Учителят задача дава, въпросната те затруднява - за решението питай, на подкрепа тук разчитай :)

  • 31 234
  • 839
# 45

Благодаря, но изобщо не разбрах защо се записва така....

може би, ако се запише така ,  нямам представа какво са им показвали на децата

3.29-210.=2.29+1.29-210=210+29-210=29
защото 2.29 = 210
Виж целия пост
# 46
Барба, благодаря, тя май доста лесна се оказа...ама вчера нещо не я решихме с детето.
Виж целия пост
# 47
Здравейте. Имам задача от движение за 7 клас.

 Моторист трябвало да измине разстояние от А до Б за определено време. Два часа след тръгването си, той забелязал, че е изминал 80 км и ако продължава да се движи със същата скорост, ще пристигне в Б със закъснение от 15 мин. Затова той увеличил скоростта си с 10 км/ч. и пристигнал в Б 36 мин. преди определеното време. Какво е разстоянието между двата града?

Намерих ѝ решението в нета, но имам неяснота.
Може ли да ми обясните защо когато закъснява- времето е с минус, а когато се стига по-рано времето е с +. Моята логика е точно обратната.
Виж целия пост
# 48
Дайте да видим решението, което сте намерили в нета.
Аз намерих 250 км между двата града.
Виж целия пост
# 49
https://www.matematika.bg/algebra/textovi-zadachi.html

тук мисля е добре обяснено, зад. 11
Виж целия пост
# 50
грешка, извинявам се
Виж целия пост
# 51
Да, благодаря. Обясних си я. Ключът е в думичките определено време.
Виж целия пост
# 52
Lothen, ето ви и моето решение, използвала съм за неизвестно времето.
След 2 часа, за които е изминал 80км, т.е. скорост 40 км/час.
Движел се е с 50 км/час За време t1, което е определеното време t-36/60.
50(t-36/60). Ако се беше движил със скорост 40 км/час щеше да е за време t2=t+15/60.
50(t-36/60)=40(t+15/60).
Получаваме време по разписание t=4. Към това добавяме 2 часа и става 6 часа време по разписание.
80 + 50(4-36/60)= 250км
80 + 40(4+15/60)= 250км.
Виж целия пост
# 53
Ето още един възможен подход (който едва ли някой би ползвал на практика).

Ако се беше движил с 40 км/ч мотористът щеше да изминава 1 км за 60/40 = 3/2 мин.

След като е увеличил скоростта си на 50 км/ч, той е изминавал 1 км за 60/50 = 6/5 минути.

Следователно, поради увеличението на скоростта, мотористът е „пестил“ по 3/2 – 6/5 = 3/10 минути за всеки изминат от него километър.

Понеже мотористът е „спестил“ общо 51 = 15 + 36 минути, следва, че той е изминал 51 : 3/10 = 170 км и като прибавим още 80, стават 250.
Виж целия пост
# 54
Виж целия пост
# 55
От това, че триъгълниците СДА и ДВМ са равнобедрени и    ъг. С=ъг. СДА и    ъг. В= ъг. ВДМ   следва, че
 Ъг. С+ ъг. В = 180-50 =130
Тогава ъг. САВ = 180 - 130= 50

Съжалявам. Пиша от телефон.
Виж целия пост
# 56
Здравейте. Днес ми е ред да питам за нещо мое... От доста време се ядосвам с учителката по математика на сина ми (за което вече намеквах Imp и което ме накара да започна да следя тук при вас българските задачи). Действието се развива в Италия и синът ми е в 8 клас, което е все едно нашият 7-ми (последният прогимназиален, а и тук тръгват на у-ще една година по-рано).
Ядосвам се, понеже учителката редовно си измисля задачи за домашно сама, пълни са с неточности и двусмислености в условията, а на всичкото отгоре после при проверката в клас, не ги решава правилно. 🤦‍♀️
Давам ви едната задача от домашното през уикенда, която днес са "поправяли". Ако на някого му се занимава (понеже е малко дългичка), бихте ли си написали тук решенията, за да сверя права ли съм да се ядосвам или нещо вече не съм в ред. Това не ни е първата случка със странни или сгрешени задачи...

Скрит текст:
Знаейки, че околната повърхнина на една кутийка плодов сок е 170,98 cm2, единият основен ръб е 4 cm, а височината е 8,3 cm, изчислете обема на една кутийка и колко сок (в ml) може да съдържа най-много една кутийка. След това изчислете относителното тегло на сока, като знаете, че теглото е 220 g. Колко см2 картон ще са необходими за покриване на комплект от 3 кутийки (да го наречем "трис")? Не забравяйте, че външните страни не са покрити с картон. И накрая, колко дълга трябва да бъде частта от сламката, която влиза в  една кутийка, като се има предвид, че без да се накланя кутията, сламката трябва да достигне сока в противоположния ъгъл на основата?



За транспортиране на всички кутии от склада до супермаркета ще се използва кашон с форма на куб, с вътрешна  околна повърхнина от 22500 cm2. Колко комплекта "трис" могат да бъдат поставени в кашона (няма капак)? Изчислете също така колко е страната на кашона и общото му тегло, веднъж напълнен с кутиите, като се знае, че относителното тегло на картона е 0,8 kg/dm3 и че страните на кашона имат дебелина 0,6 cm .





Ако случайно някой знае италиански и иска да види оригиналния текст, слагам и него:
Скрит текст:
Sapendo che l’area laterale di un singolo brick di succo di frutta è 170.98 cm2, uno spigolo di base misura 4 cm e l’altezza misura 8.3 cm, calcola il volume del brick e quanto succo (in ml) può contenere al massimo un brick. Calcola in seguito il peso specifico del succo sapendo che il peso è di 220 g. Quanti cm2 di cartone saranno necessari per ricoprire il tris di brick di succo (ricordati che i lati esterni non sono ricoperti da cartone)? Infine, quanto dovrà essere lunga la parte della cannuccia che entra nel brick, tenendo conto che senza inclinare il brick, deve raggiungere anche il succo presente al vertice opposto della base?

Uno scatolone a forma di cubo, avente l’area laterale interna di 22500 cm2, servirà per trasportare i brick dal magazzino al supermercato. Quanti tris di brick si potranno inserire in uno scatolone (il coperchio non c’è)? Calcola inoltre la misura del lato dello scatolone e il peso complessivo dello scatolone una volta riempito dai brick, sapendo che il peso specifico del cartone è 0.8 kg/dm3 e che le facce del cartone hanno lo spessore di 0.6 cm.
Уверявам ви все пак, че преводът е максимално прецизен. Simple Smile))
Виж целия пост
# 57
Здравейте. Днес ми е ред да питам за нещо мое... От доста време се ядосвам с учителката по математика на сина ми (за което вече намеквах Imp и което ме накара да започна да следя тук при вас българските задачи). Действието се развива в Италия и синът ми е в 8 клас, което е все едно нашият 7-ми (последният прогимназиален, а и тук тръгват на у-ще една година по-рано).
Ядосвам се, понеже учителката редовно си измисля задачи за домашно сама, пълни са с неточности и двусмислености в условията, а на всичкото отгоре после при проверката в клас, не ги решава правилно. 🤦‍♀️
Давам ви едната задача от домашното през уикенда, която днес са "поправяли". Ако на някого му се занимава (понеже е малко дългичка), бихте ли си написали тук решенията, за да сверя права ли съм да се ядосвам или нещо вече не съм в ред. Това не ни е първата случка със странни или сгрешени задачи...

Скрит текст:
Знаейки, че околната повърхнина на една кутийка плодов сок е 170,98 cm2, единият основен ръб е 4 cm, а височината е 8,3 cm, изчислете обема на една кутийка и колко сок (в ml) може да съдържа най-много една кутийка. След това изчислете относителното тегло на сока, като знаете, че теглото е 220 g. Колко см2 картон ще са необходими за покриване на комплект от 3 кутийки (да го наречем "трис")? Не забравяйте, че външните страни не са покрити с картон. И накрая, колко дълга трябва да бъде частта от сламката, която влиза в  една кутийка, като се има предвид, че без да се накланя кутията, сламката трябва да достигне сока в противоположния ъгъл на основата?



За транспортиране на всички кутии от склада до супермаркета ще се използва кашон с форма на куб, с вътрешна  околна повърхнина от 22500 cm2. Колко комплекта "трис" могат да бъдат поставени в кашона (няма капак)? Изчислете също така колко е страната на кашона и общото му тегло, веднъж напълнен с кутиите, като се знае, че относителното тегло на картона е 0,8 kg/dm3 и че страните на кашона имат дебелина 0,6 cm .





Ако случайно някой знае италиански и иска да види оригиналния текст, слагам и него:
Скрит текст:
Sapendo che l’area laterale di un singolo brick di succo di frutta è 170.98 cm2, uno spigolo di base misura 4 cm e l’altezza misura 8.3 cm, calcola il volume del brick e quanto succo (in ml) può contenere al massimo un brick. Calcola in seguito il peso specifico del succo sapendo che il peso è di 220 g. Quanti cm2 di cartone saranno necessari per ricoprire il tris di brick di succo (ricordati che i lati esterni non sono ricoperti da cartone)? Infine, quanto dovrà essere lunga la parte della cannuccia che entra nel brick, tenendo conto che senza inclinare il brick, deve raggiungere anche il succo presente al vertice opposto della base?

Uno scatolone a forma di cubo, avente l’area laterale interna di 22500 cm2, servirà per trasportare i brick dal magazzino al supermercato. Quanti tris di brick si potranno inserire in uno scatolone (il coperchio non c’è)? Calcola inoltre la misura del lato dello scatolone e il peso complessivo dello scatolone una volta riempito dai brick, sapendo che il peso specifico del cartone è 0.8 kg/dm3 e che le facce del cartone hanno lo spessore di 0.6 cm.
Уверявам ви все пак, че преводът е максимално прецизен. Simple Smile))
Олеле! Много ако-та!  Опитах, ама не е за слабонервни като мен.
------------
ако околна повърхнина , не включва капака и дъното  - никъде  :

за скока 2*(4*8,3)+2*(6,3*8,3)=170.98см2
за кашона 75*75*4=22500см2
ако се подредят "икономично" 2*(3*4*8,3)+2*(6,3*8,3)=303,78см2 за обиколката на 3 кутийки
----
За подреждането в кашона
75/(3*4)=6.25 т.е 6 тройни пакетчета в едната линия
75/8,3=9.036144578 т.е 9 тройни пакетчета във втората
75/6,3=11.9047619 т.е 11 тройни пакетчета в третата
или 6*9*11=594 тройки сокчета
--------------------
и доколкото не е ясно горното има ли нещо общо с верните отговори не продължавам

Каква е версията на учителката?
Виж целия пост
# 58
W, благодаря
Виж целия пост
# 59
Олеле! Много ако-та!  Опитах, ама не е за слабонервни като мен.
------------
ако околна повърхнина , не включва капака и дъното  - никъде  :

за скока 2*(4*8,3)+2*(6,3*8,3)=170.98см2
за кашона 75*75*4=22500см2
ако се подредят "икономично" 2*(3*4*8,3)+2*(6,3*8,3)=303,78см2 за обиколката на 3 кутийки
----
За подреждането в кашона
75/(3*4)=6.25 т.е 6 тройни пакетчета в едната линия
75/8,3=9.036144578 т.е 9 тройни пакетчета във втората
75/6,3=11.9047619 т.е 11 тройни пакетчета в третата
или 6*9*11=594 тройки сокчета
--------------------
и доколкото не е ясно горното има ли нещо общо с верните отговори не продължавам

Каква е версията на учителката?
Да, дотук сме на едно мнение!
Версията на учителката е, че разделила вътрешния обем на кашона на обема на сокчетата. Astonished Някои деца питали, но нали сокът е в кутийки, не е насипна течност, та да се делят обеми. Не разбрах какво точно е отговорила, но в крайна сметка официалното решение е с деление на обеми, а не с пресмятане на възможната вместимост спрямо размера на опаковките. Иначе и ние получихме 594. Wink
Имаше някаква глупост и при опаковането на тройката, че сметнала само две лица, а не 4 (що за опаковане е това?!) и обяснила, че в условието била уточнила, че външните страни не са покрити. Какво изобщо са "външни страни" на паралелепипед в този конкретен случай. За мен нищо от това няма точен смисъл. Tired Face
Следващата драма е в пресмятането на теглото на кашона, хаха, и там не са ни спестени безумните двусмислености и предположения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия