Ако броят заразени остане същия или се увеличи,как трябва да започне учебната година/за родители, #2

  • 18 281
  • 711
# 15
Дъждец, вие сте в ЧУ, има ли добро желание от страна на управата, нещата могат да се наредят по много разумен начин. Класовете ви са по-малки,  
Не са Русалке - 20-22 деца, но на малка квадратура класни стаи. По-малко паралелки - да, но и по-малък бр. класни стаи и по-малък брой общи помещения. Ще видим, де - засега знаем, че ще има маски в бусовете като мерки - това е .
Виж целия пост
# 16
ОК, Аш, не са малко децата в един клас, наистина. Но при заложени задължителни мерки от МОН и упоменати редица препоръчителни, шансът последните наистина да се спазват стриктно е най-голям именно в ЧУ, особено при упражнен известен натиск отстрана на родителите в тази посока. И ако човек въпреки това не е доволен, какво се очаква да се направи и от кого..
Виж целия пост
# 17
ОК, Аш, не са малко децата в 1 клас, наистина. Но при заложени задължителни мерки от МОН и упоменати редица препоръчителни, шансът последните наистина да се спазват стриктно е най-голям именно в ЧУ, особено при упражнен известен натиск отстрана на родителите в тази посока. И ако човек въпреки това не е доволен, какво се очаква да се направи и от кого..
Това за недоволството ще е голям проблем в цялата страна, факт. Права си.

Аз виждам и в ЧУ обаче да има два враждуващи лагера, ако мога така да се изразя. Вече има негативни коментари под ФБ поста за маските в бусовете. Ще има едни родители, за които мерките няма да бъдат достатъчни и в същото време ще има такива, които ще се чувстват засегнати от много от възможните мерки. Например - да няма достатъчно часове по физическо, да ни махнат рисуването, да ни махнат храненето в стола Scream, да нямаме традиционното годишно коледно представление на децата (пиеска само на класа, но добре режисирана, репетирана и представена от децата - около 45 мин.). Не ми се мисли мениджмънтът как ще балансират.
Виж целия пост
# 18
Умирам да разбера, Манжелка, как обобщаваш, че много хора нищо не искат да правят. Изборът на присъствено не е въобще равен на тезата ти "нищо не искаме и няма да правим".

Дали? Как става ясно от вчерашните насоки на МОН каква ще е процедурата  за преминаване към ОЕСР на дете, което е изолирано със симптоми, но останалата част от класа са присъствено, а в стаята няма камера? Днес дори звъннах на горещият телефон на МОН със същият въпрос и получих отговор, че към настоящият момент не могат да ми дадат отговор, но когато имат -ще ми върнат отговор. Оставих трите си имена и телефон. Това да не би да е добро управление на риска? Вчерашните мерки бяха просто едно доброжелателно отбиване на номера - без разписани процедури, без раьработени варианти. Да не би тези чиновници да искат да свършат нещо?
Виж целия пост
# 19
Не виждам моя отговор - смесено, като ДО е в реално време, докато учителят преподава в клас. С едни и същи учители по различно време ще доведе действително до двойно натоварване на учителите, което е нереалистично.
Пръскащите се по шевовете дискотеки докога ще ги нищим и ще ги привеждаме като пример, че всичко е наред и опасност няма? Както и детските градини? И докога ще си обясняваме разликата между излизането навън, ходенето до магазина с маска и присъствието в училище в малко помещение с още 20 човека по цял ден? честно, да вземете да смените плочата малко... това сме го нищили безброй пъти вече.
Виж целия пост
# 20
Разбирам те,  Аш, ама ситуацията изисква така или иначе компромиси.  Не може съвсем всичко да е като преди, но  пък може с адекватни мерки да се доближава.. И точно затова изразих мението, че шансът да се спазват такива е най-голям в ЧУ. А щом и там вече има лагери, как се очаква в обществото като цяло, където  хората са с крайно различни възприятия, ценности, нагласи да се стигне до единодушие.. Това е загубена кауза. Каквито и мерки да предприемат отгоре и после и на училищно ниво, дори и да са  добри, пак ще има много недоволни. Затова и Слънчева сведе опростено вариантите за компромиси до два - рискуваш или здраве (като и тук обучението може да не е на ниво), или ниво на обучение (като и тук здравето не е гаранция, има ред други начини да се заразиш)...
Виж целия пост
# 21
Русалка, мен ми се вижда по-сложно в момента в ЧУ, отколкото в държавно. Най-вече заради дългия престой в училище, който няма как да бъде намален и заради това, че е забранено да се носи храна и купища деца се събират 3 пъти дневно. Естествено не искам и да се местим сега. Чакам да видя какви ще са мерките, които ще ни пуснат. В друго ЧУ, но по още непотвърдена информация, ще има камери, записващи часовете.
В нашето засега не.
Предвидени са мерки да се следи заболеваемостта на випуска от всякакви ОВИ и ако има над определен брой отсъстващи, да се реагира. Ще чакаме засега.
Обаче чувам доста абсурдни недоволства, както описаните от Аш, така и ако Пешо е в ОЕС, то Иванчо също ще иска и родителите няма да могат да му откажат, а Иванчо се скатава и в ОЕС не му се получава добре ученето. Затова са против да има възможност Пешо да гледа часовете от вкъщи Simple Smile Или пък сметки кой колко стаи ще топли, ако има ДО. Не че не е важен аргумент, ама някак не върви много при таксите, които се плащат в ЧУ. Въпреки че ако са 3-4 деца, си е цифра, но случаят не е такъв.

Стана ми интересно сега какво е писано под поста с буса. Отивам да го търся.
Виж целия пост
# 22
Въпреки че ако са 3-4 деца, си е цифра, но случаят не е такъв.
В смисъл?
Виж целия пост
# 23
Защо МОН проведе пресконференцията си на открито?

Нали проветряване всеки час и два пъти на ден дезинфекция прави училищата безопасна среда?

Кое определя здравето на държавни и общински чиновници като по-ценно от това на учители, деца и родители?

Не са ми риторични въпросите. Наистина ми е важно да знам.
Виж целия пост
# 24
Извини ме, ама  поглед имам и над новата..Защо и как, не е мястото тук да обяснявам. Wink Приятно дежурство.

Интересно ми е,  наистина, колко от искащите ДО и имащи деца със здравословни проблеми или възрастни роднини в същия дом, ще се възползват от тази опция  на МОН с обучението с други учители в сборен клас и ще неглижират с лекота качеството на обучение? Ама честно?

Аз да. За мен в тази ситуация, избор присъствено обучение просто не съществува. Ако има вариант индивидуална форма с консултации от класната на сина ми  и текущо изпитване, бих предпочела този вариант пред ДО от център, но ако опцията е само СФ без никакво взаимодействие с учител и изпити накрая, бих предпочела дистанционното с други учители  За протокола - в едно от най-предпочитаните училища в Сф е, държа много на образованието и класната му е много добър учител - 4ти клас. Но тъй като синът ми буквално два пъти е прескачал трапа, даже и без никакво обучение за 1-2 години да остане, пак изборът ми ще е минимален риск за здравето и живота. Все пак, в тази възраст определено бих могла да покрия образователните изисквания и сама.
Виж целия пост
# 25
Въпреки че ако са 3-4 деца, си е цифра, но случаят не е такъв.
В смисъл?
Ами предполагам, че ако човек има повече деца и трябва да учат ДО, вероятно са в 3 отделни стаи и  трябва да се отопляват три помещения през целия ден. Когато се учи присъствено, ще се отопляват само вечер, като се връщат децата. Това беше логиката на оплакването. Затова казвам, че сигурно ако човек има повече деца, може да се събере голяма сума от сметки за ток, ама за едно дете на фона на таксите, не знам.
Виж целия пост
# 26
Въпреки че ако са 3-4 деца, си е цифра, но случаят не е такъв.
В смисъл?
Ами предполагам, че ако човек има повече деца и трябва да учат ДО, вероятно са в 3 отделни стаи и  трябва да се отопляват три помещения през целия ден. Когато се учи присъствено, ще се отопляват само вечер, като се връщат децата. Това беше логиката на оплакването.
О Боже - вместо да се оплачат, че трябва да наемат допълнително три различни учителя, които да преподават на трите деца, те за сметките за отопление се хванали Joy
Виж целия пост
# 27
И нещо за децата, които трябва да се върнат в детските градини.

Пускам го тук, защото има такива деца, които подлежат на задължителна предучилищна подготовка. В тази връзка предполагам, че изискването на здравно-профилактичните карти в училищата също може да доведе до подобно струпване, въпреки че има хора, които вече са набавили този документ.
Виж целия пост
# 28
https://petel.bg/m/index.php?action=view&id=379262&opinion=

Дупе да им е яко на личните лекари.
Виж целия пост
# 29
" Евроком" писали, " Петел" преразказали...

По отношение на родители/настойници с риск от тежко протичане на COVID-19 следва да се имат предвид следните придружаващи заболявания: захарен диабет, артериална хипертония, хронично белодробно заболяване, онкологични заболявания, както и всяко заболяване, водещо до компрометиране на имунитета или хронични заболявания в тежка форма и декомпенсирано състояние, като те могат да обхващат различни органи и системи.
В тези случаи препоръка за провеждане на дистанционна форма на обучение при дете на родител/настойник с хронично заболяване поради риск от тежко протичане при родителя/настойника трябва да се издаде от проследяващия лекар специалист за конкретен период от време.

Нещо не виждам примерно друг член от семейството...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия