Трудно проговаряне - тема 26

  • 63 963
  • 820
# 360
Честит празник мили дами! Пожелавам на всички повече поводи за усмивки!
Виж целия пост
# 361
Благодаря ви ре–ге, аз самата съм с такава диагноза, диагностицирана съм като възрастен,  и не изключвам и синът ми да получи такава, но самите ни логопед и ерго са на мнение, че детето има бавна слухова обработка на информацията, и подобни трудности няма при визуална. Според мен, едното не изключва другото.

Bqloto, по принцип им е трудно да разказват на повечето деца на тази възраст, но при нас проблемът е, че не може да отговори на основни въпроси при чуто, а и изобщо не внимава при слушане на текст.  Ние имаме и второ дете, на 3 годинки, и то внимава много повече, при положение, че вербално е много по-назад от брат си. Също и отговаря на въпроси, не на всички, но все пак повече. Не го казвам, за да хваля малкия си син и да критикувам големия- всяко от децата ми си има силни страни.
Не бих се притеснявала чак толкова за този аспект, ако не ми е дадено като важна подготовка за училище.
Виж целия пост
# 362
МарияХрис, и аз като Ре-ге си помислих за дефицит на вниманието. Защо отхвърлят тази диагноза, дали ли са обяснение? При момчетата ХАДВ се свързва повече с хиперактивност и ако детето ти не показва признаци, може заради това да го отхвърлят.
И един дург въпрос - къде са те диагностицирали? И аз имам съмнения за мен, но не знам къде да ида да видим дали наистина е така. Не знам дали психолог би могъл просто да ми каже да или не.
Виж целия пост
# 363
Моето дете също е свръхактивно и това още повече ни затруднява,но пък съм чела,че хиперактивните деца не закъснявали с речта,та едва ли е това при нас.Имаше период преди да проговори,когато имаше аутистични черти,но те постепенно отпадаха с времето,а пък стереотипи няма,та и това не смятаме че е.Откакто проговори не спира(поне вкъщи)и непрекъснато иска вниманието ми,на моменти мисля,че ще откача.Речта му става все по адекватна,но на моменти изобщо не отговаря,а просто ми повтаря думите(ехолалия), това обикновено се случва в дните,когато е претоварен.Какво е това сега кажете си мнението и вие,специалистите ми казват че има нарушение на експресивната реч,но има голяма вероятност да е от спектъра (това си го мисля аз предимно),защото е много странен.Но това да е,аз се надявам да наваксаме дефицитите и дори и странен да може да се справя сам в живота и да създаде семейство.Ре_ге кажи и ти какво мислиш,все пак си с голям опит и искам да чуя мнението ти.
Виж целия пост
# 364
Никой при нас не отхвърля тази диагноза, но тук като цяло се поставя на ученици, въпреки, че по принцип може и при по-малки деца.
Аз лично изобщо не бих се изненадала синът ми да получи такава диагноза, защото си има наследствена обремененост.
Съмненията за затруднения в слуховата преработка идват от това, че детето по-лесно/ по-бързо възприема друг вид информация.
Аз съм диагностицирана преди много години, като студент.

Бялото, ами като е преуморен и моят ни приема ни предава. Според мен, не трябва да съдим за поведението и възможностите на децата ни, когато са преуморени. Моят, ако е изморен, и му настоявам да се включи в диалог ме отрязва с "не знам", "забравих" или директно "млъкни". Simple Smile)) Но това да не реагира да не чува и тн при умора, го има даже и другият ми син, който пък е супер добре развиващ се вербално.
Виж целия пост
# 365
Бялото, те аутистичните черти намаляват с времето, но това състояние си е доживот. Затова трябва внимателно да прецените къде и кой може да обследва детето. Разбира се най - доброто място е Александровска болница, но се чака. Ако изобщо искате да получите цялостно обследване и да ви е ясна картинката.... Има и нетипичен аутизъм , има аутисти,които много говорят. Не е там въпроса,а че речта,която имат не служи с цел комуникация извън това да поискат/ попитат нещо.
Виж целия пост
# 366
Имаше период преди да проговори,когато имаше аутистични черти,но те постепенно отпадаха с времето,а пък стереотипи няма,та и това не смятаме че е.Откакто проговори не спира(поне вкъщи)и непрекъснато иска вниманието ми,на моменти мисля,че ще откача.Речта му става все по адекватна,но на моменти изобщо не отговаря,а просто ми повтаря думите(ехолалия), това обикновено се случва в дните,когато е претоварен.
1:1 с моята дъщеря, която е на 6 години вече.
Твоето дете на колко е?

Последните няколко дни ми се струва, че има прогрес - чувам все повече изречения и като кажа нещо от раз ме разбира, а преди повтарях по 3-4 пъти. Вкъщи не млъква, съвсем адекватна реч, свързана с някакви книжки, които разглежда. Любопитна е.

Обаче с баща ѝ като говорим и тя като не разбере някоя дума се сърди, мисли си някоя дума с подобно звучене и различно значение, само и само и тя да е разбрала и ни кара да повтаряме след нея. Особено баща ѝ като говори по телефона служебно, само термини дето и аз не ги разбирам и малката се разплаква и най-често той излиза от стаята.
Виж целия пост
# 367
Данди моето е на 4 години.Когато беше на 2,8 г.ходихме в един център и казаха,че е детски аутизъм,според клиничната психоложка, психиатърът изобщо не го обследва,а просто ме пита какво казали.Това го правихме,защото ми трябваше бележка за ресурсно за градината,а той тогава не говореше изобщо.След година и половина нещата изглеждат по доста различен начин,според всички които го познават и работят с него.Когато го водихме на невролог пак по това време каза,че е свръхактивен,но той всъщност има умения,които са в норма и затова отхвърли аутизма.За Александровска съм мислила да го водя,но може би след време,защото ние така или иначе си работим с него.Основните дефицити при него са речта,не е така гъвкава,като при другите деца и тази активност,която обаче и тя с времето сякаш се овладява,но все още е много трудно.
Виж целия пост
# 368
И при моите момичета има изоставане в определени умения, в други са наравно с връстниците си и се справят добре, но и двете са страшно различни дори в дефицитите си. В петък ще имам заключителна среща за едната в Александровска и вече нямам търпение да приключи това обследване. Всички, които работят с децата отчитат напредък от миналата година, и знам, че това е бавен процес обаче като виждам деца, които работят, а моите не искат и всичките им занятия все с различни прояви на инат и нежелание направо полудявам. Мислех, че липсата на реч в един момент ще я усетят самите те, особено в контакта с други деца...уви, едната си решава проблема  като ги избягва, а другата с има даже приятелка и си бърбори на китайски и си се разбират незнайно как.
Виж целия пост
# 369
Аз съм изчела темата за аутистичния спектър и тази от началото и наистина,когато не говореше имаше сходни неща.Той се променя много с времето и наистина е трудно да се каже какво точно е състоянието му,но заради трудностите с речта е странен.Прави ми впечатление,че когато сме сред други хора се държи по един начин(все едно се стяга),а вкъщи се отпуска и изглежда по-странен.То и аз как ви го обясних,все едно маскира,което е валидно за деца от спектъра,но пък от друга страна не е ли много малък,за да го прави съзнателно.
Виж целия пост
# 370
MariyaHris, а вие какви книги четете на детето, например? Ако са доста сложни наистина няма как да ви отговори, а не слуша, защото не разбира и не може да следи историята, съответно губи интерес бързо. Моят син ще става на 5 и е така. Трябва да му чета прости истории с прости изречения. Ако има голямо струпване на думи няма да разбере. Не знам от каква полза ще ви е изобщо да получите "диагноза", просто си работете с детето.
Виж целия пост
# 371
Благодаря ви ре–ге, аз самата съм с такава диагноза, диагностицирана съм като възрастен,  и не изключвам и синът ми да получи такава, но самите ни логопед и ерго са на мнение, че детето има бавна слухова обработка на информацията, и подобни трудности няма при визуална. Според мен, едното не изключва другото.

Не е възможно дете с дотолкова както се обсъжда тук проблеми със слуховата преработка да няма изключително сериозни проблеми в проговарянето , съпътствано с видимо изоставане спрямо възрастта. Даже като по-малки такива деца с APD често са бъркани че са глухи или че са от спектъра.  Наваксването на вераблитета става сложно и бавно , формирането на компенсаторните механизми изисква време.  както и присъства задължително забавяне на общото психическо развитие  заради неадекватното набавяне на информация и затруднение в нейната обработка . Затова бих изключила възможността да имате проблеми със слуховата преработка от типа на аудио процесинг дисордер. Вероятно е въпрос на по-силно застъпена сензорност а не АPD . За сведение, моето дете е с този дефицит (APD в бг няма така диагноза, също това виждане  ми се формира с много четене, търсене, разговори с майки на деца в др.страни където на такива диагнози и примерно дислексия, диспраксия, дисграфии и други дис се гледа сериозно и. Те са си симптоми на медицински състояние ) и мога да проведа една 4 часова лекция по повода. Имам и познати деца със същата диагноза . Нещата са напълно различни от това което описвате.

Той е на 5 години и говори много добре, но имаме огромен проблем със слуховата преработка и в момента, по-конкретно, проблем със слушане и възприемане по време на четене.
няма как да се съглася с вашите специалисти , че дете със сериозна проблематика в слухова преработка говори много добре на 5 години.

Никой при нас не отхвърля тази диагноза, но тук като цяло се поставя на ученици, въпреки, че по принцип може и при по-малки деца.
Аз лично изобщо не бих се изненадала синът ми да получи такава диагноза, защото си има наследствена обремененост.
Съмненията за затруднения в слуховата преработка идват от това, че детето по-лесно/ по-бързо възприема друг вид информация.
Аз съм диагностицирана преди много години, като студент.
Съгласна съм че се ДВ се диагностира някъде около тръгване на училище но нещата в повечето случаи са очевадни. Хиперактивност с ДВ е от тази сфера, с разлики.
Щом аз, една обикновена майка преди 20 години, по материали вестници в последствие доста ровене и четене където каквото намеря, телевизия можах да прозра какъв е проблемът на дъщеря ми  - Хиперактивност с ДВ  - (а сега с толкова инфо от интернет си го потвържавам за сетен път ) , то нещата са видими и с просто око. По нейно време не поставяха такива диагнози. В дг казваха - ние не сме виждали такова дете. Директорката - аз съм от 30 г директор, такива чудо не съм виждала. Години по-късно се консултирах с психоложка и тя го потвърди, но дъщеря ми вече беше гимназист с утвърдени собствени компенсаторни модели. Тя е с ХАДВ. Продължавам да смятам че при такива проблеми ( ДВ, ХАДВ или ДВ с ХА) работата е с психолог. "лечение" няма, има стратегии която детето трябва да изработи за справяне с проблемите.

Сега тука по слухова и зрителна преработка.
Що касае сензорните канали за набавяне на информация- всеки човек си има силен такъв. За мислете се какви сме ние самите - едн хора слушат Строител с часове, други, като мен, на третата минута са изключили и после не помнят какво им е разказван в книгата ако ще да им е бърборено два часа.... но примерно  като съм на лекции и си водя записки един път да си видя лекциите или да ги напиша и ги помня като слон - кое на кой лист е как е написано. Даже казвам - нека си сложа очилата че не ви чувам добре. И така, За едни е Очите за водещи, за други Ушите. Те не са взаимозаменяеми, имат някаква пропускливост. едните повече, другите по-малко. Силата на вашето дете са очите , това е съвсем различно от  APD. Вие имате един силен зрителен сензорен канал  и предполагам дефицит на внимание който е възможно да продуцира Хиперактивност а може и да не (силни очи с Дефицит на внимание )- двете  комбинирано според мен си се получава поведението което демонстрира вашето дете. Но все пак не съм специалист. Мога само да анализирам картината. А да и още нещо. Вия няма как да подобрите пропускливоста на ушите. Вие търсите формиране на компенсаторни механизми, опит, логически връзки. Моят син и сега не обработва по-бързо инфото постъпилото по слуха, особено ако е нещо ново като информация , той го компенсира с очи или въпроси които да му допълнят общата картина, търси логически шаблони, преравя стари стратегии опитвайки се да допълни това, кое е филтрирал мозъка му от постъпващото по слуховия канал.

Много се извинявам че стана дълго. Имаше и още неща но друг път.
Виж целия пост
# 372
Re ge, а защо да им е нужен психолог, стана ми интересно. Аз изчетох внимателно майката и тя описва, че детето има проблем единствено със слуховата обработка, няма намек за хиперактивност и прочие. Аз също забелязвам такива проблеми при моя син. В градината са категорични, че това се израства ако има работа с детето, но при нас има лек аграматизъм на речта, въпреки сложните изречения, които използва, както и затруднения на разказ по картинки, примерно. Мисля, а и специалистите казват, че като се подобри речта, ще се подобри и разбирането. Надявам се да съм на прав път и да изгладим нещата до 1 клас.
Re ge, имате ли препоръка за специалисти за Варна за работа с подобни проблеми, ако тук не е удобно, може на лс.
Виж целия пост
# 373
Ако наистина детето има ХАДВ, то се опитва да се съсредоточи в това, което чува, но това е много трудно. То не разбира защо не се справя със задачата, но усеща, че другите са разочаровани от него. Може би затова детето се разплаква, когато не успее да изпълни задачата. Някакси всички го могат, защо аз не успявам. На по късен етап това може да премине в тревожност и депресивни наклонности. Психолога може да помогне за подобряване на самооценката и изграждане на компесативни методи, за които Ре-ге говори. При мен също е по силен визуалния канал.
Виж целия пост
# 374
Сега като ви чета,ами то и моето дете сигурно и той има проблеми със слуховата обработка.Данди при твоето дете има ли хиперактивност?Много ме изморява това мен,така ми се иска малко да се кротне и да не препускаме постоянно.Може би като включим спорта да му подейства добре в тази насока.Мис Чичи как вървят нещата при вас?Имате ли напредък?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия