На 7 години не може да говори

  • 8 235
  • 91
Не може. Опитва се, старае се, има желание, измъчва се и се притеснява от това, че не може. На 7 години е, момче. Половин година го водех на психолог, беше палав. Психоложката каза, че не е необходимо, че само сме го разлигавили малко. Една година го водех на логопед, на държавен. Имаше напредък огромен, но логопедката каза, че вече не е необходимо да ходи, че оттук нататък сами ще станат нещата, че вече говори задоволително. Като приключиха с учебната програма в детската градина, повечето деца от групата ги отписаха, направиха сборни групи и той се прибираше унил, отиваше тъжен, защото приятелите му ги няма. Иначе обожаваше градината преди да отпишат приятелчетата му. Отписахме го и ние - той така пожела и така го почувствахме. С мъжа ми си го гледаме двамата, няма кой друг. Добре му е с мама и тати, но му липсват приятели, а по площадките всеки ден са различни децата сякаш, не са едни и същи, че да създаде приятелства. И рязко дръпна назад с говоренето. Много е умен - събира, изважда на ум, прави схеми кое кога как да се направи, за да еди какво си, Логическите игри за големи са му слабост и се справя с тях докато аз още мисля за първата стъпка. Наблюдателен е много. Чува много добре. НО  не може да чете, отказва да научи буквите, само някои знае. Според мен това се дължи на факта, че не може да говори. Казва примерно "кхрсутов" вместо "конструктор", "пащака" вместо "площадка". По неговия си начин много говори. Постоянно сме в контакт, постоянно говорим, поправяме го, той опитва да каже правилно думата и виждам отчаяние в очите му. Нямаме финансова възможност за частен логопед, нито за лятна занималня.
Въпросът ми е какво ще стане като почне първи клас на есен? Как се процедира с такива деца? Как да го науча да говори и да му вдъхна желание за четене? Карам го да си търси сам детски и да пише сам на клавиатурата каквото търси (примерно Храбрият оловен войник) и го напътствам. Ама то не може само детски и игри. А само така го залъгвам да се хване с буквите.
Тревожа се много!
Виж целия пост
# 1
В училището би трябвало да има логопед. Проверете още преди започването на уч. година как и кога става записването.
Причината за този проблем с говора ясна ли е?

П.П. Преди първи клас не е нужно да чете.
Виж целия пост
# 2
Не зная каква е причината, поради която не може да говори. Само допускам, че е гледането на детски от мъничък още, за да мога да свърша някоя работа из къщи, да си изпия кафето сутрин. Също и, че извън градината няма приятели. Играе с децата по площадките, лесно завързва контакт и е жизнерадостен. Но нямаме семейни приятели с деца и съответно той няма приятели, а мисля че това е важно за развитие на речта. Но как да му намеря приятел добър дето да се уговаряме да се виждат всеки ден? Опитвала съм да се уговарям с майки, но всеки си има негови ангажименти, режим. Както и ние - днес сме сутринта на тая площадка, утре сме следобед на друга, и така.
Ще проверя за логопед още утре. Дори мисля дали не е добра идея да  говоря с директорката на училището. Или е излишно на тоя етап? Какво да правя?
Виж целия пост
# 3
Правени ли са други изследвания на детето? Изключена ли е физиологична причина зс неговоренето-проблем с гласните струни, ларинкса. На ваше място с таткото бих посетила и невролог, за да се изключват причините една по една.
А относно логопеда-всеки ден без е загубен ден. Ако намерите отново държавен би било чудесно. Може би педиатърът да издаде направление, за да се работи по здравната каса.
Виж целия пост
# 4
Правени ли са други изследвания на детето? Изключена ли е физиологична причина зс неговоренето-проблем с гласните струни, ларинкса. На ваше място с таткото бих посетила и невролог, за да се изключват причините една по една.
Личната лекарка ни прати на психолог и логопед. И двете (психоложка и логопедка) казаха, че това с невролога, скенера било глупости и нашия нямал нужда от подобни изследвания. И така останаха нещата, не сме го водили да го преглеждат. Личната само знаеШЕ, че трудно говори и неразбираемо. Какво трябва да направя, личната ли трябва да ми даде направление за невролог? Ами ако откаже?
Виж целия пост
# 5
Става въпрос за здравето на детето, как така "ами откаже"?
Ако вариант частен прием отпада ще настоявате докато не даде направление. Точка.
Все пак са лекари, а не продават зарзават на пазара. След като се обясни проблема най-вероятно сама ще предложи. Психолог и логопед са минати като опция.
Виж целия пост
# 6
Както казах, имах желание да му направят скенер, защото съм чувала, че още преди психолога и логопеда трябвало да се мине изследването. Но ме разубедиха, той почна да говори и необходимостта отпадна. Но явно от по-малкото контакти през последния месец рязко даде назад. Личната ни е първа смяна в понеделник, ще го закарам и ще настоявам.
А с директорката на училището дали е редно да говоря?
Виж целия пост
# 7
Чакали сте твърде дълго.
Веднага звъннете в Свети Никола за екипно обследване. Освен това, както са Ви посъветвали. - спешно час за невролог и изследвания. 
Детето подлежи на отлагане за първи клас. Вървете в РУО и вижте какво може да направите. С епикриза ще подадете и за ресурсен, логопед и психолог като тръгне на училище.  За да Ви е безплатно и в рамките на учебния ден, за да нямате ангажимент да го развеждате тук и там.
Вървете в социалните и искайте направление за психолог и логопед.
Работете Вие у дома с детето, събирайте го с деца, което са свикнали с него и му разбират.
Виж целия пост
# 8
След няколко часа ще го закарам при личната. Ще пиша после. Съвсем се отчаях. Той допреди няма и месец си говореше. Тая промяна с детската градина му повлия. Хубаво му е в къщи, но почти няма контакти с други деца и някак почна да смотолевя набързо първо думите, а после да не може да ги казва. За няма и месец дръпна много назад с говоренето. Иначе не е буен, ангелче е, добричък. Само не ще да учи. А преди поведението му беше голям  проблем. Вече не, изобщо не.
Виж целия пост
# 9
В училище говори с класната и директор и си поискай всичко - логопед, психолог, ресурсен учител - каквото дадат, все е добре.
Извеждай го повече. Дано си намерите някоя компания в квартала.
Виж целия пост
# 10
Детето прието ли е вече в някое училище? Ако е, директорката и класният ръководител, ще знаят какво трябва да правите. Мисля, че детето се чувства различно и губи самочувствие, от там трудно се сприятелява с нови деца. Не спирайте да излизате по площадки. Не може ли да изкара още една година в градината?
Виж целия пост
# 11
Проверяван ли е слуха на детето? Аудиограма дали чува във всички честоти (не помня как точно се наричаше това изследване)? Детето може да чува, но някои честоти да му се губят и поради това да не чува определени звуци, което се отразява и върху говора.
Виж целия пост
# 12
Съжалявам да го кажа , но сте чакали прекалено дълго . Половин година психолог и една логопед не са достатъчни .
Първо се прави изследване на слуха , следва консултация с психиатър , психолог и логопед , които , ако са кадърни веднага насочват към невролог .
Предполагам оценката в детската градина е , че няма проблем да тръгне в 1 клас иначе те щяха да предложат отлагане , което става след комисия .
Горовете с директора на училището и бъдещия класен ръководител какви са вариантите за ресурсен учител , логопед .
Съветвам и да изследвате Витамин Б 12 и Витамин Д , понякога дефиците им водят до такова поведение .
Ако сте от Пловдив мога да дам препоръки .
Виж целия пост
# 13
От детската градина са писали, че се развива добре и е готов за първи клас. Знам, че това може нищо да не значи.
Не го закарах при личната днес. Говорих с близка (сестра ми), която познава доктор от "Свети Никола" и ще говори да обясни ситуацията и да пита какви документи са необходими, какво направление и да запише час за преглед и... каквото кажат от там нататък. До няколко дни ще имам яснота кога ще ходим и чак тогава ще ида при личната и ще и́ кажа, че от София ни искат еди какво си направление. Понеже не съм сигурна дали няма да ме отсвири като предния път с "не е нужно".

И благодаря много, че ми обърнахте внимание! Като има нещо ново, ще пиша тук. Усещам подкрепа. От "всичко е наред, не си внушавай проблеми, има време, ще проговори, те момченцата по-бавно се развиват" до тук я докарахме.
Допълвам: приет е в училище, но още една година в градината... надявам се да не се наложи, защото септември ще е на 7г и половина.
Виж целия пост
# 14
Не мисля, че ще е много голяма драма да тръгне по-късно на училище, ако тогава ще е по-подготвен и ще му е по-лесно. Важното е за него какво е най-добре. Дано лекарят ви даде добри съвети.
Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия