Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 5

  • 66 387
  • 759
# 705
Това е интересно. В ТУЕС децата влизат с много висок бал, как могат да да стигнат чак до повтаряне на класа, не мога да си го обясня...
Точно това и за мен е необяснимо. Хайде за 127-мо, мога да си го представя.
Виж целия пост
# 706
Това е интересно. В ТУЕС децата влизат с много висок бал, как могат да да стигнат чак до повтаряне на класа, не мога да си го обясня...
Точно това и за мен е необяснимо. Хайде за 127-мо, мога да си го представя.
И за мен беше много странно, че деца с такъв висок резултат на НВО могат да стигнат до поправителен изпит или повтаряне на класа. Обаче ето в класа на моя син има няколко деца, които просто отказват да учат. Някои напълно са се изгубили в специалните предмети, а някои имат други доводи. Учителите полагат усилия, предлагат извънредни консултации, говорят с децата, с родителите, но резултат няма. На края на учебната година разбрах, че най - добронамерено са били посъветвани да съберат кураж и да се преместят някъде където да се чувстват щастливи . Не знам какъв че е резултата. Но си мисля, че за всичко сме виновни ние родителите и болните ни амбиции.
Виж целия пост
# 707
Скоро си говорих със сина на наши близки приятели, който сега завършва 10-ти клас в 73-то. Думите му бяха следните: "Сега цяло лято ще ходя на уроци по химия, защото съвсем я зарязах и имам доста да наваксвам. Пък и нали ще кандидатствам с биология и химия след това. А от септември започвам уроци по биология и химия, та чак до края. Ама, като толкова ми беше акъла и не пипнах до сега, сега цяло лято ще уча"
Подчертавам, че не е оставян на поправителен. Майка му само се вайкаше, че след големия зор в 7-ми клас, след това в 73-то го е ударил на почивка в 8-ми и 9-ти клас, и се сетил чак в края на 10-ти, че май ще трябва да наваксва. И то по  повечето предмети.
Виж целия пост
# 708
Това е интересно. В ТУЕС децата влизат с много висок бал, как могат да да стигнат чак до повтаряне на класа, не мога да си го обясня...
Точно това и за мен е необяснимо. Хайде за 127-мо, мога да си го представя.
Има го момента с отпускането, на децата явно им идва в повече в 7 клас и чисто психически се успояват, че големия зор е минал и са влезли в най-желаното от тях училище и се получават тези сривове, но се усещат по някоя време. И с голямата така стана, тя се усети втория срок на 8 клас, като започнаха да им говорят за изпита по немски. Но първия определо имаше отпускане, в сравнение с 7 клас.
Виж целия пост
# 709

И за мен беше много странно, че деца с такъв висок резултат на НВО могат да стигнат до поправителен изпит или повтаряне на класа.
Ама високият резултат от изпитите в 7 клас е необходимо, но недостатъчно условия за жънене на успехи по нагоре. Има деца, които са поставени на адски напън от родителите си и са изцедени до краен предел в 7 клас и мантрата е: веднъж да влезеш! И, влизаш и си прегорял и щото това е била целта от тук насетне го удрят на почивка. Аз напълно разбирам децата в тези случаи.
Що се отнася до това дали има деца без курсове в 7 клас, мога да кажа за моите две. През 2019 синът ми беше седмокласник и не е ходил на уроци по БЕЛ, защото в 5 клас класната му беше по БЕЛ и и паралелката беше с 12 часа БЕЛ на седмица и учителката ни каза, че ако тя не може да подготви 22 деца с толкова часове за изпита в 7 клас трябва да си метне дипломата някъде и го направи. Без нито един час дотълнително имаше 79.500 по БЕЛ и като имам предвид мързелът му, това беше само заслуга на госпожата. Ходеше само по МАТ. Въпреки това резултатът беше незадоволителен. Сега дъщеря ми ходи само по БЕЛ на курсове и от време на време при една частна учителка по математика. Уж тя се представи по - добре, но фактът, че е момиче и, че тази година баловете се оказаха доста високи не ти стигна да гоним високо спортно майсторство Simple SmileПознавам деца, които са се справили само с преподаването в училище, но са рядко и са определен профил: старателни, последователни, трудолюбиви и издържливи Simple Smile Аз такива нямам Simple Smile
Виж целия пост
# 710
Отпускането в осми клас е масово, но не навсякъде ги оставят масово на поправка Simple Smile
Каквито и да са децата, с този "материал" се работи от първия час, би трябвало да има много по-ранни индикатори за проблеми. Особено пък в училища от първа лига като ТУЕС. Да, специалните предмети са специфични и масовото оставяне на поправителна сесия е типична характеристика отколе и за ТУ, който е "университетът майка" на професионалната гимназия.

За мен всяко отклонение от стандартното нормално разпределение (графиката е позната на всички, учили математика или статистика) обозначава проблем не само от страна на учениците, но и от страна на учители и ръководство. Двама на поправка може да е от децата. 30 на поправка определено не е от тях, освен ако не става дума за Бузема или ПГ по подемна техника.
Виж целия пост
# 711
За уроците: Големият ми син преди 9 години ходеше на уроци само по БЕЛ, защото беше много зле по този предмет и учителката им беше зле. По математика имаха учителка от старото поколение - преподаваше си материала, изпитваше, контролни, без да ги натяга допълнително, че им предстои изпит. Отделно, на него винаги му е вървяла математиката. Изкара 4,679 /62,5т./по математика и 5,030 /73 т./ по БЕЛ.
Малкият- голям късмет с нова учителка по БЕЛ тази година и късата клечка с учителката по Математика след 4 клас. Едната ги мотивира да учат и децата се надпреварваха, кое да се представи по-добре. За пръв път виждам сина си да се прибира и да бърза за да седне да учи и то с желание. Когато си видя резултата на изпита -73 т., заяви, че се е изложил по БЕЛ. Сам се критикува. Ходеше на онлайн уроци, най-вече за да се застраховаме.  Другата учителка не ми се коментира. Няма нито едно дете в класа с висок резултат, въпреки частните уроци, на които ходят всички. Най-лошото е, че всички мразят предмета.
Големият ми син ходеше на уроци по БЕЛ до 12-ти клас, просто защото не му върви този предмет и като спрем уроците веднага забиваше тройката. Когато реши да кандидатства във Физическия факултет ходи една година и на уроци по физика, за да се подготви за изпита.
Не съм против уроците, когато се преследва някаква цел, но не считам за нормално  това масово допълнително обучение.
Виж целия пост
# 712
Точно, защото бях предупредена от други майки да очаквам отпускане в 8-ми клас, не разбрах още в самото начало, че проблема с математиката идва от учителката. Мислех си, че си е чист мързел неговото (не, че и това не е допринесло за по-ниския успех). И, докато намеря частен учител, докато навакса с материала, докато разбера, че проблема е от учителката в училището и 8-ми клас свърши. И въпреки това в 9-ти клас вдигна успеха дори и по математика, че даже последната му оценка на изпитване на дъската е 6-ца. По негови думи доста го е измъчила за тази оценка.
Виж целия пост
# 713
Отпускането при някои го има, при други го няма. Отпускат се тези, които не се усещат или няма кой да ги предупреди, че на новото място с нови учители трябва да се докажат и че оценките са също толкова важни, колкото и в седми клас, защото накрая влизат в дипломата. Хич не ме грее, че в десети клас се сетил някой, ако преди това са му насвяткали четворките и после ще се чуди защо дипломата му не е отлична. Ако децата не се усещат, родителите трябва да им го кажат в прав текст.
Виж целия пост
# 714
Това е интересно. В ТУЕС децата влизат с много висок бал, как могат да да стигнат чак до повтаряне на класа, не мога да си го обясня...
Точно това и за мен е необяснимо. Хайде за 127-мо, мога да си го представя.
И за мен беше много странно, че деца с такъв висок резултат на НВО могат да стигнат до поправителен изпит или повтаряне на класа. Обаче ето в класа на моя син има няколко деца, които просто отказват да учат. Някои напълно са се изгубили в специалните предмети, а някои имат други доводи. Учителите полагат усилия, предлагат извънредни консултации, говорят с децата, с родителите, но резултат няма. На края на учебната година разбрах, че най - добронамерено са били посъветвани да съберат кураж и да се преместят някъде където да се чувстват щастливи . Не знам какъв че е резултата. Но си мисля, че за всичко сме виновни ние родителите и болните ни амбиции.
Моля те за информация колко масово е това явление в ТУЕС? Списъците с предмети, по които има поправки са покъртителни. Иначе и аз виждам, че за всяка поправка е предвидена и консултация. Явно практиката е, да се държат с учениците като със студенти... От друга страна - на 10-класното НВО с на 2 място по математика след СМГ, а и знам, че учителите по този предмет са много добри. Е как тогава има деца с 2 за годината?

Оффф, хич не са ми за тук въпросите, но ви чета и се пека на бавен огън, въпреки че от сега настройвам наследника да не се отпуска.
Виж целия пост
# 715
Общият успех в дипломата за средно образование се формира само от оценките във втори гимназиален етап. В общия случай вероятно това  също оказва влияние на отношението към някои предмети, които не са профилиращи. Макар че на един по-късен етап някоя такава оценка може внезапно да се окаже важна.
Виж целия пост
# 716
Всички оценки са важни в гимназията именно защото нещата могат да се променят, докато дойде време човек да ходи в университет. Дори след като завърши училище и реши след години да кандидатства, пак може да се окаже, че няма първи, няма втори етап, а да му търсят оценка от осми клас. Като пресен пример мога да дам скорошното балообразуване за прием в СУ само с матурите и колко важни се оказаха оценките от матурите и в дипломата за хората, които имат стари дипломи. Минат няколко години и вземат, че сменят изцяло системата. Затова колкото по-високи оценки още от осми клас, толкова по-добре. Дори по "неважните" предмети.
Виж целия пост
# 717
Дидева, какво имаш предвид под "на по-късен етап"?
Оценките от 1ви гимназиален етап всъщност виждат ли се някъде? В крайна сметка преди 11 и 12 клас си учил 10 години.
Виж целия пост
# 718
Виждат се. В удостоверението за завършен първи гимназиален етап.
Ами например в 8-10 клас си мислиш, че физиката не ти е важна, защото оценката не влиза в дипломата. Не си даваш много зор, окончателната ти оценка е да речем четворка.  В един момент в 12. клас решаваш да кандидатстваш  в университет за който тази оценка е балообразуваща и който при отсъствие на оценка по балообразуващ предмет в дипломата, признава тази от първи гимназиален етап. И ето как четворката изведнъж става важна.
Виж целия пост
# 719
Само четейки думи като "оценки", "цели", "успехи", представям си каква родителска тежест и амбиции носят децата, особено около 7-ми клас и цялото напрежение къде и как ще се класират. Разбирам ги напълно, особено ако желанията не са техни лични, а родителски проекции, на които детето не смее да откаже. Думата "отпускане" сама по себе си е толкова тъжна, не знам какво очакваме от децата - да са някакви машини за успех и постижения явно, в непрекъсната кондиция и стрес дали ще се представят добре и дали ще удовлетворят нечии изисквания.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия