Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 35 414
  • 382
# 90
Много благодаря, ще приложа тази техника, смятам, че има много истина в думите ти! 🌹
Виж целия пост
# 91
Здравейте, пиша тук за съвет към какъв специалист да се насочим. Става дума за единия ми син на 8 г (втори клас), който е със затруднения в обучението си. Основно по български и чуждите езици (немски и английски), и текстовите задачи по математика. Много будно дете, любознателно, интуитивно, двигателна култура на много добро ниво. В никакъв случай не е глупав, просто по някои предмети му е много трудно и аз, като не специалист, не мога точно нито да го обясня, нито да помогна (а сме опитвали доста вкъщи). Поради тези затруднения, мотивацията му за учене също е нулева, определя себе си като глупав и не можещ. Много трудно работим вкъщи, с голяма съпротива от негова страна. А в училище има дни, в които отказва категорично да пише. Всъщност не знам проблема дали не е само психологически, но точно това искам да разбера.

Моля ви за съвет за добър психолог/логопед, който да може да направи обследване и да ни даде насоки как да работим с него. И ако е в спектъра (или граничен) на дислексията, да вземем мерки. За София става въпрос.

Благодаря предварително на отзовалите се!
Виж целия пост
# 92
Миналата година водих сина си в детската психиатрия в Александровска болница. Много съм доволна от психолога Даниел Босилков и логопеда Росица Димитрова и двамата са страхотни специалисти. Детето ми дори наскоро попита, дали може отново да идем да си поговорят с Дани.
Виж целия пост
# 93
Миналата година водих сина си в детската психиатрия в Александровска болница. Много съм доволна от психолога Даниел Босилков и логопеда Росица Димитрова и двамата са страхотни специалисти. Детето ми дори наскоро попита, дали може отново да идем да си поговорят с Дани.

Благодаря за информацията! Аз като че ли имам някои предразсъдъци като чуя психиатрия... Но ще трябва да ги превъзмогна, това е само в моята глава Simple Smile А как става записването - обаждам се за час, после вземам направление и така?
Виж целия пост
# 94
Ако искате обследване изцяло и с епикриза, го направете в болница. В София правят в Александровска и на още едно място, но му забравих името, беше нещо Шипковенски, на Екзарх Йосиф до пожарната.
Виж целия пост
# 95
Ако искате обследване изцяло и с епикриза, го направете в болница. В София правят в Александровска и на още едно място, но му забравих името, беше нещо Шипковенски, на Екзарх Йосиф до пожарната.

Там е работата, че не съм сигурна, че трябва да се прави пълно обследване. По-скара, като начало, бих искала да се види с психолог/логопед за разговор и оценка и ако се налага - след това бих направила пълно обследване.

Та в този смисъл, по-скоро търся координати на добър психолог и логопед - може би в някой център, в който има и двата вида специалисти.
Виж целия пост
# 96
Миналата година водих сина си в детската психиатрия в Александровска болница. Много съм доволна от психолога Даниел Босилков и логопеда Росица Димитрова и двамата са страхотни специалисти. Детето ми дори наскоро попита, дали може отново да идем да си поговорят с Дани.

Благодаря за информацията! Аз като че ли имам някои предразсъдъци като чуя психиатрия... Но ще трябва да ги превъзмогна, това е само в моята глава Simple Smile А как става записването - обаждам се за час, после вземам направление и така?
Ако превъзмогнете предразсъдъци относно мястото, Ви оставям телефон 02/ 9230 375, това е регистратурата.
При моето момче проблемът пролича в първи клас, но в началото ми се стори поведенчески, но след обследване при Босилков се установи, че проблемът му е логопедичен и в следствие на това имаше коренна промяна в поведението на детето. До преди първи клас с удоволствие посещаваше и детската градина и предучилищна, винаги с похвали, колко добре се справя с материала и изведнъж точно обратното. Той е с множествени обучителни затруднения, вече около година работи с психолог, логопед и ресурсен учител в училище и с още един логопед, за щастие усилията си заслужават, към момента се наблюдава изоставане само по математика. Четенето и писането под диктовка все още са му трудни, но се справя наравно с останалите деца в класа. Относно чуждият език, на него му е по-лесно с латинската азбука отколкото с кирилицата и по английски е един от отличниците.
Това че едно дете или възрастен има определно затруднение или минава през по особен етап в живота си и има нужда от квалифицирана помощ не би трябвало да се приема като нещо лошо. Все пак когато ни боли нещо отиваме при съответния лекар и в това няма лошо, така трябва да гледаме и на психолозите и на психиатрите.
Виж целия пост
# 97
Миналата година водих сина си в детската психиатрия в Александровска болница. Много съм доволна от психолога Даниел Босилков и логопеда Росица Димитрова и двамата са страхотни специалисти. Детето ми дори наскоро попита, дали може отново да идем да си поговорят с Дани.

Благодаря за информацията! Аз като че ли имам някои предразсъдъци като чуя психиатрия... Но ще трябва да ги превъзмогна, това е само в моята глава Simple Smile А как става записването - обаждам се за час, после вземам направление и така?
Ако превъзмогнете предразсъдъци относно мястото, Ви оставям телефон 02/ 9230 375, това е регистратурата.
При моето момче проблемът пролича в първи клас, но в началото ми се стори поведенчески, но след обследване при Босилков се установи, че проблемът му е логопедичен и в следствие на това имаше коренна промяна в поведението на детето. До преди първи клас с удоволствие посещаваше и детската градина и предучилищна, винаги с похвали, колко добре се справя с материала и изведнъж точно обратното. Той е с множествени обучителни затруднения, вече около година работи с психолог, логопед и ресурсен учител в училище и с още един логопед, за щастие усилията си заслужават, към момента се наблюдава изоставане само по математика. Четенето и писането под диктовка все още са му трудни, но се справя наравно с останалите деца в класа. Относно чуждият език, на него му е по-лесно с латинската азбука отколкото с кирилицата и по английски е един от отличниците.
Това че едно дете или възрастен има определно затруднение или минава през по особен етап в живота си и има нужда от квалифицирана помощ не би трябвало да се приема като нещо лошо. Все пак когато ни боли нещо отиваме при съответния лекар и в това няма лошо, така трябва да гледаме и на психолозите и на психиатрите.

Благодаря ви, ще се свържа с тях... Просто имам притеснения да не кажат, че им водя дете, което не е за тях - един вид, няма чак сериозни проблеми и изоставания. Но, ще разбера на място, явно.
Виж целия пост
# 98
Аз също съм доволна от Александровска болница и детската психиатрия там. Ние не сме от София, но там направиха обследването както трябва и излязоха на яве истинските дефицит на детето. От първи клас имаме епикриза, от трети е на ресурсно, но при изричното условие от моя страна, че ще е на количествени оценки и ще се обучава по учебния план на класа. Детето само спечели, но и ние случихме на ресурсна. Отделно си я водя на психолог с направление от социалните и на специалист по дислексия вече пета година, т.е от момента, когато се установиха проблемите, макар че при нея не може да се говори за чиста дислексия и дискалкулия. Специалист посещава в Асоциация дислексия в Русе ежеседмично, ние сме от Русе.
Виж целия пост
# 99
Ако искате обследване изцяло и с епикриза, го направете в болница. В София правят в Александровска и на още едно място, но му забравих името, беше нещо Шипковенски, на Екзарх Йосиф до пожарната.
Градският психодиспансер. Център за психично здраве.
Виж целия пост
# 100
Благодаря ви, ще се свържа с тях... Просто имам притеснения да не кажат, че им водя дете, което не е за тях - един вид, няма чак сериозни проблеми и изоставания. Но, ще разбера на място, явно.
Няма такова дете, с което един психолог да не може да работи. А дори и Вашите притеснения да са преувеличени, детето само ще спечели от работата и контакта си със специалисти като психолог и логопед (които са подготвени, не визаирам множеството самозвани и недообразовани). Тези специалисти не работят само с проблемни деца с ясно изявени дефицити, те могат да бъдат от много голяма полза и за деца "в норма" и за будни (те също са различни от останалите, това не е за подценяване).
Оставете скрупулите, отивайте и "крадете" идеи за работа с детето си. Най-важна е домашната, ежедневна работа. Kissing Heart
Виж целия пост
# 101
Благодаря ви, ще се свържа с тях... Просто имам притеснения да не кажат, че им водя дете, което не е за тях - един вид, няма чак сериозни проблеми и изоставания. Но, ще разбера на място, явно.
Няма такова дете, с което един психолог да не може да работи. А дори и Вашите притеснения да са преувеличени, детето само ще спечели от работата и контакта си със специалисти като психолог и логопед (които са подготвени, не визаирам множеството самозвани и недообразовани). Тези специалисти не работят само с проблемни деца с ясно изявени дефицити, те могат да бъдат от много голяма полза и за деца "в норма" и за будни (те също са различни от останалите, това не е за подценяване).
Оставете скрупулите, отивайте и "крадете" идеи за работа с детето си. Най-важна е домашната, ежедневна работа. Kissing Heart

Благодаря за насърчението! Говорих с тях и сега са ни сложили в листата на чакащите, че явно много желаещи/нуждаещи има. Живот и здраве, ще споделя тук как е минало.

Update! Говорих с тях, разказах им накратко ситуацията и ме посъветваха, преди да предприема пълно обследване при тях, да се консултирам на друго място с психолог и логопед. И чак след това, евентуално, да се обадя за обследване. Те в момента, поради пандемията, не дават консултации. Та, в тази връзка, моля да ме насочите към частен психолог и логопед (може би някой център, в който ги има и двата специалиста), за да направя консултация. Благодаря!
Виж целия пост
# 102
И аз да се включа по темата за първи клас. Големият ми син също пропускаше гласните при диктовките. Започна да посещава държавен логопед веднъж седмично, а през ваканцията след първи клас правихме букви от глина, пластелин. Направихме цялата азбука първо с печатни букви, а след това с ръкописни. Смятахме с пръчици, нарисувани и изрязани цифри, чаши, играчки с всичко което може да се пипне с ръка. Когато започна учебната година логопеда каза, че сме свършили страхотна работа и напредъка е огромен. До средата на втори клас той вече нямаше проблеми с правописа при диктовките.
Виж целия пост
# 103
inkata, за моята дъщеря направихме обследване в св.Никола в края на първи клас, след което ЕКПО ѝ отпусна "екип за допълнителна подкрепа" за начален етап на образованието. На края на 4 клас ресурсната в училище ни обърна внимание, че ако искаме да продължи работа с екипа, трябва да извадим "етапна епикриза", отново от св.Никола. Въпреки, че беше преди пандемията, в детската психиатрия отново бяха страшно натоварени и назад с графика, то там перманентно е така, много дечица имат нужда от обследване, а няма къде другаде да се случи това.
Тогава ми предложиха два варианта - или да си чакам ред за тях, или да занеса становище от, сега не помня как точно го нарекоха, но нещо като "доверен психолог" - не просто кой да е психолог, а такъв, чиито обследвания признават. Искаха и измерване на IQ. Насочиха ме към МЦ "Детско здраве" - Пенка Койчева или Весела Огнянова. Пак не стана веднага, приеха ни след 10-тина дни, но в този доста кратък срок имах психологическата оценка на бланка на МЦ "Детско здраве", с подпис и печат. И с IQ. Ние направихме при Весела Огнянова и за нея мога да кажа, че много предразположи детето. 1 час е събеседването с нея, като първоначално аз бях в кабинета, после ме помолиха да изчакам навън и да си поработят. Така не се наложи да чакаме за психолог в св. Никола, но пък с логопед срещата си беше при тях. Сега явно и с логопедите са дали възможност да е "изнесена", което е чудесен начин да се съкрати дългото чакане.
Гледам, че вече има още психологи в Детско здраве, ето за тези дами става въпрос:
https://zdraveto.com/център-за-психологическа-подкрепа/
Всичко това ние го правихме през 2019, да уточня. Този път ѝ отпуснаха екип за подкрепа до края на първи гимназиален етап. Председателян на ЕКПО комисията каза, че 7 клас е достатъчно натоварен и стресиращ за деца и родители, че да ни вмъкнат в графика ни и нова реоценка. Така че, направо след 10 клас, ако все още смятаме, че има нужда. С това исках да кажа, че всички по веригата, с които съм се срещала, са изключително отзовчиви, но и страшно натоварени. Проблеми и неразбиране има основно в училищата, за съжаление.
Виж целия пост
# 104
Моля за препоръки за училище в Младост, гр.София, с добро ресурсно подпомагане. След направено обследване се оказа че детето ми е с дислексия.  Как точно ресурсните учители, психолози и логопеди  работят с децата? Предполагам че за цяло училище са двама или трима? Всеки ден ли работят с тях? Кога ги вземат - в учебно време или след училище?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия