Нещо по детето грача, че трудна му е таз' задача, но за мен е също сложна, та търся помощ неотложна.

  • 28 183
  • 738

Изписахме поредната тема  и дойде ред на следващата. Simple Smile Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски
Предишна тема

Ти си свят красив, чудесен,
с много дроби и числа
и по пътя ти нелесен
пърхам аз като пчела.

 Правилата щом си уча
и решавам всеки час,
във живота ще сполуча
и ще мога всичко аз.

 На крилете ти могъщи
ний към Марс ще полетим,
бели блокове и къщи
до небето ще строим.

 
Дълбините на морето
ще изучим с твойта мощ,
ще направим ний небето
да е светло ден и нощ.

 Ще направим като птици
да летим със песента
и със пламнали зеници
да твориме красота.

Ти си свят красив, чудесен
с много дроби и числа
и по пътя ти нелесен
пърхам аз като пчела.


Петя Дубарова, 1974
Виж целия пост
# 1
какво е МГБ?
Виж целия пост
# 2
Математика без граници, ако е обаче МБГ... За МГБ - Математическа гимназия Бургас примерно, но тя е и с П-та отпред.
Виж целия пост
# 3
Прочетох дискусията,  и прилагам снимката, която е там, ами картичките не са с правилна форма, че да ги въртим. Отделно умножение може да се пише с точка, с х  и със звездичка. Отговорите са такива, че ако се предполага въртене -верният отговор трябва да е нула, а не 2.
За мен тази задача е некоректна. От кой учебник е?


A без да въртим картичките, дали е допустима такава подредба:
2/4 + 4/8 + 0 = 1
(2 над 4, 4 над 8 )
Виж целия пост
# 4
според мен не може. "Едно над две" - какво имате предвид? Коя операция?

Виж целия пост
# 5
Обикновена дроб.
Виж целия пост
# 6
Нямаме чертички, използваме само наличните картички. С въртене на плюсовете е, няма как другояче да се получи.
Виж целия пост
# 7
Е, не, чак толкоз... Няма черта в картичките. То може и някоя десетична запетая да си измислим, ако тръгнем така Laughing
Виж целия пост
# 8
Е, не, чак толкоз... Няма черта в картичките. То може и някоя десетична запетая да си измислим, ако тръгнем така Laughing
Хаха, вярно!
Ама и въртенето е голяма измишльотина... Rolling Eyes
Според мен трябва решението да е без "фокуси".
Виж целия пост
# 9
Измишльотина е, съгласна съм. Затова ги и недолюбвам тез състезателни задачи, точно от тоя тип, които пускат по подобни състезания. Какво точно си е изфантазирал авторът и как е стигнал до верния според него отговор можем да гадаем. Иначе много обичам логически задачи, но не и такива.
Виж целия пост
# 10
Ако не въртим....Можем да сложим няколко картички една върху друга. Искат израз, значи трябва да запазим единия плюс. 2+0 ( всичко останало е под нулата примерно).
Не ми се рови да търся от коя година и сезон е задачата. Имам няколко варианта на задачите на руски. Бих могла да сравня с тях, ако задачата я има.Но понякога в ключовете от МБГ има и грешни отговори.
Виж целия пост
# 11
Благодаря за темата!
Виж целия пост
# 12
и цялата полза от тази задача, че децата ще запомнят 'най-важнното', че плюсът се върти и се превръща в умножение, защото заради това нещо детето не е получило верен отговор. А това никому не е нужно, по-скоро детето трябва да се научи, че като види + значи събиране.
Виж целия пост
# 13
Ах, Русалка, благодаря за темата! Заглавието е един път, смях се с глас като го прочетох!
Виж целия пост
# 14
Заглавието е трепач! Ще се включа в най-скоро време и със задачи, за да спестя на гласовите си струни "граченето".Grin
Иначе аз не съм против задачи като горната. Показват на децата, че може (и трябва) да се мисли outside of the box. Колкото повече такива примери в живота, толкова по-добре.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия