас:
 "Стани, стани, юнак балкански"(Добри Чинтулов)
 "Вятър ечи, балкан стене" (Добри  Чинтулов)
 "На прощаване в 1868 г." (Христо Ботев)
"Немили-недраги" (Иван Вазов) - : І, ІІ, ІІІ, V, X глава, епилог.
"Една българка"(Иван Вазов)
"Опълченците на Шипка"(Иван Вазов)
 "Българският език" (Иван Вазов)
"До Чикаго и назад" (Алеко Константинов) - откъсът от „Вие трябва да сте били на Пловдивското изложение и знаете големия павилион?“ до „На г. Айвазияна търговията отиваше твърде зле, според думите му, но той имаше надежда да разпродаде повечко „рядкости“ в последните два месеца, септември и октомври, когато след летния сезон позаможните американци ще посетят изложението.“

Материал, който няма да се включва в НВО по БЕЛ:
Сложно съставно изречение;
Сложно смесено изречение;
"Бай Ганьо пътува";
"Неразделни";
"Заточеници";
"По жътва";
"По жицата";

Материал, който няма да се включва в НВО по математика:
Линейни неравенства с едно неизвестно и неравенства, свеждащи се към тях чрез еквивалентни преобразувания;
Неравенства между страни и ъгли в триъгълника. Неравенство на триъгълник;
Успоредник. Видове успоредници - правоъгълник, ромб, квадрат;



ЕЛЕКТРОННО ЧЕТИМИ УЧЕБНИЦИ  - линк от МОН със списък на издателствата

Олимпиади и национални състезания

ПРАВИЛА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И ИНСТРУКТАЖ НА НВО ЗА СЕДМИ КЛАС ЗА УЧЕБНАТА 2019/2020

ТИПОВЕ И ВИДОВЕ ПРОФИЛИ И ГИМНАЗИИ:
Скрит текст:

Първи гимназиален етап – 8-10 клас.
Втори гимнапиален етап – 11-12 клас.
ДПП – държавен план-прием;
ООП – общообразователна подготовка;
ИУЧ – избираеми учебни часове;
ФУЧ – факултативни учебни часове;
ПП – профилирана подготовка/ на места профилиращ предмет;
СХН - софтуерни и хардуерни науки


Има 2 типа гимназии: профилирани и професионални.
   Професионалните ти дават професия (ако е по-лесно си правете аналогия с техникумите от нашето време). Те нямат достатъчен хорариум по някои предмети и това не удовлетворява изискванията за прием в някои чужди университети. При тях няма профили.
   Профилираните са с 2 профила определени още с ДПП (държавен план-прием) и 1 или 2 профила, които могат да бъдат определени още с ДПП или когато децата са в 10ти клас. Профилите се изучават само във втори гимназиален етап. В първи гимназиален етап се учи ООП (? – общообразователна подготовка) по съответната рамка и се учат ИУЧ (избираеми учебни часове) и ФУЧ (факултативни учебни часове), които както видяхме от избора и на смг, не е задължително да съвпадат с профилите. Профилите са важни, защото само те, БЕЛ, ЧЕ (чужд език), мат, го (?) и ФВС (физическо възпитание и спорт) се изучават в последните 2 години. Т.е. трябва на детето да не му е мъка, да са му полезни, да се справя с тези предмети, ако гони висока диплома и по тези предмети ще има по-висок хорариум, който е важен за някои чужди унита. Освен това вторият ДЗИ (държавен зрелостен изпит) се полага на един от профилите (по избор на ученика). (maria77bg)

В края на 10-ти клас се приключва с т.нар. разказвателни и в 11-ти и 12-ти клас ще се изучават само ако са профил. (svetlaem)

След като всички изучават математика в 11-12 клас, как кореспондира изборът на профил математика с втория гимназиален етап? Учат повече часове от деца, които не са с този профил, или просто ДЗИ може да е по този предмет? (zazu1)
В 11 и 12 клас всички учат 2 часа седмично математика. Това са само базови неща. Тези, които са с профил математика, към тези 2 часа имат допълнително и ПП (профилирана подготовка) по математика. Ако не си профил математика, то ДЗИ по мат можеш да държиш само като трети ДЗИ по желание, но той ще е върху материала до 10-ти клас. И това ще е записано изрично.
Профилираната подготовка по всеки предмет означава не просто повече часове, но и доста по-задълбочено изучаване на предмета. Не може да се обясни с две думи, но ако се сравнят двете учебни програми става ясно (за общообразователна и за профилирана подготовка). (Дидева)

Аз продължавам да не мога да се ориентирам с тези профили. След като са след 10 клас, като избереш паралелка с немски и математика при кандидатстването след 7 клас, какво всъщност избираш? Не учиш ли повече от тези два предмета още от 8 клас? (zazu1)
Да речем, че говорим за  СМГ с немски. Чисто хипотетично. Двата задължителни профилиращи, определени на национално ниво, ще са ясни още при кандидатстването - математика и информатика или математика и физика. Езикът може да бъде включен като трети профилиращ, но не е задължително. (Дидева)

СМГ си гласуваха на педагогически съвет профилите и рамките. Същите като миналата година по информация на родител от общото събрание. Третият профил няма да е определен с ДПП. 11 клас догодина ще са с трети профил първи чужд език, за четвърти профил не беше сигурна майката (каза физика, но не си заложи главата). (maria77bg)

ДЗИ по желание се държат върху материала от общообразователната подготовка. За някои предмети това ще е учебното съдържание до десети клас, защото с тях се приключва тогава (разказвателните например), но за други - ще обхваща този до 12. клас включително (например математика или БЕЛ). (Дидева)
Аз пък се чудя как точно университет (независимо български или чужд) ще разграничи “този” от “онзи” ДЗИ? (звездица)

Предполагам, че няма да е трудно. В дипломата вероятно ще е уточнено кой е върху ПП (профилираща подготовка) и кой - върху ООП. Признавам си, че още не съм задълбавала в конкретното съдържание на дипломите, а и не мисля, че има образец.
За нашите университети, ако се кандидатства с ДЗИ, може за това върху профилираната подготовка да се заложи по-висок коефициент в балообразуването. (Дидева)

За чужд университет май ДЗИ не играе никаква роля, ако не греша. Съответно дали ДЗИ ще е по ООП или по ПП, няма да има значение? За тях роля би изиграл хорариумът, нали не бъркам? А от друга страна нашите университети изобщо гледат ли хорариум при прием? (звездица)

Звездица, много университети искат освен хорариум и оценка от изпит, примерно не по-ниска от 5.80. Не само в ОК. (Слънчевата)

Значи дали съм разбрала правилно:
Ако детето не е в гимназия или СУ (средно училище), а отиде в нещо като преди техникум - ще са му затворени пътища да учи в чужбина, така ли? (luss)

Не е задължително. Не всички чужди университети имат еднакви условия за прием. Затова писах, че ако дадено дете има за цел определен университет, то е добре да си погледне изискванията за прием. Има изложения на образованието в чужбина, там също може да се пита. (maria77bg)

Професионалните паралелки, незавасимо в кое училище са, са с учебен план за съответната професия. Т.е. хорариумът на предметите е един и същ, както и всички последствия от това. (maria77bg)

Няма значение в какво училище е професионалната паралелка, тя си остава професионална. Същото важи и за профилираните. Ще дам пример. Рамковият учебен план за профил математически е един и същ, независимо дали паралелката е в СМГ или в 999-то СУ. Същото важи и за професионалните паралелки. Рамковите и типовите учебни планове са едни и същи, независимо от това дали паралелката е в професионална гимназия или да речем в МГ - Пловдив. (Дидева)

Аз за друго се чудя. Първи и втори ПП (профилиращ предмет) са си регламентирани с ДПП и там няма мърдане, но какво пречи трети и четвърти ПП да се направят по-гъвкави, а да не се закрепват към цялата паралелка. За тях да се обединяват ученици от различни паралелки. Пак ще има някакво ограничение, доколкото трябва да се събере група, но възможностите ще са много повече.
По основните предмети ще има достатъчно желаещи. Единствено трябва програмата да е съгласувана. В определени дни и часове всички ще имат трети профилиращ предмет - едни ще отидат за математика, други за история и така. После се връщат по класовете си за часовете по първи ПП примерно. (ston )

Дали съм схванала правилно за професионалните паралелки, защото ми е много важно дали да изберем такава в МГ или нормална такава с профил ИТ или математически, и съответно в нормално СУ (средно училище) с профил ИТ:
Това, което разбрах е:
1. Професионална паралелка "програмиране" в ПМГ гимназия се явява същото като паралелка "програмиране" в коя да е друга професионална гимназия и съответно възможностите за чужд университет е възможно да са поорязани?
2. От друга страна професионална в ПМГ дава предимство за професия веднага след училище сравнено с паралелка ИТ (информационни технологии) пак в ПМГ?
3. Паралелка с профил ИТ в нормално СУ дали е равна на паралелка ИТ в ПМГ?
П.П. детето ми е момче и интересите му са чисто технически. Мечтата му е да стане "монтьор", но е силен ученик и е отличник по математика. Моята мечта е да замине да учи в Германия нещо инжинерно или ИТ 😁 (затова и мисля паралелка МАТ с НЕ в ПМГ) (AIR)

На хартия дали учиш в едно или друго училище с еднакви профили или еднаква професия е едно и също. Разликата е в учителите (преподаването), в средата (което е условно) и в предразсъдъците. (maria77bg)

С риск да стана досадна, защото съм го пускала многократно.
Таблицата отразява часовете по общообразователна подготовка по първи чужд език. Когато езикът е профилиращ, е различно. (Дидева)

 


А имате ли информация за профилите на училищата по изкуства? (Red )
Профилите са всъщност специалността, която е избрана. Всички налични часове от избираема и факултативна подготовка отиват за обучението по професията. Това за НГПИ (Национална гимназия за приложни изкуства). НУИИ (Национално училище за изящни изкуства) правят профилиране Графика, Живопис, Скулптура и още нещо след 9-ти клас (преди беше така, не видях актуални учебни планове, а не ми се рови да търся). (vesi1)
Имам един въпрос - има ли гимназии без профили и без професионални паралелки? Просто си учат всичко поравно 5 години - има ли такива? (mumble-bumble)
Не, няма такива училища. (maria77bg)
Според новия училищен закон учениците в 11-и и в 12-и клас изучават профилирани предмети, има и нов вид училища - обединени, които са до десети клас. Сега обединените училища в страната са 68, но догодина ще са с 3 повече, каза Михайлова. Тя уточни, че учениците, които завършат обединените училища, ще може да продължат да учат след десети клас в други училища. Учениците, които учат сега по новата образователна структура, са в девети клас. (https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-razyasni-promenite-v-srednoto … -v-universitetite )
Паралелките са профилирани или професионални, независимо дали училището е гимназия или средно училище. Обединените училища са предимно по селата. Те са до 10 клас. Така борят невъзможността да намерят учители и същевременно нежеланието на децата да учат. Така завършват 10 клас и имат свидетелство за завършен първи гимназиален етап. (maria77bg)
Забравих да пиша за това, което знам за Обединените училища. Правят се предимно в селски райони и в такива с повече ромско население. До 10 клас са Уж с професионална насоченост. (Amanda.D)
В свидетелството за основно образование няма среден успех. На теория оценките, които не са балообразуващи за конкретна паралелка, могат да се окажат важни при определени условия.

Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка. (Дидева)

Служебна бележка за удостоверяване на мястото на изпитите (образец 2019/2020, в тазгодишната няма да има чужд език и ще са вписани изпитите за проверка на способностите)
Скрит текст:

Схема за запечатване на листовете в съответните пликове - Дидева
Скрит текст:

Клип за инструктаж за НВО след 7 клас

Предишни теми
Предучилищна: 1, 2, 3
В очакване на първи клас: 1, 2, 3, 4
Първи клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Втори клас: 1, 2, 3
Трети клас: 1, 2
Четвърти клас: 1, 2
Пети клас: 1, 2, 3
Шести клас:1, 2, 3, 4, 5, 6,  
Седми клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,  16, 17, 18, 19, 20
Виж целия пост
# 1
Благодаря за новата тема! Simple Smile
Остана още малко, стискаме зъби!
Виж целия пост
# 2
Бубче, благодаря за темата!

Ходихме до смг, за да си изпразни шкафчето и да си вземе ПИ бел. Върна се в сълзи. Голяма носталгия я обзе. Отлепила си е всички неща от шкафа. Било тихо и тъжно. Седна в колата и отвори да пише. Нищо не продума. Реших да пообикалям, за да си излее душата на "листа" (в бележки в телефона). И тръгнах към офис 1, за да си купя нова глава за принтера. Нямаше на едно, на второ място и джи пи еса ми даде следващ офис 1 на Раковски и Славейков. И там нямаше, но като тръгнахме пътят просто ни изведе до ФЕГ. Каза: "Това трябва да е знак, миналото и бъдещето." Сега е усмихната Simple Smile
Виж целия пост
# 3
Ех! Ей това ми тежи на сърцето последните месеци.
Не знам за дъщеря ми дали е така. През последния месец често обикалят училището, сега пак има среща там.
Във всеки случай на мене много ще ми липсва целият този период...

Благодаря за новата тема, Бубче.
Виж целия пост
# 4
Снощи и у нас имаше драма, явно взеха да си дават сметка, че се разделят, та снощи бяха едни сълзи, едно звънене на телефона, едни разговори...
Виж целия пост
# 5
Бубе, благодаря за новата тема Simple Smile
Ние РС нямаме обявена още, не ги тормозят с много домашни. Но това не пречи на моя заплес да забравя кога какво има. И най-любимото ми е, пише си домашните, но забравя да ги прати. Не знам на кой свят живее, честно! Искам вече да минава и заминава този изпит, че ще си стопим взаимно нервните системи Sad
Виж целия пост
# 6
Благодаря за темата, Бубче!
Ох, и Дани много си обича училището и съучениците, силен по успех и много задружен клас са. Последно ми каза, че иска там да си остане. Не е никак лошо училището, за 32-ро става въпрос, но все си мисля, че ако изкара по-високи резултати, е грехота да не кандидатства за други, с по-висок рейтинг. Скоро ще трябва да седнем и да обсъдим надълго и широко този въпрос и няма да е лесно.
Виж целия пост
# 7
Благодаря за темата, Бубче!
Ох, и Дани много си обича училището и съучениците, силен по успех и много задружен клас са. Последно ми каза, че иска там да си остане. Не е никак лошо училището, за 32-ро става въпрос, но все си мисля, че ако изкара по-високи резултати, е грехота да не кандидатства за други, с по-висок рейтинг. Скоро ще трябва да седнем и да обсъдим надълго и широко този въпрос и няма да е лесно.
Да ти кажа отдавна съм те заподозряла, че Дани и Ния бяха в един клас Simple Smile, но сега като написа, че сте от 32, вече се убедих Simple Smile.
Виж целия пост
# 8
Благодаря за темата, Бубче!
Ох, и Дани много си обича училището и съучениците, силен по успех и много задружен клас са. Последно ми каза, че иска там да си остане. Не е никак лошо училището, за 32-ро става въпрос, но все си мисля, че ако изкара по-високи резултати, е грехота да не кандидатства за други, с по-висок рейтинг. Скоро ще трябва да седнем и да обсъдим надълго и широко този въпрос и няма да е лесно.
Да ти кажа отдавна съм те заподозряла, че Дани и Ния бяха в един клас Simple Smile, но сега като написа, че сте от 32, вече се убедих Simple Smile.
Да ви кажа, че и моята беше записана в 32-ро до второто класиране. Даже на 1 РС ходих. Беше в класа на една по-възрастна госпожа, за която имах отлични отзиви.
Виж целия пост
# 9
В клас беше Ния. Но и на Б беше на тази възраст учителка. Имахме късмет с учителка в начален етап.
Виж целия пост
# 10
Беше "в" или "г", или още по-задна буква, не помня. Стаята беше точно срещу едни стълби, крайна. Още на първата РС госпожата ни събра мейлите, беше започнала да изпраща информация, много добро впечатление ми направи.
Виж целия пост
# 11
Искам да се събудя на 30.06...
Виж целия пост
# 12
Благодаря за темата.
Моята не иска в никакъв случай в същото училище. За съучениците обаче сякаш има носталгия.
Виж целия пост
# 13
Искам да се събудя на 30.06...

Мен и 18.06 ме устройва 😂
Не, не щЪ да си проспивам три седмици от живота заради Ейч Би оу.
Никой не се е закъхърил особено вкъщи. Е, ако бяхме в София, сигурно по друг начин щяхме да се чувстваме.
Виж целия пост
# 14
А имате ли отзиви от първа ръка за 32ро, гимназиален етап?
По-рано днес минах оттам, вървях успоредно с група вероятно осмокласници, съдейки по външния вид; явно бяха ходили да си взимат стипендиите. Доста симпатични и интелигентни деца ми се сториха за тези няколко минути (най-нахално подслушвах, нали 😁).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия