Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Петиция относно правото на децата със СОП да бъдат включени в статистиките и класациите по успех

  • 1 853
  • 20
Родител съм на дете със СОП, което вече е 5 клас. Детето ми е на количествени оценки и учи в масово училище. Системата на електронния дневник Школо обаче за втора година я изключва от статистиките и класациите поради факта, че е със СОП и без да отчита нито моето желание, нито факта, че детето е на количествени оценки по всички предмети. Да, според Наредбата за приобщаващо образование децата със СОП могат да бъдат и на количествени оценки.
За втора поредна година ми се налага да се моля на г-н Джоканов да направи заключение и да включи детето ми в тези статистики и класации. Считам това за унизително. Считам факта, че системата автоматично изключва детето ми от тези статистики и класации за дискриминация.
Моля, подкрепете правото на моето дете да не бъде дискриминационно изключвано по показател СОП.
Моля, подкрепете правото ми да решавам Аз за моето дете, а не някой непознат.
Аз уважавам правото на други майки на деца със СОП техните деца да не са включени в статистиките и класациите, но това тяхно желание не бива да накърнява правата на моето дете.
https://www.peticiq.com/348967?u=7831433&uv=40163941&fbc … HrXglgMLLfuH5SoIM
Виж целия пост
# 1
Аз не виждам причина дете с някакъв вид СОП да не бъде включено в масовата класация, щом така или иначе е на "масови" количествени оценки - обаче това не е ли някакъв технически пропуск в системата на "Школо", а не специално решение?

П.П. Видях. Ами глупаво е. Хем масово обучение и "масови" оценки, хем не щем да ни включвате и затова - давай никой да не е включен. Съгласна съм, че е добре да има избор от родителя или детето, ако е по-голямо. Стига да е технически възможно. Не знам дали има смисъл от петиции чак, но ще подпиша, щом го смяташ за важно.
Виж целия пост
# 2

Ми това е. Говорих лично с г-н Джоканов, това е неговото обяснение. На мен ще ми прави лична услуга един вид да я включи персонално. Два месеца чакам вече. Да си оправят софтуера!
Виж целия пост
# 3
Аз не разбирам. Пише, че качествените оценки не попадат в класациите. Нали детето е на количествени оценки? Не знам кой е този господин Джоканов, но това не е ли проблем на училището? Те са я изключили от статистиките, при положение, че има цифрови оценки.
Виж целия пост
# 4
Подкрепям искането, но не мога да подпиша петицията, защото не желая да давам мейл.
Аз не разбирам. Пише, че качествените оценки не попадат в класациите. Нали детето е на количествени оценки? Не знам кой е този господин Джоканов, но това не е ли проблем на училището? Те са я изключили от статистиките, при положение, че има цифрови оценки.
Не, не е проблем на училището. Платформата Школо не се управлява от училището.
Виж целия пост
# 5
Лиляна, не всички подписали са видими, а имейлите и аз не ги виждам.
Лорентин, да така ми изписва, но дъщеря ми е по общия план и е на количествени оценки. Г-н Джоканов е шефът на Школо (платформата) за България. Автоматично всички деца със СОП са изключени от класиранията на база това, че са със СОП по искане на група майки на такива деца.
Виж целия пост
# 6
Ако детето е на количествени оценки, но по индивидуална програма, няма как да е в класациите, защото критериите, по които го оценяват, не са равнопоставени с тези на другите.

Класации и статистики са решаващи при подбор за продължаване в следваща образователна степен.
Виж целия пост
# 7
Тази промяна ще повлияе ли положително ли по някакъв начин кандидатстването на децата в седми клас? Мен повече би ме интересувало детето ми да има справедливи шансове за класиране в седми клас, а не дали в школото ще влиза в класацията на класа. Разбирам и родителите, които не искат децата им със СОП да са в школската класация на класа, защото най-вероятно ще са на опашката и това допълнително ще ги демотивира.
Виж целия пост
# 8
Андариел, точно това би бил мотивът и той си има смисъл, но пък защо да няма избор...
Виж целия пост
# 9
Според мен не е петицията правилният начин, защото какво като има петиция - фирмата пак ще направи каквото си реши и не е длъжна да се съобразява с някаква си петиция. Трябва да подадат жалби, заявления и каквото е нужно съвсем истински и юридически. С петицията нищо няма да стане. Ако аргументират жалбата си до съответните институции и самата фирма, имат по-големи шансове, защото на фирмата ще й е по-лесно да бръкне и да промени един филтър, отколкото да се разправя административно.
Виж целия пост
# 10
Само дето бъркане и променяне на филтър за цялата страна не може да е отговор на личен казус, а на правила и стандарти, валидни за всички ученици в цялата страна.
Виж целия пост
# 11
Само дето бъркане и променяне на филтър за цялата страна не може да е отговор на личен казус, а на правила и стандарти, валидни за всички ученици в цялата страна.
Вяра, говорим за дете, което е на количествени оценки и НЕ Е на индивидуална програма! Не може всички деца със СОП да бъдат третирани еднакво (под общ знаменател), защото условията са различни, но Школо взема решение за всички след изразено желание от родители децата им да не са включени в класациите. Смятам това за несправедливо. Щом гласът на едни родители може да бъде чут, редно е да бъде чут и гласът на родители като мен, чиито деца получават подкрепа от ресурсен, но са присъствено, дневна форма, покриват целия хорариум часове и са по учебния план на класа а не индивидуален. Е за капак са само на количествени оценки. И не искам всяка година да се моля да ми правят "лична услуга", "компромис", "на добра воля", а се боря за правото на детето ми да бъде третирано наравно с останалите деца, след като се обучава и е оценявана като тях.
Виж целия пост
# 12
Не ми е работа да питам, но щом сте на общи основания, защо са тези СОП? Детето е наравно с всички. За него да се грижат психолог, логопед, рехабилитатор не означава непременно, че е дете със СОП.

Иначе, ако съм на мястото на админа на школо, бих ви дала веднага каквото искате, само мир да има.
Виж целия пост
# 13
Ави точно това означава. Децата със СОП имат различно ниво на развитие и потребности. Едни са на качествени оценки и индивидуален учебен план, защото не покриват ДОИ, други са на ИФО и количествени оценки, защото състоянието им не позволява да седят в клас цял ден, трети са комбинирана форма... Четвърти са на качествени оценки, но влизат в час с всички и се обучават заедно с тях...
Всички те обаче са със СОП и съответно училището получава по-голяма издръжка за тези деца.
Виж целия пост
# 14
И пак нямам обяснение защо на вас лично са ви тези СОП, след като детето е на общи основания - няма индивидуален план, няма качествени оценки, посещава всички часове и по нищо не искате да се различава от другите. Нямат ли последната дума родителите дали детето им да е със СОП?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия