Нещо по детето грача, че трудна му е таз' задача, но за мен е също сложна, та търся помощ неотложна.

  • 29 033
  • 738
# 90
Русалка, ако чета правилно дробите са сгрешените задачи. 3 деца са решили всички и имат оценка 6.

Благодаря за  поправката, не съм дочела!   Simple Smile

Г-жа Малдини, пак на база 24 деца смятате, но просто бройките са други - наобратно, де факто. Понеже тези , които горе определих  като двойкаджии, на практика нямат грешна задача и са с шестица.
Виж целия пост
# 91
Здравейте,
трябва ми помощ за следната задача за 5ти клас
Един басейн се пълни от 3 тръби. Първата може сама да го напълни за 8 часа, 2рата - за 10 часа, 3тата - за 6 часа. Те работили заедно 2 часа. Търси се каква част от басейна се е напълнила за 2та часа и каква остава да се напълни.
Много благодаря предварително за всяка оказана помощ!
Виж целия пост
# 92
Здравейте,
трябва ми помощ за следната задача за 5ти клас
Един басейн се пълни от 3 тръби. Първата може сама да го напълни за 8 часа, 2рата - за 10 часа, 3тата - за 6 часа. Те работили заедно 2 часа. Търси се каква част от басейна се е напълнила за 2та часа и каква остава да се напълни.
Много благодаря предварително за всяка оказана помощ!

1 тр - за 1 ч пълни 1/8 част от басейна, за 2 ч съответно 1/4
2 тр -                          1/10                             ,                                  1/5
3 тр -                          1/6                                ,                                  1/3

Всичките заедно за 2 ч -   1/3 + 1/4 + 1/5 = 20/60 + 15/60 + 12/60 = 47/60 части от басейна са пълни, остават 13/60 ненапълнени .
Виж целия пост
# 93
Отново искам да помоля някой да помогне със задача за седми клас. 49-та.
Виж целия пост
# 94
Виж целия пост
# 95
Много благодаря! Златни сте
Виж целия пост
# 96
Моля за решение!
Задача за 4 клас:

Детска площадка има формата на правоъгълник с площ 240 кв. метра. Същата може да бъде разделена на две фигури: квадрат с лице 144 кв.м и правоъгълник. Площадката трябва да бъде покрита от 2 вида квадратни гумени плочки съответно със страни 4 дм   и   5 дм. Плочките ще се поставят по редове от един и същи вид, но не е задължително редовете да се редуват. Колко най-малко плочки са необходими, ако има поне по един ред от всеки вид?
Виж целия пост
# 97
Колко най-малко плочки са необходими, ако има поне по един ред от всеки вид?
"Колко най-малко плочки" трябва да значи възможно най-малко бройки общо?
Размерът на площадката е 12*20 метра. Плочките са с размер 40 и 50 см.
Не може да се сложи един единствен ред от дадени плочки, понеже няма да се напасне към площта.
Редовете могат да се комбинират "модулно" като 4 реда*50 см или 5 реда*40 см (= 2 метра).
Логично е, че най-малко плочки общо ще се ползват, ако се сложат възможно най-много от големите и възможно най-малко от малките плочки. Тоест малките плочки трябва да се ограничат до 5 реда, а всичко останало да се покрие с големите плочки.
Сега идва ред да обърнем внимание на "редовете", които може да са по дългата или по късата страна. Simple Smile
Логично би било да е по-добре редовете да къси, за да ограничим бройката на малките плочки, които няма как да са по-малко от 5 реда. Нека проверим:

Ако се сложат по лявата схема 5 реда от малките са 5*30=150 бр, а големите 36*24=864 бр => 150+864=1014 бр.
Ако се сложат по дясната схема 5 реда от малките са 5*50=250 бр, а големите 20*40=800 бр => 250+800=1050 бр.

Виж целия пост
# 98
Здравейте!
Може ли помощ за следните три задачи - 7 клас?
Благодаря!

Виж целия пост
# 99
14.
Скрит текст:

15.
Скрит текст:

16.
Скрит текст:
Виж целия пост
# 100
Ant12, огромно благодаря! Това изобщооо не можем да го измислим. Имате ли представа от кой сборник са задачите,защото при нас са само преснимани?
Благодаря!!!
Виж целия пост
# 101
Залагам на математически турнир "  Черноризец Храбър".
Виж целия пост
# 102
Здравейте,
Може ли помощ за задачи за 11 клас - да се решат по метода на Гаус-Жордан:


Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 103


Първата се решава пак с блочна матрица, но без транспониране.
При матриците има три елементарни преобразувания над редовете.
1. Размяна на местата на два реда;
2. Умножаване ( разделяне) елементите на един ред с число, различно от нула.
3. Елементите на един ред, предварително умножени с едно и също число, се прибавят към съответните елементи на друг ред.
При решаване на матрични уравнения с Гаус-Жордан има значение къде се намира неизвестната матрица Х.
При А.Х=В се образува блочната матрица (АIВ) и извършваме елементарни преобразувания, докато на мястото на А получим единичната матрица. Тогава това, което се е получило на мястото на В е търсената матрица Х.
При Х. А=В отново образуваме блочна матрица, но с транспонираните на А и В ( транспонирането е размяна на редове и стълбове).
Виж целия пост
# 104
Здравей, Дидева!
Благодаря за включването. По обяснения от девойката, още не са решавали с транспониране.
Трябвало да се реши по този начин:


Трябва да намери А-1 - т.е. обратната матрица.

Допълвам  - вече са решени задачите Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия