Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Онлайн консултации с логопед

  • 14 563
  • 98
# 45
Здравейте,

Дъщеря ми, на 12г, има проблем с изговарянето на звука Р като понякога и аз не разбирам коя дума казва.

Бях питала за специалист още когато беше в детската градина, но педагозите ме успокоиха - било рано и щяла да го израсте.

Много интелигентно дете е.
Мисля, че няма проблем с фината моторика - рисува и твори в миниатюрни размери.
Не допуска грешки при писане.

Преди 2 години по мое настояване беше тръгнала на логопед, но ходи само 4-5 пъти. Сама се отказа.
Тогава жената още на предварителната среща провери и каза, че няма физиологичен проблем.
Има няколко листчета с комбинации от букви, но не иска да се упражнява.
На нея не ѝ пречи...


И всъщност да се допълня 😊
Другата ми дъщеря, почти на 3, също не говори разбираемо, макар че почти непрекъснато мели нещо.
Когато ѝ кажа нова дума, я повтаря както трябва, но след това започва да изяжда първата буква.
Изреченията ѝ са от рода:
Това е мама алефон (това е на мама телефонът). Той е много хубава. Аз могам.
Също не може да изговаря някои звуци, вкл. Р, макар че също мисля, че е добре с фината моторика. От невръстна възраст държи молив правилно и доста добре оцветява.
Прави ми впечатление, че бърза - когато следим с пръстче някаква линия, следи два завоя и след това дава направо.
Десничарка е.

Интересно е, че кака ѝ също пише с дясната ръка, но всичко друго прави с лява ръка/крак - това се повтаря в семейството през поколение.

Благодаря предварително за всякакви съвети и насоки 😊
Виж целия пост
# 46
Здравейте,

Дъщеря ми, на 12г, има проблем с изговарянето на звука Р като понякога и аз не разбирам коя дума казва.

Бях питала за специалист още когато беше в детската градина, но педагозите ме успокоиха - било рано и щяла да го израсте.

Много интелигентно дете е.
Мисля, че няма проблем с фината моторика - рисува и твори в миниатюрни размери.
Не допуска грешки при писане.

Преди 2 години по мое настояване беше тръгнала на логопед, но ходи само 4-5 пъти. Сама се отказа.
Тогава жената още на предварителната среща провери и каза, че няма физиологичен проблем.
Има няколко листчета с комбинации от букви, но не иска да се упражнява.
На нея не ѝ пречи...


И всъщност да се допълня 😊
Другата ми дъщеря, почти на 3, също не говори разбираемо, макар че почти непрекъснато мели нещо.
Когато ѝ кажа нова дума, я повтаря както трябва, но след това започва да изяжда първата буква.
Изреченията ѝ са от рода:
Това е мама алефон (това е на мама телефонът). Той е много хубава. Аз могам.
Също не може да изговаря някои звуци, вкл. Р, макар че също мисля, че е добре с фината моторика. От невръстна възраст държи молив правилно и доста добре оцветява.
Прави ми впечатление, че бърза - когато следим с пръстче някаква линия, следи два завоя и след това дава направо.
Десничарка е.

Интересно е, че кака ѝ също пише с дясната ръка, но всичко друго прави с лява ръка/крак - това се повтаря в семейството през поколение.

Благодаря предварително за всякакви съвети и насоки 😊
Здравейте.
Относно голямата дъщеря - на тази възраст говорният апарат вече е съзрял, неправилното произношение се е автоматизирало и ако детето само не се самокоригира и смята, че няма проблем , няма как да помогнем.
Относно малката дъщеря- нещата, които сте описали са признаци на езиков дефицит, при който е налице и артикулационен проблем. Езиковите дефицити се нуждаят от намеса на логопед, от много време и работа, така че бих препоръчала да посетите логопед при първа възможност. Сега е моментът, в който може да се започне работа и да бъде ефективна терапията.
Виж целия пост
# 47
Здравейте! Бих искала да попитам, чисто статистически, а и от Вашата практика, какъв процент деца на 3г. говорят по всички правила и изисквания за тази възраст и също така - какъв процент от късно проговорилите остават с някакъв проблем завинаги.
Благодаря!
Виж целия пост
# 48
Здравейте!

Ще се опитам да бъда максимално изчерпателна с информацията, дано не пропусна нещо.

Дъщеря ми е почти на 8 г. Сега ще бъде във втори клас.

Работи с логопед от 3-годишна в детската градина по повод произношение на някои звуци. Към момента остава да се изчисти произношение на звук "Р" като понякога успява да го изговори правилно, обикновено в средата на думите, но в повечето случаи звучи като нещо между р и л.
Това, което ме притеснява е друго. Когато започва да говори за нещо се спира. Казва например първата дума от изречението или първите 2- 3думи и се спира за секунди, после започва изречението отначало, повтаряйки вече казаните думи. Като цяло говори по-бавно (флегматично), личи си, че доста се замисля как да построи изречението, какви думи да използва. Не винаги говори по този начин със запъване. Понякога не повтаря думите. Изговаря си изреченията без да се бави, съвсем нормално. Но доста често го има описания проблем.
Логопедите, с които работеше в ДГ казаха, че този проблем ще се изчисти сам с времето.
В първи клас в училище работеше с друг логопед, който в края на учебната година каза, че вече няма нужда да се работи по звук "р", защото сама ще го регулира постепенно. Наличието на другият проблем изобщо не го брои за проблем. Прекрати работа с детето и каза, че няма нужда повече от занимания с логопед.

С правописът е доста добра за първи клас. Чете непознат текст гладко без запъване.
Още нямаше 5-годишна възраст когато се научи да чете и пише почти сама. Никой не й е обяснявал как да чете или пише. Само отговаряхме на въпросите й когато посочи някоя буква и попита коя е тази буква. Сама се научи да свързва буквите в думи и изречения. На 5 год. сама си четеше енциклопедии; приказки не обича и до ден днешен, струват й се далеч от реалността.
Така че изключвам наличието на проблем с интелектуалното развитие.
Фината моторика не е перфектна, в смисъл, че също като мен не е особено сръчна, но все пак рисува, изрязва, оцветява, лепи, прави неща от хартия, реди лего и мозайки, пъзели (много е добра в пъзелите) и т.н.

Много е стеснителна и емоционална, свръх чувствителна бих казала.

Имам ли основания за притеснение относно това запъване при говорене?
Виж целия пост
# 49
Здравейте! Синът ми е на 1г.6м. и все още не произнася смислени думи. Говори много, но на бебешки. Според мен разбира какво му се говори, знае си името, но не бих казала, че познава животните кое какво е. Казва мама, но не насочено към мен, а когато иска нещо да му дадеш - сочи го с пръст и казва "мама". Може би единственото смислено е тата/и, което си е обръщение към баща му. Не ходи на гърне, използва го за игра. Не се храни самостоятелно, но се опитва, когато не успее да си набоде с виличката храната - подава ми прибора аз да боцна и към устата сам го поднася. Трябва ли да посетим специалист? Какъв специалист трябва да посетим? Има ли причина за притеснение? Благодаря!
Виж целия пост
# 50
Здравейте! Бих искала да попитам, чисто статистически, а и от Вашата практика, какъв процент деца на 3г. говорят по всички правила и изисквания за тази възраст и също така - какъв процент от късно проговорилите остават с някакъв проблем завинаги.
Благодаря!
Здравейте. Такава статистика няма. Факт е, че все повече се увеличава броят на децата с нарушения в развитието.
Виж целия пост
# 51
Здравейте!

Ще се опитам да бъда максимално изчерпателна с информацията, дано не пропусна нещо.

Дъщеря ми е почти на 8 г. Сега ще бъде във втори клас.

Работи с логопед от 3-годишна в детската градина по повод произношение на някои звуци. Към момента остава да се изчисти произношение на звук "Р" като понякога успява да го изговори правилно, обикновено в средата на думите, но в повечето случаи звучи като нещо между р и л.
Това, което ме притеснява е друго. Когато започва да говори за нещо се спира. Казва например първата дума от изречението или първите 2- 3думи и се спира за секунди, после започва изречението отначало, повтаряйки вече казаните думи. Като цяло говори по-бавно (флегматично), личи си, че доста се замисля как да построи изречението, какви думи да използва. Не винаги говори по този начин със запъване. Понякога не повтаря думите. Изговаря си изреченията без да се бави, съвсем нормално. Но доста често го има описания проблем.
Логопедите, с които работеше в ДГ казаха, че този проблем ще се изчисти сам с времето.
В първи клас в училище работеше с друг логопед, който в края на учебната година каза, че вече няма нужда да се работи по звук "р", защото сама ще го регулира постепенно. Наличието на другият проблем изобщо не го брои за проблем. Прекрати работа с детето и каза, че няма нужда повече от занимания с логопед.

С правописът е доста добра за първи клас. Чете непознат текст гладко без запъване.
Още нямаше 5-годишна възраст когато се научи да чете и пише почти сама. Никой не й е обяснявал как да чете или пише. Само отговаряхме на въпросите й когато посочи някоя буква и попита коя е тази буква. Сама се научи да свързва буквите в думи и изречения. На 5 год. сама си четеше енциклопедии; приказки не обича и до ден днешен, струват й се далеч от реалността.
Така че изключвам наличието на проблем с интелектуалното развитие.
Фината моторика не е перфектна, в смисъл, че също като мен не е особено сръчна, но все пак рисува, изрязва, оцветява, лепи, прави неща от хартия, реди лего и мозайки, пъзели (много е добра в пъзелите) и т.н.

Много е стеснителна и емоционална, свръх чувствителна бих казала.

Имам ли основания за притеснение относно това запъване при говорене?
Здравейте.
От това, което разбирам, детето няма физиологично запъване (подобно на заекването), а просто прави паузи. Предполагам се случва когато я накарате да повтори нещо. Ако не обърнете внимание, най-вероятно ще се изкаже доста по - гладко. Това е чисто психологически проблем , случва се при много емоционални деца. По мое мнение също няма нужда от логопед, а психолог.
Виж целия пост
# 52
Здравейте! Синът ми е на 1г.6м. и все още не произнася смислени думи. Говори много, но на бебешки. Според мен разбира какво му се говори, знае си името, но не бих казала, че познава животните кое какво е. Казва мама, но не насочено към мен, а когато иска нещо да му дадеш - сочи го с пръст и казва "мама". Може би единственото смислено е тата/и, което си е обръщение към баща му. Не ходи на гърне, използва го за игра. Не се храни самостоятелно, но се опитва, когато не успее да си набоде с виличката храната - подава ми прибора аз да боцна и към устата сам го поднася. Трябва ли да посетим специалист? Какъв специалист трябва да посетим? Има ли причина за притеснение? Благодаря!
Здравейте.
На тази възраст вече би трябвало в речта да присъстват думи и дори фрази. При момчетата се дава малък толеранс в забавянето, но определено две думи, които дори не са насочени към някого/нещо, е наличие на проблем в езиков план. Посетете логопед, който да направи обследване и ако прецени, той ще ви насочи и към друг специалист, тъй като описвате и други проблеми, които не би трябвало да ги има на тази възраст.
Виж целия пост
# 53
Скрит текст:
Здравейте!

Ще се опитам да бъда максимално изчерпателна с информацията, дано не пропусна нещо.

Дъщеря ми е почти на 8 г. Сега ще бъде във втори клас.

Работи с логопед от 3-годишна в детската градина по повод произношение на някои звуци. Към момента остава да се изчисти произношение на звук "Р" като понякога успява да го изговори правилно, обикновено в средата на думите, но в повечето случаи звучи като нещо между р и л.
Това, което ме притеснява е друго. Когато започва да говори за нещо се спира. Казва например първата дума от изречението или първите 2- 3думи и се спира за секунди, после започва изречението отначало, повтаряйки вече казаните думи. Като цяло говори по-бавно (флегматично), личи си, че доста се замисля как да построи изречението, какви думи да използва. Не винаги говори по този начин със запъване. Понякога не повтаря думите. Изговаря си изреченията без да се бави, съвсем нормално. Но доста често го има описания проблем.
Логопедите, с които работеше в ДГ казаха, че този проблем ще се изчисти сам с времето.
В първи клас в училище работеше с друг логопед, който в края на учебната година каза, че вече няма нужда да се работи по звук "р", защото сама ще го регулира постепенно. Наличието на другият проблем изобщо не го брои за проблем. Прекрати работа с детето и каза, че няма нужда повече от занимания с логопед.

С правописът е доста добра за първи клас. Чете непознат текст гладко без запъване.
Още нямаше 5-годишна възраст когато се научи да чете и пише почти сама. Никой не й е обяснявал как да чете или пише. Само отговаряхме на въпросите й когато посочи някоя буква и попита коя е тази буква. Сама се научи да свързва буквите в думи и изречения. На 5 год. сама си четеше енциклопедии; приказки не обича и до ден днешен, струват й се далеч от реалността.
Така че изключвам наличието на проблем с интелектуалното развитие.
Фината моторика не е перфектна, в смисъл, че също като мен не е особено сръчна, но все пак рисува, изрязва, оцветява, лепи, прави неща от хартия, реди лего и мозайки, пъзели (много е добра в пъзелите) и т.н.

Много е стеснителна и емоционална, свръх чувствителна бих казала.

Имам ли основания за притеснение относно това запъване при говорене?
Здравейте.
От това, което разбирам, детето няма физиологично запъване (подобно на заекването), а просто прави паузи. Предполагам се случва когато я накарате да повтори нещо. Ако не обърнете внимание, най-вероятно ще се изкаже доста по - гладко. Това е чисто психологически проблем , случва се при много емоционални деца. По мое мнение също няма нужда от логопед, а психолог.

Благодаря за отговора! Само ще уточня нещо.
Не се случва когато я карам да повтаря. И също така не насочвам вниманието й към това запъване именно, защото не искам да я притеснявам. Вкъщи го забелязваме , но с нея не се коментира. Един-два пъти през годините съм й казвала, че  е добре да не повтаря това, което вече е казала преди да направи паузата, но в никакъв случай не фиксирам вниманието й върху това.
Ще потърсим консултация с психолог, ако не започне да отшумява.
Виж целия пост
# 54
Здравейте,дете на 4г и 5м казва на кораб кобар,и на погледни( полегни) тоест разменя  буквите или е нормално за тази възраст
Виж целия пост
# 55
Скрит текст:
Здравейте!

Ще се опитам да бъда максимално изчерпателна с информацията, дано не пропусна нещо.

Дъщеря ми е почти на 8 г. Сега ще бъде във втори клас.

Работи с логопед от 3-годишна в детската градина по повод произношение на някои звуци. Към момента остава да се изчисти произношение на звук "Р" като понякога успява да го изговори правилно, обикновено в средата на думите, но в повечето случаи звучи като нещо между р и л.
Това, което ме притеснява е друго. Когато започва да говори за нещо се спира. Казва например първата дума от изречението или първите 2- 3думи и се спира за секунди, после започва изречението отначало, повтаряйки вече казаните думи. Като цяло говори по-бавно (флегматично), личи си, че доста се замисля как да построи изречението, какви думи да използва. Не винаги говори по този начин със запъване. Понякога не повтаря думите. Изговаря си изреченията без да се бави, съвсем нормално. Но доста често го има описания проблем.
Логопедите, с които работеше в ДГ казаха, че този проблем ще се изчисти сам с времето.
В първи клас в училище работеше с друг логопед, който в края на учебната година каза, че вече няма нужда да се работи по звук "р", защото сама ще го регулира постепенно. Наличието на другият проблем изобщо не го брои за проблем. Прекрати работа с детето и каза, че няма нужда повече от занимания с логопед.

С правописът е доста добра за първи клас. Чете непознат текст гладко без запъване.
Още нямаше 5-годишна възраст когато се научи да чете и пише почти сама. Никой не й е обяснявал как да чете или пише. Само отговаряхме на въпросите й когато посочи някоя буква и попита коя е тази буква. Сама се научи да свързва буквите в думи и изречения. На 5 год. сама си четеше енциклопедии; приказки не обича и до ден днешен, струват й се далеч от реалността.
Така че изключвам наличието на проблем с интелектуалното развитие.
Фината моторика не е перфектна, в смисъл, че също като мен не е особено сръчна, но все пак рисува, изрязва, оцветява, лепи, прави неща от хартия, реди лего и мозайки, пъзели (много е добра в пъзелите) и т.н.

Много е стеснителна и емоционална, свръх чувствителна бих казала.

Имам ли основания за притеснение относно това запъване при говорене?
Здравейте.
От това, което разбирам, детето няма физиологично запъване (подобно на заекването), а просто прави паузи. Предполагам се случва когато я накарате да повтори нещо. Ако не обърнете внимание, най-вероятно ще се изкаже доста по - гладко. Това е чисто психологически проблем , случва се при много емоционални деца. По мое мнение също няма нужда от логопед, а психолог.

Благодаря за отговора! Само ще уточня нещо.
Не се случва когато я карам да повтаря. И също така не насочвам вниманието й към това запъване именно, защото не искам да я притеснявам. Вкъщи го забелязваме , но с нея не се коментира. Един-два пъти през годините съм й казвала, че  е добре да не повтаря това, което вече е казала преди да направи паузата, но в никакъв случай не фиксирам вниманието й върху това.
Ще потърсим консултация с психолог, ако не започне да отшумява.

Това е правилното родителско поведение, но вече проблемът се е автоматизирал и от ваша страна няма как да съдействате повече от това. Бих препоръчала да не отлагате дълго посещенията при психолог, за да не се задълбочи.
Виж целия пост
# 56
Здравейте,дете на 4г и 5м казва на кораб кобар,и на погледни( полегни) тоест разменя  буквите или е нормално за тази възраст

Здравейте. Това обикновено е характерно за деца с езиков дефицит или проговорили по-късно. Може да бъде и просто трудност в произнасянето им. Може да направите една консултация за всеки случай , защото понякога има и други проблеми, които убягват на родителя.
Виж целия пост
# 57
Здравейте,дете на 4г и 5м казва на кораб кобар,и на погледни( полегни) тоест разменя  буквите или е нормално за тази възраст

Здравейте. Това обикновено е характерно за деца с езиков дефицит или проговорили по-късно. Може да бъде и просто трудност в произнасянето им. Може да направите една консултация за всеки случай , защото понякога има и други проблеми, които убягват на родителя.
Водих я май месец,ако имаше нещо би трябвало да каже тя каза не е нужна терапия,прости тези дни ми направи впечатление за тези две думички да я водя ли пак да я карам да повтаря с мен за ги научи как да подходя
Виж целия пост
# 58
Здравейте,дете на 4г и 5м казва на кораб кобар,и на погледни( полегни) тоест разменя  буквите или е нормално за тази възраст

Здравейте. Това обикновено е характерно за деца с езиков дефицит или проговорили по-късно. Може да бъде и просто трудност в произнасянето им. Може да направите една консултация за всеки случай , защото понякога има и други проблеми, които убягват на родителя.
Водих я май месец,ако имаше нещо би трябвало да каже тя каза не е нужна терапия,прости тези дни ми направи впечатление за тези две думички да я водя ли пак да я карам да повтаря с мен за ги научи как да подходя

Щом не са установили проблем, няма нужда да ходите отново. Ако се касае за трудности в произнасянето само на двете думи, то вие я коригирайте вкъщи. Да ги повтаря на срички (ко - раб) бавно след вас, това е всичко Simple Smile
Виж целия пост
# 59
Здравейте, какво упражнения бихте препоръчало за дете на 4 години което не казва още “Р”.
В началото на думите казва или ‘яъъъ’ нещо подобно, но не и ‘л’ опитва се да го каже, но ‘идва от гърлото’ като ‘йъ’.
Риба - иба
Ради - Яди…
Трябва - Тябва?
От предните коментари разбрах, че има време да го изговори правилно, но ако може да помогне в къщи с нещо?!?
И кога трябва да се обърнем към логопед?
Благодаря, Ви предварително!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия