Седми клас 2021-2022 тема 3

  • 28 857
  • 753
# 45
Няма как да го оставя сам по математика. Там държа да няма пропуски и грешки. По-добре в момента да видя и да коригирам, отколкото след един месец да разбера, че не знае нещо или го е заучил грешно. По БЕЛ само преразкази дето му давам и по някои тестове от време на време. Няма как, той не ходи на допълнителни школи или уроци, значи аз трябва да осъществявам контрол.
По английски проверявам само отвреме навреме. Карам го понякога да ми чете уроците.
По химия и физика също наблюдавам какво става. Няма да се хване сам да решава задачи. Държа всичко да му ясно, защото това е основата.
По география, история, биология съм го оставила да се оправя сам.
Виж целия пост
# 46
Не пиша често в темата, защото и аз съм от майките, които не знаят какво учат децата. Ако закъса с някоя задача по математика, тогава ме търси за помощ, а пък аз съм една видна математичка, започвам да уча няколко урока назад, че да вляза в час. Освен това нямам никакво търпение с моите деца, учител съм, свикнала съм да обяснявам бавно, напоително и безкрайно да повтарям едно и също, но седна ли с личните деца, ставам друг човек 😁 Купих сборници на Регалия за подготовка, но още не сме ги започнали. Учат онлайн, предната седмица класът беше в карантина, след четвъртия положителен тест в класа чак ги прибраха. Сега вече цялото училище и честно казано съм по-спокойна, много болни има при нас.
По цял ден стои затворена в стаята си, едва и измъквам две думи от устата, онзи ден си постригала страхотната дълга коса до раменете, едва го преживях. И такива пубертетски неволи при нас, а какво прекрасно дете беше, сега дума не може да и кажеш.
Виж целия пост
# 47
 Аз проверявам здраво химия и биология. Ако нищо не стане от нея все ще стане прост доктор. Така казваше каката навремето.
Някой коментираше по-горе смените на лекарите. Може би има такива отделения,ама така да се слагат под общ знаменател... от дете помня и това е до ден днешен,че майка ми е 1,2 нощна или цял ден.Няма събота ,няма неделя,няма празник-когато се падне по график.И понеже хора няма,майка ми на 70 години работи,защото България не е само София,Пловдив,Варна и Бургас. В отделението няма сестра в не пенсионна възраст.
Положението в Пловдив става все по-трагично. Само днес в клиниката имаме отменени 18 часа /четирима лекари сме/. Та локдаун не е нужен- сами ще си го направим.
Виж целия пост
# 48
мандаринка, дано тези вложки да са много здрави, ще трябва да пробвам да и пробутам, поне едно око да им хвърли, че сме много капризни. Евала на наборката ти, кефя ви се, въпреки всичко, упява да постигне завидни резултати, да ти е жива и здрава, имаш прекрасни деца.

Та споменахте за уроците, изобщо не знам по кой предмет до къде са стигнали, вчера ми спомена на кой урок са, прегледахме едни стари учебници по мат. и алгебра, и след няколко секунди вече забравих какво съм гледала, и какво ми е казала. Добре че поне като отворих учебника днес, се етих за кой урок става на въпрос, и писах.

wiwi, то винаги е така, това с което можем да помогнем на чуждите, на собствените не можем. Намесва се конфликта, не си безпристрастна. Спомена че си е постригала косата, преди около 2 часа някъде, и аз постригах девойката, по нейно желание, не и беше порастнала от лятото кой знае колко, но пък като ревне че иска, мама е готова, офинках я, като не и е изправена почти опира до раменете, като я пооизправи съвсем леко се подгъва като опре там, засега се усеща малко странно, но ще свикне с новия облик, иначе сама си каза колко лекичко и станало на главата. Тя е със редно дебел коъм, гъста, къдрава коса, но не от тези дето приличат на кошница, приятно къдраво, все едно е къдрена изкуствено. Тя обаче не ика къдриците, затова предпочита да я изправя, единият довод и е, че така се решела по - лесно, не и се налага да се скубе, докато се разплете. Та недей страдай, косата ще си порасне пак, а и ти като свикнеш с гледката, след време няма да ти прави впечатление.
Виж целия пост
# 49
Не пиша често в темата, защото и аз съм от майките, които не знаят какво учат децата. Ако закъса с някоя задача по математика, тогава ме търси за помощ, а пък аз съм една видна математичка, започвам да уча няколко урока назад, че да вляза в час. Освен това нямам никакво търпение с моите деца, учител съм, свикнала съм да обяснявам бавно, напоително и безкрайно да повтарям едно и също, но седна ли с личните деца, ставам друг човек 😁 Купих сборници на Регалия за подготовка, но още не сме ги започнали. Учат онлайн, предната седмица класът беше в карантина, след четвъртия положителен тест в класа чак ги прибраха. Сега вече цялото училище и честно казано съм по-спокойна, много болни има при нас.
По цял ден стои затворена в стаята си, едва и измъквам две думи от устата, онзи ден си постригала страхотната дълга коса до раменете, едва го преживях. И такива пубертетски неволи при нас, а какво прекрасно дете беше, сега дума не може да и кажеш.

И на мен не ми се налага да му стоя на главата да учим заедно.Много се ядоса като ги пуснаха онлайн,но няма как дано минава по-бързо тази ситуация.Нашият младеж пък не иска да се постригва и вече бретона му влиза в очите.Не е излзизал от цяла седмица не знам как да го изкарам да се постриже поне!
Виж целия пост
# 50
Аз само да кажа, че изобщо нямах предвид някакъв упрек към тези от вас, които помагат на децата. Напротив, възхищавам се на търпението, желанието и знанията ви. Ето аз съм отлично доказателство за твърдението ми, че системата ни е безумна и претоварва децата с всякакъв излишен материал. Аз винаги съм била пълна отличничка, имам няколко дипломи за висше образование, заемам висока длъжност и смятам, че съм добра в професията си, но нито мога да решавам задачите по физика и химия, нито помня супер сложната теория на граматиката в българския език, вероятно и със задачите по математика няма да се справя. Но пък до ден днешен си спомням стихотворенията, които съм учила наизуст и "какво е искал да каже лирическият аз", по онова време. Обаче дори с преразказите не мога на помогна, четох един два, изобщо не се изразява литературно, едни къси изречения, повторения. Ама това как да я науча, то идва отвътре и с четене на книги. Тези пък едно време не сме писали. Иначе съм вкъщи и не работя, което не ми се е случвало от много години и бих могла да ѝ обърна внимание, но ситуацията е малко "искАх ама нямах желание" 😊
Виж целия пост
# 51
Tickles, четенето на книги не помага много за преразказите. Моят син чете много книги. Книгата е първото нещо, което слага в багажа, когато тръгваме за почивка. Често му се карам, че ще си развали зрението и понякога даже му прибирам електронната книга. Вечер чете до много късно и заспива с книгата. Въпреки всичкото му четене, не може да прави преразкази! Може да запомни всички детайли от текста и почти го научава наизуст, докато го чете, но не може да го разкаже с негови думи. Прави едни къси изречения, които нямат връзка едно с друго и изобщо не може да предаде чувството в текста. Решила съм да го карам да прави по един преразказ всяка седмица, но честно казано не смятам, че това ще помогне много.
Виж целия пост
# 52
мандаринка респект....
И аз съм от майките, дето не знаят какво учат децата, искам да следя математиката , ама знанията ми стигнаха до 2-ри клас, по БЕЛ (разбирай литература) мога да се включа и го правя основно събота и неделя, по химия и физика съм тотал щета....оф не знам, дано Господ се смили над изтерзаната ми душа....
Виж целия пост
# 53
Tickles, понеже аз реално отговорих на твоя коментар, искам да поясня, че не ми хрумна да "видя" упрек в думите ти, напротив! Говорим си тука, споделяме си, понякога съвсем битови историйки, без да се упрекваме взаимно. Това е полезно "сверяване на часовника", особено за мен, защото е много тънък момента, в който детето вече успява да работи само (специално моето), но все още не го осъзнава, или го осъзнава, но ѝ е по-лесно да получи информацията смляна. Сега я карам първо да учи сама и после да ми разказва, но виждам, че по някои предмети (физика, химия) си е чиста загуба на време. По други, пък, лесно се отплесва от текста, за да доразкаже нещо уточняващо (история). Онзи ден дуднах да разкара плановете на Раковски за освобождение (подробно разписани и по години) от домашното по литература, което беше "от какво е продиктувано решението на лирическия Аз да поеме по пътя на борбата". Еми, кратката историческа справка беше станала обширна, а решението явно се подразбираше. Но така, де, въпреки, че няма лигическо-математическо мислене и е адски разпиляна, все пак е огромно израстването ѝ от предишните години.
Другият ѝ проблем е, че много ѝ се иска да е успешна, страда, ако изкара 4. А тези успехи ги постига с къртовски труд. Което пък понякога ме озверява срещу брат ѝ, който е от най-най-енергоспестяващите. За всичките си 11 години в училище (11 клас е) не е учил толкова, колкото тя за една. А успеваемостта им е идентична. Ако ми светне при него 4, значи дори в час не е слушал. Учи само това, което му е интересно и никой не е в състояние да го накара да учи, защото "трябва". А само малко труд и...и...ами не знам какво и...просто ще стане пълният отличник за радост на бабите си. Когато той беше 7 клас ми изсъхна устата да въртя плочата - "остави тоя комп/таблет/устройство, какво стана със задачите, направи ли онези тестове, написа ли тамкаквототрябва". И все беше - чакай малко, има време, после, добре деее. Скъса ми нервите! Повече време отиваше да го кандардисвам да прави нещо, отколкото самото му правене. Треперех дали ще благоволи да направи чертеж на геометричните задачи, или "ще си ги представя", дали ще прочете правилно условието на тестовете. Защото се борихме за "висшата лига". Сега, с наборката ми е едно спокойно, повече ще ми е тъжно, ако не успее да изкара прилични резултати заради нейното самочувствие и труда ѝ. Но, както е казал поета, "каквото сабя покаже" Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 54
На мен по математика ми доставя удоволствие да му помагам. Показвам му разни тънкости, различни начини за решаване. Аз обаче си обичам математиката и дори си почивам по този начин. Затова и не бих го остаила на друг да го обучава по математика.
Химията и физиката също ми бяха любими някога. Позабравила съм доста неща, но ми е приятно да си ги припомням.
По БЕЛ ще помагам само тази година още, заради изпитите. Всъщност там помощта ми се изразява по-скоро в настояването да отвори и да прочете. Той има навик, когато прави  тестове вкъщи, да отбелязва отговорите първосигнално. Ако е сигурен отбелязва, ако не е, играе на тото или което му се струва по-вярно. Аз го карам в тези случаи да си отвори граматиката, да види, да прочете и тогава да даде отговор. Вкъщи е, никой не го гони, не засичам време. Всички помагала може да ползва. Това е целта на тестовете - чрез тях да преговори и научи неща, които е забравил или не е разбрал добре. Ще отваря помагалата един, два, три пъти, колкото е необходимо. Ако трябва и до изпитите. Накрая, все малко по малко, ще му влезе нещо в главата. За целта обаче трябва да се навъртам около него.
Виж целия пост
# 55
Kiparis08, взимаш ножицата, и докато спи правиш едно кръц, и косата заминава, поне на момчетата, човек все ще оже и сам да отреже някой и друг кичур коса. Помните ли едно време какви гидици правеха, най - вече на момчетата, тогава ще не ще, хоп при бръснаря, имало е случаи, и на момиче да го направят.

Tickles, споко, не сме го разбрали като упрек, нито пък ти не ни разбирай по този начин. Аз почнах със следенето от втория срок  някъде, когато беше в 5 клас, в шести бях слушател, помагах с каквото мога, и когато се налагаше, тази година ще видим как ще е, за няколко седмици, в които си беше присъствено, реших да я оставя сама да се справя, и нищо да не следя, освен инфото което ще ми даде. Сега ще видим като почнат он - лайн, като за начало ще слушам, може би от телефона в другата стая, защото ме предупреди да не и говоря когато е в час, за да не я разсейвам. А аз като чуя някоя изцепка, няма как да не реагирам.

След малко ще има включване, дано да трае само около 20 - на минутки, ще гледаме и слушаме децата как рецитират и пеят, и много се надявам, ама наистина много, директорката да не почне да не почне със словата, че тогава става страшно, ще откара един час в лекционен режим.
Виж целия пост
# 56
Аз съм в течение на абсолютно всеки един урок.
Вече почти не се налага да се намесвам, но се случва нещо да ме пита и да мога да й отговоря.
Освен това намирам за доста недобри учебниците по повечето предмети и смятам, че ако й кажа няколко странични думи по урока ще я улесня. Завършила съм профил Физика в гимназията, но сегашните учебници са обяснени по ужасно неразбираем начин, чак се чудя на моменти дали изобщо съм изучавала някои неща. Rolling Eyes
По Математика пък се бях зарекла никога повече след 12-ти клас да не поглеждам задача. Защото бяхме с усилено учене на Математика и направо ни бяха взели здравето от сложнотии - решавахме директно сборници, учебниците изобщо за нищо ги нямахме. Но ето, че се наложи да решавам задачи и още как.
Многочлените са много гадни - толкова дълги записи се получават, че има голям риск някой знак да се обърка или число да се пропусне.
Виж целия пост
# 57
Делегирала съм физиката на татето. Какво пуфтене се чува от него, не е истина. И не защото не знае, а точно защото е ужасно написано.

Моят мързел ми обяснява, че не могла да си довърши нещата за курса докато гледа клипче през свободния си час (болен учител). Е как да не яхне метлата човек?
Виж целия пост
# 58
Аз напоследък проверявам само домашното по математика и препитвам по разказвателните. Само по БЕЛ ученето е заедно. Но там му е най-трудно. По АЕ ходи на школа, а и му върви езика. Там не поглеждам дори и домашните. Напоследък зарязах и рисуване, пеене, технологии и т.н. Химията и физиката за момента ги разбира и ги позарязах и тях. Историята и географията само някой контролен въпрос задавам (което ми хване погледа от урока). Доста позарязах учебния процес напоследък. Точно когато не трябва. Следя резултатите и ако нещо зазлее ще започвам пак. Лошото е че зарязахме и математиката. Няма време за допълнителни занимания, а не ходи и на курс. А там си трябва решаване, не е достатъчно само да си схванал задачите.

Хубав ден.
Виж целия пост
# 59
Аз съм от тези "късметлийки",чиито деца не се справят сами.Разказва ми всеки урок и проверявам домашните по бел,мат,физика и химия.По останалите ,ако има нужда от поправка на оценки се намесвам.Когато учим заедно има 5-6ци,когато е сам-4ки.Изтощаващо е,но и тази година ще сме в екип.Умен ми е,но не е самостоятелен.
Синковецът също е за подстригване,косата му е буквално в очите и се дърпа,искал дълга коса,но утре съм го записала и дано се разбере с фризьорката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия