Какво ви е мнението за образованието?

  • 10 447
  • 221
# 165
Е как все не ме разбирате какво искам да кажа: сто пъти казах: образованието в БГ трябва да се облекчи откъм материал, особено за деца до 4 клас. Не е нужно човек да е завършил математическа гимназия, за да ме разбере. Моля, всеки който ме е разбрал да даде лайк на този отговор, за да разбера колко хора са ме разбрали Wink и Dincho включих се пак, за да ти кажа че не съм искал да обиждам никого със сравнението с БАН. Но съгласи се, че е обидно да си минал през целият мор на българската образователна система, да си учил почти денонощно, да имаш знания, капацитет, да станеш " учен" и да отидеш да работиш в БАН например и накрая хоп- минимална работна заплата. Ами обидно е, обидно е за труда на тези хора, обидно е за образователната система. И какво като си учил толкова... Значи зная, че сега ще ме залеете с коментари как не всички са така, как се реализирали в чужбина и т.н. Ами хубаво ама с едно 50% от завършващите се случва точно това: много зор, за нищо. А тези дето са се реализирали в чужбина се реализират наравно с хората, от съответната държава в чужбина, които пък не са учили толкова много. Така че съветът ми към хората, които имат нещо общо със съставянето на учебни програми и т.н. моля, оставете на децата малко свободно време, малко време за творчество, те хиперамбициозните родители сами ще им го отнемат като ги запишат по курсове, но поне останалите ще могат малко " да дишат" и да завършат все пак с едно удовлетворение училище и с добри спомени. Ами това е банда, който разбрал, разбрал.
Виж целия пост
# 166
😀 ох, Герой, сбирката на випуска е на яхтата на Пешо-двойкаджията......така е било и така ще бъде. Моля те, престани само да обиждаш.
Виж целия пост
# 167
Точно до четвърти клас по математика нищо кой знае какво не учат, също и по български и по другите предмети. Резултатите са плачевни дори при тази лека програма. Не знам какво да олекотяват още, децата имат проблем с диктовките, с четенето с разбиране, не могат да сметнат математиката като хората! Трагедия!
Виж целия пост
# 168
Е как все не ме разбирате какво искам да кажа: сто пъти казах: образованието в БГ трябва да се облекчи откъм материал, особено за деца до 4 клас. Не е нужно човек да е завършил математическа гимназия, за да ме разбере.
Извинявай, но материалът от 1 до 4 клас е живо тъпкане на място. Така беше, когато аз бях ученичка, така беше и когато детето ми беше. Аз лично до 7 клас не съм си мръднала пръста един урок да прочета вкъщи, с детето ми беше подобно до края на 4 клас. После все пак малко по-сериозно стана. Затова не само теб, а никого не разбирам като се оплаква колко било тежко в началното училище.

 А тези дето са се реализирали в чужбина се реализират наравно с хората, от съответната държава в чужбина, които пък не са учили толкова много. Учат, учат. И там тези, които отиват в университетите, си скъсват задниците. Не учат другите, които отрано са заделени за бачкатори. Тези А-левъли в Англия и то с отличен успех как мислиш се изкарват? Или тези САТ-ове с над 90-95% за добро уни? Понеже има и такива, които те канят с бъклицата да им влезеш, ама аз не ги броя.
Виж целия пост
# 169
За мен пък е важно детето да учи с учебници.
Да знае какво е синус,косинус,тангенс,корен квадратен...
Да има знания по история,география,биология,литература,химия,физика..
Да учи езици..Да чете книги..
Тоест да има богата обща култура.
И най-вече да се научи,че в този живот всеки си има задължения и за да постигнеш нещо,трябва да положиш някакви усилия.
И нямам нищо против домашните.
Виж целия пост
# 170
"Важно е да има учебници."
ОК, обаче наскоро се сблъсках с един, очевидно "модерен" казус,за резултатите от който едва сега си дадох сметка. Одобрява се помагало по история. Подготвено, изпратено на оценители, връщат отзиви за фактологични, стилистични грешки и примери за плагиатство. Сред последните фигурира въпрос след урока "Защо Ренесансът възниква в Италия?", защото същият въпрос фигурира в учебник, издаден преди 20г. Или "плагиатствана хронология" в раздел "Велики географски открития", защото като базови дати са изведени годините, в които Колумб открива Америка, Веспучи прави околосветско пътешествие и т.н.
И чак сега разбрах, защо всеки следващ учебник по предмет става все по-неясен и усукан - просто някой друг вече има авторско право върху "простата" формулировка от нашите ученически години и авторите трябва да перифразират и носят вода от девет кладенеца, за да минат нещата им.

В един момент се получава така, че учебниците стават неизползваеми от децата без допълнително "тълкуване" и самостоятелната работа по тях е невъзможна. И възможните решения стават две - или децата работят по представен от учител подробно "преведен" план-конспект, или родител / частен учител се нагърбва с тази мисия.
Виж целия пост
# 171
Е,това вече е безумно. Значи, ако учителят зададе въпрос от учебника той плагиатства ли?
Ами те Христофор Колумб и Америко Веспучи са стъпили на материка на определена дата. И по колко начина може децата да научат тази дата?
Тогава да не се издават нови учебници, а да се преиздават старите. Евентуално само преработени издания, от които е отпаднала определят информация или е добавена.
Виж целия пост
# 172
Не, ако учителят зададе въпрос, той не плагиатства. Но ако в нов учебник има формулировка, която присъства в по-ранен учебник със запазено авторско право, вече може да се счита за плагиатство, независимо че тя може да се  използва открай време.
Виж целия пост
# 173
Гаргамела, ако всичко това, което пишеш, е вярно, вече мога да си обясня защо учебниците са толкова малоумно и неразбираемо написани. Аз още помня моите учебници по доста предмети. Дълги уроци, хубави обяснения - нито на много висок, академичен език, но и не като за първолаци. И все се чудех защо учебниците в момента са толкова зле. Но това, което пишеш, е наистина безумно. Няма 100 начина, по които да разкажеш за релефа на Северна Америка примерно. Той си е такъв какъвто е, не е бил по-различен преди 30 години.
Виж целия пост
# 174
На останалите им е достатъчно да сметнат обиколка и лице на квадрат и правоъгълник, за да могат да си сложат ограда на двора и плочки на алеята, също и да смятат елементарни аритметични операции, за да боравят с пари.
Ами дори това не им е нужно. Особено пък сега както всеки има телефон в джоба с каквито искаш функции. Но образованието не е само да те научи да запаметяваш някакъв материал, а е за това и да те научи как да намериш информация като ти потрябва. Ей това много липсва в българското образование, което продължава да оценява децата единствено по това колко добра памет имат и колко добре могат да говорят като ги изтъпанят пред черната дъска да си рецитират урока. Доста от неуспехите в този тип образование произтичат от системата за проверка на знанията, не от самия материал дето трябва да се покрива ¯\_(ツ)_/¯

Ами хубаво ама с едно 50% от завършващите се случва точно това: много зор, за нищо.
Мешаш различни неща. Образователната система не осигурява работни места. Освен това не осигурява и стандартен набор знания тъй като спокойно може да избуташ с преписване и после да се чудиш защо не ти върви в живота. И обратното. Пак стигаме до ситото на изхода с което се проверяват знанията и ти се дава старт в живота.

Докато си вътре го няма този проблем дето го описваш, то си е измислено, който не иска "много зор" може да си кара с тройки и пак да избута онова задължителното училище, ако това ти е единственото оплакване. Но ако се огледаш, ще забележиш че масово родители натискат децата си за елитните училища, където се влиза с много зор и се излиза с много зор, и докато си там пак пада зубкане на поразия. И децата завършили там обикновено се реализират доста добре.
Виж целия пост
# 175
Нужно им е, защото трябва да усвоят идеята и алгоритъма. Продават и нарязан хляб, нарязан салам, но ги учим да си служат с ножа. Продават и готова храна, но ги учим да готвят. Колите също са измислени, но ги учим да ходят. Това като метафора. Математиката и боравенето с езика са пряко свързани с паметта, вниманието и интелекта като цяло. Това е базата.
Виж целия пост
# 176
Ей това много липсва в българското образование, което продължава да оценява децата единствено по това колко добра памет имат и колко добре могат да говорят като ги изтъпанят пред черната дъска да си рецитират урока.

Хм, мисля, че всъщност не е така и тестовете изместиха разказването на урока пред дъската. В резултат децата не умеят или се притесняват да говоря, да излагат устно тези, да правят презентации. Нищо лошо нямаше в изпитването на дъската, а дали учителят ще иска да се рецитира наизустения урок, или ще бъде творчески разговор си е въпрос на учител, не на система.
Виж целия пост
# 177
Никак не е лошо децата да използват паметта си,за да трупат знания и да се развиват.....

Виж целия пост
# 178
Това, което виждам е, че повечето деца не могат да се изразяват. Не могат да разкажат кратка история. Не могат да отсеят най-важното в една история или в един урок. Не могат да изразят горе-долу стройно собствените си мисли по някакъв въпрос нито писмено, нито устно. Трудно структурират изложение, дори да е най-краткото от три изречения. Това са все умения, които се изграждат още от малката възраст, когато са в детската градина. Може да са две изречения, но да са смислени и с повече от три думи. Децата често отговарят с една дума и не могат да се обосноват, за тях "защото" създава невероятни трудности. Когато им кажа да измислят изречение с дадена дума, дори децата със сносен успех, бих казала доста добър успех, се ограничават до прости изречения, в които я има три думи, я няма. След подканяне малко да разширят изречението и да не започва с "аз...", пак става голяма мъка.
Виж целия пост
# 179
За да може детето да разказва,трябва да има богат речник.
За да има богат речник,трябва да чете...

На малките деца,които още не могат да четат сами е хубаво например мама да им чете.Ама не всички майки го правят.
Както и да се разговаря с детето,да му се обяснява...
Малките деца задават много въпроси.
Полезно е и детето да общува с хора на всякаква възраст,не само с връстници.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия