Щом задача те тормози, помощ във солидни дози тук веднага ще получиш и нещо ново ще научиш. :)

  • 32 458
  • 742
# 660


Втората задача е същата, но тръгваш в обратен ред.

Хиляди благодарности Hug
Виж целия пост
# 661
Здравейте! Имам един въпрос. Във 6 клас изучава ли се теорема на Талес и подобни триъгълници, защото срещам няколко геометрични задачи на олимпиади по математика за 6 клас от минали години, които се решават с теорема на Талес.
Виж целия пост
# 662
Теорема на Талес се учи в девети клас. Това, че ти виждаш решение с нея, не означава, че няма такова, което е  подходящо за шестокласници.
Освен товя по регламент не всички задачи са от общообразователната подготовка.
Виж целия пост
# 663


Б подточка не виждам как ще се реши със знания за 6 клас. Ако някой се сети да публикува решение.
Виж целия пост
# 664


Б подточка не виждам как ще се реши със знания за 6 клас. Ако някой се сети да публикува решение.

Виж целия пост
# 665


Б подточка не виждам как ще се реши със знания за 6 клас. Ако някой се сети да публикува решение.



Благодаря за ясното решение!
Виж целия пост
# 666
2 задачки от днешното "И.Салабашев" за 5 клас:



Виж целия пост
# 667
288 = 32*9 = 4*8*9
4+8+9=21
Виж целия пост
# 668

Отговорът на хлапето е 22 (9841). Обаче този на организаторите е 20.
Аз не успявам да измисля число по-голямо от това на детето.
Виж целия пост
# 669

Отговорът на хлапето е 22 (9841). Обаче този на организаторите е 20.
Аз не успявам да измисля число по-голямо от това на детето.

Аз намирам числото 86321. Сборът от цифрите му е 8+6+3+2+1=14+5+1=20
Виж целия пост
# 670
Браво, пингвинче!
Висш пилотаж.

Кажете и за другата какво мислите, че няма да спя тази вечер, а гледайки възможните отговори, явно изобщо не съм на прав път...
Виж целия пост
# 671
Пингвинче, права си.
Виж целия пост
# 672
Браво, пингвинче!
Висш пилотаж.

Кажете и за другата какво мислите, че няма да спя тази вечер, а гледайки възможните отговори, явно изобщо не съм на прав път...

На втора задача получавам А - x > z. Права ли съм? Ако е такъв отговора ще публикувам решение.
Виж целия пост
# 673
2 задачки от днешното "И.Салабашев" за 5 клас:





Задача 8. Б) y < z, (x = 5, y = 10, z = 20)

x = 5 – има 5 начина, по които от 5 цвята да изключим един.

y = 10 – двата цвята могат да се изберат по 5.4/1.2 различни начина. Нямаме опции за избор на брой панделки от всеки от тези цветове – те са задължително по две от цвят.

z = 20 – двата цвята могат да се изберат по 10 различни начина и за всеки избор на двойката цветове имаме по две опции в зависимост от това, от кой цвят има една панделка (и съответно, три от другия).
Виж целия пост
# 674
Браво, пингвинче!
Висш пилотаж.

Кажете и за другата какво мислите, че няма да спя тази вечер, а гледайки възможните отговори, явно изобщо не съм на прав път...

На втора задача получавам А - x > z. Права ли съм? Ако е такъв отговора ще публикувам решение.

Не, и аз така ги смятам, но отговорът е у = z.
Ау, това за х въобще не го съобразих. А е съвсем логично.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия