Отчаяна съм

  • 4 097
  • 13
Здравейте , пиша за втори път във форума в период на една година . Живеем в Германия , синът ми е на 2год и 4 месеца посещава детска градина от 1год . Не говори , не изпълнява команди , не се обръща по име . От както започна да се изправя и хваща за мебелите за да се придвижва из стаята (9 месеца ) и скачаше в бънджи му се обяснява кое ,какво , как говорят животните ., да донесе нещо и т. н. Само топката ми даваше да ритаме . Преди това бебешки неща ( даде боц с пръст , да даде ръка , да прегръща  , да се кюскаме с глава , шишетата за вода , сок и мляко да си държи и взема сам и др ) Пусна се да ходи сам на 1 год и 7 месеца , когато се научи да се изправя сам както е седнал на земята . Изобщо не е искал да му се помага или да го хващаме за ръка и да го водим . Научи се с лекота как да се качва на леглото , дивана , столове , по стълбите . Някак е предпазлив където се удари повече не минава от там или се оглежда преди да мине където и да било. Иска да си играе сам . Книжка като отвори и отидя да му обяснявам какво има на картинките -взима си книжката и се обръща с гръб към мен . В редките случаи когато ми позволи да пипна книжката и да му обяснявам и после го помоля да ми покажа къде е пилето или патето или др. животинки не иска . Пеене и четене- не ,изпада в криза . Все едно съм го събудила с говора си и го разсънвам . Нищо не иска да прави което му се каже . Радва се на бебешки играчки , такива които издават звуци . Сам ги носи , когато иска да му се пуснат . каквото той иска си играе . От детската градина казват че проявява признаци на аутизъм . На мен пък ми е бясно защото там не като в Бг градините да учат на дисциплина децата . Спомням си как аз като ходех ако не ме заведеше майка ми в 8 часа едно че няма закуска , друго че не може и да ме остави . Ще имаме ръчен труд -всички играчки се заключваха и бяхме длъжни да се занимаваме с това което трябва . Тук е анархия . Синът ми стои от 8:30 до 16:30 на градина слуша немски език , като се прибере вкъщи му се говори на Бг . Иначе моят грях е че е тв дете . За да свърша нещо и да мирува му се пускаха песнички - на български и немски . Понеже жилището е малко за да си дремне баща му за да не му се качва на леглото и крещи пак му се пускаха песнички . Съдържанието им е с цветовете , с животните как говорят и т. н . не мисля че са безсмислени . Е да пускала съм и Гуми беар и песнички за дядо мраз , баща му му пускаше пък “Ну погоди” .Според педиатърката всичко е наред и било нормално за такива деца родени пеждевременно (20 дни преди термин ) , не кърмен и растящ в двуезична среда в която и двата езика са наравно активни .  Воден е само на ушен лекар , за психолог не можахме тъй като пандемията започна . От детската градина казаха че ще съдействат за по-скорошен термин в двата института където диагностицират психологически разстройва в провинцията в която живеем . Единият е в град който сега се брои за рискова зона и всичко е отменено и не може да се запазват нови термини , а от другият още няма отговор . Сега е болен и си е вкъщи , но нямам напредък и баща му само не изяжда . Отчаяна съм как да помогна на детето си . Майчинският ми инстинкт ми говори че детето ми е здраво . Племенникът ми е на 6 и има аутизъм просто поведението между синът и племеникът ми е огромно . Благодаря за вниманието , ще съм ви много благодарна на съвети , идеи , напътствия какво да правя. Благодаря
Виж целия пост
# 1
Здравей Таня. Да се диагностицира аутизъм е трудно. И един аутист не прилича на друг. Хубаво е, че са ви насочили от ДГ на детето към специализирани центрове. Дори за ваше спокойствие е добре да ги посетите. Аз не съм специалист, а просто майка и като такава разбирам вашето притеснение. Това, което мога да ви посъветвам е да прекратите екраните в продължение на месец и да следите за подобрение. В интернет има много статии за Autism and screen time. Мисля, че ще ви бъдат полезни. Факт е, че двуезичните деца проговарят по късно. И при нас беше така. После с ДГ проговори много бързо и правилно, но за сметка на българския език, което е жалко.
Виж целия пост
# 2
Дали не е опция да се консултирате с бг логопед онлайн? Вече се предлагат подобни услуги..
За съжаление не мога да дам препоръка, но лично ние сме ползвали логопед точно за проблем с проговарянето (първа среща когато детето беше тъкмо навършило 3г) .
 След което логопедът даваше наставления и задачи на нас, родителите и се срещахме на всеки 3 м , за да ни даде нови цели (това беше подходът). На по -късен етап (около 5г) започнаха през седмица, а после ежеседмични срещи с повечко работа със самото дете. Покрай пандемията спряхме заниманията. Към днешна дата е на 6,5г първокласничка и се справя достатъчно добре (+2 езика чужди за ужас на логопеда 🤣но тя разбра, че няма да ме откаже от езиците ☺)

Успех! Сигурна съ,м че ще намерите решение!
Виж целия пост
# 3
Скрит текст:
Здравейте , пиша за втори път във форума в период на една година . Живеем в Германия , синът ми е на 2год и 4 месеца посещава детска градина от 1год . Не говори , не изпълнява команди , не се обръща по име . От както започна да се изправя и хваща за мебелите за да се придвижва из стаята (9 месеца ) и скачаше в бънджи му се обяснява кое ,какво , как говорят животните ., да донесе нещо и т. н. Само топката ми даваше да ритаме . Преди това бебешки неща ( даде боц с пръст , да даде ръка , да прегръща  , да се кюскаме с глава , шишетата за вода , сок и мляко да си държи и взема сам и др ) Пусна се да ходи сам на 1 год и 7 месеца , когато се научи да се изправя сам както е седнал на земята . Изобщо не е искал да му се помага или да го хващаме за ръка и да го водим . Научи се с лекота как да се качва на леглото , дивана , столове , по стълбите . Някак е предпазлив където се удари повече не минава от там или се оглежда преди да мине където и да било. Иска да си играе сам . Книжка като отвори и отидя да му обяснявам какво има на картинките -взима си книжката и се обръща с гръб към мен . В редките случаи когато ми позволи да пипна книжката и да му обяснявам и после го помоля да ми покажа къде е пилето или патето или др. животинки не иска . Пеене и четене- не ,изпада в криза . Все едно съм го събудила с говора си и го разсънвам . Нищо не иска да прави което му се каже . Радва се на бебешки играчки , такива които издават звуци . Сам ги носи , когато иска да му се пуснат . каквото той иска си играе . От детската градина казват че проявява признаци на аутизъм . На мен пък ми е бясно защото там не като в Бг градините да учат на дисциплина децата . Спомням си как аз като ходех ако не ме заведеше майка ми в 8 часа едно че няма закуска , друго че не може и да ме остави . Ще имаме ръчен труд -всички играчки се заключваха и бяхме длъжни да се занимаваме с това което трябва . Тук е анархия . Синът ми стои от 8:30 до 16:30 на градина слуша немски език , като се прибере вкъщи му се говори на Бг . Иначе моят грях е че е тв дете . За да свърша нещо и да мирува му се пускаха песнички - на български и немски . Понеже жилището е малко за да си дремне баща му за да не му се качва на леглото и крещи пак му се пускаха песнички . Съдържанието им е с цветовете , с животните как говорят и т. н . не мисля че са безсмислени . Е да пускала съм и Гуми беар и песнички за дядо мраз , баща му му пускаше пък “Ну погоди” .Според педиатърката всичко е наред и било нормално за такива деца родени пеждевременно (20 дни преди термин ) , не кърмен и растящ в двуезична среда в която и двата езика са наравно активни .  Воден е само на ушен лекар , за психолог не можахме тъй като пандемията започна . От детската градина казаха че ще съдействат за по-скорошен термин в двата института където диагностицират психологически разстройва в провинцията в която живеем . Единият е в град който сега се брои за рискова зона и всичко е отменено и не може да се запазват нови термини , а от другият още няма отговор . Сега е болен и си е вкъщи , но нямам напредък и баща му само не изяжда . Отчаяна съм как да помогна на детето си . Майчинският ми инстинкт ми говори че детето ми е здраво . Племенникът ми е на 6 и има аутизъм просто поведението между синът и племеникът ми е огромно . Благодаря за вниманието , ще съм ви много благодарна на съвети , идеи , напътствия какво да правя. Благодаря
Моят съвет е да направите консултациите, за които съветват от ДГ, най-малкото заради болднатите текстове. Късното прохождане, липсата на активна комуникация, звуковата чувствителност, двуезичието, са достатъчно основание да се направи консултация със специалист, дори и да е напразно. Колкото по-рано се установи проблем, ако има такъв, толкова по-добре и повече време за работа. Имайте предвид, че невъзможността да общува води след себе си други проблеми - забавяне в научаването на неща, които са норма за възрастта, усвояването на речников запас, социални умения и приемане от колектива и пр.
Ограничете и всички песни на различни езици от български и немски. Децата, живеещи в двуезична среда, проговарят по-късно, но би трябвало да вмъква тук-таме по някоя дума от двата езика.
Помислете и дали е минал през фазите с гукане, лепет, пълзене, установяване на зрителен контакт, нормално захранване (свързано с дъвчене, отхапване, интерес към храната).
Виж целия пост
# 4
Таня, незнам къде ви пращат от Криппе, запази му час в SPZ (Sozial-Pädagogische Zentrum). Там имат екип от различни специалисти, които наблюдават детето и дават диагноза. Ако му трябват терапии, една част там ги правят.
Според мен е много малък обаче, за да може да се потвърди/изключи аутизъм.
Имам приятелка, децата ни бяха заедно в Криппе, оттам също казваха, че му има нещо, но чак на 5г успяха да го диагностицират.

Не пречи да се обадиш и да питаш, при нас се чака 12 месеца за термин 😒

Дисциплина се учи вкъщи. Ако искаш да е нещо като в Бг ( много условно, но да кажем цялата група да апликира или да basteln) , потърси ДГ със затворен концепт. Offene Konzept не пасва на всички деца. Обикновено ДГ с freie Träger са със затворен концепт.

Какво казват от Криппе: играе ли си с други деца, емпатичен ли е? Защо решиха, че е аутист?
Те нямат право да казват подобно нещо, благодари им любезно и им кажи, че си в контакт със специалисти и не се оставяй да те вадят от равновесие.
Може с добро да са те посъветвали, но нямат право да слагат диагноза!

Бащата като иска да си почива, излизай с детето из природата.

Успех и много сили ти пожелавам.
Виж целия пост
# 5
Задължително консултация с детски психолог и логопед. Вижте дали няма вариант онлайн да се свържете със специалист като за начало.  На тази възраст дори да не говори трябва да разбира какво му говорите, да реагира на името си и т.н.
Спрете всички електронни устройства на първо време.
Виж целия пост
# 6
Наши близки приятели имаха същия проблем- детето не искаше да говори нито на български, нито на немски, въобще не се впечатляваше, че някой му говори, не се обръщаше на името си. Започна да ходи на детска градина и още от началото им казаха, че с детето има проблем- не си играел с деца, винаги самичък стоял, не слушал какво му казват и т.н. Всички обаче предполагаха, че е от езиковата бариера и му дадоха време да се адаптира. Подобрение нямаше и от кигата им казаха, че детето най- вероятно е аутист. Водиха го на психолог, който му направи тестове и се разбра, че детето не е болно, просто се обърква от езиците. Забрани им да му дават да гледа телевизия и родителите трябваше да му говорят само на един език- в случая на немски. Започнаха да водят детето в център, в който логопеди да се занимават с него. За няколко месеца детето се промени изцяло- сега не можеш да му затвориш устата буквално, но говори само на немски. Терапиите обаче продължават, но малкия си ходи с кеф даже.
Та, консултирайте се с детски психолог, намалете детските и по възможност говорете само на един език. Не се филмирайте още в началото излишно, преди дори да е поставена диагноза. Успех!
Виж целия пост
# 7
Моя син също е бингвилист. Проходи , тоест започна да бяга чак на 1г и 4 месеца сам. Но преди това пълзеше като стоножка.
На вашата възраст не гледаше филмчета, но дискове с песни постоянно и на български и на английски. В рими се учи по лесно. Дори по улиците пеех. По късно проговори, но никога не е било бебешки. Директно като голямо момче. Аз държах задължително да му говоря само на български, мъжът ми му говореше на английски. Речниковия запад на английски е бил голям, но говореше малко. На 5 години проговори изведнъж, сякаш нещо се пречупи. Късно прояви желание да се храни сам, но от тогава 3 годишен не се е капал.
Но обичаше да му чета, да рисуваме, беше много контактен. Така , че едва ли е от двата езика.
Имам приятелка с мъж французин. Тя говори български на детето, той френски, а двамата по между си на английски. Детето е на 5г и свободно говори на три езика .
Виж целия пост
# 8
Как е със социалните жестове - махане за чао, здравей, дай боц; как е със зрителния контакт с вас и с непознати; проявява ли интерес към връстниците си по площадките и изобщо; на 1г7м е прекалено късна възраст за прохождане, преди това поне ходеше ли хванат за ръка и от кога; кога махна памперса и се научи на гърне; може ли сам да катери стълби без опора и редува ли краката?

Това са много важни въпроси, на които трябва да си отговорите и сама ще разберете има ли причина за тревога.
Виж целия пост
# 9
🤔 до колкото разбирам, детето е проходило по-рано

цитат: Пусна се да ходи сам на 1 год и 7 месеца
Виж целия пост
# 10
Под прохождане се има предвид именно кога е започнал да ходи самостоятелно, иначе хванати за ръка могат да ходят от 9 месечни обикновено, но това не е прохождане.
Виж целия пост
# 11
Като майка която току-що "излиза" от подобна ситуация искам да ти кажа, че сина ми също гледаше много Тв до около 1,7г. след което забелязах че има симптоми на аутизъм. Естествено не бяха на 100%, но определено беше в спектъра. Не имитираше, не се обръщаше на име, очния ни контакт беше минимален (гледаше само като му пея), не гледаше къде соча и той самия не сочеше, изпълняваше само "дай топката" и още една, две прости команди. Не махаше за "чао", а го правеше на 10 месеца, също така тогава казваше мама и баба но спря. Когато му говорех, сякаш не ме разбираше дори. И той живее в двуезична среда + чува и немски от съседи и на вън. Консултирах се с психолог онлайн (и аз живея в Германия) и като го видя и поговорихме дълго ме посъветва веднага да спра с Тв. Започнах да му говоря много, да му пея, да играем, да излизаме на вън, да рисуваме и да четем многоо книжки. Детенцето ми веднага започна да се променя. Сега е на 2,2г. и от около 2 месеца (т.е. след около 5 месеца без никакъв Тв и т.н. ) сина ми имитира всички животни, казва кратки думички, показва с пръстче, обръща се на име, има очен контакт, маха за чао, изпълнява команди от рода на "иди и ми донеси кутията с балоните от детската стая" и др, и т.н. Това което искам да кажа е, заведете детето на специалист или ако не искате да чакате намерете си някой от Бг онлайн, за да не губите време и започвайте активно да се занимавате с него. Видите ли прогрес значи всичко идва от там. Успех!
Виж целия пост
# 12
Специалистите много добре знаят, че има толеранс при двуезични деца при проговаряне и съм сигурна при обследване, че това ще бъде взето под внимание.
Моето дете също проговори много късно, ние също не живеем в България. Моят съвет е задължително детето да бъде обследвано от специалисти, като са ви посъветвали. Освен аутизъм има и други нарушения в развитието, не е задължително детето да е аутист. Нормално е да като майка да си притеснена. Аз до ден днешен като се връщам към първите години на дъщеря ми, ми се свива стомахът от неспокойство и нептиятни чувства. Много плашещо и трудно е за родителя, но в случая ще се наложи да си надживееш страха и да направиш най-доброто за детето, за да може то да получи помощта, която му е необходима. Пожелавам здрави нерви и късмет и само да добавя, че след 7-годишно следене на темата за трудно проговаряне, съм ставала свидетел на тъжни истории, но също така и на много много истории с положително развитие. Не се отчайвайте! Докъде ще стигне потенциалът на едно дете, един Господ знае. Понякога и специалистите грешат.
Виж целия пост
# 13
Мноого отдавна.
Дете до 3-годишна възраст  говореше само със срички като поиска нещо . то - топка, бу - бутер, ... .
Каквото му кажеш всичко правеше на обратно . Изобщо не се подчиняваше . Само ни наблюдаваше  и дума не обелваше . Никой не се е замислял дали ще проговори .

Към 3,5 г  на една сбирка всички  вдигахме наздравици .
Пияници - беше първата  и дума .
Дали се минаха  и  2 месеца . Прочетох и приказката за баба цоцолана . Там имаше нещо за жабче.
След ден два  вървяхме по улицата и аз казах внимавай жабче.

И като започна да декламира приказката  дума по дума . Аз занемях .
Когато се опитвах да я попитам дали е научила нещо .
Отговорът беше .
Ти що ме питаш  като си го знаеш .
На 4 г , за половин час се научи да брои до 100.
Сега знае естествено български перфектно  , което беше основа  за овладяване на чужди взици ,  английски , испански ,  перфектно .
Но пак малко говори .  .

Детето ви просто е вглъбено .
Просто говорете повече по между си  в къщи и го оставете да ви наблюдава .
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия