Етажната собственост - такава, каквато си я направим 8

  • 34 846
  • 777
# 210
По инв.проект и РС има ли предвиден асансьор за изпълнение?
След акт 16 издавано ли е Разр.за ползване от ДНСК, или удостоверение за въвеждане от Гл.архитект? / кое ще е завшси от категорията на строежа/.
И какво точно купувате..какво пише в документа ви с който придобивате собствеността?

Първите две неща може да проверите в общината. Проектите се пазят безсрочно.

Не разбрах- асансьор има ли? С него ли е приета сградата?
Виж целия пост
# 211
По инв.проект и РС има ли предвиден асансьор за изпълнение?
След акт 16 издавано ли е Разр.за ползване от ДНСК, или удостоверение за въвеждане от Гл.архитект? / кое ще е завшси от категорията на строежа/.
И какво точно купувате..какво пише в документа ви с който придобивате собствеността?

Първите две неща може да проверите в общината. Проектите се пазят безсрочно.

Не разбрах- асансьор има ли? С него ли е приета сградата?

Има акансьор и по проект, и в действителност. Сега дошла фирма да го пуска(каквото и да означава това документално) и се оказало, че нямало някакво табло, документи не били наред - не знам повече, защото т.нар. домоуправител държи документите и говори с недомлъвки. И каза "ами 9000лв иска фирмата да го приведе в експлоатация". А по моята логика не е трябвало акт 16 да вземе без тези неща? И не е наше задължение в момента?
Виж целия пост
# 212
Тоя управител от входа ли е. Или външен.
Я да свика ОС и да обасни като хората, асно и с документи. 9 000, ама да не свие част от тях..сори, но не вярвам на никого аз.

Съвет...пуснете запитване до общината.

Асансьорите също май се регистрираха отделно. На 1 стр.нямаше ли наредбата качена...ще потърся и аз.

Но при всички положение щом нямате яснота, не плащайте нищо.

Някви документи, нещо изтекло...ама какви, що....така не става.

Проверете и коя и фирмата, дари е регистрирана и легитимна.
Виж целия пост
# 213
По казуса с асансьора: http://op.damtn.government.bg/?q=page&idd=index
Поптайте тази агенция по населено място, ако трябва отидете на място. По принцип са доста отзивчиви Wink
Виж целия пост
# 214
От мен страницата на
https://www.damtn.government.bg/registri/

В регистри може да видите по обрасти кои фирми са лицензирани да поддържат ас.уредби, и директно да попитате някоя от тях какво точно се изисква, за да се пусне ас.в движение.

Договор с ЕС се иска със сигурност...това е по наредбата, която Добри е закачила на 1 стр.
Дали въобще ще го пускате в движение, зависи от ЕС и какво решение тя ще вземе.
Дали е с обикновенно мнозинство 51% от ид.ч.на пршсъстващи, или с квалифицирано- от % от всички ид.ч.изобщо, ще видите в чл.17 ЗУЕС.

Ето от раздела с въпроси и отговори, погледнете го..



Тук намерих за такса за преглед. Не е 9 000 лв обаче. Стотина.


Виж целия пост
# 215
Домоуправител е един неандерталец, който лепеше плочки в блока и се оказа, че бил купил и апартамент. Вчера имаше събрание, поисках информация и той започна да ми крещи. Останалите мълчат.
Виж целия пост
# 216
И нещо важно - асансьорът е обща част и всички дължат пари за ремонт, месечни технически прегледи (месечна сума, плаща се на фирма, която уж идва и го гледа всеки месец). Само по решение на ОС на ЕС е възможно първите два етажа да са освободени от заплащане на разхода за ток на месец. Т.е. като останалите общи части е грижа на всички.
Виж целия пост
# 217
Домоуправител е един неандерталец, който лепеше плочки в блока и се оказа, че бил купил и апартамент. Вчера имаше събрание, поисках информация и той започна да ми крещи. Останалите мълчат.

Допълних още в поста си горе.

Може да звъннеш в агенцията за техн.надзор, ще ти отговорят предполагам каква е процедурата. И цената също.

Ака решите да го пускате, кой ще подпише договора? ЕС има право да знае какво и с коя фирма подписва, за каква сума също.
Той избрал ли е вече фирма този?
Виж целия пост
# 218
Скрит текст:
По инв.проект и РС има ли предвиден асансьор за изпълнение?
След акт 16 издавано ли е Разр.за ползване от ДНСК, или удостоверение за въвеждане от Гл.архитект? / кое ще е завшси от категорията на строежа/.
И какво точно купувате..какво пише в документа ви с който придобивате собствеността?

Първите две неща може да проверите в общината. Проектите се пазят безсрочно.

Не разбрах- асансьор има ли? С него ли е приета сградата?

Има акансьор и по проект, и в действителност. Сега дошла фирма да го пуска(каквото и да означава това документално) и се оказало, че нямало някакво табло, документи не били наред - не знам повече, защото т.нар. домоуправител държи документите и говори с недомлъвки. И каза "ами 9000лв иска фирмата да го приведе в експлоатация". А по моята логика не е трябвало акт 16 да вземе без тези неща? И не е наше задължение в момента?
fairytale lady, свържете се с инвеститора. Той е подписвал договор с асансьорната фирма за доставка. Може да имате акт 16, но без пуснат асансьор не би трябвало да имате въвеждане на строителния обект в експлоатация, от който започва да тече 5-годишния гаранционен срок за асансьора.
Скрит текст:
Цитат
Чл. 160. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) (1) Участници в процеса на строителството са възложителят, строителят, проектантът, консултантът, физическото лице, упражняващо технически контрол за част "Конструктивна", техническият ръководител и доставчикът на машини, съоръжения и технологично оборудване.
(2) Взаимоотношенията между участниците в строителството се уреждат с писмени договори.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 66 от 2013 г., в сила от 26.07.2013 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2014 г., в сила от 28.11.2014 г.) За осигуряване нормалното функциониране и ползване на завършените строителни обекти и отстраняване на скритите дефекти след приемането им и въвеждане в експлоатация (ползване) с наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството се определят минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
(4) Гаранционните срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти се определят с договора между възложителя и изпълнителя за съответния строителен обект. Те не могат да бъдат по-малки от минималните срокове, определени с наредбата по ал. 3.
(5) Гаранционните срокове текат от деня на въвеждане на строителния обект в експлоатация.
Каква е разликата между Акт 16, Разрешение за ползване и Удостоверение за въвеждане в експлоатация>
https://www.realtyplanex.com/blog/kakva-e-razlikata-mezhdu-akt-1 … v-eksploatatsiya/
Виж целия пост
# 219
Той е избегал доколкото разбрах.

За модела на асансьора и т.н...в преписката по въвеждане на блока ще фигурира. Да изискат копие от община или  РДНСК.
Виж целия пост
# 220
Той е избегал доколкото разбрах.
Тогава не може да откаже даването на суми.
Било ли е задължение на инвеститора да го въведе в експлоатация, и ако да, на тази база майка ми може ли да откаже да дава пари за това?
Виж целия пост
# 221
Здравейте, искам и аз да попитам, 5 етажна кооперация като партер, 1 и 2 етаж не ползват асансьор. Досега си плащаха таксите, но последният месец отказват да плащат и искат да направим ОС и да се откажем от асансьора, възможно ли е това, и колко % трябва да има мнозинство ? Тези от 3,4 и 5 етаж не искат да им се увеличава таксата, въпреки че активно си го ползват.
Виж целия пост
# 222
Инвеститорът е бил длъжен да направи това, което е било начертано в проектите, и това, което пише в договора,  който е сключил с вас като собственик. За това посъветвах да си го прочетете...какво той ви продава, на какъв етапи т.н.

Ако е имало начертан асансьор, инвеститорът го е изпълтил, монтирал и с това задълженията му приключват според мен.

Кой пуска монтирания асансьор в движение - наредбата е ясна- това е ЕС и собствениците. Те го регистрират, те плащат такси за освидетелстване и регистриране.


Натт..виж чл.17 ЗУЕС.
Виж целия пост
# 223
Много благодаря Тета !
Виж целия пост
# 224
Мисля че с обикновено мнозинство ще трябва да се вземе това решение- за спиране експлоатацията на ас.уредба.
Тоест 51% ид.ч са нужни от ПРИСЪСТВАЩИТЕ на събранието.

Вижте кворума - 67%, ако не се явят - след час 33% трябва, ако не- на следващ ден колкото се явят, и гласувате. Ака повече от половината са ЗА, решението ще е прието.

Не знам НАТН дали не трябва да се уведоми също..вижте в сайта им.

Договор с фирма ако има - ще трябва да го прекратите също.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия