Какво ви е мнението за образованието?

  • 10 451
  • 221
# 135
Сега са страшно тежки, това е факт. А гланцираната хартия е ужасна. Единият учи само вечер на лампа, защото през деня е на тренировки. Ами не се чете това нещо. Гланцът дава отблясъци от лампата и е мъка голяма.
Виж целия пост
# 136
Единственото, което мога да кажа е, че не пожелавам българската образователна система на никое дете. Отървах моето от нея, в момента учи в чужбина и мога да ви кажа, че не ползват учебници, всеки учител принтира темата, която е решил да преподава и няма някаква много строга програма, която да следва. Има свобода от гледна точка на учителя какво да преподава. Всичко се слага в папки и когато се понапълни папката, просто се вадят старите материали и така раницата не тежи. Домашни - почти няма. Общо взето детето е свободно цял следобед и за мое учудване е успяло да усвои материала в час, без да има нужда от домашни. Първите години от началното образование ги изкарахме в България и беше пълна лудница. Аз като родител бях пред нервна криза.
Виж целия пост
# 137
Не би ми допаднало обучение без учебници и децата ми да зависят изцяло от милостта на учителя - какво ще реши да преподава, на какво ниво ще го преподава. Не че тук не зависим от учителите. Зависиш, но ако учителят се случи кофти, поне имаш учебник.
Виж целия пост
# 138
И аз не бих разчитала без учебници. Учебниците са измислени за самоподготовка - човек сяда и си прочита каквото пише в урока в учебника, за да може да затвърди и осмисли взетото в клас. Включително, ако се случи да отсъства, да вземе и да си прочете урока и да го научи. Хвърчащи листове за училище не харесвам.
Виж целия пост
# 139
Разбира се, всеки има право на предпочитания. На мен ми харесва без учебници и ми харесва, че децата ходят с желание на училище и начинът на преподаване ги увлича в учебният процес. Една тема по всеки предмет се разглежда почти седмица и не само на теория. Представете си например: по природознание изучават пеперуди. Ами сами си ги отгледаха децата. Не искам да влизам в спорове, просто виждам разликата и желанието за посещаване на училище. А нужда от затвърждаване- няма, защото реално те учат темата цяла седмица, тя се усвоява в часовете, а не у дома с помощта на мама и татко и учене до посреднощ. Честно, чудя се защо е целият този тормоз в българското училище, сякаш децата имат голям избор за реализация в БГ, сякаш всички ги подготвят за. работа в БАН, но за минимална заплата.
Виж целия пост
# 140
За мен отглеждането на пеперуди е загуба на време. Може да е интересно, но какво от това?
Виж целия пост
# 141
Ами, за мен да учиш синус, косинус и тангенс също е загуба на време, може да е много престижно, но какво от това. Би послужило на някой, който твърдо е решил да се занимава с математика в живота си, може би инженер. Така че би трябвало да се изучава само в математически гимназии и паралелки.
Виж целия пост
# 142
Разбира се, всеки има право на предпочитания. На мен ми харесва без учебници и ми харесва, че децата ходят с желание на училище и начинът на преподаване ги увлича в учебният процес. Една тема по всеки предмет се разглежда почти седмица и не само на теория. Представете си например: по природознание изучават пеперуди. Ами сами си ги отгледаха децата. Не искам да влизам в спорове, просто виждам разликата и желанието за посещаване на училище. А нужда от затвърждаване- няма, защото реално те учат темата цяла седмица, тя се усвоява в часовете, а не у дома с помощта на мама и татко и учене до посреднощ. Честно, чудя се защо е целият този тормоз в българското училище, сякаш децата имат голям избор за реализация в БГ, сякаш всички ги подготвят за. работа в БАН, но за минимална заплата.

А за какво ги подготвя децата гледането на пеперуди? Сигурна ли си, че става дума за стандартно училище, а не за някакво специално - валдорфовско и прочее?
Иначе и моето дете (да не ме награкат пак, ама от друго нямам впечатление) ходеше с желание и не пишеше домашни вкъщи (пишеше си ги там). Та до среднощ може да сме гледали телевизия или да сме си тракали на компютрите, но не сме учили. И видиш ли, наученото в България беше предостатъчно за образование и после работа в чужбина. Не в БАН, и не на минимална заплата.

Ами, за мен да учиш синус, косинус и тангенс също е загуба на време, може да е много престижно, но какво от това. Би послужило на някой, който твърдо е решил да се занимава с математика в живота си, може би инженер. Така че би трябвало да се изучава само в математически гимназии и паралелки.

О, това вече ме убеди в какво училище ходят децата ви. Иначе не само за инженер, а за много специалности се иска кандидатстудентите да вземат САТ или други подобни изпити. Даже и за икономика и медицина. Не всички се реализират в изкуството и хуманитарните науки. Пък и нали не трябвало да е на минимална заплата Grinning
Виж целия пост
# 143
Брей, тази математика какво страшилище е! Макар че нещата с разслояването и при западняците са ясни - математиката е за тези, които ще ходят в университет. На останалите им е достатъчно да сметнат обиколка и лице на квадрат и правоъгълник, за да могат да си сложат ограда на двора и плочки на алеята, също и да смятат елементарни аритметични операции, за да боравят с пари.
Виж целия пост
# 144
И ние с нашето дете какво ли не сме отгледали вкъщи...... паяци, охлюви, червеи, домати, чушки, краставици и още, ама от любопитство
Виж целия пост
# 145
Брейй, направо на война се вдигнахте. Мислех, че темата е всеки да изрази мнение.Според авторката на темата пренатоварване в българската образователна система има, според мен също.  Аз изразих своето мнение, но виждам че на всички си ви харесва образователната система. Тогава защо темата не се заключи. На всички им харесва, всичко е цветя и рози. Децата изнемогват от учене, мъкнат тежки чанти с поне по 2 помагала за предмет, освен учебника разбира се. Ами значи няма какво да се обсъжда. Всичко е супер.
P.s. дадох един пример за нещо, което децата са направили по предмет природознание, нещо, което им е дало усмивка на лицето и подобни неща ги " зарибяват" да ходят на училище. За Бога хора, естествено че имат други предмети, по които се учи сериозно в час, но вие се хванахте всички за примера и на какво щяло да ги научи и т.н. Ами ще ги научи разбира се, ще ги научи, че освен зубрене по цял ден има и красота в малките неща. Все пак ако си 6 учебни часа на училище не е ли добре поне в единият да се случи нещо забавно, нещо отморяващо. Те са деца все пак, не автоматизирани роботи. Съвземете се малко.
Виж целия пост
# 146
Да, претоварена е системата откъм материал. Но и голямото разтоварване е също толкова пагубно. Математиката е символ на нещо, което повечето хора не само не разбират, но и не искат да разберат и затова смятат за излишно. Всъщност мен като родител ме устройва - по-малко любители на математиката, значи по-малко конкуренция като цяло.
Виж целия пост
# 147
Защо пък война, споделяме мнение. Аз споделих, че сме отглеждали всякакви неща вкъщи, защото детето искаше, не от училище, а аз му угаждах.
За математиката съм напълно съгласна. Трябва да я учат само надарените.
Виж целия пост
# 148
Колко надарени? Всеки може да я научи за тройка-четворка. Това не е висша математика.
Виж целия пост
# 149
Dincho, разбираш че не е конкретно към теб, но прочети предходните мнения, едва ли не ако детето направи нещо развлекателно в училище това е " престъпление", защото на нищо не го учи и е загуба на време. Ами към  авторките горе да кажа: не, математиката не ми е страшна, аз завърших математическа паралелка и то с пълен отличен и се скъсах да решавам задачи 5 години и не само, защото нали знаете в елитните гимназии, по всички предмети трябва да си " супер". Разбирайте следното: след такава гимназия можех да следвам каквото си искам, защото в биология бяхме супер подготвени, по история супер подготвени, по език супер подготвени, математика- няма какво да говорим : с оценка 6.00 на приемен изпит в университет. Добре де защо децата трябва да са мега подготвени за абсолютно всяка сфера, това е лудост. Аз и разбира се всеки в БГ я преминава, но извинете доста деца се отказват да учат още към 6-7 клас заради лудостта на системата. А може би се справят чудесно с 2 предмета само. Ами ако ти харесва история и география, защо ще трепериш всеки час по математика, че няма да решил тангенса.Мисълта ми е, че до 7 клас образованието би трябвало да е доста по- облекчено. Който има амбициозни родители,те ще си го запишат на курсове било то по биология, било то по математика и ще си кандидатства там където  го бива и го влече.След толкова години разбирам, че доста от научният материал е наистина излишен.Аз не искам това за детето си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия