Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 5

  • 65 284
  • 759
# 720
Всеки си преценя, както се казва, какво може да понесат децата му като амбиции и оценки. Както ние сме се справили навремето, така се справят и те. Няма нужда всички да са отличници. Всеки родител решава кое колко е важно поне докато детето стане на 16.
Виж целия пост
# 721
Именно де, преценяваме вместо децата, мислим си, че знаем какво е добро за тях, без дори да ги питаме или да зачитаме мнението им.
Виж целия пост
# 722
Тинки, не бих казала, че е масово конкретно за осми клас . Има по един двама, които в крайна сметка с много усилия от тяхна страна остават на изпит. За по - горните класове нямам преки наблюдения но сигурно ситуацията е сходна.
И при нас имаше леко отпускане по предметите, които не му бяха много "на сърце" , но аз седнах и обясних, че негово задължение е да учи старателно, и че доводи от рода "за какво ми е тая философия" не приемам, защото не се знае какво ветрове ще го завеят след пет години.  В същото време никога не съм издевателствала над децата си да постигат максимален резултат с цената на денонощно учене. Да кажем, че за мен е най - важно да са щастливи в средата, която сме избрали заедно и ученето да им се получава без лишения от детство. С първото като гледам за сега съм успяла. Второто ми е по - комплексна и сложна натура и още се колебаем каква стратегия да имаме за кандидатстването в седми клас.
Виж целия пост
# 723
Повечето деца, които познавам на тази възраст изобщо не знаят, какво искат. Включително и моето. Тъй като все пак трябва да влезе някъде да учи след 7 клас и ми се иска все пак да е в прилично училище, му се наложи да положи повече усилия тази година, отколкото му се иска. Като редихме желанията го питах, как да ги редя. Каза, че иска да учи английски. Съобразих се, но съм сложила 157-мо между паралелките с английски. Моя грешка. Поправих я, като го записах в паралелката "Предприемачество с разширено изучаване на английски" в 23 СУ, където го приеха на първо класиране. Иначе имаше реален шанс да влезе в 125. СУ или 21. СУ на второ класиране, но можеше и да кацне в паралелките с испански в 157. СУ, което е добро училище, но не с езика, който иска. След като иска английски, ще учи английски. Ако се оплаква от нещо ще му припомня, че сам си го е избрал.
Виж целия пост
# 724
Голямата ми дъщеря завърши 21, на вид нищо и никакво училище, но попадна в добра среда  ,млади и ентусиазирани учители, добра дисциплина. И както едвам креташе по математика, завърши 12 клас с петица.
Испанския така и не научи, поради постоянното търсене и смяна на учители.
Виж целия пост
# 725
Записах я на курс по БЕЛ. и МАТ в 7кл. Въпреки, че елитните гимназии не ни бяха на фокус.
Някой ми беше споменал, че задачите на втори модул по математика, не се учат в училище, защото са по сложни и не им стига време Simple Smile и аз, сакън да не би да не успее за втори ешелон, веднага на уроци.
За кандидатстудентските изпити, също намерих учители. След втория урок по биология, каза че си е взела довиждане с учителката и ще се готви сама. Нямало смисъл да ходи.
По химия ходи на уроци, плътно две години.Но на тези години са вече големи и имат точна преценка, ще успеят ли сами или им трябва помощ.
В училище попадна на много добри преподаватели по английски език. По нейна преценка, нямало нужда от уроци. Учителите си вършели работата.
Мина един изпит за сертификат, да проверим дали и сертифицираните институции мислят като нея и всичко беше ок. Та с англ.език приключих  с частните курсове още в 6клас.
Виж целия пост
# 726
ТУЕС беше първото училище в което разбрах, че дете на позната повтаря класа. Самата тя твърди, че с право се случва това.
Знам и за дете в строителният оставено на поправки.
Съученик на дъщеря ми в 32-ро повтори 9-ти клас и едно момиче от горния випуск също и завърши с набора на дъщеря ми. Други деца се преместиха, защото трябваше да повторят. Отидоха в други училища, взеха си изпитите през септември и преминаха.
Виж целия пост
# 727
Отдавна не се е писнало за 127 😂 и там оставиха съученик на щерката да повтаря 11кл.Доколкото си спомням, родителите го записаха в друго училище като частен ученик.
Виж целия пост
# 728
За поправките в ТУЕС да не би да се оказва, че специалните предмети и като цяло сферата, която може да е модерна и желана, е трудновъзприемчива за една част от децата и затова в един момент те да се затрудняват с материала? Примерно съдя по себе си - имах навремето супер резултати на изпита по математика, но ако бях отишла в подобно училище, още с първия специален предмет щях да съм дотам, толкова ми е далечна и неразбираема материята.
Виж целия пост
# 729
[…] и там оставиха съученик на щерката да повтаря 11кл.Доколкото си спомням, родителите го записаха в друго училище като частен ученик.
Сега вече практически не е възможно местене, ако детето започне 11 клас. В 11 и 12 клас се учат само профили, не всички предмети. И избраните профили не могат да се променят. Съответно, за да се преместят децата, трябва да намерят паралелка, даваща възможност за точно същите 4 профила и със свободни места.
Виж целия пост
# 730
За поправките в ТУЕС да не би да се оказва, че специалните предмети и като цяло сферата, която може да е модерна и желана, е трудновъзприемчива за една част от децата и затова в един момент те да се затрудняват с материала? Примерно съдя по себе си - имах навремето супер резултати на изпита по математика, но ако бях отишла в подобно училище, още с първия специален предмет щях да съм дотам, толкова ми е далечна и неразбираема материята.
Абе специалните хубаво, но те и на математика ги оставят редовно на поправка...
Виж целия пост
# 731
Номер 1: уроци по математика и БЕЛ. Бал, обърнат в точки - 465,  достатъчен за СМГ, с уговорката, че децата бяха 6- 7 000. Сега СМГ с тоя бал абсурд.

Номер 2: без уроци по математика, аз го играх учителка. По БЕЛ курс, защото преподавателката в училище беше млада и за първа година, без грам опит, а и в ковид пандемията бяха онлайн. Балът стигаше за 7мо, 32ро, 133то. Това и ни беше целта. Все пак 10 000 деца в София, няма как ако не си пълен отличник да успееш за топ 10.

Номер 3: ще е без уроци, само с мен, като му дойде времето. Мисля, че дори по БЕЛ ми е ясно как да го подготвя, че да влезе в добро училище.

За ТУЕС, моето мнение е: децата са влезли с малко по-нисък бал от сега, в пубертета са, предимно момчета и си влияят едно друго. В крайна сметка ще си сетнат на д-тата и ще си вземат изпитите.
Така трябва да е навсякъде! не да ти пишат тройка, че да не се занимават с консултации лятото.
Виж целия пост
# 732
Оставането на изпит не може да е мотивация. Нещо в преподаването не е наред
Виж целия пост
# 733
Когато директор разбере, че някой учител не се справя добре, ще намери веднага нов, ако не може, това означава че и той самия не е за този пост.
Интересно ми е какви лостове има директорът да смени учител, който е с постоянен трудов договор.

Каквито всеки работодател със служители на постоянни трудови договори. Има си процедури. Има член 328, ал. 1, т. 5 от КТ за несправяне с работата. Друг въпрос е, че заповед по този член трябва да е много добре мотивирана с писмени доказателства поне 3 месеца назад, които да са цитирани в заповедта и лицето да не е получавало ДМС за същия период.
Тъй като много рядко това се прави по правилата от директорите, тези заповеди падат в съда и се понася легендата за "несменямост" на калпави служители.
Виж целия пост
# 734
Понякога точно оставането на изпит може да стресне някой да си сетне на д-то и да учи.
Прекалено много ги обгрижваме тия деца и забравяме за какво сме ги пратили в училище.

После тия деца ще пораснат и ще трябва да работят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия