Синът ми се чувства потиснат

  • 4 908
  • 45
# 15
Колко да не е за МГ? Щом е успял да влезе в МГ, значи разбира материала до седми клас, иначе нямаше да успее да изкара оценка като за МГ. А щом е имал акъл да влезе, значи ще има акъл и да изкарва поне тройка, че и по-високи. Осми клас за доста младежи е нещо като културен шок и им трябва време да свикнат с новите изисквания, а как ще се настроят е въпрос на личностни характеристики. Човек винаги може да се откаже, но поне да опита всичко, преди да се откаже, да му е чиста съвестта. Няма как изведнъж от влизане в МГ да се окаже с двойки по математика и програмиране, просто няма как. Едва ли изискванията на учителите са космически или съучениците гениални, още повече, че е девети клас. Това, от което има нужда е да възмъжее и да се бори. Цял живот ще има неща, в които няма да е добър и ще е за двойка, тогава какво ще прави, все ще се мести ли?
Виж целия пост
# 16
Повечето деца в МГ са доста напред с материала. Аз не бих пратила там дете, което не е изявен математик. В класа на сина ми имаше деца - генийчета, приети в Университет, без да кандидатстват, печелещи сериозни международни награди по математика и физика. Не знам как би се чувствало там дете с обикновени познания. Аз лично бих била като в небрано лозе, нищо че съм завършила с отличие елитна столична гимназия. И от моите 4 деца само 1 ми се вижда подходящо за там. Просто не е за всеки.
Виж целия пост
# 17
Никой не е казал, че МГ трябва да се завърши с шестици или да е изявен математик. МГ са едни добри гимназии и от тях за тройки не гонят. От личен опит го казвам и по време на соца - имахме съученици, които  завършиха с тройки и четворки МГ.
Виж целия пост
# 18
Но не се знае как са се чувствали, нали?
Виж целия пост
# 19
Както и да са се чувствали, не се отказаха, а си завършиха по живо по здраво.
В случая от темата младежът е успял да завърши осми клас, значи не е бил толкова зле, обаче сега изведнъж слязъл на двойки и тройки. Значи е изпуснал някъде нишката и трябва да запълни дупките.
Ако в работата си имах мисленето за това как "не е за него", значи две-трети от децата, с които работя щяха да са все отказали се и с никакви постижения, защото им било трудно и се депресирали. Няма отказване, щом едно дете е в норма и вече е показало постижения! В повечето случаи е страх и нежелание да положат повече усилия, удобно прикривани зад "аз не мога, не съм за там". Удобна позиция.
Виж целия пост
# 20
Ами не знам. Математиката е нещо съвсем специфично. До седми клас повечето сме имали шестици, предполагам, но малко ще издаяним в математическа гимназия, а и не виждам смисъл детето да се пъне и страда, като вероятно съществува нещо, което ще учи с лекота и желание и може и да  му донесе и професия евентуално.

Математическа избутана със зор с тройка не виждам на кого ще е полезна, отделно, че е пагубно за самочувствието на дете, което може да цъфти в друго училище.
Виж целия пост
# 21
Това ще си го решат на семейно ниво. Винаги може да се премести, въпросът е в какво училище ще се премести. Един родител никога не може да бъде сигурен дали да предприеме тази крачка, защото няма как да знае дали някой ден няма да чуе "защо ме послуша и не ме накара да остана в старото училище". Пуберите могат много добре да играят на тънката струна, когато се издънят.
Виж целия пост
# 22
Колко да не е за МГ? Щом е успял да влезе в МГ, значи разбира материала до седми клас

В по-малките градове не е само за гении, както в София, Пловдив, Варна, Русе. Майката на момчето не споменава да е ходил и побеждавал на олимпиади и т.н. Разбираме само, че сам се е подготвил и така е успял, което е впечатляващо.И да, до седми клас е бил наясно, но в МГ изведнъж се озовава с няколко нива нагоре и все повече затъва.Според мен само се мъчи там и ще е жалко да си съсипе нервите. Ако тръгне на уроци, ще мине доста време докато навакса, ще трябва твърдост и упоритост, не знаем достатъчно ли е мотивиран и целеустремен, за да се напъне толкова.
Виж целия пост
# 23
Така е. Да имаш пубер е най-хлъзгавият период, защото е достатъчно голям, за да знае какво иска, но и достатъчно незрял, за да не знае. Както и да постъпи родителят, винаги може да е в грешка и децата това го усещат и го използват, но не осъзнават последиците.
Виж целия пост
# 24
Не са толкова важни оценките, колкото мотивът. Аз имах по-голяма приятелка от махалата, която влезе в МГ, защото не успя в ЕГ. По мое време МГ беше или за силно желаещи или като компромис, пак да си в престижна гимназия. Това момиче изкара МГ, както и ТУ, но за нея беше съсипващо.
Ако момчето обича мат нека да остане, не, ависимо от ниските оценки. Ще си дойдат нещата на място. Но ако се е подлъгал за престиж, за да е с приятели, заради мода-струва си да се помисли за промяна.
Що се отнася до апатия и тн, характерно явление за възрастта е.
Виж целия пост
# 25
А защо никой не обръща внимание на отношението на учителя? Понякога именно там е проблема.

Не е нужно да си гений, за да влезеш в Математическа гимназия. Математиката също е предмет като всички останали и с труд и постоянство се изкарва.
Но отношението на учителя е определящо. Може да те мотивира да се стараеш, а може и да те обезкуражи напълно.

И всъщност няма нищо лошо в частните уроци, когато са необходими.

Отново пример с дъщеря ми - по математика в гимназията тъкмо започна да преподава на техния випуск учителка, която е със специалност Информатика и никак не умееше да им обяснява добре. Дъщеря ми никога не е била гений по математика, но си изкарваше успешно отлични оценки. В гимназията на периоди се е налагало да ходи на уроци и не виждам нищо лошо в това.
Виж целия пост
# 26
Учителят не бива да бъде причина някой да се мести от училище, което харесва или в което е влязъл след изпит. Учители всякакви. Ако има проблем с учителя, родителите да говорят с него и да изяснят нещата.
Виж целия пост
# 27
А защо никой не обръща внимание на отношението на учителя?

Не става дума само за един учител. Не може всички да са в заговор срещу ученика, все има някакви причини. Това е елитна гимназия и нивото е непосилно високо за някои. Не бива да очакваме най-престижното училище да си занижи критериите, за да е удобно и пиятнно. Математика не се зубри за ден-два, трябват месеци и години упорит труд. Това с частните учители по за малко е несериозно-като да ходиш на народни танци- научаваш стъпките на хорото и готово. Тук трябват години лишения и къртовски труд, както при музикантите и спортистите-всеки ден стъпка по стъпка без оплакване, без оправдания, работиш и няма гаранция за успех. Само толкова отдадени хора са наистина успяващи в такива среди. По някога която жаба не си знае гьола...отива в мелачката. Ами тези учители вероятно искат поне при тях оценките да са заслужени със знания, защото образованието като цяло е провал(дори в глобален мащаб). Това са хора на точните науки, твърдят, че има мързел, значи сигурно правилно пресмятат.
Виж целия пост
# 28
Аз останах с впечатление, че се касае основно за учителя по математика.
Наистина, ако се визират повече учители с лошо отношение, може би трябва да се направи по-обстойно "разследване".
Въпреки че не е изключено и по повече предмети да има учители - гадове. Но е по-малко вероятно.

severnosianie Никой не говори за снижаване на нивото на гимназията, за да е удобно и приятно на учениците. Всъщност пък защо да не им е удобно и приятно? Нима трябва да свързваме учението с отрицателни емоции, отношения на власт и подчинение? Това са отживелици. Всъщност в едно съвременно училище на учениците би било редно да им е приятно и удобно.

Става дума предимно за едно човешко отношение на учителя, което често липсва. Това не е снижаване на нивото, съвсем различно е.

Учителят не бива да бъде причина някой да се мести от училище, което харесва или в което е влязъл след изпит. Учители всякакви. Ако има проблем с учителя, родителите да говорят с него и да изяснят нещата.

Принципно си права. Но понякога има толкова проклети учители, които си знаят своето и никакви разговори не помагат.
И изобщо всичко си зависи от детето. До каква степен то би могло да понесе.

Вече споменах, че в Езикова гимназия голямата ми дъщеря имаше отвратителна учителка по немски. Тази жена просто смаза децата вместо да ги мотивира, уби у тях всякакво желание и самочувствие да се занимават с този език, а нали учиш език, за да ти е полезен. Дъщеря ми направи и невъзможното, за да се докаже и успя - завърши лайстунг в пълно 6,00. Но не иска и да чуе за немски. И другите деца от класа не искат да чуят.  Е, не знам дали си е струвало жертвата....
Виж целия пост
# 29
Учителите колкото искат да са проклети, ама и аз съм проклета като майка, така че по-скоро бих посъветвала проклетите учители да не си мерим проклетията, защото защитавам своето дете, което за тях е чуждо. Добре, че не се е налагало, но никога не бих позволила заради проклет учител детето ми да напусне добро училище. И изобщо няма какво да му се доказва някой на проклетия учител, защото той не е Господ, а е на работа и трябва да се държи професионално. Децата се сдухват заради учители, защото се чувстват сами срещу тях, а родителите си трайкат. Я, родителят веднъж-дваж да поиска разговор официално с учителя и директора, и ще се види кой крив и кой прав, кой проклет и кой хрисим. Без скандали, без нищо - кротко, спокойно, по правилник.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия