Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 5

  • 66 461
  • 759
# 660
ПР не съм, но не виждам нищо лошо да напиша какви са плюсовете и минусите според мен в училището, в което учи детето ми. Писала съм и за 22-ро, като съм споделяла и мнения на мои близки, чиито деца учат там в гимназиален етап. Ако мислите, че в 127-мо има проблеми с комуникацията, обучението, дисциплината и директора, ви препоръчвам да преместите децата в 22-ро. Да видите токава що е то проблем и то в училище, което се води в пъти по-елитно от 127-мо. Разбира се доволни има и от там. Аз лично не познавам такива, но пък за поредна година 22-ро поведе класацията за най-желаното училище в София.
За комуникацията - на всеки представите за комуникация са различни. За мен даже е прекалено постоянното изпращане на съобщения от заместник директорката за какво ли не. Класната съм я чувала точно 4 пъти за 2 години, защото реално не е имало причина да ми се обажда по-често (за което много се радвам). Но, ако някой родител иска постоянно да му се дава отчет от класния - това е друго. Ако има проблеми с дисциплината - ами едно е 1 - 2 деца да развалят дисциплината, друго е, ако целия клас е проблемен. Не знам как се действа в такава ситуация - при нас такива проблеми не е имало за сега!
Мисля, че достатъчно информация дадоха доста родители тук за 127-мо - добре е вече да се спрем, защото превърнахме темата от "Мнения за неелитните училища в София" в "За и против 127-мо училище" и съвсем оспамихме темата.
От мен успех на всички на 2-ро класиране и дано децата да бъдат приети там, където ще се чувстват най-добре. Аз спирам вече по темата за 127-мо - мисля, че достатъчно информация съм дала за него от моя гледна точка.
Виж целия пост
# 661
От 22-ро аз имам доста познати, които са доволни от гимназията. На мен не ми допада липсата на квоти там и почти изцяло момичешките класове, с момче съм. 🙂
Иначе от всяко училище има доволни и недоволни, но всеки има различни критерии. Докато не се пробва, няма как да се установи!
Виж целия пост
# 662
Lady Cassiopeia Duval, извинявай, всеки път когато някой спомене 127-мо и ти се втурваш да обясняваш колко е добро, а после, когато се получат негативни мнения - хайде да спрем по темата. Наистина е добре да сложиш точка.
Виж целия пост
# 663
"Julika, твърдите, че "ако децата са амбициозни и искат да учат и са отишли с това убеждение на училище, ще вземат най-доброто от всеки учител и изобщо няма да ви трябва да комуникирате с училището". В такъв случай, защо децата изобщо да ходят на училище, а не стоят да си учат вкъщи - тъкмо да спестят от заплати на учители. И като няма нужда да се комуникира с ръководството, защо то е назначено там  и  също получава заплати."
Да, това твърдя и не става въпрос за децата, а за родителите им. Замислете, че регулярните комуникации между родители и учители се осъществяват на родителски срещи, другата комуникация е продуктувана от нещо необичайно. Каква е връзката между това родителите да комуникират с училищното ръководство и с това децата да си стоят в къщи, не разбирам?
Виж целия пост
# 664
Да се оставят 30 деца на поправителен по един предмет показва системен проблем в училището по този предмет. Не съм чувала за такъв брой ученици с 2 по един предмет.
Виж целия пост
# 665
Аз също се включвам за последен път за 127. Предвид задълбочаващата се криза в образованието и липсата на кадърни преподаватели, съм изключително доволна от учителите в училището.
Разбира се, моите критерии може и да са силно занижени, затова споделям факти.
Да е ясно, какво имам предвид.
В 10клас на изпита за сертификат, нивото и беше C1.(на курс е ходила до 6кл.)Надграждането е от училището.
На ДЗИ БЕЛ, без никаква допълнителна подготовка(като казвам никаква, имам предвид, че дори се запозна с формата в деня преди матурата). Само от преподаваното в училище от Р. Дикова оценката и беше 5.50.
По биология без допълнителни уроци, благодарение на нея самата и учителката и, се справи блестящо с изпита в МУ-София.
По химия получи много добра основа(по думите на преподавателската, която я готви за изпит) .
Няма как да не съм доволна, че детето ми получи от училището всичко, от което имаше нужда(като знания).
Проблеми с дисциплината е имало и при тях. Напълно очаквано. Децата са различни, не на всеки му се учи.
Като наскачат и родители, че учителите са виновни, че не успяват въдворят ред, а не децата и безпомощността на ръководството е обяснима.
По отношение на испански език. Същото се получи и при нас. Смениха преподавател, децата с инфлационни шестици Simple Smile Драма. Справиха се(испански беше втори език, ако е първи ми се вижда невъзможно)
Помагаше им много учителят, те се напънаха и се случиха нещата. На децата, на които определено не им се учеше им даде да препиша половината учебник за тройка. Това е като инфо от мен.
Виж целия пост
# 666
Мисля, че е добре този разгорещен и очевидно безкраен спор да се преместо в отделна тема. Доколкото виждам 127 е с доста нисък минимален бал, което говори достатъчно за интереса и нивото.

Обективни мнения на тема училища няма, всеки е крайно субективен в преценката си, не разбирам защо се опитвате да убедите една друга в противоположни тези, изкажете ги и толкова.
Виж целия пост
# 667
Мисля, че е добре този разгорещен и очевидно безкраен спор да се преместо в отделна тема. Доколкото виждам 127 е с доста нисък минимален бал, което говори достатъчно за интереса и нивото.

Обективни мнения на тема училища няма, всеки е крайно субективен в преценката си, не разбирам защо се опитвате да убедите една друга в противоположни тези, изкажете ги и толкова.
Темата е - "Неелитни училища", така че ниският/според Вас/ приемен бал показва, че мястото за обсъждане на това училище е точно тук. Отделно, балът изобщо не е нисък. Освен това, той и нищо не говори, защото училището е с доста добри резултати на ДЗИ и аз мисля, че въпреки обсъжданите тук проблеми това е едно добро училище. Добре е родителите да бъдат информирани, ако има проблеми. Ясно е, че всяко мнение е субективно. Ясно е и това, че 30 ученика на поправителен по един предмет в 11 клас е обективен проблем, създаден в училището. В него са приети деца с много добри оценки. Няма как в един момент 1/4 от тях да станат двойкаджии и то само по Испански.
Виж целия пост
# 668
Баш за тук си е разговорът за 127-мо.
Прегледах баловете. По- ниски минимални има дори в НТБГ и НФСг за някои паралелки, в 119, 134, 138 ,30... Това са все прилични училища.
Сарказмът на Валя за елитното 127 е груб.
На всички ни е ясно,че това са компромисни училища, че на децата ни не са стигнали точките и сме намерили място някъде по веригата.  Впоследствие често се оказва,че училището има много плюсове, кое му е дразнещото? Че харесваме нещо и в не топ елита, където да не би да няма къси клечки? ( Чета всякакви теми за конкретни училища) Слава богу, че има добро обучение и в неелитните.
ПП . Смея да твърдя,че в 8 ,че и в 9 клас децата са като пощурели,още им се дивее и често се налага учителите да се борят с дисциплината. После се успокояват нещата.
Виж целия пост
# 669
"Julika, твърдите, че "ако децата са амбициозни и искат да учат и са отишли с това убеждение на училище, ще вземат най-доброто от всеки учител и изобщо няма да ви трябва да комуникирате с училището". В такъв случай, защо децата изобщо да ходят на училище, а не стоят да си учат вкъщи - тъкмо да спестят от заплати на учители. И като няма нужда да се комуникира с ръководството, защо то е назначено там  и  също получава заплати."
Да, това твърдя и не става въпрос за децата, а за родителите им. Замислете, че регулярните комуникации между родители и учители се осъществяват на родителски срещи, другата комуникация е продуктувана от нещо необичайно. Каква е връзката между това родителите да комуникират с училищното ръководство и с това децата да си стоят в къщи, не разбирам?
     Явно за много родители е важна комуникацията с ръководството и те си го пишат. Защото в случая на 127-мо проблемът не идва от децата и повечето учители, а от самото ръководство и някои конкретни преподаватели.
      Освен резултатите от ДЗИ, вижте и резултатите на 7. клас и 10. клас.
Виж целия пост
# 670
Комуникацията е важна, но ако трябва да правя компромис с нещо, бих предпочела слаба комуникация с директора, но силни учители в клас. Текучеството не е добре. Учител, който твърди, че всичко е ок и пише високи оценки е балсам за родители и ученици. След този учител, ако се появи друг, който установи пропуски  и вдигне летвата предизвиква недоволство. Дали първият учител е сложил ниска летва, за да му е мирна главата или вторият е сложил висока и си е навлякъл гнева на родители и ученици е неясно, освен ако се приложи обективен измерител като някакви универсални тестове по езика.
За учител-карък и ние сме сърбали попарата в елитно училище - целият клас беше на опашката по езика между 5-6 паралелки, в които на входа разпределението е на случаен принцип  само отличници. Щом един клас при един учител е зле, това е проблем на учителя.
Виж целия пост
# 671
Имам приятелка, чието дете завърши девети клас в 127-мо у-ще и също иска да го мести. За мен, да се оставят токова много деца на поправителен изпит е безумие. Трябва отговорност и съответните наказания да понесат учителите и директорът и всички, които са допуснали това да се случи. Не може да се подиграваш с 30 ученици и техните родители.
Виж целия пост
# 672
Комуникацията е важна, но ако трябва да правя компромис с нещо, бих предпочела слаба комуникация с директора, но силни учители в клас. Текучеството не е добре. Учител, който твърди, че всичко е ок и пише високи оценки е балсам за родители и ученици. След този учител, ако се появи друг, който установи пропуски  и вдигне летвата предизвиква недоволство. Дали първият учител е сложил ниска летва, за да му е мирна главата или вторият е сложил висока и си е навлякъл гнева на родители и ученици е неясно, освен ако се приложи обективен измерител като някакви универсални тестове по езика.
За учител-карък и ние сме сърбали попарата в елитно училище - целият клас беше на опашката по езика между 5-6 паралелки, в които на входа разпределението е на случаен принцип  само отличници. Щом един клас при един учител е зле, това е проблем на учителя.
Все едно за нашето вече завършено училище говорите, това имах предвид с паралела между "елитните" и "неелитните" училища Stuck Out Tongue Winking Eye навсякъде ги има, но аз поне не съм чувала през тези годините някой от родителите да се е оплаквал от взискателен учител или висока летва, а само от липсата на такива. Може би в това е разликата и ако повече родители държат на "здравото" учене, ще има повече "елитни" гимназии. Да не мислите, че децата в НЕГ не ходят на уроци по немски за изпита след 8 клас, ходят и то масово.
Виж целия пост
# 673
    Ако трябва децата сами да учат и да се подготвят и даже да ходят допълнително на частни уроци,  каква точно е ролята на учителите в държавните у-ща?
    Виж целия пост
    # 674
    Децата са им виновни, че директорът не е намерил преподаватели и ги е сменял непрекъснато, както и ръковоството е спало цяла година. И да, повечето  родители на деца, оставени на поправителен изпит в 127-мо, са принудени цяло лято да дават пари за частни уроци, за да могат евентуално есента да не оставят 30 човека да повтарят годината. За мен ръководството трябва да понесе нужното наказание за случващото се.
    Виж целия пост

    Започнете да пишете...

    Страница 1 от 1

    Общи условия