Какво ви е мнението за образованието?

  • 10 453
  • 221
# 150
Твоето обяснение не засяга материала, а това, че се очаква в елитните математически да си сипер. Натискът да си супер, за да съответстваш на очакванията и на нивото на съучениците. И аз съм с математическа, но все повече виждам, че материалът не е чак толкова голям и излишен, особено по фундаменталните науки, стига да им го обясняват на децата достъпно, вместо да пълнят учебниците с неразбиреами километрични уроци.

Как защо трябва да са подготвени за всичко? Защото ако искат да вървят напред, това им трябва. Да знаят два предмета хич не би ме задоволило, защото знаене на два педмета е едно голямо нищо. Науките са обвързани взаимно - фундаменталните с приложните. Биология без математика няма. Дори език няма без математика, както и география няма без физика. А всички са свързани с философията, че и с изкуството, което стъпва на науката. Дори гимнастичката да направи едно салто е наука и биология, не е просто мускули.
Виж целия пост
# 151
Не е никаква война, просто ти влезе с едно тотално отричане, а знаем, че нищо в реалния живот не е чисто черно или чисто бяло. И това дразни. Ако беше почнал/а по-умерено нямаше да е така. Ако абсолютно всичко на 100% беше лошо в нашето образование нямаше децата ни да се оправят толкова добре в чуждите университети, нали?
Виж целия пост
# 152
Андариел, ми точно надарените, на които математиката им се отдава и я харесват. Мен на тема математика няма как да ме засегнеш. Аз решавам задачи за удоволствие и успокоение, хоби ми е. Хората, които не ги влече си имат калкулатор на телефона за всекидневни нужди. Е, то и тези калкулатори могат да смятат тригонометрични функции, за който знае какво са 😀 и как да ги използва.

Герой, аз също смятам, че е важно децата да ходят с удоволствие на училище. Важна е границата обаче - удоволствие само или все пак и сериозни знания.
Изказването ти за минималната заплата в БАН беше подигравателно и обидно.
Виж целия пост
# 153
Андариел, моето обяснение явно трябва да го изясня пак. Образованието в България е утежняващо за децата, някои от тях почти нямат свободно време и детство.
Материала до 4 клас е прекалено много, материалът до 7 клас е прекалено много.
За сметка на това в гимназиите е още повече, а финалът: университетът вече е пълна простотия в днешно време, приемат ги вече дори с 3, с може би и с 2 на приемен изпит, не зная, вече не съм в час, чух че дори и томболи им организират, за да кандидатстват при тях, че да имат студенти.
А би трябвало да е обратно: лесно до 4 клас, с постепенно засилване на материала до 7, вече след 7 всеки да си влезе там където му е мястото и да си учи сериозно каквото го влече и върхът на знанията да е университет.Не зная как по- кратко да го разясня и надявам се вече този път да си ме разбрала.
Виж целия пост
# 154
Децата започват да не разбират и да не се справят с материала заради недоразбиране на материала още в началните класове. Не е непосилен материалът, а нямат време за осмисляне и упражняване. Не е нужно да са с интереси в математиката или талантливи. Математиката в училище е основно алгоритми, а в живота навсякъде трябват алгоритми. Езикът също е математика, той е алгоритъм.
Виж целия пост
# 155
Андариел, сама го каза" недоразбитане на материала", а защо е недоразбитането? Защото всеки час се взема нов материал, не се дава време за усвояване - например няколко дни да се учи само един и същ материал. Защо е това препускане? За къде бърза толкова българското образование? И забележи както ти каза още в начален етап. Значи тя системата като " изтърве" интереса на детето още до 4 клас и един вид по този начин му внушава, че " не става" , ти как очакваш да се развие това дете по- нагоре? И извинявай, но няма да се съглася с теб за математиката в живота. В живота ти служи математиката, която учиш до 5 клас например. А в България дори до 7 клас ги подготвят, сякаш всички деца ще стават инженери, а някой дори и в 7 клас са с знания да построят космически кораб. Ами ако си решил да ставаш историк? До 7 клас образованието трябва да дава обща подготовка. След това всеки да си учи засилено това, което го влече като си влиза в подходящо за това училище и паралелка.
Виж целия пост
# 156
Има разлика между това материалът да е труден и да е неупражнен. Ако едно бебе не упражнява ходенето, то няма да проходи, колкото и лесно и естествено да е прохождането.
Системата няма нужда да изтървава или да задържа интереса на детето. Едно от нещата, които трябва децата да научат е да се контролират и да не се отказват лесно, когато срещнат трудност. Днес срещам все повече деца, които при най-малката трудност се отказват, защото са свикнали все някой да им създава и поддържа интерес. Здрави, прави деца стават кекави откъм воля, защото гледат само като консуматори - за да науча нещо трябва непременно някой да ми го направи интересно, иначе не искам".
Виж целия пост
# 157
Ясно, разбрах, за теб ученето трябва да е "мъка, зор" и никакъв интерес. Ами няма какво да добавя повече.  Разтягах тук локуми, за да се обоснова, че ученето и училището освен знания трябва да дава и интерес на децата към живота. Но вие/ ти и още една, две коментиращи/ разбрахте, че едва ли не в чужбина единственото, което се учи е да отглеждат пеперуди и в БГ образованието е супер. Така да е. Да живее българската образователна система и интересът на децата към нея да не стихва никога. Живи и здрави, аз няма какво да добавя повече.
Виж целия пост
# 158
Не, не си разбрала. Не знам откъде ти дойде да тълкуваш така думите ми, но със сигурност не си разбрала.
Къде пиша училището да е мъка и зор? И да, не искам моите да отглеждат пеперуди в училище, защото за мен това е безсмислено. Училището основно трябва да дава знания. Накрая изпитват за знания, а дори твоето дете ще се бори за влизане в по-добро училище, нищо че го даваш лежерно. Дори при вас е доста по-сериозна цедката за училищата след лежерното гледане на пеперуди, защото става класово разделение още на 10-годишна възраст.
Виж целия пост
# 159
Извинявай, ама ТИ написа от всичките прелести на чуждата система само за пеперудите. Очаквахме човек като хвали нещо да започне с най-стойностното и ти като почна с пеперудите решихме, че това е то върхът на системата Simple Smile Не виждам защо сега се сърдиш??? Ние пишем според това, което четем.
Че на всичко отгоре си и измисляш - за нас, видиш ли, ученето трябвало да бъде  "мъка, зор" и никакъв интерес???
Виж целия пост
# 160
Герой, ти какво всъщност искаш да кажеш? Образованието в чужбина е супер го разбрахме. Аз пък най, най-много харесвах на българското образование, че до 18/19 години не делеше децата. Може и да не съм права, но ми е супер несправедливо още на 12 години да решат, че ставаш само за бачкатор и друго не ти трябва.
Виж целия пост
# 161
Герой, ти какво всъщност искаш да кажеш? Образованието в чужбина е супер го разбрахме. Аз пък най, най-много харесвах на българското образование, че до 18/19 години не делеше децата. Маже и да не съм права, но ми е супер несправедливо още на 12 години да решат, че ставаш само за бачкатор и друго не ти трябва.

Всъщност дели ги - дава възможност тези, които искат да учат, да се обособят отделно от другите, които не искат. И това за мен е положително, защото едните не се напрягат, а на другите не се пречи. Но после идва и казаното от теб - не затваря врати и пред едните, и пред другите до самия край.

А и за тежките раници и за упражненията има решение - в СМГ учат на блокове и така вместо 6 предмета имат три. Това печели десетина минути и остава време да се поупражнят нещата и даже да се напишат домашните в клас. И в същото време не се носят 6 комплекта помагала и учебници, а 3 такива. И никой не го забранява, само мерак да има.
Виж целия пост
# 162
Черна станция, имах предвид, че независимо дали си завършил балетното училище или СМГ можеше да кандидатстваш медицина.
Виж целия пост
# 163
Черна станция, имах предвид, че независимо дали си завършил балетното училище или СМГ можеше да кандидатстваш медицина.
Знам, и затова не споря, а се съгласих с теб. Само допълних.
Виж целия пост
# 164
Ок, Герой, кажи какви са стъпките, които предстоят на детето ти? Кой клас е, какво планирате за образованието му като завърши съответната междинна образователна степен? Със сигурност и при вас има разделение на потоците - има училища, в които се кандидатства и се иска висок успех за вход, има и обикновени училища. Вие накъде ще се ориентирате или сте се ориентирали вече? Ще искате или вече детето ви е в училище с подбор или не?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия