Въпрос за хибридите

  • 19 993
  • 72
# 15
Газ и метан категорично отказвам да карам. Гараж нямам и няма къде да зареждам. Не карам с висока скорост и си стоя по задръствания, затова хибрида ще ми върши чудесна работа. В момента карам  GLK 2014 г. 220 дизел и ми дава разход 8 - 9 на 100. Ще ми се да сваля разхода още малко предвид километрите, които минавам всеки ден. Другият вариант, който обмислям също е по-малка кола, която ще харчи по-малко
Виж целия пост
# 16
Това е, че малко хора имат възможност за зареждане, а пък ако имаш къща с гараж, тя няма да е в града. Ако пък си купиш и кола, и ново строителство, и гараж, става дявол на магаре.

Който няма възможност за зареждане, значи е набутан в гаден блок без гараж. Тоест, няма доходи и пари. Новото строителство ме хвърля в ужас, само като го гледам. За някои апартаменти, трябва да си пълен идиот, за да ги купиш. Малко е парадоксално, но икономичното придвижване е възможност за хора с прилични доходи. За останалите, кола на старо с по-малко разходи по нея и да не я мислиш много, като я оставяш на паркинга.
Има и къщи с гараж в града. То зависи и за кой град става въпрос. Ако ще е за София, естествено е най-трудно, тоест най-скъпо. Всеки сам си избира. Няма как да си с претенции и да си в панелка. София от година на година става по-зле. Даже отвратително зле откъм коли. Просто трябва да направят паркирането платено навсякъде, за да се освободи място и софийските жители да ползват градския транспорт. Из прованса има място все още...          Stuck Out Tongue Closed Eyes
Виж целия пост
# 17
Разликата в цената между плъг ин хибрид и обикновен хибрид обезсмисля покупката на плъг ин, ако човек кара малко. Изобщо покупката на хибрид е неразумна, ако се кара малко. Пак да намеся Сузукито - то е изключение, защото хибридната му част е много скромна и евтина. То изобщо не може да кара на ток, а само се възползва от рекуперацията при спиране и после използва енергията за потегляне. Което е много хитро по същество - истинските хибриди са много пари с малко полза.
Виж целия пост
# 18
Газ и метан категорично отказвам да карам. Гараж нямам и няма къде да зареждам. Не карам с висока скорост и си стоя по задръствания, затова хибрида ще ми върши чудесна работа. В момента карам  GLK 2014 г. 220 дизел и ми дава разход 8 - 9 на 100. Ще ми се да сваля разхода още малко предвид километрите, които минавам всеки ден. Другият вариант, който обмислям също е по-малка кола, която ще харчи по-малко

120 километра на ден не са малко. Това са 2500-3000 километра на месец и около 35000 хиляди годишно. Но дори и при тия километри, нов хибрид не е оправдан според мен.
GLK-то си гори съвсем прилично ако е 8-9 на сто. Няма как да е по-малко. Но не си мисли, че малките коли горят много малко. Мисля че нещо от рода на 4-5 годишна Тойота Аурис хибрид може да свърши работа. Карал съм такава, но иска железни нерви и не е за мен. Тоест за икономия иска "пенсионерски" стил на каране и на смесен разход да харчи около 5 на сто. Забрави за коли, които харчели по 2-3 на сто. Такива няма или поне аз не съм виждал.
Икономичното каране иска компромиси. Всеки си знае, какво може да жертва. И си мисля, че ако в джоба ти остават по 600-700 лева в повече всеки месец, може и да заобичаш LPG-то...        Wink
Виж целия пост
# 19
Lady, ако минаваш над 100км на ден plug-in въобще не ти трябва. Те имат пробег до 50км в идеални условия, т.е. очаквай по-малко. Абсолютно всеки ден трябва го задеждаш по няколко часа, което си е ангажимент, ако нямаш къде. И най-важното, че пак основно ще си караш на бензин.
Може да потърсиш информация и за "mild" хибридите. Все повече производители ги слагат на дизели. При стандартните хибриди знам само за бензини.
Виж целия пост
# 20
Lady, ако минаваш над 100км на ден plug-in въобще не ти трябва. Те имат пробег до 50км в идеални условия, т.е. очаквай по-малко. Абсолютно всеки ден трябва го задеждаш по няколко часа, което си е ангажимент, ако нямаш къде. И най-важното, че пак основно ще си караш на бензин.
Може да потърсиш информация и за "mild" хибридите. Все повече производители ги слагат на дизели. При стандартните хибриди знам само за бензини.

Плъгина си е много хубаво нещо. Обаче... Като всяко едно хубаво нещо е скъпо и иска гараж с ток. Смисълът не е да го караш само на ток. Смисълът му е да караш на ток там, където разхода на бензин е най-голям. То и от там му идва икономията. Ползват си и преференции за паркиране, но това си е за по-белите държави.
Ако имам парите, веднага скачам в тигана за една Тойота Приус плъгин. Ама като се сетя, че с 80 хиляди лева мога да си направя малка къща на груб строеж и ми минава желанието.
Виж целия пост
# 21
Ясно. До тук разбрах, че май най-добре си остава малка кола, дизел с нисък разход.

От всички видове коли, които съм карала до момента, най-нисък разход са ми давали две коли - Нисан Микра модел 2005 г. бензин /5 - 6 л. на 100 км./ и Ауди А4, модел 2011 г. дизел /5 - 6 л. на 100 км/. Вчера гледах новите Микри, обаче тези от Нисан са се изложили жестоко с този 1.0 двигател. То това кола ли е? Моята беше 1.4, 90 к.с. и беше страшна пушка. И за дълъг път беше супер. Този двигател 1.0 ми се вижда някаква смешка - имам чувството, че, ако трябва да изпреварвам по наклон, ще трябва да сляза и да я бутам.
Ох, голямо чудене, мислене, четене и търсене ще падне. Аз, като цяло обичам да експериментирам с различни марки и модели автомобили, обаче с този хибрид се чудя дали няма да стъпя накриво
Виж целия пост
# 22
И тази нова тенденция със супер малките двигатели не си е работа! То да качиш 100 кг багаж, да изкачиш един баир и си до там!
Виж целия пост
# 23
Аз се включвам като собственик на автомобил хибрид, купен чисто нов от тойота. Ами аз съм супер доволна. Доводите ми бяха освен по-ниския разход и все пак малко по-еко автомобил. Шофирам само в града и предвид, че движението е тип спри тръгни, голяма част от маршрута минавам на батерия. В зависимост от това кой и как кара, редовно разходът ми е около 3л/100км. Отделно ми харесва как вози, комфортно ми е и си я харесвам и на външен вид. Тойота предлага, или поне като я купувах, пълна гаранция на автомобила 6 години или 200 000км. и 10 години на хибридната батерия. До момента не съм имала никакви проблеми с колата или с батерията. Не знам дали има значение за състоянието на колата, но моята стои изцяло в гараж - вкъщи и в офиса, като изключим придвижването между двете и някакви други излизания.  Нещо, което нямаше как да предвидя, беше пандемията и оставането вкъщи. От една година колата не е карана и в работата оставаме перманентно дистанционно и за в бъдеще. Реших, че ще я продавам или връщам на Тойота, защото тази кола е създадена да се кара, а сега и тече гаранцията в гаража Rolling Eyes Много ми е криво и непрекъснато се разколебавам, защото много си я обичам, обаче до момента е навъртяла 10 000км. и няма тенденция за драстично увеличаване.
Моля да не се чете като обява за продажба, а споделяне GrinningGrinning
Насреща съм да отговарям на въпроси по темата като притежател на хибрид Blush
Виж целия пост
# 24
Шофирам само в града и предвид, че движението е тип спри тръгни, голяма част от маршрута минавам на батерия. В зависимост от това кой и как кара, редовно разходът ми е около 3л/100км.
Колко е разстоянието, което дневно си минавала?
Виж целия пост
# 25
Почти съм готова да се откажа 😃

Добре, ще попитам така - дайте мнения за Тойота C-HR и BMW i3 - хибрид

Уточнявам - минавам 100 - 120 км. всеки ден

Включвам се с информация от първа ръка, през декември взех CHR 2.0 hybrid. Колата е чудна ако не трябва да возиш 5 човека в нея, на задните 3ма не им е особено комфортно. Предните седалки са уникално комфортни, само запаметяване позицията на втори водач ми липсва. Взех я за градска кола, за извънградско, ако сме повече от двама ще ходим с колата на половинката.

Не сте уточнила какъв ще е пробега, ако е градско хибрида си заслужава отвсякъде в студовете ми даде разход 6л./100км. а като се стопли падна на 4 Shocked за извънградско на сравнително кратък, зимен пробег 50км., само 5 от тях магистрала даде 5.2. Нямам търпение да я пробвам на истинско извънградско.

Ако сте се насочили към Тойота, направете едно пробно шофиране, разликата между 1,8 и 2,0 двигатели е огромна.
Виж целия пост
# 26
Шофирам само в града и предвид, че движението е тип спри тръгни, голяма част от маршрута минавам на батерия. В зависимост от това кой и как кара, редовно разходът ми е около 3л/100км.
Колко е разстоянието, което дневно си минавала?
около 30км на ден, когато ходех на работа Blush
Виж целия пост
# 27
Почнаха да излизат хибриди които стават за каране. Ето един, ако се кара икономично, казват че може да падне даже под 15 на сто. Макар че то грехота да го караш икономично. А с електриката само изкарвал дор до 27 км !

Виж целия пост
# 28
И аз да пиша за фолкфаген (плъг ин хибрид), закупен в гаранция от Германия ( беше на 2 г тогава). А батериите му са с 8 г гаранция.
При 2000км пробег от Холандия до България (без да е зареждан по път на станция) даде разхд на бензин 3,5 л
В България трябваше да си се самозарежда, но принципно го зареждаме в с кабел в контакт.
Виж целия пост
# 29
Малко физика за батериите. Живота на КАКВАТО и да е зареждаща се батерия се измерва не във време, а в цикли зареждане-разреждане.
Тоест ако се ползва всеки ден и се зарежда по два пъти (един път при пристигане в работата и втори - при прибиране у дома, комплект акумулатори на електричките изкарва около 3 (словом - три) години. Зависи и къде се ползва. Във Флорида деянат по-дълго отколкото в Едмънтън Simple Smile Simple Smile Макар тва да няма никакво значение, в Едмънтън няма балами да карат електрокари Simple Smile Simple Smile Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия