Нормативите по ФВС

  • 9 978
  • 114
# 15
Правя някакви сравнения с американската и английската (отчасти и българската, както и френската). Ами темата е много дълга, не е само до система, до времена е, до дете, до семейство и пр.
Но не приемам МОН да бъде обвинявана за всяко зло по отношение образованието на децата в България.

И аз не се заяждам, идеално няма никъде.
Виж целия пост
# 16
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.
Виж целия пост
# 17
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.

И какво от това?
Виж целия пост
# 18
Ех, това физическо! Аз бях от децата с лоша подготовка. Не ме записаха на спорт като малка и бях зле по физическо. Покривахме нормативи два пъти годишно, без подготовка. Стрес, нестрес, тичаш не помня колко метра бяха, скачане и топка май беше. Жалко, че родителите ми не ме нахъсаха тогава да спортувам, трябваше на 24 да започвам от нулата, с работа на стол, излишни кг и здравословни проблеми. Ама не ми е бил виновен МОН!

И все пак не помня да съм имала двойки или тройки по физическо, че чак толкова стес да е било!
Виж целия пост
# 19
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.

И какво от това?
Ами това значи, че заложеното за постигане е неадекватно. Учителят по ФВС на сина ми до 7 клас го каза на родителска среща.
Виж целия пост
# 20
И аз мисля че не са много адекватни нормативите. Въпреки че по принцип в големия спорт, постиженията са все по нагоре, би трябвало в уч-ще да са съобразени с възможностите на масовия ученик - а те заради обездвижването и лошата физическа култура са все по-малки. И аз съм бил зле по ФВС (по някои дисциплини), както и други мои съученици ( не много ), но компенсирахме с много игра навън. Така че и в казармата успявахме да покрием някакви средни изисквания ( с единични изключения ). Но по принцип се спортуваше много. И много деца се пробваха, също идваха да ни подбират от разни школи, спортни уч-ща, просто беше масово.
Виж целия пост
# 21
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.

Дай пример за поне един норматив, който не може да бъде покрит от картотекиран състезател.
Виж целия пост
# 22
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.

Дай пример за поне един норматив, който не може да бъде покрит от картотекиран състезател.
Скок, момиче, което печели медали по плуване, има 4
Виж целия пост
# 23
Значи просто не може да скача. Това, че печели медали по плуване, не означава, че автоматично е добра във всичко.

А този пост:
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.
аз го разбирам, че картотекиран състезател по даден спорт не може да покрие норматив в същия спорт.
Виж целия пост
# 24
Има нормативи, на които дори картотекирани състезатели, които тренират почти всеки ден, не могат да изкарат 6.

Дай пример за поне един норматив, който не може да бъде покрит от картотекиран състезател.
Скок, момиче, което печели медали по плуване, има 4

Нормативите в дисциплините по физическо са като оценките по другите предмети. Няма как да имаш 6 по всичко. Или е много трудно. Това, че е масово възприето по Физическо да се пишат 6-ци и децата да го подминават е много погрешно. Покриването на някои нормативи е в пряка връзка с личните физически особености. Например, по-високият може да скочи по-далеч. Но това не означава, че не трябва да има физическа активност и стремеж за покриване на някакви резултати.
Хленченето на тема "стресиране" при децата ми идва някак си в повече. Сакън...! Децата да не се напънели, защото им било трудно и тежко. Ми да... Децата трябва да се възпитават и знаят, че за всяко нещо трябват усилия, постоянство и някакви умения, които няма как да придобиеш с телефона в ръка, ами трябва да си изпотиш задника и да се оцапаш. На моите поне това им обяснявам и показвам. И сякаш започнаха да го разбират и усещат.
Виж целия пост
# 25
Нормативите са такива, че да могат да се покрият напълно за отличен от физически здраво дете. Те са изчислени, според възрастта на детето. Те не са просто оценка. Затова се правят в началото на годината и в края - за сравнение дали има подобрение при детето, дали има нужда от повече спорт, дали изостава спрямо връсниците си.

Сега вече и спорта ли депресира децата и родителите?
Виж целия пост
# 26
Не съм много убедена, че са съобразени според възраста,

Давам пример от 4 до 12 клас в скока дължина за отличен трябваше да скочиш над 200 см. (или поне така ни се казваше от преподавателя)   

Завърших преди 7 години и все още имам спомен.

Обичах физическо и за мен беше разтоварващо без на всяка цена да се боря за отличен.
Виж целия пост
# 27
Нормативите са такива, че да могат да се покрият напълно за отличен от физически здраво дете. Те са изчислени, според възрастта на детето. Те не са просто оценка.

Хмм.. ако това е истина, значи в моя клас е имало само 2-3 физически здрави деца и аз определено не съм била сред тях.
Виж целия пост
# 28
Масово физически здрави деца, в топ форма не могат да ги покрият за отличен. Учителите по ФВС  го знаят. Или завишават постиженията, или пишат реалните и после шестици за активно участие.
Виж целия пост
# 29
Аз не съм спортист, никога в живота си не съм спортувала, никога не съм ходила на фитнес дори. И без проблем съм покривала всички нормативи за отличен. Завишени са критериите ли? Може ли някой по-компетентен и запознат да ги публикува?

П.П Видях, че са налични в интернет. Единствената разлика е, че бягането е вече смешните 30м, а преди беше 50м. Е, на физически здраво дете колко секунди му трябват?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия