Учителят задача дава, въпросната те затруднява - за решението питай, на подкрепа тук разчитай :)

  • 33 091
  • 839
# 30
Здравейте!

Имам проблем с обясняването на следната задача:

Разликата между две числа е 3, а сборът - 15. Кои са числата?

Единствено се сещам за решението х+у=15 и х-y=3.  Обаче детето е в трети клас, а задачата е от учебника по ментална математика. Предполага се, че трябва да намери отговора без много разписване.

И още един въпрос:

В кой клас се решават редици от типа: 1, 2, 4, 7, 11, ....  или пък 1, 4, 9, 16, 25,....

Мерси предварително за отговорите!
Виж целия пост
# 31
Здравейте!

Имам проблем с обясняването на следната задача:

Разликата между две числа е 3, а сборът - 15. Кои са числата?

Единствено се сещам за решението х+у=15 и х-y=3.  Обаче детето е в трети клас, а задачата е от учебника по ментална математика. Предполага се, че трябва да намери отговора без много разписване.

И още един въпрос:

В кой клас се решават редици от типа: 1, 2, 4, 7, 11, ....  или пък 1, 4, 9, 16, 25,....

Мерси предварително за отговорите!

Отговорът е 9 и 6, като логиката е следната: сборът на кои две числа дава 15. Мислим за възможните отговори и преценяваме дали разликата им е 3
Виж целия пост
# 32
Виж целия пост
# 33
Gerashka и Дидева, благодаря ви, т.е. методът е проба/грешка.

Ще пробвам и обяснението на Дидева. На всяка страница има такава задача, така че материал за упражение - бол.

Приятна вечер и почивни дни!
Виж целия пост
# 34
Здравейте!

Имам проблем с обясняването на следната задача:

Разликата между две числа е 3, а сборът - 15. Кои са числата?

Единствено се сещам за решението х+у=15 и х-y=3.  Обаче детето е в трети клас, а задачата е от учебника по ментална математика. Предполага се, че трябва да намери отговора без много разписване.

И още един въпрос:

В кой клас се решават редици от типа: 1, 2, 4, 7, 11, ....  или пък 1, 4, 9, 16, 25,....

Мерси предварително за отговорите!

Един възможен подход е задачата да се погледне по различен начин.

Разполагаме с числата 3 и 15 и искаме да видим как от 3 може да получим 15.

Ако към 3 прибавим по-малкото число ще получим по-голямото (по условие разликата им е 3).

Ако, след това,  към по-голямото число прибавим по-малкото ще получим 15 (по условие сборът им е 15).

Следователно, ако към 3 прибавим два пъти един след друг по-малкото число ще получим 15.

Въпросът, на който трябва да си отговорим за да получим по-малкото число е: „Кое число трябва да прибавим два пъти към 3 за да получим 15?“.

След това, ако прибавим по-малкото към 3 (или го извадим от 15) ще получим и по-голямото.

Отговорът на втория въпрос е, че такива неща не се учат в училище (освен в гимназията когато се учат аритметични и геометрични прогресии), но често се срещат в тестовете за интелигентност.
Виж целия пост
# 35
Gerashka и Дидева, благодаря ви, т.е. методът е проба/грешка.

Ще пробвам и обяснението на Дидева. На всяка страница има такава задача, така че материал за упражение - бол.

Приятна вечер и почивни дни!

Не бих казала, че е проба/грешка, а по скоро логическа ориентация
Виж целия пост
# 36
Честит празник на всички! На когото какъвто му е по сърце!

Бих искала да помоля за помощ със следната задача за 8.клас. Предварително благодаря!

Виж целия пост
# 37
Виж целия пост
# 38
Благодаря, ganis!
Виж целия пост
# 39
Здравейте, задачата е от обикновен сборник за 4 клас. Сбъркана ли е или аз нещо не разбирам? Или грешно са записали дължина вместо ширина?
Виж целия пост
# 40
Здравейте, дали някъде мога да намеря задачите и отговорите от последната олимпиадата по математика - общински кръг 2020/2021  -5-ти клас.


Виж целия пост
# 41
Здравейте, задачата е от обикновен сборник за 4 клас. Сбъркана ли е или аз нещо не разбирам? Или грешно са записали дължина вместо ширина?


Да. Или са разменили по грешка думите дължина и ширина, или чертежът е трябвало да се изобрази с по-малката страна отдолу.

дължина = a; ширина = b
P = 2*a + 2*b
2632 = 2*564 + 2*b
b = 752 м.
Ограденият квадрат е със страна 564 м.
Обиколката на неограденото място:
P' = 1504 м.
Виж целия пост
# 42
Благодаря. Детето се притесни, че дължината излиза по-малка от ширината, иначе сметките са му същите.
Виж целия пост
# 43
Върху катета ВС на правоъгълен равнобедрен триъгълник АВС < С=90,°, външно за триъгълника е построен равностранен  триъгълник ВDC. Отсечките AD и ВС се пресичат в точка О. Намерете ъгъл COD.
Виж целия пост
# 44
Върху катета ВС на правоъгълен равнобедрен триъгълник АВС < С=90,°, външно за триъгълника е построен равностранен  триъгълник ВDC. Отсечките AD и ВС се пресичат в точка О. Намерете ъгъл COD.
Щом АВС е равнобедрен, значи АС=ВС и ъглите са 90°, 45°, 45°.
BCD e равностранен, построен върху бедрото ВС, значи BC=BD=CD и ъглите са по 60°.
От АС=ВС и ВС=CD => AC=CD => △ADC e равнобедрен и ъглите му са 150°, 15°, 15°.
∠COD = 180°-(60°+15°) = 105°
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия