Синът ми се чувства потиснат

  • 4 925
  • 45
Здравейте, моля за съвет. Става въпрос за сина ми, който е в 9 клас в Математическа гимназия. От няколко месеца забелязвам огромна промяна в него. Постоянно се чувства подтиснат, апатичен, депресиран. Когато поговорим, ми казва, че не се чувства добре, тъй като колкото и усилия да полага, няма никакъв резултат. Успехът му конкретно по математика и информатика се движи между 2 и 4.Като се има в предвид, че е в Математическата гимназия в града, това изключително много го притеснява. Особено когато ми казва, че учителите постоянно им повтарят, че ги мързи, нищо не знаят, няма да са успешни в живота така и т. н. Усещам, че се чувства неспособен и некадърен. Каза ми, че доста пъти преди училище плаче и започва да трепери. Изборът за училище след 7 клас, беше лично негов. Аз не страдам от болни амбиции, за мен е важно детето ми да се чувства добре. Не желае обаче и да посещава допълнителни уроци, тъй като не можел да понесе още повече натиск. Дайте ми съвет, как да се справя. Някой имал ли е подобен проблем?
Виж целия пост
# 1
Много се ядосвам когато прочета за такива "учители". Всъщност, даскали е по-точно казано. Трябва да си много жалко човече, за да мачкаш деца по този начин. Първата ми мисъл беше да ви предложа да преместите сина ви, но доколкото подразбирам няма такава възможност, нали?
Виж целия пост
# 2
Здравейте, синът ви е в една много особена възраст съчетана с доста странни и необичайни времена. Трябва обаче да обсъдите какви са възможните решения и да пристъпите към действие - дали да му помага някой приятел с по-високи резултати, дали да ходи на уроци, дали да не поговори няколко пъти със специалист относно чувствата си, дали да не смените училището, не оставяйте обаче нещата на течението - това е идеален момент да му покажете, че всеки проблем има решение стига да се обмисли добре, вайкането и отказа от помощ не са решение обаче.
Вие би трябвало да познавате момчето добре, има ли някаква възможност да се скатава и всъщност да не полага усилията, които твърди, че полага - от личен опит казвам, че в гимназията мотивацията за учене рязко пада и интересите се насочват в съвсем различна посока.
За "окуражаването" от страна на учителите съм без думи.
Виж целия пост
# 3
Благодаря за съветите. Наистина познавам синът си, за съжаление е болезнено чувствителен и съм сигурна, че не се скатава защото виждам колко неспокоен е преди училище. Аз също се опасявах, че се е оставил на течението и имах по - строг разговор с него. Обиди се и спря да ми говори, сякаш щом дори и аз не вярвам... Мисля все пак да настоявам за частни уроци. Възможна ли е смяна от Математическа в Езикова гимназия според вас, все пак 9 клас, почти втори срок. Чуждите езици му вървят лесно. Не ми се иска да се отказва лесно, без да се опитаме да решим проблема. По скоро ме притеснява как му се отразява психически.
Виж целия пост
# 4
Според мен трябва да се опитате да разговаряте и ако може той да се съгласи на допълнителни уроци. Идеята ми е по този начин той сам да преодолее проблема и да види, че може, да получи някаква увереност в себе си. За мен преместването е вариант, но е по-назад в редичката. Може би евентуално и психолог?
Виж целия пост
# 5
Знаете ли в каква среда се движи, какви са му приятелите, от какво се амбицират или интересуват предимно? Синът ви не е някакво напълно изолирано дете предполагам. Ако натиска е само от учители/учител не би трябвало да е такъв проблем, при положение че другите неща са добре.
Защо е избрал МАТ и ИТ, при положение че не е добър в тях, а е добър с езиците (впрочем и аз съм така, и затова не бих избрал математически профил ) ?
Нещата според мен са по-дълбоки.
Виж целия пост
# 6
На първо място трябва да решите психологическия проблем на сина Ви, да се открие причината, която го кара да се чувства така потиснат и му пречи да покаже знанията си.

Препоръчвам да зададете въпроса в тези тема:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1195292
Имам отлични впечатления от отговорите на психоложката, която консултира в нея.
Виж целия пост
# 7
Здравейте, моля за съвет. Става въпрос за сина ми, който е в 9 клас в Математическа гимназия. От няколко месеца забелязвам огромна промяна в него. Постоянно се чувства подтиснат, апатичен, депресиран. Когато поговорим, ми казва, че не се чувства добре, тъй като колкото и усилия да полага, няма никакъв резултат. Успехът му конкретно по математика и информатика се движи между 2 и 4.Като се има в предвид, че е в Математическата гимназия в града, това изключително много го притеснява. Особено когато ми казва, че учителите постоянно им повтарят, че ги мързи, нищо не знаят, няма да са успешни в живота така и т. н. Усещам, че се чувства неспособен и некадърен. Каза ми, че доста пъти преди училище плаче и започва да трепери. Изборът за училище след 7 клас, беше лично негов. Аз не страдам от болни амбиции, за мен е важно детето ми да се чувства добре. Не желае обаче и да посещава допълнителни уроци, тъй като не можел да понесе още повече натиск. Дайте ми съвет, как да се справя. Някой имал ли е подобен проблем?

Един добър учител няма да.упражнява натиск ! Той ще бъде подкрепа , ще даде самочувствие и увереност.
Потърсете учител с отношение и разбране . Частните  учители на сина ми му дадоха точно тази подкрепа , освен и конкретни знания, което същото е важно.
Човек не знае какво и колко може . Дайте подкрепа и ако не стане, ще трябва да.го местите.
Виж целия пост
# 8
Dimans, как се справяше синът ти по математика преди да попадне в Математическа гимназия?
Ако не му се е отдавало, значи не е бил много удачен изборът на гимназия.
Аз самата съм завършила Математическа гимназия и ми беше много трудно, защото там математиката се учи на друго ниво.

Най-вероятно обаче доста се дължи и на въпросния учител/учителка по математика. Така и не разбраха тези учители, че с репресивна тактика няма да мотивират децата. По-скоро постигат обратния ефект.

Ниските оценки обаче показват, че момчето има нужда от помощ по този предмет. Аз бих го пратила на малко уроци, за да добие самочувствие и да успява по-добре да се справя.
Говори му да не обръща внимание на коментарите на тези учители!
Ако е толкова драстично положението, нищо не пречи и вие, родителите, да поставите въпроса за това отношение.

Голямата ми дъщеря така не случи на учител по немски в Немската гимназия. Така ги мачкаше тази госпожа, че в резултат никой от класа не иска да си отвори устата за разговор на немски, а завършиха специалния клас с немска димплома... Надявам се само времето да излекува раните и някой ден да ползва немския, както се полага.
Виж целия пост
# 9
На практика момчето се чувства зле още от началото на постъпването си в това училище, така ли?
А дали не е възможно просто да сте направили неподходящ избор на училище и да е най-добре да го смените. Според мен има достатъчно време синът ви да намери подходяща насока за развитие.

Разбира се, отношението на учителите в случая е ужасно, може би си въобразяват, че този казармен стил е мотивиращ.
Виж целия пост
# 10
Той сам избра Математическа гимназия, защото до 7 клас се справяше сам, харесваше му като  предмет, сега казва, че вече не е така. Предполагам, защото не се справя. Благодаря за съветите.
Виж целия пост
# 11
Чувството за некадърност и неспособност е и от страх вие вкъщи да не го мислите също за неспособен и некадърен, но минава през мнението на учителите. Младежът се притеснява и от вашата реакция, затова не е въпросът в уроците, нито в учителите, а вие да му вдъхнете кураж и да му покажете, че е важно да не му пука от приказките на учителите и че каквото и да става, вие сте на негова страна. Самооценката куца, самооценката, а тя е отражение на очакванията на хората, които са му важни.  В случая възприема идеята за уроци като за допълнително доказателство как не се справя и само подсилва усещането за некадърност. Гледайте да се разберете по темата, че оценките не са синоним на кадърност, а са просто оценки, които се изкарват. Разделяне на самооценката от оценките в училище. Говорете, че е умен, всичко може да постигне, че е боец и вие вярвате в него, няма да се дава, той заслужава да е в най-добрата гимназия в града. А бойците винаги имат нужда от съмишленици и поддръжка - в случая вие и евентуално частните уроци са тази поддръжка, тайното оръжие. Просто да си пуска покрай ушите всички приказки на учителите.
Винаги остава и вариантът всичко това да е оправдание, децата са склонни и да спекулират малко на тази тема, да се оправдаят и да предизвикват жалост, други крият оценки.

Помощта от приятел с по-висок резултат ще има обратния ефект -  нещо като да му напомня, че не е достатъчно добър. Затова, ако ще се ходи на уроци, да е при учител, а не при връстник.
Виж целия пост
# 12
Децата на тази възраст се чувстват много потиснати в момента. Дъщеря ми, която беше дейно и живо момиче, само спи по цял ден.
Предлагам да изчакате да започнат присъствени занятия и тогава да поговорите пак.
Виж целия пост
# 13
Много е важно да има приятел или добри познати на неговата възраст, за да може да споделя бъде подкрепян. Щом толкова зле се чувства в това училище, не е краят на света ако се измести. В някое с по-ниска летва. В крайна сметка от МГ няма да излезе със занаят, нито с  предимство при кандидатстване нататък, само ще е добър математик(при условие, че се справя успешно обаче). Ако не се справя добре с математиката, плаче и трепери, може би това не е бил правилният избор за него. Изместването не значи провал, а търсене на по- правилно и полезно за него училище.Най-важно е да може да е спокоен и уверен. А като завърши в техникум, пътят му напред е отворен да избира отново.
Виж целия пост
# 14
Според мен детето не е за МГ. Излишно се натоварва, ако не му е там мястото. Поговорете и го преместете да речем от следващата година. Отделно може да ходи на уроци, за да му върви повече ученето.

Големият ми син завърши МГ. Той от 2 клас печелеше състезания и решаваше сам задачи, без някой да го кара. Сега по-малкия ми син, който е на 10 години не си и помислям да го пращам в МГ. Това е училище,подходящо за деца, които искрено се кефят и обичат математика и точни науки. Иначе е мъчение (и за мен би било такова).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия