Отдаване и наемане на имоти - какво се случва реално? - ТЕМА 24

  • 30 391
  • 750
# 555
Аз завършвам такъв в момента, категорично ще го давам за живеене.
Виж целия пост
# 556
Добър ден на всички участници в дискусиите.


Бихме били благодарни ако получим отговор на следното питане:
- Собственик на апт. ни е дал пълномощно, ние да се грижим за апт. да намираме наематели и да получаваме наема за имота.
Питането е - Кой трябва да го декларира като доход пред НАП?
Ние или собственика.

В никакъв случай не може да се отговори на въпроса Ви без да се види какъв точно е текстът на пълномощното. Всичко друго са празни приказки. За деклариране на доходи пред НАП за трето лице се изисква изрично пълномощно. Ако имате такова, може и вие да ги декларирате.

Здравейте отново и благодаря на всички за отговорите.
Понеже наближава датата за деклариране на дохода, ще се осмеля отново да попитам:

Правилно ли ще е ние да декларираме дохода от имота пред НАП.
Прилагам и копие от пълномощното, за това какви права са ни дадени.
Благодаря предварително за отговорите
Виж целия пост
# 557
Според мен декларацията пред НАП е от името на собствениците (далите пълномощното), а има поле за данните на пълномощник, който подава декларацията, там вписвате вашите данни. Защото пълномощното е да отдавате от името и за сметка на собственика/собствениците, т.е. това е техен доход, не ваш.
Нямам представа как може да стане електронно подаване на декларацията, защото, според мен, би трябвало да е от партидата на собственика на имота, а вие едва ли имате достъп с ПИК на НАП до партидата му. Но за всеки случай можете да звъннете на телефона на НАП и да питате.
При подаване на място си носете оригинала на пълномощното и ксерокопие (за всеки случай). На място на гишето, където се подава декларацията, се плаща с банкова карта. Иначе - превод през банка, трябва да се види IBAN-а на съответното данъчно подразделение и кода на плащането (за доходи от наем).
Виж целия пост
# 558
И аз съм на мнението на Мандаринка.
Но за всеки случай защо не попитате НАП - нали имат контактна форма на сайта.
Виж целия пост
# 559
Аз още тогава писах, че правните последици отиват в сферата на собствениците...от тяхно име и за тяхна сметка. Така че - вие сте обикновен пълномощник, навсякъде по договори, декларации пред НАП и т.н. трябва да се впише името на собственика, а вие само като пълномощник, който фактически и физически извършва подаването на документите.
Парите ще им ги давате на тях, нали...миналият път не отговорихте?
Виж целия пост
# 560
Има ли някой,който дава под наем едностаен апартамент?
Купухме такъв,сега го завършваме-теракот,фаянс,кухненски бокс.
Със статут на апартамент е.
Чудя се като кабинет или офис ли да го дам под наем или за живеене.
Кой е по-изгодния вариант според вас?
зависи как е мебелиран.
Но можеш да го даваш  и за двете, в обявата пиши, че е идеален за офис, също за живеене.
На мен са ми идвали най-много двойки и млади хора, или сам човек за живеене. Фирмите, като,че ли търсят поне двустайни.
Виж целия пост
# 561
Много зависи как се води обектът според РП-то или удостоверението за въвеждане - дали е за обществено обслужване, или си е с жилищно предназначение.
Ако е за жилищно, за да се ползва като офис или кабинет, трябва да му се сменя предназначението, а тови си е разход и бумащина.
Незаконно е жилище да се ползва с обществено обслужващо предназначение, ползвателя подлежи на глоба. Принципно де, ако се задействат органите, при жалба от недоволен съсед обикновено..
Виж целия пост
# 562
dikobraz - Без да съм завършила право, то ясно си пише - от тяхно име и за тяхна сметка. Два пъти е написано даже. Как може изобщо да се чудите при това положение? Доходът юридически се явява техен. Трябва да го декларират те (собствениците). Може да го направите и вие от тяхно име, но за целта в пълномощното ви изрично трябва да пише, че са ви дали право да ги представлявате пред НАП. Ако това изречение липсва, трябва да ви дадат ново пълномощно. В противен случай ще трябва да си декларират дохода сами. А фактически дали имате устна уговорка парите вие да си ги харчите, няма никакво значение.

-veni- за офиси по принцип са подходящи апартаменти на първи етаж, на централни улици с голям човекопоток. А и освен ако не става дума за някакво файско помещение от търговски тип с високи тавани и френски прозорци, с топ локация, едва ли като офис ще му вземеш повече пари. Освен това настилките и входната врата ще се амортизират повече, ако постоянно се влиза и ходи от много хора с обувки, съседите може да направят проблем, партидите за комунални услуги трябва да се прехвърлят при всяка смяна на наемател... за мен това са излишни разправии за никакви допълнителни дивиденти. За предимства не се сещам.
Виж целия пост
# 563
Аз още тогава писах, че правните последици отиват в сферата на собствениците...от тяхно име и за тяхна сметка. Така че - вие сте обикновен пълномощник, навсякъде по договори, декларации пред НАП и т.н. трябва да се впише името на собственика, а вие само като пълномощник, който фактически и физически извършва подаването на документите.
Парите ще им ги давате на тях, нали...миналият път не отговорихте?

Благодаря на всички отговорили.

Цитат
Парите ще им ги давате на тях, нали.

Не, идеята е парите да са нас.
Задължително след деклариране в НАП
Виж целия пост
# 564
Е, то е написано в пълномощното, че е от тяхно име и за тяхна сметка... Което за мен означава, че получателят на дохода са собствениците. Сега че вие си имате уговорка с тях парите да се превеждат по ваша сметка и какво после ще правите с тези пари - ще им ги дадете или ще ги харчите сами, няма нищо общо с това кой е задължен пред НАП.
Пак казвам - звъннете на телефона в НАП най-добре, те са експертите в случая.
Виж целия пост
# 565
Е, то е написано в пълномощното, че е от тяхно име и за тяхна сметка... Което за мен означава, че получателят на дохода са собствениците. Сега че вие си имате уговорка с тях парите да се превеждат по ваша сметка и какво после ще правите с тези пари - ще им ги дадете или ще ги харчите сами, няма нищо общо с това кой е задължен пред НАП.
Пак казвам - звъннете на телефона в НАП най-добре, те са експертите в случая.

Благодаря ви, звъннах, отговора е - те подават декларация.
Искахме да не се занимават, но това са правилата...
Виж целия пост
# 566
Ако имат ПИК на НАП, няма да е трудно да го правят - вие им давате данните, а те попълват и изпращат електронно.
Преводът за данъка можете да го правите вие. И да взимате наема.
Ако нямат ПИК на НАП, вече ще е по-трудно.
Виж целия пост
# 567
Да ви упълномощят да ги представлявате пред НАП и няма да се занимават. Не е сложно.
Виж целия пост
# 568
Може и да е сложно - ако хората са в чужбина. Часове за консулски услуги се дават за 3 -4 месеца напред, чакането е голямо.
Ако е при местен нотариус посе трябва и апостил, там също се чака поне 20 дни.
Виж целия пост
# 569
Е, по-малко сложно е, от колкото да се прибират собствениците всяка година в определ срок, в който се подават декларациите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия