При Логопед: Може ли родителят да присъства на консултацията?

  • 2 351
  • 22
Здравейте момичета,
Бяхме на 2 консултации при логопед първият път присъствах и аз, но вторият път логопедката ми каза да изчакам отвън. Какъв е проблемът да присъства родителя - с цел да може и вкъщи да повтаряме упражненията, които са правени в час. Часът е 30 лв за 40 минутки и всъщност като не присъствам аз -как да разбера какво правят всъщност като моето дете се разсейва и говори много и дали вършат нещо по същество за тези 40 минутки. Не знам как е прието да се действа- дали винаги родителят трябва да е изолиран, просто ми стана странно , защото все пак е дете на 5г., но ако така е прието при всички логопеди - разбирам.
Виж целия пост
# 1
Може да попитате и в тази тема:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1201096
Виж целия пост
# 2
По принцип може,даже е задължително,но ако ходите при един и същ то само понякога и вие сте по време на часа.Когато моят син бе малък ходехме при няколко логопедки-при едната влизах веднъж месечно,при другата веднъж седмично,а при третата всеки път.
Виж целия пост
# 3
Дъщеря ми ходи на логопед, ерготерапевт и кинезитерапевт като беше на 3,5-4 години. Можех да присъствам, даже в началото беше желателно докато свикне детето. Сега ходи на специалист по дислексия и също мога да присъствам. На менталната аритметика излизам, защото според учителката се разсейва ако съм там. Та явно си е до специалист.
Виж целия пост
# 4
Синът ми от години работи с логопеди и излизам, включително и от часовете, които се провеждат вкъщи. Единствено на опознавателните срещи присъствам, докато се сработят. Иначе всички пишат в тетрадка върху какво се работи.
Виж целия пост
# 5
Като мине часа/занятието логопеда не ви ли казва върху какво са работили,как се е представило детето,насоки за работа у дома?
Виж целия пост
# 6
:
Като мине часа/занятието логопеда не ви ли казва върху какво са работили,как се е представило детето,насоки за работа у дома?
Ами казва върху коя буква са работили  и ми казва 3-4 думи, които завършват на тази буква. Ама това, на мен не ми помага ,понеже аз не знам с какви методи да я работим тази буква, ами си карам както знам. Laughing Което не знам колко е ефективно...
Виж целия пост
# 7
Помолете да дава домашни. Или да разпечатва упражнения, които са подходящи за работа вкъщи.
Виж целия пост
# 8
Аз присъствах само на опознаването, после го оставях сам. Но ни даваха домашни.
Виж целия пост
# 9
Става въпрос за казване на Р , не на заекване, не знам защо изкокна този коментар.
Виж целия пост
# 10
Моят син пък говори перфектно, но не може да чете. Работихме с две логопедки тази година, но никаква работа не свършиха.
Виж целия пост
# 11
Темата е публикувана  в раздела на деца със Соп, това няма нищо обнщо с звукопроизносително Р. Децата със Соп се обучават по съвсем други принципи и там присъствието на родител на моменти е задължително.
За звукопризносителни дефекти вашето присъствие е излишно. След занятие ви се дава домашно за вкъщи , което трябва да правите. Както и разни гимнастики на говорния апарат. На самото занятие логопед може с инструменти да показва на детето къде какво да постави. При правилна работа отнема от месец до половин година. Ако е повече значи логопед само ви взема пари.

Моят син пък говори перфектно, но не може да чете. Работихме с две логопедки тази година, но никаква работа не свършиха.

При дислекцията нещата са много специфчни, няма универсален метод за работа за всички понеже всички дислектици са различни. Просто трябва да се намери нужния подход. Дъщеря ми е дислектик с ХАДВ, но се научи да чете на шест години. При деслектиците се работи с картинно четене, сричките се въприемат от детвето буквално като картинки а не като съвкупност от букви. Понякога в главата им буквите са объркани, понякога дори наклонени. Понякога трябва да се затъмни яркия бял фон който незабелвжимо ги дразни и отплесва. Просто подължавайте да търсите верния логопед.
Виж целия пост
# 12
Моят син пък говори перфектно, но не може да чете. Работихме с две логопедки тази година, но никаква работа не свършиха.
В Русе идвахте ли да работите с Елена Михова и Даниела Бонева? Ако не сте още го направете.
Асоциация Дислексия на ул. Белоградчик.
Виж целия пост
# 13
Всеки специалист определя как да се работи. Няма правило. Има моменти, в които е добре родителят да присъства и моменти, в които е по-добре да изчака. Все пак това е терапия за детето, неговото време. Някои деца работят по-добре при присъствието на родител, а други се сковават или се разсейват, търсят повече вниманието на родителя, и нещата буксуват. Ако нямате доверие на терапевта, по-добре прекратете работа. Терапията не е кеш-енд-кери, а основно е доверието и сработването между терапевт, родител и дете. Ако родителят има резерви, ако терапевтът има резерви, нещата няма как да се получат. Ролята на терапевта не е да угоди на вас, а да работи с детето.
Виж целия пост
# 14
Темата е публикувана  в раздела на деца със Соп, това няма нищо обнщо с звукопроизносително Р.

При дислекцията нещата са много специфчни, няма универсален метод за работа за всички понеже всички дислектици са различни. Просто трябва да се намери нужния подход. Дъщеря ми е дислектик с ХАДВ, но се научи да чете на шест години. При деслектиците се работи с картинно четене, сричките се въприемат от детвето буквално като картинки а не като съвкупност от букви. Понякога в главата им буквите са объркани, понякога дори наклонени. Понякога трябва да се затъмни яркия бял фон който незабелвжимо ги дразни и отплесва. Просто подължавайте да търсите верния логопед.
За темата - аз я бях сложила в предучилищно възпитание, админ е преценил, че е за СОП.
Иначе за дислексията как разбрахте , че има - и толкова бързо на 6 години вече я победихте?
Чудя се понеже малкият е почти на 6 години , макар и да знае  буквите - когато ги слепва се затруднява - примерно   "ТЪЯ" вместо "ТЯ" или ги размества. Как научихте детето да чете срички?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия